Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 sep 2021, 11:48

Het was matig. Wel had ik het idee dat er meer aanvalsdrang achter zit dan onder die vorige bondscoach. Nederland begon best goed, maar scoort niet en zij maken uit het niks 1-0 en kunnen daardoor hun spel spelen.

Van Dijk was nog duidelijk niet in goede vorm en mist nog snelheid en ritme, dat is ook wel logisch. Noorwegen was gigantisch snel in de omschakeling. Die Odegaard heeft een goede steekbal in huis en als je Haaland voorin hebt is dat genoeg. Die loopt zich toch wel vrij of wint het duel.

Het is de eerste onder LvG, en een vervelend uitduel. Maar de kansen waren er eigenlijk wel om hier een snelle goal te maken. En die van Dumfries in de slotseconde had er eigenlijk in gemoeten. Noorwegen had een paar hele dikke kansen maar loerde daar ook volledig op. Kijkend naar resultaat hebben we geluk gehad. Turkije heeft weer niet gewonnen. Dus we staan nog steeds maar op 1 verliespunt meer terwijl Turkije en Noorwegen uit al zijn gespeeld. Normaal gesproken winnen we beide thuiswedstrijden, en zij gaan onderling ook morsen. We mogen aannemen dat het team tegen die tijd ook wat beter loopt dan nu.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 sep 2021, 23:27

Ook vandaag was het niet goed, maar ze winnen wel met 4-0. 2 enorme nonchalante terugspeelballen door Malacia en De Vrij, die een topspits 100% zou afstraffen. Nu komen ze er mee weg. Dat moet er echt uit. Zeker bij 0-0.

Van Gaal wel realistisch. Hij vond de eerste 15 minuten ook belachelijk slecht, draait er niet omheen zoals FdB zou doen.

Uiteindelijk is dit wel een team dat niet kwam om aan te vallen, en onlangs Turkije nog op 2-2 hield. Het is een zege, 4 goals en 0 tegen. Ik denk dat Turkije meer ruimte gaat weggeven. Die moeten we winnen, dan zet je een enorme stap. Noorwegen thuis is de laatste, misschien gaat het dan al nergens meer om.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 sep 2021, 08:18

Paar mooie goals, het was best aardig op dat begin na inderdaad. Alleen zegt het niet bijzonder veel tegen een tegenstander van dit niveau. Die spits van ze die niet scoort na die verdedigende blunders van ons, lol. Als we zulke fouten maken tegen sterkere teams zijn we fucked ja. Maar ondanks dat het nog niet overtuigend was: er is weer hoop, dit was qua timing een handige wedstrijd om te hebben om weer een beetje warm te draaien. Volgende week Turkije wordt echt een clash, maar verwacht wel dat we hem winnen en dan moet het goed komen met de kwalificatie.

Maar welke 2 CV's gaan spelen van De Ligt/De Vrij/Van Dijk? Of alledrie opstellen? Dat geeft Dumfries dan wel meer vrijheid om de 16 in te duiken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2021, 09:06

Turkije is echt heel slecht. Die heenwedstrijd was sowieso bizar, FdB, alles ging er in omdat die keeper niks pakte, geen VAR. En het was uit. Ze hebben wel met 0-3 gewonnen bij Noorwegen. Maar sindsdien matig tegen Letland, Montenegro en Gibraltar. Die wedstrijd moet makkelijker zijn dan Noorwegen uit, die gasten geloven waarschijnlijk ook in een goed resultaat. Zo misplaatst arrogant zijn ze vaak wel.

Wat mij opviel is hoe traag die De Ligt is geworden, die zal qua kracht veel hebben gewonnen in de Serie A maar qua snelheid zeker niet. Hij is veel te bonkig. Ik zou De Vrij en Van Dijk doen, eigenlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 sep 2021, 19:07

Zoals verwacht die turken zijn fucking slecht. Dit kan Oranje niet meer weggeven, momentum ligt in eerste helft volledig bij ons en al 3 goals. Gezien het wedstrijdbeeld zou je kunnen dromen van een monsterscore.

De hand van Louis wordt wel zichtbaar. De opstelling is vrij logisch, al kun je vraagtekens hebben bij Klaassen en Wijnaldum wat beide lopers zijn. Maar Klaassen speelt goed en weet Depay ook te vinden. Bergwijn is ook gewoon goed op de flank. De Ligt passeren, ik zei het ook al. Ook geen gekke keuze. De Vrij speelt sterk en Van Dijk is alweer wat beter en scherper dan vorige week.

Dissonant? Wijnaldum. Die bakt er weer niks van. Veel te veel balverlies, slordig. En ook al geel, mist de volgende. Boeien.

Suyuncu er al af met rood, lol.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 sep 2021, 19:57

Memphis en Klaassen zijn geweldig

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 sep 2021, 20:59

Ja het was heel goed, jammer van die ziekenhuisbal in blessuretijd waarmee Virgil ook nog risico liep.

Maar het klopt aan alle kanten veel meer. Er staat geen Stekelenburg meer. Dat is voor die defensie al meteen een stuk meer zekerheid. Middenveld zonder een matige speler als De Roon. Met De Jong als een soort spelverdeler, en Wijnaldum en Klaassen als lopers. Wijnaldum valt dan vies tegen, maar kan beter. De Roon kan dat niet. Aanval is gewoon met Memphis in de punt, en Gakpo is vervangen voor een gretige Bergwijn. Berghuis op de rechterkant ook gretig. In principe zet hij gewoon wingers op de vleugels neer, en over de spitspositie Memphis kun je dan een discussie beginnen waar hij het best rendeert, Maar hij maakt een hattrick en scoorde tegen Montenegro ook al. De aanvoer komt van de lopers op het middenveld waardoor Memphis niet steeds hoeft terug te zakken.

Tactisch stond het echt als een huis. Al is Turkije ook wel heel slecht. Maar dan nog. Onder FdB had je deze tactische keuzes en logische opstelling niet gezien. En deze ontspannen aanpak en spelvreugde vanaf de aftrap ook niet. Ja natuurlijk snelle goal yada dadda, maar die werd wel middels een geweldige aanval en pressie afgedwongen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 sep 2021, 08:35

Dit was genieten, vooral die eerste 2 goals. Voetbal met zelfvertrouwen. Wat een enorm verschil is dit toch met FdB. Eeuwig zonde dat heel Nederland dat al in zag vóór het EK maar dat alleen de achterlijke KNVB anders dacht. Maar goed, laten we vooruit kijken. De kwalificatie komt wel goed en Louis heeft nu nog dik een jaar om dit verder op te bouwen, de slordigheidjes eruit slijpen. Er zit potentie in.

Gravenberch en Rensch vielen ook goed in. Best aardig bezet in de aanval nu ook met spelers als Gakpo en Malen nog achter de hand. Het is geen wereldtop ofzo maar slecht is het ook zeker niet.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 sep 2021, 09:19

Prachtige wedstrijd gezien inderdaad.
Ik vind wel dat er eens wat met Wijnaldum en vooral Blind moet gaan gebeuren. Wijnaldum heeft het even niet -ook bij PSG onzichtbaar btw- maar vind ik nog lastig te vervangen voor een betere. Maar Blind, come on. Die staat er alleen omdat papa op de bank zit.

En fuck man wat heb ik een hekel aan dat Oranjepubliek... En die fucking borden met smeekbedes om shirts moeten ze ook uit de voetballerij verbannen. In de Kuip wurmen ze zich gewoon voor de mindervalide met al die borden en het zijn er steeds meer. Optyfen! /grumpyoldman
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 sep 2021, 10:19

Dat oranjepubliek is ook erg. Dat is van dat schaatspubliek. Zingen nog liedjes uit de jaren 80 enzo. Dat is volgens mij volk wat doorgaans helemaal niet in voetbalstadions te vinden is. Er zitten natuurlijk ook veel onverlaten tussen die niks met voetbal hebben maar kaarten krijgen. Maar ik vind het sowieso overal zouteloos publiek tegenwoordig. Ik krijg via via wel eens vip kaarten voor de hoofdtribune van de FC, dan zit ik tussen publiek wat niet schreeuwt, scheldt op de arbitrage of wat dan ook. Tussen de aso's zitten is het leukst.

Blind had gisteren wel weer een wereldpass. Verder heb je weinig aan hem, hij komt snelheid en kracht tekort. Gini kan veel beter, en moet eigenlijk gewoon ruimten dicht lopen voor Memphis.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 sep 2021, 18:58

Ben benieuwd of Louis ook jongens als Frimpong (Leverkusen), Noa Lang (Brugge) en Danjuma (Villarreal) eens zal oproepen. El Ghazi schijnt ook weer in beeld te zijn.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

09 sep 2021, 14:57

Wapper schreef:
08 sep 2021, 18:58
Ben benieuwd of Louis ook jongens als Frimpong (Leverkusen), Noa Lang (Brugge) en Danjuma (Villarreal) eens zal oproepen. El Ghazi schijnt ook weer in beeld te zijn.
noa lang na 6 duels in belgie dit seizoen al 1 goal en 4 assists dat is betrokken bij 5 goals in 6 duels, zkr iemand om in de gaten te houden! :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 sep 2021, 16:05

Ronaldo staat er wel direct. Scoort 2x en United is koploper. Ik denk dat hij daar het ontbrekende stukje is, ze hebben nu eindelijk weer een echte afmaker in de spits. Cavani is dat ook wel maar is toch beperkter dan Ronaldo, en heeft natuurlijk ook minder allure.

Ronaldo is voor United ook geen enorm risico. Zijn transferprijs was laag en zijn salaris is de helft van wat hij kreeg. Zo kan het ook en dat bedoelde ik met Messi. Ronaldo gaat voor 15 miljoen per jaar naar de PL, en Messi moet per se naar PSG in die zaadcompetitie om zijn idiote salaris te handhaven.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 sep 2021, 21:39

Barcelona kunnen we wel officieel als subtopper beschouwen. Dit verschil met Bayern was echt heel groot.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 sep 2021, 06:41

Lol Man United verliest van Young Boys. Ronaldo scoort nog wel gewoon de 0-1, maar gaat hij het paard kunnen tillen met z'n 36 jaar oud? Tegen Villarreal en Atalanta gaan ze het ook niet makkelijk krijgen, underrated ploegen.

En tja, Barca vs Bayern. Luuk vs Lewa, laat me niet lachen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 sep 2021, 07:31

Ik verwacht dat Barcelona weer vanuit paniek gaat managen, maar dat zou zo dom zijn. Dit is een Europa League selectie. Ga maar na; Sergi Roberto is een hele matige speler, Pique is allang op retour, Araujo is een modale speler, Alba is op retour. Busquets is op retour, Frenkie is goed in een goed team, Pedri heeft potentie maar is 18? Coutinho was reserve bij Bayern en niet constant, vaak geblesseerd. Depay is van het niveau Lyon, omdat zijn spel veel te wisselvallig voor de echte top is. Luuk is een grap.

En ik zag die Garcia eerder spelen in Bilbao, dat zag er ook niet uit. Aguero altijd geblesseerd en op retour. Dembele altijd geblesseerd en wisselvallig. Fati, hoe komt ie terug na zo'n enorme blessure?

Wat verwachten ze serieus? Hiermee strijden om de titel? Bwahahha. Dat kan niet. La Liga is verzwakt, maar Real heeft een betere selectie met wereldtoppers staan en daar komt Mbappe en mogelijk Haaland bij. Atletico is ook op iedere linie beter. 3e is maximaal haalbare, en dan vind ik eigenlijk dat Sevilla ook niet voor ze onderdoet. En misschien Villarreal ondanks hun slechte start. En het goede nieuws? Er is geen geld. Dus versterkingen van Europees topniveau komen voorlopig ook niet.

De reden dat ze wel weer kans maken op CL plaatsing is omdat de hele top 4 volgens mij doorstoot. Maar ze zijn tegen ploegen van het kaliber Bayern volledig kansloos en de volgende keer weer.

Ik hoor Ziggo ook niet zo veel over Barca. Steun je team nou in deze tijden!

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

16 sep 2021, 08:08

Valentijn Driessen heeft weer direct het tegenovergestelde bewezen met zijn uitspraken over Haller :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 sep 2021, 08:22

Ik vind Haller ook een matige spits en had ook met Tadic in de spits gestart in CL duels. Ik denk dat niemand deze score en 4 goals voor Haller zag aankomen. Hij speelt vaak als een krant, recent nog tegen PSV. Als hij hierdoor op de radar van een of andere gekke club komt zou ik hem wel verkopen, en niet zoals Neres aan boord houden. Maar het begint wel pijnlijk te worden voor Driessen na die opmerking over Lucas Moura.

Overigens is Noa Lang man of the match geworden tegen PSG. Het is 1 wedstrijd, maar dan wel toevallig net tegenover Neymar, Messi en Mbappe. Je kunt een slechtere avond uitkiezen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

24 sep 2021, 09:22

Frenkie rood, Koeman rood, Memphis en Luuk waren dramatisch, weer geen winst. Wat gaat Barca doen? Ze kunnen het zich eigenlijk niet veroorloven Koeman te dumpen, kost 12 miljoen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 sep 2021, 09:39

Ze dumpen hem niet vanwege de afkoopsom die hij echt niet gaat laten varen na alle offers die hij al heeft gebracht en alle smerige spelletjes. Maar hoewel geen enkele trainer dit team kan redden moeten ze wel in staat zijn om te winnen van Cadiz en die vorige tegenstander. Koeman maakt ook wel degelijk fouten, bijvoorbeeld door Luuk de Jong op te stellen. Uberhaubt op te halen. Meer opties hebben ze misschien ook niet.

Wat er gisteren stond vond ik hooguit subtop. Dest, Mingueza, L. De Jong, Demir en dan nog Pique en Busquets allang op retour. Nogmaals wel beter dan Cadiz maar ze moeten hun handen dichtknijpen als ze CL plaatsing afdwingen. Meer zit er echt niet in.

Voor Koeman is het denk ik een zegen als het er op zit hier. Die man is jarenlang blind geweest voor deze club, zijn hele carriere stond in het teken van deze job. Dat heeft ie nu gedaan, het is een achterbakse schijtclub, daar is hij nu ook wel achter. Ik denk dat hij hierna met een ander doel kan gaan trainen, niet meer steeds die trein naar Barcelona.

Wist je trouwens dat Benzema in zijn eentje net zo veel goals heeft gemaakt als Barcelona? En dat is zonder assists nog.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 243
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

27 sep 2021, 11:24

Rolfgang schreef:
16 sep 2021, 08:08
Valentijn Driessen heeft weer direct het tegenovergestelde bewezen met zijn uitspraken over Haller :lol:
Die gast is bij tijd en wijlen al niet serieus te nemen. We hebben slechtere redacteurs in Nederland, maar niet veel.

Begin van het seizoen voor Ajax is veelbelovend, maar het meest blij ben ik met de houding van ten Hag om zijn selectie scherp te houden en realistisch te blijven. Voorgaande jaren is het des Ajax steeds onhandig weggegeven tegen een Chelsea en/of Atalanta. Als je toch wil dromen met topclub ambities zoals je met dat spel dodelijker en zakelijk moet zijn èn blijven. Topclubs zijn top vanwege consistentie, niet vanwege een enkele 9-0 bij Cambuur of 1-5 in Lissabon.

Barça gaat een aantal zware jaren tegemoet. Dat financiële afbraakbeleid is echt ongekend hard geexposed door Corona. Ze krijgen de spoken en demonen over zich heen van 8 jaar pauperkeuzes. Met het vertrek van Neymar werd de exodus ingezet en er rest niks anders dan opbouwen vanuit de jeugd en te scouten met tactische aandacht i.p.v. de catalog cops te kopen zoals een Griezmann. Misschien wel de meest pijnlijke aankoop die ik ooit heb gezien in algehele impact.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2021, 06:26

En dan dat salaris. 25 miljoen per jaar. Terwijl ze Griezmann nooit nodig hebben gehad. Heb trouwens niet het idee dat Messi echt senang zit bij PSG. In ieder geval laat hij nog geen geweldige indruk achter. Maar goed matige spelers als Umtiti en Pjanic krijgen ook 10-15 per jaar. Daar is totaal wanbeleid geweest. Coutinho is met variabelen 160 miljoen geweest, dat is de op 2 na duurste speler ooit? Absurd. Die raken ze voor 30 miljoen niet eens kwijt.

Het is makkelijk praten nu maar Barcelona haalt Luuk en ondertussen speelt die Falcao weer geweldig bij Vallecano. Was dat geen optie geweest.

Wat Ajax betreft. De trend die ik al een paar jaar zie is dat ze het structureel thuis weggeven. Dat was al zo in dat topjaar, toen ze thuis van Spurs en Real verloren. Vorig jaar wonnen ze uit bij Valencia, maar thuis niet. Bij Chelsea speelde ze geweldig, hebben ze pech met die arbiter maar het is thuis waar ze de plaatsing weggeven. Dus het kan maar zo zijn dat Sporting hier wel wint. Besiktas moet te pakken zijn, is een matige ploeg.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 sep 2021, 10:45

Falcao speelde de laatste seizoenen als een doffe druif dus dat was ook een vreemde optie geweest. Patrik Schick, die Tsjech die gedeeld topscorer werd afgelopen EK met Ronaldo. Echt een roofvogel voor de goal, was vast een betere optie geweest dan Luuk. Maar goed, zelfs 25-30 miljoen kan Barca niet neertellen in deze tijden.

Ajax gaat een makkelijke avond krijgen. Besiktas mist 11 (!) spelers, waarvan 8 basisspelers. Heb echt nog nooit een ploeg zo extreem gehavend gezien. PSG - Man City wordt interessanter. Messi heeft inderdaad een matige start, scoren en winnen van City zou dat instantly doen vergeten. Zie City winnen though. Milan - Atletico en Porto-Liverpool zijn ook mooie wedstrijden, beetje ondergesneeuwd door de rest. Hoop op winst van Milan en Porto.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2021, 11:00

Milan kan me wel bekoren. Die waren op Anfield ook goed. Die ploeg lijkt gezien de opmars van het vorige seizoen weer een titelkandidaat te zijn. Ongeslagen in de competitie nog. Ben eigenlijk altijd voor Serie A ploegen. Alleen met Juventus heb ik minder maar die spelen geen rol.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 sep 2021, 11:44

Napoli gaat nog lekkerder, hoop dat die kampioen worden. Vind het altijd wel leuk als het 'schoffie' zuiden van Italië iets voor elkaar weet te krijgen tegen het rijke, machtige noorden. Juve lijkt geen rol te gaan spelen dit seizoen, zakken nog verder door het ijs zonder Ronaldo. Zeer matige selectie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chrono Trigger en 28 gasten