Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 mei 2023, 09:31

Goede en vermakkelijke horror idd. Modern zonder woke bs en toch met veel knipogen naar het verleden. Ik heb de 2013 versie kort daarna opnieuw gekeken maar die vind ik minder ondanks de vele liters bloed en gore.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 jun 2023, 15:54

Begin vanmiddag nieuwe Spider- Man Across The Spider-Verse gezien. Ik snap lovende 9,1 op IMDb heel goed. Ik vind hem ook geweldig, emotioneel, tof en grappig. Voor mij is het zelfs een van mijn nieuwe favoriete films allertijden. Ik vind echt alles uitstekend aan deze film.

10/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jun 2023, 22:58

Fast X

Ik moet zeggen, heb me echt vermaakt. De beste FF sinds lange tijd. Fast X is eigenlijk een vervolg op Fast Five, de beste in de reeks. Hij opent met de eindscene van die film, blijkbaar was de zoon van Reyes er ook bij, gespeeld door Momoa. Die neemt het totaal niet serieus en leeft zich uit. Spectaculaire set pieces in Rome onder meer.

Er komen nog wat konijnen uit de hoed op het einde, want niemand gaat dood in deze reeks. Alleen Paul Walker dan lol. X eindigt met een cliffhanger, het is part 1 van de finale.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 jun 2023, 17:22

R-Type schreef:
02 jun 2023, 22:58
Fast X

Ik moet zeggen, heb me echt vermaakt. De beste FF sinds lange tijd. Fast X is eigenlijk een vervolg op Fast Five, de beste in de reeks. Hij opent met de eindscene van die film, blijkbaar was de zoon van Reyes er ook bij, gespeeld door Momoa. Die neemt het totaal niet serieus en leeft zich uit. Spectaculaire set pieces in Rome onder meer.

Er komen nog wat konijnen uit de hoed op het einde, want niemand gaat dood in deze reeks. Alleen Paul Walker dan lol. X eindigt met een cliffhanger, het is part 1 van de finale.
Iets met spoilers :.| XD ;)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 jun 2023, 17:56

The Flash

Dit is dus weer een leuke DC film. The Flash begint vrijwel direct met actie, geen origin story of shit... hij is gewoon al The Flash. Michael Keaton steelt de show, zijn Batman is waanzinnig. En ook Batfleck is hier goed. Zodd wordt wel underused, maar Supergirl is verrassend leuk.

Het verhaal is eigenlijk een kopie van No Way Home, maar The Flash doet het naar mijn mening veel beter en duidelijker.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 jun 2023, 18:23

Spider-Man: Across the Spider-Verse

Lang verhaal kort: _O_

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

20 jun 2023, 15:00

Shadow schreef:
18 jun 2023, 18:23
Spider-Man: Across the Spider-Verse

Lang verhaal kort: _O_
Zeg dat :voldaan: <3 |||

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 jul 2023, 20:44

Sicario (Denis Villeneuve, 2015)
Toch wel een mindere van Denis Villeneuve. Mooie beelden zoals we van hem gewend zijn, maar qua verhaal veel te karig. Het vrouwelijke hoofdpersoon lijkt een beetje naïef over wat er bij de FBI gebeurt, en daar gaat de film dan vooral over. Ook gaat zij er juist tegenin dat ze buiten het boekje gaan, wat je juist niet zou verwachten, want het heeft juist resultaat. Hele motivatie hiervoor van haar komt ook niet echt aan het licht. Wel een aantal erg toffe/spannende scenes, zoals de scene op de snelweg.

6/10

A Bigger Splash (Luca Guadagnino, 2015)
Wel een zwak voor deze regisseur na Call me by Your Name natuurlijk, en het talent om een bepaalde sfeer te scheppen zit ook weer in deze film. De film is een remake van La Piscine uit 1969. Ik heb mij er wel mee vermaakt, met name door de vrolijke Harry, maar qua verhaal schiet het ook weer veel te kort en wordt het nooit erg spannend. En dan zit er ook nog een bootvluchtelingen verhaaltje geforceerd in verwerkt wat eigenlijk weinig toevoegt.

6/10

A Star is Born (Bradley Cooper, 2018)
Gebeurt niet zo heel veel uiteindelijk, beetje van de hak op de tak. Opeens is ze een wereldster, opeens heeft ze een Grammy, opeens geeft Jack een fuck om de mening van anderen. De kritiek op de popmuziek is op zich goed erin verwerkt en het leven/carrière van Jack is interessant, alsook de tips die hij Ally meegeeft, maar alles is inderdaad erg binnen de lijntjes en volgens het script. Positieve eraan was wel de soundtrack en de chemie tussen de twee vond ik ook goed. En leuk om Lady Gaga op een natuurlijkere manier te zien in een acteerrol, doet ze zeker niet slecht en met veel charme. Ze doet ook wat denken aan Scarlett Johansson.

6/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 jul 2023, 09:16

Eens met je over die 3e film, oneens met die 1e film.
Sicario 1 is fucking geweldig en tof, keiharde actie, geweldig acteerwerk en super goed en spannend. Ik vind het vooral echt heel indrukwekkend hoe Emily Blunt politie agent speelt maar ook haar eigen trauma's heeft. Deze film is gewoon in mijn ogen top maar goed jij bent wel vaker kritisch(er) over films die ik geweldig vind, dus dikke prima. Deel 2 is iig vele malen slechter nog wordt een dochter van kartel baas ontvoerd, zie je die heel kartel baas geen seconde in de hele film :lol:


Zelf laatst MI Dead Reckoning gezien\



Ik vond hem wel grappig en tof.

7,5/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 jul 2023, 15:23

Nee Karel, Sicario is gewoon objectief gezien niet zo'n goede film. Het verhaal is gewoon niet goed genoeg, en er is nauwelijks karakterontwikkeling of dat er redenen worden gegeven waarom karakters bepaalde keuzes maken. Hoe het verhaal van de taxi chauffeur er ook nog geforceerd - en zonder echt doel of toegevoegde waarde - in verwerkt wordt geeft gewoon aan dat de regisseur niet echt wist wat hij aan het doen was met deze film (of wellicht teveel compromissen heeft moeten maken).

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 jul 2023, 17:15

Ik ben eens met K-REAL

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

16 jul 2023, 18:32

Gewoon Arno schreef:
16 jul 2023, 17:15
Ik ben eens met K-REAL
:voldaan: :snor:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

17 jul 2023, 13:40

Gewoon Arno schreef:
16 jul 2023, 17:15
Ik ben eens met K-REAL
Oke, ik vat jullie argumenten even samen, Karel vind het goed en spannend, en jij bent het eens met Karel.

Fine with me :lol:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

26 jul 2023, 18:03

Waar zijn alle filmnerds?

FOTY is gedropt, Oppenheimer is de shit. Na het matige TENET eindelijk weer een echte Nolan-klapper.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 jul 2023, 18:18

Oversoul schreef:
26 jul 2023, 18:03
Waar zijn alle filmnerds?

FOTY is gedropt, Oppenheimer is de shit. Na het matige TENET eindelijk weer een echte Nolan-klapper.
Barbie>Oppenheimer

Ik vond Oppenheimer echt saai en veel gelul. Ik ga voor een Zhero achtige 6/10
Barbie geef ik een 8/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

26 jul 2023, 23:29

Oversoul schreef:
26 jul 2023, 18:03
Waar zijn alle filmnerds?

FOTY is gedropt
Zeker, Barbie is de shit |.|

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

27 jul 2023, 20:22

Batman Returns weer gekeken... Miauw! :voldaan:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

28 jul 2023, 10:29

Wow, de filmnerds zijn overleden blijkbaar :lol:

Wat maakt Barbie zo leuk?
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 jul 2023, 11:00

Oversoul schreef:
28 jul 2023, 10:29
Wow, de filmnerds zijn overleden blijkbaar :lol:

Wat maakt Barbie zo leuk?
Domme/rare /gekke conclusie , maar dat mag. Is jouw mening en meningen zijn assholes.

Wat maakt Oppenheimer zo goed?
Zie dit bijvoorbeeld:

Geen spoilers:
Gister bij Oppenheimer geweest, pfoe. Film is echt fan-tas-tisch gemaakt en geacteerd. Maar er wordt wel zo veel op je afgevuurd aan informatie dat ik soms meer bezig was om alle fysica, politiek en organisaties te snappen dat ik geen hersencapaciteit meer had om echt te genieten. :cab: Maar de film zelf is enorm goed gemaakt, kan ook aan mij liggen al denk ik dat het gros van de mensen het soms wel lastig te volgen vindt.


Betreft Barbie zo leuk maakt? Alles..
Voor zoiets oppervlakkigs als Barbie gaat het echt enorm de diepte in op mentaal en emotioneel gebied. Ik heb niet eens met die poppen gespeeld uiteraard, het is zeker weten voor mij zelfs nostalgie. En natuurlijk Margot Robie maar vooral Ryan Goslin :7 :voldaan: :snor: Van hem heb ik echt minstens 15+ films gezien, hij valt zelden tot nooit tegen. En natuurlijk Wil Ferrell haha
En de ''speech''
Spoiler:
Van die moeder hoe het is om vrouw en of moeder te zijn in deze westerse wereld. Ik was zwaar onder de indruk en heb letterlijjk geklapt in de bioscoop na die scene.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2023, 19:49

Ik zal morgen Dead Reckoning checken. Fuck Barbie.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

28 jul 2023, 21:32

Oversoul schreef:
28 jul 2023, 10:29
Wat maakt Barbie zo leuk?
I dunno, heb de film nog niet gezien :')

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2023, 00:52

Oppenheimer is objectief gezien denk ik de beste film die Nolan gemaakt heeft. Het is in ieder geval de beste film die ik in tijden heb gezien. TDK blijft mijn favoriet van Nolan, vooral qua amusement, maar wat Murphy, Downney, Damon etc hier presteren is een stuk indrukwekkender. Iedereen was goed, ook bijv. zo'n Dane DeHaan in een vrij kleine rol en Rami Malek.

Ik vind juist dat ze een film over atoom splijten heel erg noob friendly hebben weten te maken, je ziet niet veel van het actuele development en zoveel termen worden er niet in de film gegooid. Het gaat meer over het verloop van Oppenheimer zelf en de consequenties van de atoombom die hij zal moeten dragen. Murphy lijkt me een shoe in voor de Oscars, en ook Downey jr als support actor trouwens.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

29 jul 2023, 08:43

R-Type schreef:
29 jul 2023, 00:52
Oppenheimer is objectief gezien denk ik de beste film die Nolan gemaakt heeft. Het is in ieder geval de beste film die ik in tijden heb gezien. TDK blijft mijn favoriet van Nolan, vooral qua amusement, maar wat Murphy, Downney, Damon etc hier presteren is een stuk indrukwekkender. Iedereen was goed, ook bijv. zo'n Dane DeHaan in een vrij kleine rol en Rami Malek.

Ik vind juist dat ze een film over atoom splijten heel erg noob friendly hebben weten te maken, je ziet niet veel van het actuele development en zoveel termen worden er niet in de film gegooid. Het gaat meer over het verloop van Oppenheimer zelf en de consequenties van de atoombom die hij zal moeten dragen. Murphy lijkt me een shoe in voor de Oscars, en ook Downey jr als support actor trouwens.
Oke mooi jou kan ik niet meer serieus nemen :lol: :lol: Oppenheimer beste film die Nolan objectief gemaakt heeft ;( ;( :')

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

29 jul 2023, 09:43

The Great Volunteer schreef:
29 jul 2023, 08:43
R-Type schreef:
29 jul 2023, 00:52
Oppenheimer is objectief gezien denk ik de beste film die Nolan gemaakt heeft. Het is in ieder geval de beste film die ik in tijden heb gezien. TDK blijft mijn favoriet van Nolan, vooral qua amusement, maar wat Murphy, Downney, Damon etc hier presteren is een stuk indrukwekkender. Iedereen was goed, ook bijv. zo'n Dane DeHaan in een vrij kleine rol en Rami Malek.

Ik vind juist dat ze een film over atoom splijten heel erg noob friendly hebben weten te maken, je ziet niet veel van het actuele development en zoveel termen worden er niet in de film gegooid. Het gaat meer over het verloop van Oppenheimer zelf en de consequenties van de atoombom die hij zal moeten dragen. Murphy lijkt me een shoe in voor de Oscars, en ook Downey jr als support actor trouwens.
Oke mooi jou kan ik niet meer serieus nemen :lol: :lol: Oppenheimer beste film die Nolan objectief gemaakt heeft ;( ;( :')
Aldus iemand die Barbie hoger heeft zitten.

Een 3 uur durende, meeslepende film maken over quantum physics en de Atoombom. Een mega cast die allemaal top presteren, met name Murphy die de film draagt en Downey Jr die post-bomb een weergaloze performance neerzet... dit is moeilijker dan een actie blockbuster maken. Ik zat 3 uur geboeid te kijken.

Audiovisueel en qua acteerwerk heeft hij geen betere film gemaakt, maar ik denk dat dit wel naar voren gaat komen bij awards.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

29 jul 2023, 10:54

R-Type schreef:
29 jul 2023, 09:43
The Great Volunteer schreef:
29 jul 2023, 08:43


Oke mooi jou kan ik niet meer serieus nemen :lol: :lol: Oppenheimer beste film die Nolan objectief gemaakt heeft ;( ;( :')
Aldus iemand die Barbie hoger heeft zitten.

Een 3 uur durende, meeslepende film maken over quantum physics en de Atoombom. Een mega cast die allemaal top presteren, met name Murphy die de film draagt en Downey Jr die post-bomb een weergaloze performance neerzet... dit is moeilijker dan een actie blockbuster maken. Ik zat 3 uur geboeid te kijken.

Audiovisueel en qua acteerwerk heeft hij geen betere film gemaakt, maar ik denk dat dit wel naar voren gaat komen bij awards.
Ja en terecht Barbie is fucking goed en dat laten recensies ook zien.

Dit is uren lang saai gelul in een zijkamertje. Met een kijk mij eens Robert Downey Jr speelt weer eens een rijke stinkerd met onwijs groot ego van hier tot Tokyo. Oh nee hij wordt genegeerd door Einstein zou wel met hem te maken hebben en niet
Spoiler:
Het mogelijke einde van de mensheid :lol: :beam:
Spoiler:
Hoe groot is dan je ego en rancune als je dat tientallen jaren niet eens kan inbeelden/bedenken
En dan nog het feit Keanu Reeves fucking Japans kan spreken in een John Wick film maar een Ier als Cilian Murphy kan niet eens normaal twee zinnen in het Nederlands, slaat nergens op... Om kapot te schamen.

Het was weer net als bij Tenet oh kijk mij veel substance over stijl. En lekker veel bekende acteurs en actrices overal droppen in cameo's en grotere stukken.

Die hele senaat hieringen zijn al saai en dan dan dat ''fake'' achter kamer gesprek houdt toch op zeg :X XX:S :poep: :poep: :poep: :r


Ik dacht oh het is al 21:00.. Nee is 20:00 nog een heel uur te gaan.....

Scheelt laatste uur van de film wel beter is dan het uur daarvoor maar , nog steeds vind ik het het verre van goed.


Kijk dat je zegt ik Barbie beter vind dan deze kan ik accepteren, is voor mij ook. Jouw denkbeelden over vrouwen net als die van Ties zijn om zacht uit te drukken beetje ouderwets...

Maar dat je glashardt zegt dat dit objectief beste Nolan film is dan ben je gewoon af ouwuh Pik.

Alleen al Inception, Interstellar , Batman Begins en The Dark Knight vegen hun kont af met deze film.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten