Advies aanschaf nieuwe TV/Monitor

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Advies aanschaf nieuwe TV/Monitor

13 jan 2019, 06:55

Vorige week heeft mijn oude tv het dan eindelijk begeven, ik had een 32inch 720p tv die ik ooit met mijn verjaardag heb gehad.

Alleen nu het tijd is om een nieuwe Tv of Monitor aan te schaffen blijkt gelijk maar weer dat ik eigenlijk helemaal niks snap van beeldschermen. Ik weet zo'n beetje wat resolutie in houd, maar hoe belangrijk dit is weet ik dan al niet. En na een beetje rond surfen zie ik op elke pagina een hele waslijst aan specificaties waar ik al helemaal niet wijs van wordt.

Daarom vroeg ik mij af of er op dit forum iemand zat die er wat meer van af weet. Ik heb zo'n budget van 300-350 (I know it ain't much) en ik vroeg mij af wat ik hier nou realistisch gezien van kan verwachten.

Ik game eigenlijk 90% van de tijd ermee, en al die smart rotzooi doet me niks. Meestal op een afstand van rond een meter, en af en toe vanaf bed op een meter of 3.

Elke hulp of advies is welkom, bij deze alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jan 2019, 11:31

Smart functies ontkom je niet aan maar zijn prima te negeren als je er enkel op gamed. Ik verdiep me niet echt in die prijskjlasse dus heb maar gewoon ff gegoogled.

https://www.kieskeurig.nl/televisie/pro ... 12/reviews

Heeft wel ambilight maar kun je uitzetten. Voor ietsje meer heb je 43 inch en 4K. Kun je weer langer vooruit.

https://tweakers.net/pricewatch/1162243 ... ificaties/

Monitoren heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Je kunt ook tv's huren btw.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

13 jan 2019, 22:13

Van TV's heb ik juist weinig kaas gegeten, maar ik weet wel veel van monitoren. Ten eerste zal ik ten zeerste een IPS-scherm aanraden, mogelijk een VA- scherm, maar zeker geen TN-scherm. Eerstgenoemde tovert de beste kleuren tevoorschijn, VA heeft iets betere schaduwen en TN is spotgoedkoop maar voor de rest is alles schijt (kleurenaccuratie, kijkhoek, schaduwen, the whole nine fucking yards).

Daarnaast kan je gaan voor 1080p of 1440p (4K zal ik niet aanraden voor een monitor, omdat niet veel videokaarten momenteel 4K goed aankunnen), waarvan de tweede uiteraard duurder zal uitvallen.

Ik zal zo even kijken of ik een goede monitor voor je kan vinden binnen je budget. Gezien dat budget zal ik al helemaal niet gaan beginnen over FreeSync of G-Sync :P

EDIT:

https://tweakers.net/pricewatch/1112127 ... zwart.html

Dit is bijvoorbeeld een 27" 1440p scherm met dunne bezels, veel verstelmogelijkheden, USB-hub en is een IPS-scherm. Het heeft alleen crappy ingebouwde speakers, maar daar raad ik sowieso altijd externe speakers of een koptelefoon voor aan.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten