Het 'Rust in Vrede' topic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 mei 2021, 14:33

No way

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 jul 2021, 12:18

Peter R de Vries is overleden aan zijn verwondingen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 jul 2021, 12:23

Moet zeggen dat het mij juist erg verbaasd dat hij het zo lang vol wist te houden.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 jul 2021, 13:05

Ja, mij ook. Ik heb die nare filmpjes gezien (niet doorgestuurd natuurlijk) en dat zag er zodanig slecht uit dat ik het overlijdensbericht de volgende dag al verwacht had. Het menselijk lichaam is sterk, kan veel hebben voordat het uitschakelt. Maar misschien was hij al wel eerder overleden en hebben ze besloten het nu pas naar buiten te brengen. Heeft verder geen nut om over te speculeren ook, het is in ieder geval erg dat ie net niet gered heeft. Ik weet dat de meningen rondom hem verdeeld zijn maar dat doet er ook niet toe, hij verdiende het niet om zo aan z'n einde te komen. Was ook een goeie middelvinger geweest naar de schutter en opdrachtgevers als ie het gered had. Helaas mocht het niet zo zijn.

Ondanks dat ie op zo'n dodenlijst stond ging ie wel onverschrokken door met zijn werk. Wat men ook van hem vind, dat vergt wel ballen. En om zulk werk te doen moet je misschien ook wel een beetje apart en arrogant zijn. Je moet wel erg stevig in je schoenen staan om dagelijks met de meest schunnige types om te gaan, en om de zwakke punten van de Nederlandse rechtsstaat aan te durven pakken. Een gedeelte van zijn ego zal ook wel een soort schild zijn geweest.

Ik denk dat zijn intenties altijd wel goed zijn geweest maar hij botste gewoon bijna met alles en iedereen. Vooral in talkshows en dergelijke was ie soms niet uit te staan als het om politieke kwesties ging, wilde niet luisteren naar anderen en was bij voorbaat al alleen overtuigd van zijn eigen perspectief. Kon ook niet met kritiek omgaan, daar werd hij erg defensief en geprikkeld van. Dacht wel eens: waarom wil je dan uberhaupt altijd zo in de spotlight staan? Maar als het op tv ging om de zaken die hij behandelde, bleek die spotlight wel eens nodig te zijn geweest om ze op te lossen. De naamsbekendheid droeg bij aan tips en financiering, en naamsbekendheid is moeilijker te verkrijgen als je geen opvallend (en soms controversieel) figuur bent natuurlijk.

Het is in ieder geval een verlies voor onze rechtsstaat. Ging toch verder waar de politie en het OM het al opgaven. Heeft nabestaanden rust gebracht en dat is al meer goeds dan de meeste mensen zullen doen in een lifetime.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jul 2021, 14:17

Peter R was een zelfingenomen lul, vooral sinds Holloway. Daarvoor vond ik zijn programma heel goed, en zijn brutale benadering.

Hij werd steeds slechter te verteren, dacht dat ie de wijsheid in pacht had. Dat gezegd te hebbende is het intriest. En ja, hij was wel iemand die durfde op te treden tegen de georganiseerde misdaad. Ga er maar aanstaan, je komt op dodenlijsten en je bent nooit zeker. Hij heeft dat wel voor lief genomen.

Nederland heeft wel een probleem. En ik betwijfel of er wel juist mee wordt omgegaan. We zijn in feite een narco staat. Allang. 1 op de 3 boeren wordt benaderd door drugshandelaren. Drugsafval in omringende landen komt bij ons weg. De misdaad komt steeds meer op de bovengrond en begint prominente figuren en advocaten uit te weg te ruimen. Wie zich er publiekelijk tegen uitspreekt, krijgt een kogel. Dat is de boodschap.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

17 jul 2021, 13:39

Biz Markie overleden. Sad day.


Wat betreft Peter R: Ik kon hem vaak in talkshows niet uitstaan, tenzij het ging over misdaden. Dat was echt zijn ding. Hij heeft ook zoveel goeds gedaan voor mensen met onbeantwoorde vragen. Wat dat betreft was hij een held. Dit is in en in triest.

Sowieso komt het hard aan, want ik kan me nog herrineren als kind te kijken naar Peter R. de Vries: Misdaadverslaggever op de TV. Je groeide ermee op.

Het is tragisch en spreekt boekdelen hoe groot de georganiseerde misdaad is gegaan dat ze dit hebben geflikt.
:huillie:

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Het 'Rust in Vrede' topic

26 aug 2021, 11:05

24 augustus (op mijn verjaardag) is Charlie Watts overleden. Natuurlijk de drummer van The Rolling Stones. Ik ben al een jaar of 30 fan van de Stones, dus dit was niet bepaald het beste verjaardagskado dat ik me kon wensen. Moet voor de visite wel een vreemde gewaarwording zijn geweest om mij ineens een traantje te zien wegpinken terwijl ik naar mijn telefoon staarde. Maar de beste man is 80 jaar geworden en heeft een leven gehad waar stervelingen als wij alleen maar van kunnen dromen. Van zijn hobby zijn beroep gemaakt, er steenrijk mee geworden en de hele wereld gezien. Rest in peace Charlie!

Ik ben voor nu benieuwd of dit het einde van de band is. Charlie was 1 van de 3 overgebleven leden van het eerste uur. Nu trekt Queen zonder Freddie en John Deacon ook nog altijd volle zalen, maar ik denk dat dit bij de Stones iets anders ligt. Charlie was echt het cement tussen de ego's Mick en Keith. Hij zou sowieso niet mee gaan op tour dit najaar vanwege een medische ingreep, maar de verwachting was (naar buiten toe althans, er zijn nu geruchten dat de Stones wisten dat Charlie terminaal ziek was) dat hij volledig zou herstellen en dat er nog een EU tour in 2022 zou volgen.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re: Het 'Rust in Vrede' topic

08 mar 2024, 08:21

Afbeelding

Akira Toriyama is vorige week overleden. Had altijd nog gehoopt dat hij art direction zou doen voor een eventuele sequel op Chrono Cross of remake van Chrono Trigger. Dit mag niet meer zo wezen helaas.

Rust zacht legende.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

08 mar 2024, 15:14

Zo dat is wel echt een gemis, wat een genie

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 mar 2024, 22:09

Dat is er wel echt één die kut is :(

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 mar 2024, 22:28

Mijn moeder 3-12-1955-19-2-2024
Rust zacht mama. Ben blij dat je lijden voorbij is, en ben trots op je, hoe sterk je was, toen de euthanasie ging beginnen, en je niet bang was voor de dood.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 mar 2024, 08:47

Sterkte pik

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

23 mar 2024, 22:41

Oh damn man, sterkte ermee :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten