Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 aug 2020, 08:48

Hilarisch ja 2-8 hahaha _O- :lol:
Lekker voor ze haha! En dan gisteren Lyon ook nog eens 3-1 van City winnen lol

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 aug 2020, 11:37

Dit begint toch wel idioot te worden met die Guardiola. Keer op keer als City ver komt in Europa, gaat ie zijn speelwijze omgooien om zich aan te passen aan zijn opponent. En keer op keer vliegt ie eruit. Of dat nou tegen Lyon is of tegen AS Monaco. Het zijn niet eens de absolute topploegen die hem structureel uit de CL kegelen. Ben benieuwd hoeveel geduld het management nog heeft. Goed voetballen en een titel pakken kan City onder iedere coach wel, ze hebben veel topspelers en een brede selectie. Maar Guardiola kan geen CL winnen zonder een absurd goede selectie met een Messi op zijn hoogtepunt.

Alleen een League Cup zal niet genoeg zijn voor deze club. Bovendien de straatlengte achterstand op Liverpool.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 aug 2020, 13:05

Ik vind he al jaren zware overschatte kut coach Pep, dit bewijst het maar wederom eens

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 aug 2020, 18:45

Bayern-PSG
Wie gaat het worden? Ik hoop Bayern, vrees PSG.
Ik denk 2-1 na verlenging voor Bayern

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 aug 2020, 21:23

Is gewoon Bayern geworden. Kon ook niet anders, de beste ploeg van het moment by far. Niet zo geweldig als tegen Chelsea en Barca maar toch zijn ze vrij eenvoudig overeind gebleven. Die Coutinho wint gewoon de CL. Neymar bakte er echt helemaal niets van trouwens.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 aug 2020, 20:26

Messi vertrekt dus.

Barca mag zijn handjes dichtknijpen dat ze van dat salaris af zijn. En hij was bovendien groter dan de club, wat niet gezond is. Lopen deed ie toch niet meer, alleen vrije trappen erin schieten en voornamelijk tegen de kleinere teams nog presteren. Dit is voor Koeman ideaal. Die is gewoon de baas nu. Koeman heeft gezegd, geen privileges meer voor jou. En slapzak vertrekt.

Hij heeft natuurlijk geweldige dingen laten zien. Maar de jaren beginnen te tellen en ik vind hem ook de oorzaak van veel dieptepunten zoals het aanstellen van Martino als coach onder andere. Dat al die aankopen niet functioneren ligt ook aan zijn dominante aanwezigheid. Het team speelt als een krant zonder hem wat echt niet gezond is.

Maar hoelang zit Koeman hier? Bartomeu ligt nu zwaar onder vuur en andere kandidaten willen Xavi. Wat idioot is want Xavi heeft echt nog niets bewezen als coach. Maar ja, Barcelona is een grafclub. Misschien dringt dat nu bij meer fans door.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

25 aug 2020, 20:40

Ik dacht dus eerst dat Koeman niet zou accepteren, omdat hij nu de coach zou moeten zijn die Messi op de bank zet. En de voetbalwereld kennende zou er schande over worden gesproken, ongeacht of het een verstandige beslissing is of niet. Dit moet echt een enorme meevaller voor Koeman zijn.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 aug 2020, 12:28

Het is wel prachtig om te zien wat Messi in een ander team kan en of hij het kan. Bij Argentinië kreeg hij het niet voor elkaar, maar dat was sowieso een team dat niet om hem heen gesmeed was. Ik ben ook zeer benieuwd waar hij terecht zal komen. Stiekem hoop ik op een club die de 2 grootheden samenbrengt, maar ik denk niet dat Lord Nelom de publiciteit wilt delen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2020, 14:23

Zal Robben hem een bericht hebben gestuurd?

City is het meest aannemelijk. Hij wil met Pep werken. Dan kan hij meteen laten zien of hij ook voor de PL geschikt is. Ben benieuwd hoe dat samengaat met zijn belachelijk lage tempo zonder balbezit. En De Bruyne zal minder mogen doen, wat zonde is. Die gozer is 4 jaar jonger.

Maar het kan ook zijn dat Bartomeu vertrekt en Messi alsnog blijft.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 aug 2020, 15:10

Messi in de Premier League? Ik zie het niet gebeuren. Eerder bij het flirtende Inter Milaan. Misschien dat hij buren wilt blijven met Suarez en hebben de Amsterdammers straks een mazzeltje ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 aug 2020, 17:12

Suarez gaat niet naar Ajax. die kan nog makkelijk naar clubs die 6 miljoen of meer bieden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 aug 2020, 18:27

Suarez zit op 25 miljoen bruto per jaar bij Barca en Ajax zou 3 miljoen netto willen betalen aan Suarez. Nee die gaat no fucking way nu al naar Ajax :lol:
En maak je over De Bruyne geen zorgen hoor Dural, als Messi daadwerkelijk naar City gaat. De Bruyne is hun beste speler die is enige reden ze nog zo ver voor hun doen zijn gekomen in de CL.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 aug 2020, 12:41

Barcelona kan wel een top deal maken hoor. Ze kunnen die ontevreden Messi ruilen voor Jesus, Bernardo Silva en Eric Garcia.

Messi loopt tegen het einde en wil toch weg. Gaat ie nu niet, dan verlengt ie volgend jaar niet. Jesus en Bernardo zijn goede, jonge spelers waardoor Koeman meteen legio opties heeft. Eric Garcia ken ik niet, maar is een jongen van Barcelona en een CV. Kunnen ze Pique nog aanhouden als mentor.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 aug 2020, 22:07

Arsenal B VS Liverpool A winst na pingels :7

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 aug 2020, 06:32

Zal die Messi dan toch echt verstandelijk gehandicapt zijn?

Het is toch gek dat je weg blijft en niet eens een statement naar de fans die hem 15 jaar hebben gesupport uitbrengt? Hij wil echt via de achterdeur weg. En waarom precies? Omdat de club weer heeft verloren. En omdat hij het oneens is met het transferbeleid. Maar kennelijk hoefde hij 30 Juni nog niet weg, want toen verliep de deadline van zijn opzegging.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 aug 2020, 08:01

Bekijk het ook eens van Messi zijn standpunt Dural, ja club heeft veel voor hem gedaan. Maar zonder alle goals en assists van Messi zou het voor Barcelona rechter rijtje voetbal geweest zijn of erger.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 aug 2020, 08:08

Daar kunnen de fans niks aan doen. Hij is door datzelfde Barca de best betaalde voetballer ter wereld. Nergens heeft hij zoveel privileges als hij daar had. Hij bepaalde ook het transferbeleid. Des te gekker dat hij nu datzelfde beleid kraakt. Het lijkt me dat iedere aanwinst eerst met hem besproken is. Vergeet ook niet dat hij achter die flop van een Martino zat. Van zijn kant is het ook niet altijd jackpot geweest.

Koeman schijnt gezegd te hebben dat het afgelopen is met die dingen, daar kan ik me in vinden. Kennelijk trekt hij dat niet. Dat verklaart meteen waarom hij naar City wil, want Guardiola geeft hem waarschijnlijk wel veel meer vrijheid.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 aug 2020, 12:29

Fans moeten niet zo janken. Zelfs met zijn salaris is Messi al jaren aan 't overpresteren bij Barcelona. Die Bartomeu is een gezwel dat moet oprotten. Wanbeleid van bovenste plank 160 mil voor Coutinho, 120 ofzo voor Dembele, 110 voor Griezmann die nu al met vertrek wordt gelinkt Arthur wegdoen en dan Pjanic halen etc etc. Wat is t probleem? Dan gaat Messi toch lekker weg, boeiend. CR heeft ook gewoon voor United, Sporting, Real en nu Juventus gespeeld. Laat Messi keer andere competitie spelen... Is en was een van beste voetballers ter wereld ooit. Zelfs dit afgelopen seizoen nog 26 goals en 24 assistd oid ondanks zijn leeftijd. En weten allemaal CR veel meer voor traint. Barcelona is gewoon enorme grafclub geworden onder Bartomeu, geen wonder ie weg wilt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 aug 2020, 13:36

Het probleem is dat ze verkeerd worden gebruikt. En het probleem was ook Messi zelf.

Met Messi is deze ploeg nu afgedroogd door Roma, Liverpool en Bayern. Zonder Messi stonden ze als makke schapen op het veld.

Ik denk dat ze er definitief zonder Messi beter uitkomen. Hij verdient voor 4, 5 spelers en loopt bij balverlies geen meter meer, daar mee komen ze nog weg tegen Levante en Eibar ofzo. En Griezmann, Coutinho, Dembele kunnen echt wel ballen. Griezmann is de ster van de wereldkampioen en van Atletico. Maar je moet hem wel goed neerzetten. Hij is een schaduwspits die het best tot zijn recht komt als je team dichter bij eigen goal speelt en hij de diepte in kan. En Coutinho is echt wel beter dan een Donny van de Beek die op een shortlist heeft gestaan, die jongen was de ster bij Liverpool onder Klopp. Maar ook hem moet je wel goed benutten, en vooral de ruimte en vertrouwen geven. Dembele kan ook wel ballen als ie fit is, is geen verkeerde flankspeler en kan op beide kanten. Er is teveel geld voor uitgetrokken, absoluut. Maar ze kunnen beter.

Als Barcelona speelt met Gini (die komt volgens mij) + Frenkie, daarvoor Coutinho. En Griez als valse spits met eigenlijk een goede vervanger van Suarez erbij (men roept Depay, maar die vind ik wisselvallig) en Dembele op de zijkant dan heb je best een aardig team. Er moet natuurlijk nog een goede CV komen, en een beetje degelijke back (die Semedo is niks, maar Alba mag volgens mij ook weg).

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

31 aug 2020, 16:48

R-Type schreef:
31 aug 2020, 13:36
Het probleem is dat ze verkeerd worden gebruikt. En het probleem was ook Messi zelf.

Met Messi is deze ploeg nu afgedroogd door Roma, Liverpool en Bayern. Zonder Messi stonden ze als makke schapen op het veld.

Ik denk dat ze er definitief zonder Messi beter uitkomen. Hij verdient voor 4, 5 spelers en loopt bij balverlies geen meter meer, daar mee komen ze nog weg tegen Levante en Eibar ofzo. En Griezmann, Coutinho, Dembele kunnen echt wel ballen. Griezmann is de ster van de wereldkampioen en van Atletico. Maar je moet hem wel goed neerzetten. Hij is een schaduwspits die het best tot zijn recht komt als je team dichter bij eigen goal speelt en hij de diepte in kan. En Coutinho is echt wel beter dan een Donny van de Beek die op een shortlist heeft gestaan, die jongen was de ster bij Liverpool onder Klopp. Maar ook hem moet je wel goed benutten, en vooral de ruimte en vertrouwen geven. Dembele kan ook wel ballen als ie fit is, is geen verkeerde flankspeler en kan op beide kanten. Er is teveel geld voor uitgetrokken, absoluut. Maar ze kunnen beter.

Als Barcelona speelt met Gini (die komt volgens mij) + Frenkie, daarvoor Coutinho. En Griez als valse spits met eigenlijk een goede vervanger van Suarez erbij (men roept Depay, maar die vind ik wisselvallig) en Dembele op de zijkant dan heb je best een aardig team. Er moet natuurlijk nog een goede CV komen, en een beetje degelijke back (die Semedo is niks, maar Alba mag volgens mij ook weg).
''Met Messi is deze ploeg nu afgedroogd door Roma, Liverpool en Bayern. Zonder Messi stonden ze als makke schapen op het veld.'' Diezelfde Messi die ook scoorde oa in de CL finale's zoals die tegen Manchester United,diezelfde Messi die 114 CL goals heeft gemaakt in de CL in maar 141 duels. Ja Messi is laatste jaren minder gaan sprinten/mee verdedigen etc maar je gaat echt veels te ver door te zeggen afstraffing puur en alleen op zijn conto zijn. Als dat zo is, dan zijn al die CL succesen van Barcelona, dus ook puur alleen vanwege hem, of niet dan?

'' Maar je moet hem wel goed neerzetten. Hij is een schaduwspits die het best tot zijn recht komt als je team dichter bij eigen goal speelt en hij de diepte in kan''

Dat vind en blijf ik non argument vinden ''goed neerzetten'''dat is wat al die VZ mensen ook vinden dat Frenkie de Jong verkeerde positie staat bij Barcelona, maar dat zelfde Ajax zet spelers al op verkeerde positie sinds Martin fuckin Jol, zelfs onder ETH enorm. Even serieuze vraag. Wanneer heeft Barcelona volgens jou voor het laatst structureel met wat je nu zelf zegt een ''schaduw spits'' gespeeld dan.

'' Dembele kan ook wel ballen als ie fit is, is geen verkeerde flankspeler en kan op beide kanten. Er is teveel geld voor uitgetrokken, absoluut. Maar ze kunnen beter.''

Hij is alleen vrijwel nooit fit met 51 duels in 3-3,5 jaar tijd voor Barcelona terwijl ie bij Dortmund na 1 seizoen al aan 32 duels zat.

Ik heb 2 seizoenen geleden al een tabel gezien hoe de stand van La Liga zou zijn als je alleen Spaanse doelpunten makers zou meerekenen. Nou dan schrik je je hoedje .

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 aug 2020, 17:25

Die afstraffingen komen mede door Messi die totaal niks meer doet bij balverlies. Hij deed al weinig, maar nu doet ie helemaal niks. Het is een collectief falen, de rest doet ook veel minder tot haast niks meer. Maar hoe Messi er met hangend hoofd bij staat vind ik aanvoerder onwaardig. Dat zie ik een Ronaldo dus nooit doen. Anderen spelen slechter dankzij hem. Behalve zijn vriend Suarez tot dit seizoen, speelt iedereen slecht. Iedereen.

Wat ik bedoel te zeggen is, ze hadden Griezmann nooit nodig. Omdat ze inderdaad dat spel van Frankrijk en Atletico nooit speelde. Maar nu ze hem hebben, en je ook een Coutinho hebt, En een Dembele. Dan zou ik het spel veranderen, nu Messi en Suarez weg zijn. Barca kan toch niet meer op 80% balbezit spelen. Of je spoelt 400 miljoen door de WC.

Frenkie had juist op de positie van Busquets moeten staan. In Oranje heeft ie meer een vrije rol en maakt Gini de meters. Bij Barca staat ie fucking rechtshalf en is Busquets de enige controleur. Onder ETH speelde Frenkie gewoon op 6 en werd ie de beste middenvelder van de CL.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 aug 2020, 17:40

Kijk er is een verschil hé of je rechter centrale middenvelder staat of daadwerkelijk rechtshalf hé. In mijn ogen is een rechtshalf een rechter middenvelder zoals in bijvoorbeeld een platte 442. Als je zoals Barcelona speelt in een 433 met 1 verdedigende middenvelder en 2 middenvelders ervoor dan vind ik niet echt je per se als links of rechts half speelt. En ja tough luck dan maar voor Frenkie. Wat moet je dan doen, het alternatief, helemaal niet spelen? Dan zouden de Media en voetbal fora helemaal exploderen.... Frenkie moet zichzelf eerst maar eens bewijzen ongeacht extreme hoge transfersom. Maar het is Barcelona je denkt toch niet omdat fucking Frenkie de Jong van Ajax is dat ie daar op gespreid bedje komt en maar meteen zijn favoriete positie speelt? Zelfs Coutinho die echt een van succes spelers was toen der tijd nog bij Liverpool verdwijnt nu al min of meer via de achter deur..... Liverpool lacht zich rot met hoeveel geld ze voor hem hebben ontvangen en zij zijn er iig niet slechter op gaan spelen.

Hier de woorden van Frenkie zelf:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... niet-.html

''Bij het Nederlands elftal en vorig seizoen bij Ajax speelden we met twee controlerende middenvelders en één diepe nummer tien. Bij Barcelona spelen we vaak met één controlerende middenvelder. Dus die positie bestaat helemaal niet bij Barcelona. Ik denk dat mensen het vaak ook niet begrijpen."

"Mensen zeggen: je speelt niet op je positie", vervolgt De Jong. "Maar ik speel gewoon op het middenveld, en natuurlijk, soms wat dieper. Maar ik moet me daar gewoon aanpassen. Ik zie het echt niet als een probleem. Ik speel bijna alle wedstrijden. Het is ook alleen maar goed voor me. Je moet zorgen als je een goede speler bent dat je op meerdere posities uit de voeten kan."''

Ik snap opzich je nu wel iets beter Dural. Ronaldo zou dat niet laten gebeuren. Maar Juventus sinds Ronaldo ging er vorig seizoen uit tegen Ajax en dit seizoen tegen Lyon. Terwijl ze daarvoor 2x in 4 jaar ofzo in de finale stonden. Het is en blijft natuurlijk de CL.De 2-8 tegen Bayern is en blijft onacceptable maar die anderen resultaten kunnen gewoon gebeuren. Het is en blijft nog altijd beter dan wat City in de CL heeft laten zien....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 sep 2020, 16:39

Se Queda.

Daar stevende het al op af. Hij wil geen vechtscheiding. Maar als wat hij zegt klopt, en hij al langer weg wilde, waarom geen afspraak in het voorjaar gemaakt?

Het hangt nu van Koeman af. Als het team weer winnend wordt en hij het naar zijn zin heeft sluit ie denk ik zijn carriere wel af daar. Echter schijnt Suarez nu ook de onderhandeling met Juventus on hold te hebben gezet, maar er toch ook wel nieuw elan komen. Denk dat Koeman iets voor ogen had met een nieuwe spits.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 sep 2020, 09:00

Niet per se nieuw topic waardig;

Maar ik heb fantasy premier league elftal samen gesteld vanochtend;

Fabianski

TAA Tierney Walker
Aubameyang(Captain) Xhaka Andre Gomes Grealish

Vardy(vice captain) Wood Martial

subs

Ryan Stevens McDonald Cooper

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 sep 2020, 15:41

Lekker begin voor Arsenal, mooi debuut voor Willian en Gabriel. Zelfs Xhaka en Elneny zijn met sprongen vooruit gegaan. Top 4 zit er zeker in dit jaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten