TV en Hi-Fi Topic

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 jan 2023, 19:31

Hmm, bij Amazon zelfs slechts €314 :7 thx voor de tip

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jan 2023, 22:33

65 inch voor 1000 gaat niet lukken, 55 inch wel.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 jan 2023, 12:55

Wapper schreef:
08 jan 2023, 17:11
Jullie kunnen me vast even helpen. Ik verhuis volgende maand (terug naar Rotterdam :7), grotere woonkamer ook en wil daarom een nieuwe TV + audio.

Budget voor TV is rond de €1500. De kijkafstand is 4 meter, is 65" ideaal? Zag dat de LG C2 1499 kost. In hoeverre zijn een LG G2 of Samsung S95B de meerprijs waard tov de C2? Laatstgenoemde had ik uberhaupt nog niet van gehoord, maar even obv Ties zn post hier boven. En andere merken, Sony of Philips perhaps in deze prijsklasse? Of andere TVs van LG en Samsung die het overwegen waard zijn? Gebruik zal vooral uit films/series, gamen en voetbal kijken bestaan.

Wat betreft audio heb ik werkelijk 0,0 benul. Het hoeft niet hard te kunnen, wil gewoon dat het helder is en dat het geluid om je heen is, dus het liefst meerdere speakers in de hoeken ipv iets als een soundbar. Het zitgedeelte van de woonkamer waar het goed te horen moet zijn tijdens een film oid is zo'n 12m2. Op wat voor prijs moet ik rekenen voor een degelijke set? Wat voor soort set is uberhaupt aan te raden? Omdat ik geen flauw idee heb wat dit betreft kan ik geen budget noemen maar ben geen audiofiel, als het max €500 kan blijven zou wel relaxt zijn, maar hoor het graag als dat wellicht te budget is.

Thx lads <3
Weer terug naar de mooiste :cool: Welk deel in Rotterdam ga je wonen (Kralingen, Crooswijk of ..)?

Philips zou ik nooit voor gaan. Alleen maar ellende of nooit echt “je van het.” De G2 of Samsung S95B zou ik voor gaan wanneer je een hele lichte kamer hebt, want een yesterdays panel OLED in een kamer met veel daglicht is echt naatje. Let wel dat er veel klachten over coil whine binnenkomen bij de C2 en vaker nog bij de G2 en dat is niet op te lossen met een update. In de meeste gevallen zeer licht, maar heb ook gevallen gehoord waar ik gek van zou worden. Ik las laatst een stuk op reddit waaruit bleek dat de C1 en G1 uit betere materialen waren gebouwd dan wat er in de C2 en G2 zitten. Je mag het uiteraard gewoon ruilen mocht coil whine optreden, maar ik zit niet te wachten op al die rompslomp.
De Samsung S95B geniet enigszins de voorkeur als het tussen LG 2022 en Samsung 2022 line gaat. Daar zijn echter Ja je zal Dolby Vision moeten missen, maar is het een gemis? HDR doet het gewoon prima op HDR10. Het nadeel is dat Samsung voor het eyepopping gaat out of the box, dus je zal zelf wat moeten kalibreren om je wide color gamut op de juiste manier te benutten (realistisch krijgen), maar ik ken er een zooi die juist het eyepopping geweldig vinden. Tevens hoor ik hier af en toe klachten over kromtrekkende panelen en een lichte paarse gloed die het QD vlak over het paneel geeft. Al is dat miniem.

Echter, de beste TV van 2022 komt van Sony. De Sony Bravia QD OLED XR-65A95K werd unaniem door verschillende experts in een blind shoot-out als winnaar verkozen via HDTV-test. Daar hecht ik zelf meer aan dan aan een rtings dat hoofdzakelijk op specs leunt. Ik ben ook een groot fan van Sony’s motion handling, maar dat is persoonlijk. De prijs is echter niet in de range waarin je zoekt, maar wellicht keldert deze nog in de tussentijd. De CES23 is net voorbij en alle nieuwe modellen zijn getoond. Tussen nu en mei zullen de 2022 modellen langzaamaan plaats moeten gaan maken voor de ‘23 line. Je zal nog altijd heel het jaar door een model van een voorgaand jaar kunnen kopen.

En, ik weet niet of de volgende missie een koter (of koters) wordt wanneer je in je nieuwe huis gesetteld bent, maar een OLED en jonge kids is geen goeie combi. Het lange pauzeren en al die kindermeuk met statische shit op je tv, blijven jengelen met image retention en in het ergste geval nog altijd burn-in. De QLEDs blijven nog altijd prachtige tv’s en kom je van een TV uit 2010 ofzo, dan zullen de topmodellen je ook versteld doen staan. Zeker de helderheid blijf nog steeds veel indrukwekkender dan OLED. Zelfs de nieuwe MLA techniek van LG G3 zal hier nog voor onderdoen. En het is niet organisch, dus nog altijd betrouwbaarder voor de lange termijn. OLED stagneert sneller dan QLED. Persoonlijk is dat laatste geen aderlating, maar als je langer dan 5 jaar met je tv wilt doen, dan is het wellicht een ding om mee te nemen in je aankoop.

Wat sound betreft is €500 een lastige, want ik ben niet echt thuis in de entry range. Ik blijf een entry 5.1 set sowieso altijd verkiezen boven een 2.1 highend virtueel surround set, maar wellicht heb je zelf meer zin in design in de woonkamer en zit je niet te wachten op 5 speakers en een sub woofer in je woonkamer. Uit eigen ervaring met een madam die er niets van moest weten, weet ik nu dat alles went. Zelfs een 5.2.4 set :P

Even los van de vraag van Wapper, wat een geweldige CES dit jaar! De nieuwe LG en Samsung-line wordt geweldig. De opvolger van de S95B, de S95C, kan nog feller met minder concessies wanneer het scherm volledig wordt verlicht en er komt een 77” model. Ook is er aangegeven dat ze weer gaan verrassen met de prijs. De nieuwe MLA technologie van LG G3 wordt misschien nog gekker dan Samsungs QD-OLED, maar eerst even live zien. Verder verwacht ik nu binnen 5 jaar de eerst betaalbare MicoLED TV’s wat natuurlijk de crème de la crème wordt op TV gebied. Samsung kon ze nu al fabriceren met een grootte van 50inch en dus meer in de mass market range. De prijs is echter nog steeds verre van mainstream, maar dat was OLED ook 10 jaar terug.
3D schermen komen ook weer terug maar dan in bril-loze vorm. Dit in een verbeterde vorm, maar niet heel verschillend met hoe de 3DS dat deed. Sony’s PSVR2 wordt ook gek. De meeste zijn er laaiend enthousiast over met her en der wat minpuntjes die OLED schermen met zich meebrengen, maar vooral het eyetracken wordt een dingetje. Heb er zin in volgende maand
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jan 2023, 23:11

Mja ik weet niet in hoeverre image retention nog een ding is. Het is denk ik iets als de RRoD, het blijft kleven aan de naam. De recente OLEDS zijn normaliter veilig te gebruiken, tenzij je bijv. een TV 48 uur op hetzelfde logo laat branden ofzo. Maar dat is haast onmogelijk. Over Plasma was die worry vroeger ook terecht, maar later niet meer. Ik heb de NeoPDP wel eens een hele nacht op een HDMI logo aan laten staan. En dan was er wel wat retention maar dat verdween vervolgens. Vergeet ook niet dat het als FUD gebruikt werd door concurrenten.

Is burn in een mythe? Nee dat niet. Er zijn measures die het tegengaan, niet voor niets. Na prolonged use zal de LG en Sony de pixel refresher uitvoeren zodra je de TV uit zet bijvoorbeeld. En de luminantie van logos kun je aanpassen etc.

Over het algemeen run ik ook geen 100 brightness en 100 OLED light buiten HDR content. Maar 80 ofzo. Dat schijnt de kans sowieso al te minimaliseren. Als je niet 8 uur per dag naar hetzelfde kanaal met hetzelfde logo kijkt, dan zul je waarschijnlijk nooit burn in gaan krijgen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 jan 2023, 13:26

Het is in zoverre een ding dat diverse tv-ketens de 3 jarige garantie hebben afgeschaft. Na de lockdown malaise met een hoop huishoudens de televisies volle dagen aan, zijn er een hoop TVs terug gestuurd binnen deze garantieperiode en dan met name de OLED TVs. TVReus is bijvoorbeeld flink de pineut geweest en geeft daarom nu nog maar 2 jaar garantie, terwijl de 3-jarige garantie ze heeft gevestigd op de markt. Reviewers blijven het dan ook altijd nog aankaarten als minpunt.

Het zal mij niet terughoudender maken bij de aanschaf van een OLED TV, want hoe het er nu naar uitziet is het voor gamers sowieso wel om de 5 jaar raak voor een upgrade. Toch moet je het wel meenemen in je besluit en de manier van hoe je met je TV omgaat. Jij houdt er dus al min of meer rekening mee om zo de kans te verminderen. Dat zijn imo nare eigenschappen van deze organische technologie waar je voorheen geen rekening meer mee moest houden op dat handje vol mensen die een plasma hadden na dan. Eigenschappen die mij wel zenuwachtig zouden maken in mijn omgeving met mensen die er absoluut geen rekening mee gaan houden. Zeker als je voor een maatje groter gaat die richting de 5K kosten ga je er toch anders over denken. Daarom moet je beide technologieën naast elkaar zetten met de pros & cons, je eigen situatie erin schetsen en daar een conclusie uit trekken wat het beste bij je past. MicroLED is het beste van OLED en LED en alle nadelen weg, maar ook daar zullen vast in de eerste jaren andere nadelen en kinderziektes aan het licht komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 jan 2023, 15:44

Het is niet dat ik er extreem bewust rekening mee houd, maar ik jinx het ook niet. Ik ga niet expres een game pauzeren en dan een hele dag weg. Wel heb ik soms 6+ uren op een dag Elden Ring zitten spelen, maar dat is sowieso rare voor me tegenwoordig. Dan moet een game wel heel speciaal zijn.

Ik geef toe, ik laat de Ps5 pauze screen vaak niet te lang idle staan. Gebeurt soms wel, maar het is kleine moeite om de boel uit te doen als je toch niet speelt. Eigenlijk sowieso, je speelt niet en als je dat een uur ofzo niet gaat doen... kost uberhaubt veel nutteloze energie. Die dingen staan zo weer aan en resumen direct.

Het komt voort uit mijn Plasma gebruik. Dat heb ik een decennia gehad en daar ging ik precies hetzelfde mee om als met OLED, dus eigenlijk is het voor mij vrij normaal gebruik. Maar ik vergeet het wel eens en dan is er tot nu toe nog niks aan de hand geweest. Het is een con, maar ik haal meer kijk en gameplezier uit een Plasma en nu OLED. Ik denk dat je ook met een LED normaal zou moeten omgaan, die dingen zijn eveneens niet goedkoop. Die zou ik ook niet uren idle laten staan. Met kinderen is anders, maar die zitten overal aan. Sowieso vind ik het maar niks dat ze de hele tijd achter schermen zitten, maar dat vonden mijn ouders 30 jaar geleden ook.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

16 jan 2023, 18:40

SmartTies schreef:
13 jan 2023, 12:55
Wapper schreef:
08 jan 2023, 17:11
Jullie kunnen me vast even helpen. Ik verhuis volgende maand (terug naar Rotterdam :7), grotere woonkamer ook en wil daarom een nieuwe TV + audio.

Budget voor TV is rond de €1500. De kijkafstand is 4 meter, is 65" ideaal? Zag dat de LG C2 1499 kost. In hoeverre zijn een LG G2 of Samsung S95B de meerprijs waard tov de C2? Laatstgenoemde had ik uberhaupt nog niet van gehoord, maar even obv Ties zn post hier boven. En andere merken, Sony of Philips perhaps in deze prijsklasse? Of andere TVs van LG en Samsung die het overwegen waard zijn? Gebruik zal vooral uit films/series, gamen en voetbal kijken bestaan.

Wat betreft audio heb ik werkelijk 0,0 benul. Het hoeft niet hard te kunnen, wil gewoon dat het helder is en dat het geluid om je heen is, dus het liefst meerdere speakers in de hoeken ipv iets als een soundbar. Het zitgedeelte van de woonkamer waar het goed te horen moet zijn tijdens een film oid is zo'n 12m2. Op wat voor prijs moet ik rekenen voor een degelijke set? Wat voor soort set is uberhaupt aan te raden? Omdat ik geen flauw idee heb wat dit betreft kan ik geen budget noemen maar ben geen audiofiel, als het max €500 kan blijven zou wel relaxt zijn, maar hoor het graag als dat wellicht te budget is.

Thx lads <3
Weer terug naar de mooiste :cool: Welk deel in Rotterdam ga je wonen (Kralingen, Crooswijk of ..)?

Philips zou ik nooit voor gaan. Alleen maar ellende of nooit echt “je van het.” De G2 of Samsung S95B zou ik voor gaan wanneer je een hele lichte kamer hebt, want een yesterdays panel OLED in een kamer met veel daglicht is echt naatje. Let wel dat er veel klachten over coil whine binnenkomen bij de C2 en vaker nog bij de G2 en dat is niet op te lossen met een update. In de meeste gevallen zeer licht, maar heb ook gevallen gehoord waar ik gek van zou worden. Ik las laatst een stuk op reddit waaruit bleek dat de C1 en G1 uit betere materialen waren gebouwd dan wat er in de C2 en G2 zitten. Je mag het uiteraard gewoon ruilen mocht coil whine optreden, maar ik zit niet te wachten op al die rompslomp.
De Samsung S95B geniet enigszins de voorkeur als het tussen LG 2022 en Samsung 2022 line gaat. Daar zijn echter Ja je zal Dolby Vision moeten missen, maar is het een gemis? HDR doet het gewoon prima op HDR10. Het nadeel is dat Samsung voor het eyepopping gaat out of the box, dus je zal zelf wat moeten kalibreren om je wide color gamut op de juiste manier te benutten (realistisch krijgen), maar ik ken er een zooi die juist het eyepopping geweldig vinden. Tevens hoor ik hier af en toe klachten over kromtrekkende panelen en een lichte paarse gloed die het QD vlak over het paneel geeft. Al is dat miniem.

Echter, de beste TV van 2022 komt van Sony. De Sony Bravia QD OLED XR-65A95K werd unaniem door verschillende experts in een blind shoot-out als winnaar verkozen via HDTV-test. Daar hecht ik zelf meer aan dan aan een rtings dat hoofdzakelijk op specs leunt. Ik ben ook een groot fan van Sony’s motion handling, maar dat is persoonlijk. De prijs is echter niet in de range waarin je zoekt, maar wellicht keldert deze nog in de tussentijd. De CES23 is net voorbij en alle nieuwe modellen zijn getoond. Tussen nu en mei zullen de 2022 modellen langzaamaan plaats moeten gaan maken voor de ‘23 line. Je zal nog altijd heel het jaar door een model van een voorgaand jaar kunnen kopen.

En, ik weet niet of de volgende missie een koter (of koters) wordt wanneer je in je nieuwe huis gesetteld bent, maar een OLED en jonge kids is geen goeie combi. Het lange pauzeren en al die kindermeuk met statische shit op je tv, blijven jengelen met image retention en in het ergste geval nog altijd burn-in. De QLEDs blijven nog altijd prachtige tv’s en kom je van een TV uit 2010 ofzo, dan zullen de topmodellen je ook versteld doen staan. Zeker de helderheid blijf nog steeds veel indrukwekkender dan OLED. Zelfs de nieuwe MLA techniek van LG G3 zal hier nog voor onderdoen. En het is niet organisch, dus nog altijd betrouwbaarder voor de lange termijn. OLED stagneert sneller dan QLED. Persoonlijk is dat laatste geen aderlating, maar als je langer dan 5 jaar met je tv wilt doen, dan is het wellicht een ding om mee te nemen in je aankoop.

Wat sound betreft is €500 een lastige, want ik ben niet echt thuis in de entry range. Ik blijf een entry 5.1 set sowieso altijd verkiezen boven een 2.1 highend virtueel surround set, maar wellicht heb je zelf meer zin in design in de woonkamer en zit je niet te wachten op 5 speakers en een sub woofer in je woonkamer. Uit eigen ervaring met een madam die er niets van moest weten, weet ik nu dat alles went. Zelfs een 5.2.4 set :P
Thanks! Zal al die opties nog eens nagaan en laat weten welke het uiteindelijke geworden is.

Provenierswijk btw, op loopafstand van Rotterdam Centje. Voorlopig nog geen plannen voor koters lol, m'n vriendin is 5 jaar jonger dan ik (30 en 25) dus dat scheelt.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

17 jan 2023, 11:51

Wapper schreef:
16 jan 2023, 18:40
Provenierswijk btw, op loopafstand van Rotterdam Centje. Voorlopig nog geen plannen voor koters lol, m'n vriendin is 5 jaar jonger dan ik (30 en 25) dus dat scheelt.
Lekker man. Ik zit er nu nog een minuut of 5 van vandaan met randje Kralingen (Boezemkade). Maar jij rolt zo uit je nest de Biergarten op.
R-Type schreef:
16 jan 2023, 15:44
Sowieso vind ik het maar niks dat ze de hele tijd achter schermen zitten, maar dat vonden mijn ouders 30 jaar geleden ook.
Tsja, te lang achter de TV, videogames, alcohol, drugs.. Als ze alles voor elkaar hadden gekregen had je hier niet zitten ouwehoeren op een forum, maar jaarlijks de laatste en grootste premium TV binnen kunnen harken ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

11 mar 2023, 11:04

Hebben jullie ervaring met kopen bij Hofma.nl? Zijn wel gewoon Nederlandse modellen Tv's toch? Of buitenlandse import?

Vraag me af wat het addertje onder het gras is, lage prijzen bij ze.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 mar 2023, 10:50

Hofma is een goed adres hoor, zit bij mij in het dorp. Ik zou alleen naar de levertijden vragen. Die kunnen nog weleens oplopen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 mar 2023, 15:27

Gewoon vragen of het NL stuff is voordat je koopt. Tevens het volledige typenummer vragen en deze nachecken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

14 mar 2023, 20:24

Yes heb ze gebeld, is inderdaad gewoon NL markt. Hadden een mooie deal op de LG G2, dus ben voor die gegaan uiteindelijk! Komt vrijdag binnen. Ding is net iets helderder dan een C2 (heeft ook een heat sink) en wil hem sowieso aan de muur ophangen.

Voor geluid overweeg ik nu deze: https://www.hellotv.nl/product/samsung- ... erspeakers
Komt als beste uit de test bij Consumentenbond. Iemand toevallig ervaring met deze of met Samsung speakers in het algemeen?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 mar 2023, 14:41

Aight. Klinkt goed.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 mar 2023, 15:29

Geen ervaring mee, maar voor een paar tientjes meer heb je deze die beter uit de test komt bij o.a. rtings;
HW-Q935/930b

En G2 is nice!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

17 mar 2023, 09:37

SmartTies schreef:
15 mar 2023, 15:29
Geen ervaring mee, maar voor een paar tientjes meer heb je deze die beter uit de test komt bij o.a. rtings;
HW-Q935/930b

En G2 is nice!
Thx voor de tip, ben voor die gegaan. Bij HelloTV kunnen kopen voor €625.

G2 + die speakerset, ik vind helemaal mooi. Moet nu natuurlijk eigenlijk ook een PS5 gaan scoren XX) m'n arme portemonnee.

Edit: fuck it, ook maar gedaan incl RE4 Remake. Bite the bullet in 1x. Minder essentiele zaken zoals gordijnen, eetkamerstoelen en een een boekenkast komen later wel :beam:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 mar 2023, 10:47

Zo is het. Trog op schoot voor je nieuwe TV met surround sound! Gordijnen en eetkamerstoelen zijn zo overrated.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 mar 2023, 12:58

Gordijnen zijn wel handig tegen reflectie...

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

03 mei 2023, 21:06

https://www.whathifi.com/features/what- ... technology

Is dit MLA gebeuren echt da futah of een marketing gimmick?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 mei 2023, 21:52

Time will tell, elke keer dat er zo'n nieuw iets is is het afwachten.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

22 jun 2023, 14:37

Jongons ik heb jullie advies weer nodig. De LG G2 die ik een tijd terug heb gekocht, hangt inmiddels in mn gamehok waar het wat donkerder is, wel zo fijn met OLED. Ben nu op zoek naar een ander type TV voor mijn behoorlijk lichte woonkamer (hoop raampartijen met invallend zonlicht, alhoewel niet direct op het scherm). Dacht daarom dus aan de Samsung QN95B (€1145/€1538 voor 55"/65"). Was er eigenlijk al uit, maar: geen Dolby Vision las ik, en dat is volgens sommigen een issue.

Eerste vraag: in hoeverre is Dolby Vision belangrijk volgens jullie? Ik stream met name, en ik heb me ingelezen dat de meeste streaming content in DV is. Is het echt veel beter dan het standaard HDR10? Want daar valt de Samsung op terug begrijp ik, aangezien er vrij weinig HDR10+ is dat Samsung koppig ondersteunt.

Via Rtings struikelde ik vervolgens over deze ietwat onbekende TV: de Hisense U8h (€949/€1399 voor 55"/65"): https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... 1242/32155
Zij beschrijven de TV als praktisch net zo goed als de Samsung. En: de Hisense heeft dus wel DV.

Moet ik Dolby Vision doorslaggevend laten zijn in de keuze tussen deze twee TV's?

Muchos gracias :snor:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 jun 2023, 20:37

Persoonlijk kan HDR mij gestolen worden. Te vaak moet je het zelf goed afstellen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

23 jun 2023, 21:03

Bij games is het nogal hit of miss, bij films is het een geweldige toevoeging. Animatie film op gewone blu-ray tegenover de 4K is (zeker op een OLED) echt een wereld van verschil. Maar ja, Dolby Vision is een merkbaar verschil, maar alleen als je het direct met standaard HDR10 vergelijkt. Ik heb 30th en 35th(LE) van Labyrinth, oude is alleen HDR10 en nieuwe is tevens met Vision. En heel eerlijk gezegd, als je het niet naast elkaar houd, dan zou ik niet weten welke versie welke is :')

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jun 2023, 18:16

Ik ben zelf ook al een poos aan het twijfelen of ik de Samsung QN95B in huis ga halen. De local dimming zones zijn aardig opgeschroefd mbt de 2018 voorganger die ik heb. Daar heb je echt met bepaalde scènes dat ondertiteling dof wordt getoond. Bij Star Wars bekende intro heb ik veel black crush. Echter een OLED is bij mij ook geen optie in mijn huidige woonkamer. Buiten de kids ook veel te licht en geen gordijnen.
De G3 en Samsungs 65s95c zijn geloof ik wel iets van 70% feller, maar heb het nog niet ervaren.
Dolby Vision kan je imo makkelijk zonder mee leven. Volgens mij wordt het ook nog niet benut zoals de makers het voor ogen hadden omdat de bitwaarde van de TV's nog niet van dat kaliber zijn, maar dat was vorige jaar. Wellicht nu wel het geval. Long story short, ga je voor LED, ga voor de Samsung QN95B. Ik wil overigens voor de 85" gaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 jun 2023, 17:13

Haha, 85 inch. Ik ben nog een charme offensief aan het voorbereiden om m'n vriendin te overtuigen dat we een 65 inch ipv 55 in de woonkamer nodig hebben. Word nog een uitdaging.

Maar Hisense is eigenlijk net niks? Ondanks dat die U8H wellicht een goeie tv is, wil ik geen onbetrouwbaar merk dat kuren gaat vertonen oid.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 jun 2023, 06:56

Koop gewoon 65 inch! Went gauw genoeg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten