Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2017, 20:56

Die aansluiting ga je niet meer krijgen. Maar zelfs grote clubs als Dortmund en Arsenal kunnen niet meer mee in dat transfergeweld, die tellen nog wel 40 miljoen neer maar geen 100+. Bayern doet het principieel niet. Het zijn speeltjes van doorgeslagen miljardairs geworden. Veel plezier in zo'n kutcompetitie. Ik zou liever in de Serie A ballen, die krabbelt alweer omhoog.

Nadeel is dat die clubs naast deze gekke transfers ook 100 talenten opkopen als vee, ze zullen nooit doorbreken in het eerste maar voor zo'n Unal pakt City dan toch even 14 miljoen. Daar tegenover kun je wel een handvol Rusnakjes hebben die City niets hebben opgeleverd. Hierdoor is het voor Ajax gewoon onmogelijk om zo'n Richarlison te kopen. Kun je het geloven dat FC Groningen 10 jaar geleden 1.5 miljoen neertelde voor ene Luis Suarez? Dat lukt niet meer. Zo'n speler zit of allang bij City of PSG onder contract of kost gewoon 12 miljoen. En dan is het maar de vraag hoe het uitpakt.

Voetbal wordt er niet leuker op. CL is ontzettend voorspelbaar. Het waren erg goede wedstrijden, zeer aanvallend, maar het wordt de komende jaren weer een clash tussen Barcelona, Real, Bayern, PSG, City.

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

31 jul 2017, 21:02

Suarez stond nooit echt bekend als een talent en had ook nog niet echt naam gemaakt, ze zijn er bij toeval volgens mij bijgekomen. Al zou jij het wel beter weten als Grun fan.

Verder heb je wel gelijk trouwens.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

31 jul 2017, 21:10

R-Type schreef:
31 jul 2017, 20:56
Voetbal wordt er niet leuker op. CL is ontzettend voorspelbaar. Het waren erg goede wedstrijden, zeer aanvallend, maar het wordt de komende jaren weer een clash tussen Barcelona, Real, Bayern, PSG, City.
Ik ben eerlijk gezegd blij om dat te zien. Niet de voorspelbaarheid, maar de manier van voetbal. De scores zijn in ieder geval vaak niet voorspelbaar (4-0, 6-1 en weet ik veel wat voor gekke scores nog allemaal) én de ploegen spelen open en aanvallend, wat toch een hele verbetering is met een aantal jaar geleden waar vaak - en zeker de heenwedstrijd - terughoudend werd gevoetbald om de terugmatch te 'redden'. Nu is het van 'fuck that shit'.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

31 jul 2017, 21:27

Tampon schreef:
31 jul 2017, 21:02
Suarez stond nooit echt bekend als een talent en had ook nog niet echt naam gemaakt, ze zijn er bij toeval volgens mij bijgekomen. Al zou jij het wel beter weten als Grun fan.

Verder heb je wel gelijk trouwens.
Hij moet al wel een talent zijn geweest. Ze kwamen inderdaad wel voor een andere, ene Elias Figueroa die uiteindelijk niets heeft bereikt. Maar Suarez was al bepalend in de jeugdselectie van Uruguay en was reeds doorgebroken bij FC Nacional, de topclub uit Montevideo. Hij had daar een stuk of 10 gescoord in zijn eerste seizoen. Zijn zaakwaarnemer was ook niet de minste, Daniel Fonseca, een zeer goede voetballer in de jaren 90. Maar bij een Nacional haal je vandaag de dag gewoon geen talent meer op voor dat bedrag. Die zijn ook niet gek.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 aug 2017, 10:15

Ik haat vooral van die zakkenwassers als Mino Railo.Vent doe gewoon normaal, alsof 5 miljoen niet genoeg is wil ie 20 miljoen/25 aan premies :')

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

01 aug 2017, 10:20

Maar hij krijgt zijn voetballers wel bij de mooiste clubs altijd. Is gewoon extreem goed in wat 'ie doet.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 aug 2017, 11:45

Tampon schreef:
01 aug 2017, 10:20
Maar hij krijgt zijn voetballers wel bij de mooiste clubs altijd. Is gewoon extreem goed in wat 'ie doet.
Dat is zeker waar. Maar hij naait sommige clubs en spelers ook wel op hoor..Donnaruma is pas 19 en zou door hem bijna niet verlengen bij Milan

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

01 aug 2017, 12:05

Tampon schreef:
01 aug 2017, 10:20
Maar hij krijgt zijn voetballers wel bij de mooiste clubs altijd. Is gewoon extreem goed in wat 'ie doet.
Hij krijgt zijn voetballers ook heel goed bij een mooie club op de bank, omdat hij ze zo snel mogelijk door wilt verkopen voor zijn eigen bankrekening. De man is een eikel. Een heel goede eikel, maar alsnog een eikel.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 aug 2017, 16:56

Raiola is een lul. Bovendien kan iedere idioot zaakwaarnemer worden. Je moet in contact komen met een speler, ook al ben je een halve gare, of zijn vader of zijn neef of whatever. Dan ben jij degene die gaat onderhandelen omdat die speler daar geen zin in heeft. En dan een premie opstrijken voor, wat eigenlijk?

Zo'n zaakwaarnemer naait zo'n speler op. Zou je niet eens hogerop willen? Wat denk je wat je ploeggenoot verdient? Ik regel het wel voor je. Die gaat met zijn grote bek ruzie maken en er een verbeterd contract uithalen of zorgen dat zo'n speler met zijn hoofd bij een andere club zit. Dan kan het niet moeilijk zijn. Als ik een vriend van pakweg Neymar was, die krijg ik ook wel bij pakweg PSG, City of Chelsea. Want die clubs willen zo'n speler.

Zo'n Raiola krijgt dan wel zo'n Bouy bij Juventus. Dat komt omdat hij toevallig contacten heeft die hoog zitten bij Serie A topclubs. Hij lult wat en biedt zo'n talent daar aan, die clubs betalen daar geen grof geld voor. Een Pogba kan ook zonder zaakwaarnemer wel zo'n club en een vet contract krijgen. De hele top zat achter die jongen aan. Alleen zal zo'n gast niet gauw denken aan bonussen en clausules, maar een slimme speler wel.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

02 aug 2017, 19:30

erdogan- kimmy

leekooooooooooo

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 aug 2017, 20:52

Balen voor Ajax en fans!! Het had er zeker in gezeten maar Nice was ook wel erg goed. Ik vond nou niet dat het echt beter ging lopen met KJH erbij... Mijn complimenten voor de toch wel sterke 2e deel van de 1e helft en begin fase van de 2e helft. Kluivert, Van de Beek en Sanchez erg goed en ook Ziyech subliem. Maar Younes heb je echt niks aan.

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

Re:

02 aug 2017, 23:42

Shenmue3 schreef:
02 aug 2017, 19:30
erdogan- kimmy

leekooooooooooo
Omgekocht natuurlijk

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

03 aug 2017, 00:00

The Great Volunteer schreef:
02 aug 2017, 20:52
Balen voor Ajax en fans!! Het had er zeker in gezeten maar Nice was ook wel erg goed. Ik vond nou niet dat het echt beter ging lopen met KJH erbij... Mijn complimenten voor de toch wel sterke 2e deel van de 1e helft en begin fase van de 2e helft. Kluivert, Van de Beek en Sanchez erg goed en ook Ziyech subliem. Maar Younes heb je echt niks aan.
Ziyech liep teveel met de bal en was vaak onzichtbaar. Nice was vooral gevaarlijk met de lange bal naar voren waar blijkbaar de verdediging moeite mee had. Het was niet dat Nice echt beter was, maar Ajax maakte het gewoon niet af. Plus ze zaten totaal niet op te letten bij de eerste goal.

Misschien is het wel beter dat Ajax weer Europa League gaat doen. Gewoon daar weer wat punten sprokkelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 aug 2017, 20:43

Dames staan in de finale. Heel knap. Maar het niveau... Die 3e goal bijvoorbeeld, die keepster komt niet eens van de lijn. Het is wel wennen als je alleen maar heren kijkt. Maar ze hebben absoluut een betere teamgeest dan de heren.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 aug 2017, 20:54

R-Type schreef:
03 aug 2017, 20:43
Dames staan in de finale. Heel knap. Maar het niveau... Die 3e goal bijvoorbeeld, die keepster komt niet eens van de lijn. Het is wel wennen als je alleen maar heren kijkt. Maar ze hebben absoluut een betere teamgeest dan de heren.
Ben ik mee eens. Wel hier voordeel van vind; flink minder schwalbe's, niet hele tijd over gras rollen, niet hele tijd blessures faken. Die 1e goal was wel heel knap en die 2e afronden was niet makkelijk.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

03 aug 2017, 20:57

Leuk voor de dames zondag ga ik zeker wel de finale even zien. Was vandaag ook best wel een leuke wedstrijd.

Europa league is Utrecht door erg knap vooral met een scheids die er alles aan deed om Utrecht uit te schakelen.

En ja psv wat moet je er van zeggen. Tsja nu kunnen ze zich op de competitie richten, maar wat een matig elftal. Totaal geen beleving of ook maar een wil om te winnen en dan geen spits die in vorm is of eigenlijk PSV waardig is.
Ik begin me ook wel af te vragen of Cocu nog wel de juiste man is om dit PSV weer op rails te krijgen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

04 aug 2017, 09:27

PSV is flink verzwakt, en moet het doen met middelmaat als Luuk de Jong. Ajax is ook best wel verzwakt. Vind eigenlijk dat Feyenoord de beste papieren heeft voor het komende seizoen. Wat er is vertrokken was geen onbetwiste basis.
The Great Volunteer schreef:
03 aug 2017, 20:54
R-Type schreef:
03 aug 2017, 20:43
Dames staan in de finale. Heel knap. Maar het niveau... Die 3e goal bijvoorbeeld, die keepster komt niet eens van de lijn. Het is wel wennen als je alleen maar heren kijkt. Maar ze hebben absoluut een betere teamgeest dan de heren.
Ben ik mee eens. Wel hier voordeel van vind; flink minder schwalbe's, niet hele tijd over gras rollen, niet hele tijd blessures faken. Die 1e goal was wel heel knap en die 2e afronden was niet makkelijk.
Het dames voetbal is nog puur en minder gericht op tactieken die het een saai schaakspel maken. Dat heeft natuurlijk te maken met het lagere niveau, bij het Hockey zie je dat die vrouwen net zo veel gogme hebben als de heren en strafcorners uitlokken en ze ook ingestudeerd in de goal rammen.

Het enthousiasme is ook veel leuker. Niks mediatraining. Deze bondscoach gaat ook helemaal uit haar dak, alsof ze plezier in haar vak heeft. Dat zie je bij mannenvoetbal haast niet meer, of het is gemaakt.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

04 aug 2017, 09:43

R-Type schreef:
04 aug 2017, 09:27
PSV is flink verzwakt, en moet het doen met middelmaat als Luuk de Jong. Ajax is ook best wel verzwakt. Vind eigenlijk dat Feyenoord de beste papieren heeft voor het komende seizoen. Wat er is vertrokken was geen onbetwiste basis.
The Great Volunteer schreef:
03 aug 2017, 20:54


Ben ik mee eens. Wel hier voordeel van vind; flink minder schwalbe's, niet hele tijd over gras rollen, niet hele tijd blessures faken. Die 1e goal was wel heel knap en die 2e afronden was niet makkelijk.
Het dames voetbal is nog puur en minder gericht op tactieken die het een saai schaakspel maken. Dat heeft natuurlijk te maken met het lagere niveau, bij het Hockey zie je dat die vrouwen net zo veel gogme hebben als de heren en strafcorners uitlokken en ze ook ingestudeerd in de goal rammen.

Het enthousiasme is ook veel leuker. Niks mediatraining. Deze bondscoach gaat ook helemaal uit haar dak, alsof ze plezier in haar vak heeft. Dat zie je bij mannenvoetbal haast niet meer, of het is gemaakt.
Helemaal mee eens. Van mij mag Sarina ook wel coach van Willem II, NEC/NAC of Roda worden.

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

04 aug 2017, 10:08

Waarom van specifiek die clubs?
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

04 aug 2017, 10:22

Tampon schreef:
04 aug 2017, 10:08
Waarom van specifiek die clubs?
Degradatiekandidaten zijn in ED maar met juiste coach kunnen ze erin blijven direct of met playoffs. Iemand op VI zei Excelsior maaar die zijn nu al 2 seizoenen op rij rechtstreeks gehandhaafd.
Ajax won dan welliswaar niet van Nice maar k was blij vlagen behoorlijk onder de indruk. Keijzer moet nog wennen. Maar vind het meer De Bosz kant op gaan qua spel ipv De Boer.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 aug 2017, 15:28

http://www.ad.nl/show/nos-directeur-de- ... haring_app

Mannen kunnen wel zeuren over het niveau van de vrouwen maar 55% van de kijker is man. Dus hoe dan? :lol:

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

04 aug 2017, 15:37

The Great Volunteer schreef:
04 aug 2017, 15:28
http://www.ad.nl/show/nos-directeur-de- ... haring_app

Mannen kunnen wel zeuren over het niveau van de vrouwen maar 55% van de kijker is man. Dus hoe dan? :lol:
Het is wel mogelijk natuurlijk. Om het hypothetisch voor te stellen: als 80% van alle kijkers (zowel man als vrouw) "zeurt over het niveau van vrouwenvoetbal" en 20% een voorstander is of er op z'n minst naar kijkt, dan is het nog mogelijk dat die 20% door midden is gesplitst. Het is vooral belangrijk of het vrouwenvoetbal dezelfde kijkers trekt als mannenvoetbal, of er een overlap is tussen de kijkers en hoe groot het aandeel is.

Simpel gezegd: 10 mensen kijken mannenvoetbal, 8 daarvan zeuren over vrouwenvoetbal (6M, 2V), 2 kijken vrouwenvoetbal waarvan 1 man en 1 vrouw. Zo heb je toch een splitsing maar dat doet in principe het gezeur (van voornamelijk mannen?) niet meteen teniet.

Daarvoor zijn de gegeven cijfers niet duidelijk en uitgebreid genoeg. Bijvoorbeeld:
Dat de dames van Oranje een ongekend record aan kijkcijfers binnenslepen en Nederland op z'n kop zetten, is niet geheel verrassend.
Wat bedoelen ze hiermee? Een ongekend record ten opzichte van het mannenvoetbal of - en dat is wat ik vermoed - een ongekend record ten opzichte van vorige vrouwentoernooien? Vrouwenvoetbal staat nu ook meer in de kijker want het wordt op de nationale omroep uitgezonden en jullie land doet het goed, dus het is logisch dat er wel meer kijkers zijn ten opzichte van vroeger.

Ik zie ook niet echt in waarom meer vrouwen ineens geïnteresseerd zouden zijn in voetbal. Omdat toevallig vrouwen spelen? Misschien. Maar daartegenover hoor je vrouwen ook vaak zeggen dat ze enkel naar grote toernooien kijken "voor de knappe mannen", of "omdat de voetbal dan toch opstaat" of "omwille van de beleving". Dat mist hier allemaal. En ook daar zal het echter evenredig lopen met de hype die er rond gecreëerd wordt.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

04 aug 2017, 15:57

The Great Volunteer schreef:
04 aug 2017, 15:28
http://www.ad.nl/show/nos-directeur-de- ... haring_app

Mannen kunnen wel zeuren over het niveau van de vrouwen maar 55% van de kijker is man. Dus hoe dan? :lol:
Kan makkelijk zijn dat de mannen die het slecht vinden er niet naar kijken en de mannen die het wél goed vinden er wel naar kijken.

Het is niet dat ALLE mannen het slecht vinden.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 aug 2017, 17:56

Neymar heeft gesproken. Het ging hem niet om geld en ook niet omdat hij niet de ster bij Barca zou zijn. Hij wilde een nieuwe uitdaging. Daarnaast voegde Al Khelaifi nog toe dat Neymar elders meer had kunnen verdienen. lol? Tevez krijgt in China 100k per week minder dan Neymar nu krijgt en was daar de grootverdiener zover ik weet. Wat ik ook een flikkerstreek vind is die Loyaliteitsbonus, als hij Neymar tot na 31 juli 2017 nog bij Barca onder contract zou staan ontvangen ze 26 miljoen Euro. 2 Augustus hakt ie de knoop door. Ik zou dat niet doen. Tuurlijk staat zoiets contractueel vast en heeft hij er recht op, maar hij is daar altijd goed behandeld en vast niet slecht betaald dus ik zou zeggen "doe maar voor die datum en laat maar zitten". Hij wilde voor die datum immers ook al weg.

Maar dat terzijde, hij is hoe ziek het ook klinkt wel die 220 miljoen Euro waard. In deze markt wordt 105 miljoen uitgekeerd voor een controleur en 100 voor een relatief overschatte speler als Bale. De clubs veroorzaken het zelf. Daarnaast is Neymar een stuk jonger dan Bale, en is hij de ster van de Seleção. En dus present, en kanshebber op ieder WK. Het merk Neymar is 100x meer waard dan een Gareth Bale of Pogba.

Mourinho verwoordde dat ook wel goed, hij vind in dit opzicht spelers als Neymar ook wel dat bedrag waard maar is bang dat we nu ook zieke bedragen gaan zien voor matige spelers met veel minder marktwaarde.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

04 aug 2017, 18:06

Het is toch weer een peulenschil minder dat ze richting terrorisme zullen gooien.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten