Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

24 okt 2021, 19:25

Nog steeds twijfelaars aanwezig of Ole wel weg moet? Wat een totale grap maakt hij van dit United. Grootste uitoverwinning ooit op MU. Vernederend.

also lol psv

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 okt 2021, 05:37

De mooiste goal is waarschijnlijk in Groningen gemaakt.



Ik kende die Ngonge niet, maar die gozer scoort iedere week. Loopt maar 1 achter op Haller en Til.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

25 okt 2021, 12:22

Meanwhile op de utd bank:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

27 okt 2021, 07:30

Ja, Ole blokkeert lekker een vertrek en laat hem vervolgens verpieteren op de bank. Fuck off, man.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

27 okt 2021, 11:14

Las dat Antonio Conte klaar stond om het stokje over te nemen. Spreekt het bestuur van MU last minute het vertrouwen in Ole uit :lol: Totaal gestoord. De spelersgroep heeft zich blijkbaar ook tegen hem gekeerd.
Goed nieuws voor alle andere PL clubs wel, met name de top 4. Een concurrent minder zolang hij aan het roer is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 okt 2021, 06:21

Koeman wel weggestuurd.

Dat kon ook niet anders. Die man is volledig incapabel. In het begin van zijn termijn dacht ik nog, geef hem de tijd. Maar als je hem dan spelers publiekelijk ziet afbranden, constant op arbitrage ziet zeiken, luuk de jong halen (ook al is er geen geld, dit is waanzin), wisselbeleid, die idiote docu etc etc dan is hij een van de slechtste coaches in jaren. Alle krediet die hij heeft opgebouwd bij Feyenoord, in de PL en Oranje is weg. Hij bakt er echt niks van, los van de problemen die club kent (hij wist ook waar hij aan begon trouwens).

Ik verwacht dat Luuk de Jong snel weg is. Maar Depay ook weinig aan spelen zal gaan toekomen. Eerlijk gezegd zie ik Aguero het daar beter doen als hij fit blijft.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 okt 2021, 08:29

Zeker terecht, ze staan nu gewoon 9e. Achter clubs als Osasuna, Betis, Sociedad en Vallecano. Verloren van teams als Cadiz en Granada. Top 4 mag wel gewoon verwacht worden met dit team, kampioen zit er ff niet in maar beter dan dit kan echt wel.
En tja de CL prestaties, verliezen van Bayern is geen schande maar het is ze alleen gelukt om tegen Kiev punten te pakken. Die 3-0 tegen Benfica was best wel sneu.

Deze match werkte niet. Misschien kan ie weer wat proberen op te bouwen met een kleinere PL club. Newcastle?

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

31 okt 2021, 10:45

Rolfgang schreef:
27 okt 2021, 07:30
Ja, Ole blokkeert lekker een vertrek en laat hem vervolgens verpieteren op de bank. Fuck off, man.
Je interpreteert het niet goed. Donny is juist degene die geen aandeel had in die complete vernedering = reden om te lachen. As far as I'm concerned mag Solskjaer branden voor hoe hij met zijn speeltijd omgaat.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 nov 2021, 13:56

Conte mogelijk naar Spurs. Daar valt ook geen eer te behalen. Die Santo is geen slechte trainer maar het eerste wat ie te horen kreeg was dat Kane weg wilt. Die ploeg staat eigenlijk wel waar het hoort, volgens mij. West Ham presteert boven hun kunnen allicht, Brighton misschien ook wat.

Barcelona deed het weer geweldig, nu onder Sergi. Wordt nog spannend, die strijd om de Conference League tickets. 30k toeschouwers daar in Camp Nou. Bolwerk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 nov 2021, 21:59

Atalanta was veel sterker dan United, maar dan is er toch weer Ronaldo. En die weet op een of andere manier 2 goals er in te prikken. Het is absurd wat die jongen nog presteert. Pogba had geen antwoord op Koopmeiners, die werd er dan ook afgehaald.

Meanwhile Messi in Parijs. lol.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

02 nov 2021, 22:28

Ronaldo carried dit hele poepteam op z'n rug.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

04 nov 2021, 10:00

Ajax in deze vorm is op koers voor minimaal halve finale. Stop alleen met whatever je in de eerste helft liet zien en je zit bij de top 5 kanshebbers dit seizoen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2021, 10:37

Dortmund moest wel, speelde thuis, waren uit op wraak. Dat zij zo furieus zouden beginnen was wel te verwachten. Desondanks vond ik dat Ajax het wel redelijk voor elkaar had. Pasveer had in de openingsfase niet heel veel te doen. En ik vond Ajax na het kwartier beter in de wedstrijd komen, ze waren op het moment van die rode kaart al de betere ploeg. Juist door die man meer situatie leek het alsof Ajax van de leg was. Die penalty was minstens zo discutabel als die rode kaart, ik vond het beide onterecht. Dan sta je in Dortmund wel met 1-0 achter, die gaan vervolgens gegroepeerd spelen. Ook al heb je een man meer, dat is moeilijk. Uiteindelijk wint Ajax afgetekend.

Het feit is dat Ajax een van hun kant matige wedstrijd gewoon met 1-3 in Dortmund wint terwijl die ploeg moest winnen. De kunst is ook om dat soort wedstrijden over de streep te kunnen trekken. Pieken moeten ze in het voorjaar.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

04 nov 2021, 11:07

Well said. Toch bijzonder dat een (al dan gehavende) Dortmund niet betere dingen op de mat kan leggen dan dit. Met hun faciliteiten, opleiding en spelers zouden ze minimaal op het niveau van Ajax moeten zitten. Maar goed soms wordt je tactisch en op overtuiging afgetroefd en dan kan je als Real ook gepakt worden door Sheriff o.i.d. Zonder die rode kaart en pingel was de wedstrijd wat dichter bij elkaar geweest en hadden we een mooiere pot gezien denk ik.

Voor nu hoop ik dat die jongens niet naast hun schoenen gaan lopen met de huidige stand al is ten Hag ook wel een top professional in het managen van deze sportieve aspecten. Weet dat je niks hebt gewonnen en alles te halen is als je gedisciplineerd en koel blijft doorgaan hiermee. Wellicht dat dan en als alles meezit Ajax hem gewoon kan pakken in mei. Zou in elk geval een prachtige beloning zijn voor het beleid van Ajax en een erkenning voor Nederland as a whole in het mondiale voetbal.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2021, 12:25

Chelsea won vorig jaar, en die ploeg is niet zo heel veel beter dan Ajax. City, Liverpool, PSG, Bayern zijn doorgaans van een niveautje hoger, maar dat zegt dus niet altijd alles. Want Chelsea won uiteindelijk wel terecht die finale van City.

Maar het probleem van Ajax zal in de breedte zitten. Die topclubs hebben alles minstens dubbel bezet. Nou heeft Ajax ook wel luxe, zo'n Klaassen en Kudus vallen gewoon goed in. Die Kudus begon vorig jaar uitstekend, totdat hij geblesseerd raakte. Dus die kan ook wel voetballen. Tagliafico, toch international bij Argentinie, is tegenwoordig ook reserve. Maar het is jammer dat ze niet meer zo'n Brobbey voorin hebben, en die Pasveer, hij keept tot nu toe goed maar ik weet niet of ze het daar een heel jaar van willen hebben.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

04 nov 2021, 19:10

Qua breedte zit dit seizoen juist wel snor, op misschien een echte spits naast Haller na en de keeper-positie blijft lastig inderdaad. Al moet ik wel zeggen dat ik Pasveer de laatste tijd echt heel sterk vind spelen. Aan het begin moet hij heel erg wennen leek het, maar nu wipt hij er heel veel ballen uit. Bij die penalty van Reus kreeg hij er ook nog vingers tegenaan, hij kon hem alleen net niet naast het doel tikken.

Als we dit Ajax vergelijken met het seizoen van 18/19, dan is er misschien net wat minder puur talent, maar wel veel meer consistentie en ervaring. En in dat seizoen hadden we gewoon vrijwel geen bank. Toen Tagliafico geschorst was, toen moest Sinkgraven starten. Nu kan je de laatste twee wedstrijden in theorie spelen met een B-elftal en dan alsnog aan komen zetten met een sterk team.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 nov 2021, 20:23

Ze kunnen niet echt varianten spelen. Haller is hun enige spits, eentje die erg afhankelijk is van aanvoer, gisteren onzichtbaar tot Ajax met een man meer ballen in de 16 ging pompen. Ze kunnen Tadic allicht in de spits zetten maar dan zit je met de linkerkant.

Maar wie weet gaan ze in de winterstop iets doen. Het geld hebben ze wel. Het lekkere is dat ze in de CL al hebben overwinterd.

Ajax kan de CL winnen. Dat denk ik wel. Chelsea kan het ook en die ploeg schat ik niet zozeer hoger in. Die zijn normaliter ook een maatje te klein voor City, Bayern, PSG en Liverpool. Maar er komt ook geluk bij kijken, zij kregen een gemankeerd Real geloof ik en Bayern, PSG en City schakelden elkaar uit. Liverpool verslikt zich in Atleti. Guardiola choked vervolgens weer en doet gekke dingen en City heeft een offday in de finale, Chelsea wint de CL.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 nov 2021, 21:27

Liverpool verslikt zich in Atleti bedoel je vorig seizoen neem ik aan? Dit seizoen hebben ze Atleti in hun poule en staan ze soeverein bovenaan met 12 punten uit 4 Atletico 3e daar met maar 4 punten na 4 duels. *Ik vind het echt veels te vroeg om te roepen dat ''Ajax CL kan winnen'' de 1e helft was gewoon veels te slecht gisteren. Ik vond het bepaald geen rode kaart en eigenlijk ook geen penalty. En Dortmund mistte Haaland, Dahoud, Reyna, Guerrerio en Can....
Ja Ajax is goed maar ik moet het nog maar eens zien gebeuren als ze Bayern, PSG of zelfs City of Liverpool loten in de kwart of halve finale......

Ze kunnen idd ook Tadic in de spits ja dan moeten ze maar lekker Antony, Neres of Berghuis op linksbuiten zetten... Maar Haller waren ze vergeten in te schrijven voor de EL en nu heeft ie serieus al 7 goals in 4 duels in de CL... Dat is voor niet meevoetballende spits als hem, echt extreem rendement. Sowieso valt zijn rendement bepaald niet tegen, alleen het meevoetballen moet nog vele malen beter. Ajax heeft zo'n Davy Klaassen op de bank terwijl die met Memphis samen de beste speler is van Oranje....

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

05 nov 2021, 10:14

R-Type schreef:
04 nov 2021, 20:23
Ze kunnen niet echt varianten spelen. Haller is hun enige spits, eentje die erg afhankelijk is van aanvoer, gisteren onzichtbaar tot Ajax met een man meer ballen in de 16 ging pompen. Ze kunnen Tadic allicht in de spits zetten maar dan zit je met de linkerkant.

Maar wie weet gaan ze in de winterstop iets doen. Het geld hebben ze wel. Het lekkere is dat ze in de CL al hebben overwinterd.

Ajax kan de CL winnen. Dat denk ik wel. Chelsea kan het ook en die ploeg schat ik niet zozeer hoger in. Die zijn normaliter ook een maatje te klein voor City, Bayern, PSG en Liverpool. Maar er komt ook geluk bij kijken, zij kregen een gemankeerd Real geloof ik en Bayern, PSG en City schakelden elkaar uit. Liverpool verslikt zich in Atleti. Guardiola choked vervolgens weer en doet gekke dingen en City heeft een offday in de finale, Chelsea wint de CL.
Bovendien geloof ik met heel mijn hart in de curse die rust op PSG en City:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... e-PSG.html

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... e-24214901

:'D

Wat mij betreft de kansverdeling:

1 Bayern
2 Liverpool
3 Manchester City
4 Chelsea
5 Ajax
6 Real Madrid
7 PSG
8 Atletico Madrid

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 nov 2021, 15:11

Daarom zeg ik, er komt geluk bij kijken. Tref je een team uit vorm, ontloop je een team in topvorm. Als City en Bayern elkaar in de volgende ronde zouden tegenkomen is er al eentje weg.

Een finale kan alle kanten op, is 1 duel en vaak anders dan andere wedstrijden. Chelsea won beide CL finales door de duidelijke favoriet in een enkel duel te verslaan. In de competitie eindigen ze 20 punten onder City maar toevallig trekken ze die avond aan het langste eind.

Ajax is een beetje een joker. Niemand denkt dat ze de CL gaan winnen, maar ze zijn als het meezit tot gekke dingen in staat. EL finale en op een haar na de CL finale gemist. Dat ene seizoen dat ze zijn genaaid op Stamford Bridge halen ze met 10 punten de 2e ronde niet. Dan ga je van gegarandeerd groepswinnaar naar 3e plaats. We weten niet waar ze dan waren gecrashed. Vorig seizoen viel wel tegen, 4 punten achter Atalanta is slecht. Maar goed, ook een gek Corona seizoen. Maar ze zijn Europa verder wel stabiel bezig. De voorgaande jaren liep het thuis niet, wat bijzonder was. Valencia, Chelsea, Atalanta etc wonnen allemaal wel in de Arena. Daar hebben ze het tegen Spurs ook laten liggen. Tot nu toe loopt het thuis wel, hun beste wedstrijd was Dortmund thuis.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 nov 2021, 16:27

Nu bijna 2 weken geen club voetbal 😭😭😭haat interland onderbrekingen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 nov 2021, 12:13

Ik haat het weer niet toelaten van supporters bij wedstrijden, dankzij het geklungel van dit demissionair kabinet. Zal je zien dat het weer verlengd wordt en er geen Red Bull blikje kan worden gegooid naar Berghius ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 nov 2021, 15:47

Tja. Ze konden zich gisteren plaatsen als ze gewoon die 2-0 over de streep trekken. Nu moet het in een leeg stadion. Ga er maar aan staan. Ben er niet volledig zeker op.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 nov 2021, 14:07

Het gaat wel lukken. Hakken over de sloot en dus een matige prestatie natuurlijk, maar het zal wel genoeg zijn. We hoeven alleen niet te verliezen tegen een Noorwegen zonder Haaland. Alleen met hem zijn ze gevaarlijk, verder is het niets. Ja, Odegaard is er ook nog, maar die is alleen goed omdat ie kan assisten op Haaland.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 nov 2021, 23:21

Het is gelukt, uiteindelijk een probleemloze 2-0 ook nog. Het duurde lang voordat de eerste goal viel, maar Noorwegen deed al helemaal niets, terwijl zij echt moesten winnen. Tel daarbij op dat er opeens geen publiek meer welkom is, wat absoluut een factor is.

Het was heel slecht, maar eigenlijk geen moment spannend. Toch is 0-0 niet lekker, als zij een of andere maffe bal er in lopen is het over en uit. Maar Noorwegen heeft zover ik weet geen enkele kans gehad. Wij hadden wel een paar kansjes via Danjuma en Memphis, maar ook veel te karig. Simpele ballen op 3 meter, zoals Klaassen, die niet eens aankomen. Memphis deed weer te moeilijk, dan zit ie niet in de wedstrijd. Bij die ene uitbraak schiet hij slap tegen de verdediger op, en vervolgens draait ie weg voor nog een slecht schot. Veel passes die achter de lopende mensen kwamen ook. Simpelweg niet zuiver.

Aan het matige druk zetten en het wisselbeleid (De Roon liep na een uur al warm) te merken denk ik dat de ploeg op 2 gedachten hinkte, ze wilden gewoon geen risico nemen. Ben wel blij dat Cillessen terug is, dat is gewoon een degelijke keeper naast Bijlow. Dat liet ie vandaag ook wel zien, hij had heel weinig te doen maar deed ook niks fout.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten