Formule 1

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 jun 2021, 19:42

Lef en ervaring. Uiteindelijk gaat het wel gewoon om de zondagen, Bottas is zo'n beetje het tegenovergestelde.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

18 jul 2021, 16:28

Vanaf vandaag ben ik ook een Hamilton-hater ^_^'

Beetje ongepast om het zo uitbundig te gaan vieren. En dan volgende keer weer met een brok in z'n keel voor de camera als hij verliest. Two things define you...

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 jul 2021, 18:07

BLM

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jul 2021, 08:43

Ja, maar dit is het dus. Wel knielen met die idioot die om respect vraagt, We Race as One. En wat doet hij? In de snelste bocht van het kampioenschap Verstappen pootje flippen. Dit had veel erger kunnen aflopen. Moet ik dit zien als een raciaal iets omdat Max blank is? We kunnen het ook omkeren. Verstappen zie ik zo'n actie niet snel maken, die zoekt het toch meestal bij zichzelf.

Maar goed, het blijkt wel dat hij dirty tactics nodig heeft. Hij staat echt onder druk, voor het eerst sinds eigen teamgenoot Rosberg en daarvoor waarschijnlijk Alonso ofzo. Het is eigenlijk ridicuul dat je iemand van de baan kunt wippen en 10 seconden krijgt. Die krijgt ie toch wel terug van Bottas, en de langzamere Ferrari. Dus Max kan hetzelfde doen.

En dat vieren? weer een beetje gebrek aan respect. Die Tom Cruise stond er ook als een mongool bij te juichen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 jul 2021, 13:09

Die penalties houden natuurlijk geen rekening met de dominantie van Mercedes auto's, maar Raikkonen kreeg vorige week 20 seconden geloof ik. Dat was op z'n minst wel terecht geweest.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2021, 14:53

Max heeft de Grote Prijs van Nederland soeverein gewonnen. Moest ook wel man, die entourage, die volle tribunes, ik dacht geen moment dat Lewis er mee aan de haal zou kunnen gaan.

Het is wel beetje zuur tegenover andere evenementen en die graaier van een Bernhard, maar het was wel genieten. Vind het ook een van de mooiste circuits trouwens, niet omdat het hier is, maar het is aan de zee, kom bochten, technisch. Sfeervol circuit.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 sep 2021, 16:05

Ik las dat het praktisch onmogelijk is om in Zandvoort in te halen en dat uiteindelijk de nr 1 tm 6 ook geen moment van plaats zijn gewisseld; geëindigd zoals het begonnen is. Hoe val je niet in slaap bij zoiets.. voorspelbaars? Een circuit waar wat spannends te bespeuren valt qua inhalen oid lijkt me dan leuker.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 sep 2021, 16:08

Net zo'n kut circuit als Monaco

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

05 sep 2021, 18:13

Wapper schreef:
05 sep 2021, 16:05
Ik las dat het praktisch onmogelijk is om in Zandvoort in te halen en dat uiteindelijk de nr 1 tm 6 ook geen moment van plaats zijn gewisseld; geëindigd zoals het begonnen is. Hoe val je niet in slaap bij zoiets.. voorspelbaars? Een circuit waar wat spannends te bespeuren valt qua inhalen oid lijkt me dan leuker.
Klopt niemand ingehaald hoor ik net.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2021, 21:02

Ja het is niet een circuit waar veel wordt ingehaald. Toch is dat wel achter de top 3 gebeurd. Perez moest vanuit laatste plaats oprukken en wordt 8e. Alonso had wat vette inhaal acties. Verstappen haalde Bottas goed in om de koppositie na zijn pitstop weer te veroveren. Het was vooral spannend omdat het verschil tussen Verstappen en Lewis nooit meer dan 4 seconden is geweest. Het kon beide kanten op vallen.

Het is wel echt een vet circuit verder. Lewis genoot ook zichtbaar in het post race interview toen het ging over het neerzetten van de snelste race ronde. Misschien moeten ze wat stukken verbreden, ik weet het niet, vond de race wel tof al komt dat ook omdat het verloop precies was wat de kijker wilde; Max pole position en winnaar race. En natuurlijk omdat ze elkaar nauwelijks wat hebben toegegeven, 1-4 seconden is niks.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 sep 2021, 12:35

Wel echt een historische dag dit. Alles was perfect georganiseerd en prachtig in beeld gebracht, en Max levert precies wat hij moet doen, pole en ritwinst. Die oranje rook.. Max gehuld in Sifan Hassan vlag... zelfs het volkslied gezongen door Davida Michelle en Willem Alexander en familie die naar de huldiging staan te kijken waren mooi om te zien (geen fan van koningshuis verder haha).

Saai circuit vond ik ook niet echt, er werd wel genoeg ingehaald, wel door snellere auto's vooral ja. Had vooral het idee dat het veld gewoon meer uit elkaar getrokken werd door (eindelijk) een keer een race zonder safety car. De verschillen waren na de start al te groot, en er werden verder weinig fouten gemaakt (ligt misschien ook aan het circuit). Er zijn weinig rustpauzes wat het op zich leuk maakt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 sep 2021, 13:50

klopt, er is alleen 2x kort een yellow vlag geweest. Race was snel uit elkaar, geen opstoppingen. De start van Max was dusdanig perfect dat hij na de 1e bocht al bijna 2 seconden pakt.

Wat die jongen doet is wel bijzonder. We hebben voor zijn tijdperk nooit een GP winnaar gehad, en nu zijn we teleurgesteld als Max een keer 2e wordt. Als Lewis er niet is, dan wint hij het kampioenschap met 2 vingers in de neus ook nog (kijk maar naar de punten van de nr3, en de andere Mercedes van Bottas uberhaubt). Kan niet anders dan dat gaat gebeuren. Zolang hij niet in een klote team terecht komt. Matige coureurs als Button en Villeneuve zijn zelfs kampioen geworden. Max heeft meer talent dan die bij elkaar, heeft slechts de pech dat Mercedes zo dominant is en dan vooral icm Lewis, al voor hoe lang nog.

In principe heeft RB nog altijd meer pech dan Mercedes. En als je de onsportieve actie van Lewis wegstreept (hier pakt Lewis de volle mep en Max 0, dankzij Lewis zelf), en Baku (100% win, freak accident zoals Doornbos het noemt) en die race waarin Lewis zichzelf in de grindbak rijdt maar door rode vlag weer mocht aansluiten, dan was Max al praktisch kampioen lol. Rosberg zei het gisteren ook, Lewis heeft smerig veel geluk. En ja, dat dwingt hij ook wel af.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 dec 2021, 16:27

Sportmoment van het jaar.

De hele race was Lewis sneller. Denk dat niemand dit zag aankomen. Begint al met die inhaalactie in de eerste bocht, die Lewis mee krijgt. Dan denk je, saaie race en Lewis kampioen. Dan Latifi en die safety car. RB maakt juiste beslissing, achterblijvers mogen ingehaald worden. En dan die laatste lap. Max met verse banden, Lewis met verrotte banden. Perfect afgemaakt. Gunde het Lewis en die Toto Wolff ook totaal niet.

We hebben een wereldkampioen F1, lol.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 dec 2021, 16:36

Heel cool. Heb niet zoveel met F1 maar net als met de Olympics enzo, gewoon awesome dat we als klein landje zo ver komen in de sport. Heb naar die laatste twee races zitten kijken en ondanks dat het een beetje zo aanvoelt
Afbeelding
kreeg ik toch kippenvel van de emotie rollercoaster van verslagenheid naar plotselinge euforie.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 dec 2021, 18:23

Geweldig natuurlijk maar die vieze Mercedes probeert nog de titel af te pakken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 dec 2021, 19:33

Beide protesten zijn al verworpen. Fucking Duitsers.

Maar wat willen ze er ook mee bereiken? Die Toto spoort niet. Wil Lewis via de rechtbank het record? Kan ik me niet voorstellen, hij blijft een sportman. Ook lijkt het me slecht voor het merknaam als ze dit zouden doorzetten. Niemand schiet hier wat mee op. Dan kun je net zo goed het hele seizoen onder de loep nemen, oa Silverstone bijv. Lewis is vaak gematst.

Max rijdt smerig, ja zeker. Hij pakt bochten met veel risico, maar wat moet hij anders? Mercedes is gewoon sneller, en zeker na die motorwissel waar ik ook vraagtekens bij plaats. Die upgrade in snelheid was absurd. Die Toto is gewoon gewend om met 2 vingers in de neus titels binnen te halen, 1 en 2 ook nog. Nu is er iemand die schijt aan ze heeft. Sterker, ik hoopte dat Perez die Lewis gewoon de rails in zou duwen. Volgend jaar is het speelveld misschien eerlijker verdeeld, als dat zo is dan zou het op talent aankomen. Dan zie ik Max eigenlijk met gemak winnen. Denk dat hij echt wel de beste driver is. Lewis is ook enorm getalenteerd natuurlijk, beter dan de rest. Maar Max is volgens mij nog een wat groter natuurtalent.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

13 dec 2021, 13:27

R-Type schreef:
12 dec 2021, 16:27
Sportmoment van het jaar.
Van ooit wat mij betreft.

Maar Mercedes/Hamilton heeft het hele jaar al het geluk en de FIA mee, vooral de laatste races. Verstappen klaagde nu zelfs erover op de radio, op gegeven moment barst de vulkaan dan een keertje, en dat was nu precies op het juiste moment. Ongelofelijk, alsof het zo hoorde te zijn.

Toto Wolff... wat een karakter is dat inderdaad, vorige week smeet die al met z'n koptelefoon, maar op zich wel mooi. Horner zou waarschijnlijk hetzelfde doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2021, 13:44

Ik denk dat Horner iets meer gentleman is, maar Red bull speelt natuurlijk ook vuil als het moet en spioneert ook.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

13 dec 2021, 17:19

R-Type schreef:
13 dec 2021, 13:44
Ik denk dat Horner iets meer gentleman is, maar Red bull speelt natuurlijk ook vuil als het moet en spioneert ook.
Van Horner weet je dat het een shitstirrer is. Hij geeft eerlijk toe dat het zijn taak is om er alles aan te doen om zijn team en coureurs een voordeel te geven.

Toto Wolff claimt ondertussen dat hij de coureurs het fair and square op de baan wil laten uitvechten, maar klopt wel weer om de haverklap aan bij de FIA om RBR/Verstappen een oor aan te naaien. Dat is gewoon fucking hypocriet.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten