Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

17 aug 2021, 07:22

The Great Volunteer schreef:
16 aug 2021, 16:04
Overstap is overstap toch?
Voor jou, vast. Voor een fanatieke supporter van een club ligt dat anders.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 aug 2021, 07:29

Klopt. ik baalde ook toen Ajax Luis Suarez weghaalde voor een habbekrats, namelijk 8 miljoen ofzo. En ze boden 2.5 miljoen aanvankelijk. Kom op zeg, iedereen kon zien dat die jongen het had. Dat was gewoon een belediging (temeer omdat je zelf 1.5 betaalt hebt lol). Feyenoord haat Ajax natuurlijk nog veel erger.

Als je echt een club support, dus door goede en ook mindere tijden, dan is niet iedere overstap een overstap nee. Als Berghuis naar pakweg Wolfsburg was verkast dan was die transfer geen enkel issue.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 aug 2021, 08:43

Naar Wolfsburg had ik ook verwacht. Champions League voetbal, betere competitie dan de Eredivisie etc. Maar achteraf gezien met die kut op aardgas waar hij meegaat en die ervandaan komt, had je het kunnen weten.

Suárez vind ik wel een prachtige speler. Al valt hij de laatste jaren wel mee, heb ik sowieso een zwak voor de enfant terribles in de voetballerij. Straattaaltje daargelaten, heb ik altijd veel meer gehad met bijvoorbeeld een Robin van Persie toen hij zich nog als een straatschoffie gedroeg en geen ontzag had voor de grotere spelers toen hij begon, dan met een Kuyt. Hoeveel hij ook betekend heeft voor Feyenoord, is hij totaal niet mijn persoon. Zo'n Balotelli en Zlatan ook prachtig! Suárez door de jaren heen ;)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 aug 2021, 09:19

Van Persie was een periode irritant bij het Nederlands Elftal. Maar vooral in zijn nadagen vond ik hem een toffe gast. Kuijt is gewoon een lul, en is kampioen open deuren intrappen als analist. Maar er zijn ook gevallen andersom. Sneijder en VdV vond ik als speler irritant, maar tegenwoordig zijn ze goed te pruimen op TV. Van der Vaart is heerlijk cynisch, aan alles zie je dat hij zijn carriere niet zo serieus nam. Terwijl hij dus wel meer dan 100 caps heeft en onder meer bij Real Madrid heeft gespeeld. Die meid van hem ook, is net zo gek als hij. Daar had ik Sylvie ook 10x voor ingeruild.

Zlatan vond ik zijn woorden nooit waarmaken, hij heeft weinig laten zien in de CL en op toernooien. Maar als je hem niet serieus neemt is ie wel tof. Die gast zit gewoon altijd te trollen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

17 aug 2021, 09:56

R-Type schreef:
17 aug 2021, 07:29
Klopt. ik baalde ook toen Ajax Luis Suarez weghaalde voor een habbekrats, namelijk 8 miljoen ofzo. En ze boden 2.5 miljoen aanvankelijk. Kom op zeg, iedereen kon zien dat die jongen het had. Dat was gewoon een belediging (temeer omdat je zelf 1.5 betaalt hebt lol). Feyenoord haat Ajax natuurlijk nog veel erger.

Als je echt een club support, dus door goede en ook mindere tijden, dan is niet iedere overstap een overstap nee. Als Berghuis naar pakweg Wolfsburg was verkast dan was die transfer geen enkel issue.
Wolfsburg is vorig seizoen 4e geworden en heeft nu faalhaas Van Bommel achter het roer, die tevaak wisselde in de beker. Dat kan alleen maar slechter gaan....

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 aug 2021, 10:11

Cassano mag ook genoemd worden in die rijtjes. Wat een hilarisch foute gast was dat.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 aug 2021, 10:45

Ook (oud)moordenaars als Vinnie Jones en Pepe vond ik prachtig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

17 aug 2021, 14:45

SmartTies schreef:
17 aug 2021, 10:45
Ook (oud)moordenaars als Vinnie Jones en Pepe vond ik prachtig.
Beter dan oud moordenaars als Kluivert

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 aug 2021, 15:04

:lol:
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 aug 2021, 07:10

:lol:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 aug 2021, 12:38

Benfica - PSV vanavond kan een leuke gaan worden. Benfica in principe de favoriet maar PSV heeft de laatste weken goeie dingen laten zien. Prima graadmeter om te zien hoe ver ze nu eigenlijk zijn, en belangrijke puntjes.

Also Arsenal heeft Odegaard binnen gehengeld voor 40mil. Wil hem het voordeel van de twijfel geven want hij is nog jong, maar m'n eerste gevoel is toch weer zo'n net-niet speler. De top 4 moet nagestreefd worden, maar dat zit er echt nog niet in. Begon ook alweer lekker met een verlies tegen promovendus Brentford :')

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

18 aug 2021, 12:51

Wapper schreef:
18 aug 2021, 12:38
Benfica - PSV vanavond kan een leuke gaan worden. Benfica in principe de favoriet maar PSV heeft de laatste weken goeie dingen laten zien. Prima graadmeter om te zien hoe ver ze nu eigenlijk zijn, en belangrijke puntjes.

Also Arsenal heeft Odegaard binnen gehengeld voor 40mil. Wil hem het voordeel van de twijfel geven want hij is nog jong, maar m'n eerste gevoel is toch weer zo'n net-niet speler. De top 4 moet nagestreefd worden, maar dat zit er echt nog niet in. Begon ook alweer lekker met een verlies tegen promovendus Brentford :')
Komst Odegaard staat nog niet op officieele Arsenal site, dus neem ik nog met korrel zout.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 aug 2021, 12:56

Als Fabrizio Romano het post kan je ervan uitgaan dat het klopt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 aug 2021, 20:57

PSV heeft een beetje onnodig verloren. Ze begonnen zwak en onzuiver, dat nekte ze eigenlijk. In de 2e helft waren ze superieur en scoren ze eigenlijk te weinig. Maar dit moet thuis te klaren zijn, dat Benfica bakt er niet eens zo heel veel van. PSV moet sterker beginnen, dan kan het thuis echt wel met 2 doelpunten verschil winnen. Gakpo was bijna niet te stoppen, Gotze speelt erg slim. Alleen die Sangare kan niks met de bal.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 aug 2021, 08:41

Sangare is een nutteloze druif ja, die moet echt uit de basis.

Bij Benfica zullen de spelers (en die knettergekke coach, lol) ongetwijfeld vervelend gaan doen. Tijdrekken, liggen, rollen, opstootjes, etc, zolang ze virtueel doorgaan. Als PSV ook daarvoor een plan maakt, als ze weten hoe ze daar mee om moeten gaan, moet het inderdaad goed kunnen komen. Al kan je je afvragen of het niet gewoon beter is voor PSV om lekker EL te gaan spelen. In de CL zit het er in dat je laatste in de poule eindigt met een ongelukkige loting en dan is het Europees gezien meteen klaar voor de winterstop.

Balen iig voor PSV dat 1-0 niet meer genoeg is, al ben ik wel blij dat die rare uitgoal regel is afgeschaft. Dat worden een hoop verlengingen dit seizoen, topvermaak. Al is het natuurlijk wel een aanslag op die spelers elke keer.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 aug 2021, 08:59

Voor de verdienste is de CL groepsfase veel interessanter dan ver komen in de EL. 35 miljoen voor alleen al meedoen in de groepsfase van de CL tegen een 3,6 miljoen in de EL (groepswinnaar levert nog 1,1 miljoen extra op). Ik geloof dat als je de EL finale wint dat je ergens rond de 20 miljoen zit. Na de winterstop kunnen ze vol voor de schaal gaan waar Ajax dan nog waarschijnlijk 3 schema's draait.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 aug 2021, 12:05

Ok, wist niet dat het verschil zó groot was qua inkomsten. Misschien had er eigenlijk nog een niveau tussen CL en EL moeten komen in plaats van die Conference League vol obscure teams. Al is het wel fijn dat we daardoor weer eens Europees voor Feyenoord kunnen juichen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 aug 2021, 08:19

Conference League is ideaal voor onze subtop. EL is eigenlijk van een te hoog niveau, ik vind PSV en Ajax in principe EL ploegen. Ajax en PSV stranden meestal, op 1 seizoen na, in de groepsfase van de CL. En qua budget natuurlijk ook. Ik denk dat het buitenland het ook zo ziet. Natuurlijk is er een keer een uitschieter, dat hebben ploegen als Malaga en Villarreal ook gehad in de CL.

Dan kun je concluderen dat die competitie te hoog gegrepen is. In de EL kunnen Ajax en PSV meedoen om de winst, als het meezit.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 aug 2021, 09:06

Ajax vind ik budgetwise aardig op weg om een CL waardige voetbalclub te worden. Het enige blok aan hun been is de Eredivisie waar ze in spelen. Waar ze op een wedstrijd of 4 na niet echt beter worden. Zo'n Southampton topper weten ze dan nog te strikken omdat shirtje aan te trekken en zijn laatste jaren te slijten, maar beter zal je ze niet aantrekken. En ook de rede dat de internationale inkomsten nooit echt een constante stroom zullen krijgen zoals Premier League clubs dat doen. Met alle respect, welke niet Nederlander wordt er nou warm van RKC - Ajax? En dan hebben we ook nog steeds 2 of 3 kunstgrasvelden in onze 'top' league (weet niet of Sparta al over is). Ik heb al moeite om naar de Franse Ligue 1 te kijken laat staan als het andersom zou zijn. Althans, dat geldt voor het gros van de Fransen.

In ander nieuws, heeft iemand mijn Feyenoord ergens gezien? Ik ben het al een aantal wedstrijden kwijt. Ik krijg nu het idee of we naar de Kuip gaan om mooi voetbal te gaan zitten kijken, maar dat kan niet. Ergens moet er toch wel weer wat gebeuren dat het weer volledige instort?
Ik ben er normaliter niet zo van, maar na de wedstrijd van gister ben ik eens gaan kijken waar er een SM-kelder in de buurt zat waar ik geld kon neerleggen om gepijnigd te worden, want ik kom niet meer aan m'n trekken in de Kuip.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 aug 2021, 10:22

Ze hebben nog geen geweldige tegenstanders gehad. Maar vorig jaar zag het er ook niet uit tegen dit soort opponenten.

Eredivisie is breedgenomen zo kut, dat ik de laatste jaren ook geen Foxy/ESPN meer heb. Ik keek zelfs FC Groningen niet eens altijd omdat het 9 van de 10x van die zouteloze duels waren. Het was vaak op zaterdagavond of zondag vroeg in de middag en dan ging ik liever weg dan zitten voor een ongetwijfeld slap duel.

Laatst zapte ik over van Premier League naar de ED samenvattingen om 19 uur. Ik zag meteen Willem II cadeaus aan Feyenoord geven die je eigenlijk nergens op niveau ziet en simpele breedtepasses over 3 meter die niet lukken.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

20 aug 2021, 11:22

Holy shit, Sinisterra gisteren. Wat zit die lekker in zijn vel, die aanname achter het standbeen na z'n hattrick.. Maar buiten het aanvallende spel, Feyenoord krijgt ook gewoon niks tegen? Laatste goal tegen in een officieel duel was tegen Drita, lol. Daarna staat het opeens als een huis. Ik snap er ook niks van, maakt Trauner zo'n groot verschil? Genieten zolang het duurt in ieder geval.

Also lol Ties, Berghuis zit nog in je sig :beam:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 aug 2021, 11:34

Atletico dat op papier vriendschappelijk was, was een aardige tegenstander. En die speelden op Suárez na met de sterkste 11. Dat was nog niet echt een super pot en er ging een hoop mis, maar daar zag je wel de ommekeer en de hand van Slot toetreden.
Volgende week zondag kan je zien waar ze staan. Althans, eerst even checken of FC Utrecht niet een heel zwak Sparta trof.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

20 aug 2021, 11:34

Nooit verwacht dat ik ooit nog zo'n Feyenoord zou zien. Ook positief verrast over Vitesse.

De onderkant van La Liga, Bundesliga en Serie A vind ik ook niet bijster boeiend. Qua voetbal dan. Voormalige (sub)toppers zoals AZ, Feyenoord en Heerenveen moeten zich weer terugvinden, kunstgras eruit en saaie clubs zoals RKC inruilen tegen volksclubs zoals de Graafschap en MVV en het wordt weer aantrekkelijker.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

20 aug 2021, 11:37

Wapper schreef:
20 aug 2021, 11:22
Holy shit, Sinisterra gisteren. Wat zit die lekker in zijn vel, die aanname achter het standbeen na z'n hattrick.. Maar buiten het aanvallende spel, Feyenoord krijgt ook gewoon niks tegen? Laatste goal tegen in een officieel duel was tegen Drita, lol. Daarna staat het opeens als een huis. Ik snap er ook niks van, maakt Trauner zo'n groot verschil? Genieten zolang het duurt in ieder geval.
Van mij mocht hij gewisseld worden. Hij moet niet te gek gaan doen nu de transfermarkt nog open is :)
Also lol Ties, Berghuis zit nog in je sig :beam:
Eauja, even wat aan doen :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

20 aug 2021, 14:23

Paus schreef:
20 aug 2021, 11:34
Nooit verwacht dat ik ooit nog zo'n Feyenoord zou zien. Ook positief verrast over Vitesse.

De onderkant van La Liga, Bundesliga en Serie A vind ik ook niet bijster boeiend. Qua voetbal dan. Voormalige (sub)toppers zoals AZ, Feyenoord en Heerenveen moeten zich weer terugvinden, kunstgras eruit en saaie clubs zoals RKC inruilen tegen volksclubs zoals de Graafschap en MVV en het wordt weer aantrekkelijker.
Had gehoopt dat RKC er uit zou vliegen, die hebben echt geluk gehad met dat virus want die stonden op pole position. NAC had wel terug mogen komen.

AZ kon wel eens de flop van het jaar gaan worden. Die ploeg is sowieso Boadu en Stengs kwijt, en Koopmeiners lijkt ook weg te gaan. Verloren van RKC en kansloos verloren in de EL. Bij Heerenveen is niet veel mogelijk met de 9e begroting, en de vraag is of die Veerman blijft. Ik verwacht eigenlijk wel wat van Twente, die hebben een subtop begroting en met Vlap en Van Wolfswinkel toch wel scorend vermogen binnengehaald en die Unnerstall is een goede keeper.

Maar Utrecht zou, nu met Mike van der Hoorn, Ajax en PSV kunnen bedreigen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten