Als ik bij de raad van commissarissen van een miljoenenbedrijf zou zitten en je hebt een gast aan het roer van 48 jaar die dick pics rondstuurt naar z'n vrouwelijke collega's, dan wil je die niet meer op de troon zien zitten. Zeker bij zo’n social media horny voetbalclub als Ajax kan je dat echt niet hebben. Het verneukt de naam van de club.
Los van de gedupeerde, geniet ik hier natuurlijk wel van.
Het is een heerlijke nieuwsmaand zo met die schijnheilige “War Child” Voice meuk. Het begon natuurlijk al maanden geleden met Lil Kleine zijn losse handjes. Nu dan Overmars waar nog een beetje oud zeer bij zat na het kopen van Berghuis wat natuurlijk een beetje stangen van Ajax is geweest om eventjes voor een habbekrats de beste speler bij ons mooie Feyenoord weg te halen (achteraf blij dat die verongelijkte jankmuil weg is). Nu nog een Albert Verlinde en het hele zwikkie van "Ik hou van Holland" en we hebben het hele showbiz smegma gehad.
Ik ben overigens van mening dat het goed is dat het zo wordt aangepakt tegenwoordig. Er zijn anders teveel grijze gebieden en kan er dus nooit een lijn getrokken worden wanneer iemand te ver is gegaan. Ik ga ook niet vrijuit met opmerkingen naar vrouwelijke collega's in het verleden, maar ben ook geen werkgever. Bovendien wist ik wanneer ze gemaakt konden worden en bij wie en wie niet, maar niet iedereen kan dat. Bovendien doe je zoiets ook niet vanaf dag 1 als je ergens begint. Die band krijg je door de maanden/jaren heen. Maar ook ik doe het niet meer, want waar ligt de grens en waarom pikken ze het niet van die ene collega die denkt dat het dus kan omdat ze het mij zien doen, maar zijn ze er van hem niet van gediend?
Een jaar of 2 terug werd een collega op het matje geroepen, omdat een vrouwelijke collega een melding had gedaan omdat hij iedere keer opmerkingen over haar kleding deed met simpele domme oneliners als "zo sexy" etc.. Hij was stomverbaasd en nam mij tijdens de vrijdagmiddagborrel als voorbeeld wat ik allemaal wel niet zei tegen iedereen. Dus ik legde toen uit dat het 2 redenen had: 1, jij hebt een tyfuskop en 2, zie 1

Maar uiteindelijk is het natuurlijk wel zo dat het lastig wordt wanneer er 1 is die het kan doen en de ander niet. Grijze gebieden met allemaal ongeschreven regels die voor de één gelden en de ander niet. Dit kan echt vervelend zijn als je er 40 uur per week mee te maken hebt en je ook bang bent voor represailles wanneer je er een melding van doet. Dit soort zaken moet je gewoon voorkomen.
En nu BLM hier ook weer aangekaart wordt en eigenlijk niet te vergelijken is, ben ik ook tegen etnische grappen op de werkvloer om dezelfde rede. En ook ik was schuldig aan kreeg ze ook vaak terug gezien mijn eigen gemixte afkomst. Die Indo in het magazijn weer een pinda noemen kan je namelijk ook verkeerd timen of kan ook door een snotneus van een stagiair overgenomen worden die niet die nuance kent wanneer het gezegd kan worden. Op een werkvloer moet je zulke zaken zien te vermijden. Helemaal gaat het niet weg, omdat collega’s vaak nog buiten het werk dingen doen, maar een werkgever mag dit gewoon nooit doen. Er zijn een hoop tyfuslijers van werkgevers die aan machtsmisbruik doen.
Overigens, de laatste pikante foto die ik stuurde naar een collega leverde 2 kinderen op. Je bent gewaarschuwd!