Euro 2021

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

06 jul 2021, 09:17

Wesley schreef:
05 jul 2021, 23:03
Ik heb niet meegedaan aan de discussie maar ik wil even melden dat iedereen die niet voor Italië is een ban krijgt, kthxbye
Heb Italië aan het begin als kampioen ingevuld met m'n vriendenpool dus ik juich voor ze ja. Sta nu 3e en om nog een kans te maken op die felbegeerde 1e plek moet Italië hem pakken. Ze hadden verder bijna allemaal Frankrijk {:) loolllllzzz

Heb miss wel nog meer inhaalpunten nodig dus heb ook als verrassing Denemarken - Engeland op een gelijkspel gezet, ervan uitgaande dat de nr 1 en 2 'gewoon' Engeland op winst hebben staan.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

07 jul 2021, 07:43

Damn, Spanje was stiekem beter. Maar fuck it, Italië naar de finale :D

Dani Olmo en Pedri worden wereldsterren, wat een talent.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

07 jul 2021, 09:43

Wapper schreef:
07 jul 2021, 07:43
Damn, Spanje was stiekem beter. Maar fuck it, Italië naar de finale :D

Dani Olmo en Pedri worden wereldsterren, wat een talent.
Care de Italianen hebben beter toernooi en Spanje heeft al meer dan genoeg EK en WK's gewonnen.

Olmo en Pedri waren magistraal. Bij Italie vond ik Chiesa echt geweldig spelen en Immobile en Barella erg zwak spelen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

07 jul 2021, 10:12

Immobile doet al 2 wedstrijden z'n naam eer aan. Hij is gewoon wisselvallig, maar een betere spits heeft Italië simpelweg niet. Belotti is het alternatief, dan is Immobile zelfs op een mindere dag nog wel iets beter. Gelukkig zijn ze met vleugelspelers als Insigne en Chiesa niet afhankelijk van de spitsen. Italiaanse sterspelers van dit EK zijn trouwens toch echt het duo Chiellini - Bonucci. Wat een blok zeg.

Zeer benieuwd naar vanavond. Engeland was tot aan de 2e helft tegen Oekraïne het hele toernooi underwhelming. Opeens leek het ontketend met die 4-0, maar het is natuurlijk 'slechts' tegen de Oekraïners. Ze gaan het ongetwijfeld lastiger krijgen tegen de Denen die vrij consistent spelen, maar zie ze uiteindelijk wel doorgaan. Italië - Engeland zou ook een mooie finale zijn. It's coming hRome.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2021, 05:42

Nou Engeland naar de finale maar ze mogen Makkelie wel een kaart sturen, volgens mij was dat een schwalbe. Met VAR beschikbaar is het eigenlijk niet te geloven. Stel je de outrage voor als wij er op die manier uit gekegeld worden.

Zoals verwacht imponeerde Engeland absoluut niet in eigen huis, sterker, ik vond in de reguliere speeltijd Denemarken eigenlijk de betere. In verlenging zaten ze met 10 man.

Italie mag dan op Wembley spelen, maar ze zijn favoriet. Die imponeerden ook niet tegen Spanje, maar die ploeg speelt anders dan alle anderen. Spanje speelt vol op balbezit, pressie en de aanval. Vooral na de groepsfase. Het is best knap wat Luis Enrique uiteindelijk heeft bereikt, want ze hebben volledig doorgeselecteerd en er zit geen enkele Real speler bij.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

08 jul 2021, 08:11

R-Type schreef:
08 jul 2021, 05:42
Nou Engeland naar de finale maar ze mogen Makkelie wel een kaart sturen, volgens mij was dat een schwalbe. Met VAR beschikbaar is het eigenlijk niet te geloven. Stel je de outrage voor als wij er op die manier uit gekegeld worden.

Zoals verwacht imponeerde Engeland absoluut niet in eigen huis, sterker, ik vond in de reguliere speeltijd Denemarken eigenlijk de betere. In verlenging zaten ze met 10 man.

Italie mag dan op Wembley spelen, maar ze zijn favoriet. Die imponeerden ook niet tegen Spanje, maar die ploeg speelt anders dan alle anderen. Spanje speelt vol op balbezit, pressie en de aanval. Vooral na de groepsfase. Het is best knap wat Luis Enrique uiteindelijk heeft bereikt, want ze hebben volledig doorgeselecteerd en er zit geen enkele Real speler bij.
10 man? Denen? Wat bedoel je?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2021, 09:14

Zij waren in de 2e helft van de verlenging door de wissels heen met die blessure van Jensen. Maar goed, de verlenging was ook wel voor de Engelsen.

Echter vind ik die strafschop idioot. Je zult de Engelsen niet horen, maar in de Premier League is het moord en brand als je hem daar geeft.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jul 2021, 10:21

De hele voetbalwereld is pissed om die penalty, en terecht. Er is geen fucking excuus. Dat Makkelie het verkeerd ziet en zich wellicht laat intimideren door Wembley, ok, kan gebeuren. Maar dat die VAR er godverdomme niets aan doet kan gewoon niet op dit niveau. Op z'n minst had de VAR Makkelie even kunnen laten kijken, en als Makkelie goed bij z'n hoofd was had ie de beslissing dan terug gedraaid. Het is een schande.

Hoop dat Sterling doormidden gezaagd wordt door Chiellini en Bonucci aankomende zondag.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jul 2021, 10:25

Ben ook wel extra salty omdat ik 1-1 als eindstand had ingevuld :P Als die belachelijke penalty niet was gegeven was ik niet meer in te halen 1e geworden in m'n vrienden poule en pakte ik 200 euries, toch leuk. Nu gekelderd want ik was de enige met 1-1, de rest had bijna allemaal 2-1. Een exacte score goed geeft nogal wat bonuspunten.

Ik stuur Makkelie of Pol van Boekel wel een tikkie. Eikels.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 jul 2021, 11:29

Iedereen kan nu wel gaan lopen janken maar dit gebeurd letterlijk OVERAL. Mensen die dit niet gewend zijn, kijken of nooit voetbal of met ogen dicht. Sterker nog als je geen schwable pleegt en je blijft staan kan je 100 jaar wachten op een penalty. Vroeger waren het de Robben en neymar's met de schwalbe's nu is het iedere voetballer waar dan ook.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jul 2021, 11:42

Natuurlijk zijn we er aan gewend, schwalbes worden al tig jaar uitgevoerd.

Maar: de VAR is nieuw. Relatief nieuw in ieder geval. Dat vergeet je voor het gemak. Als daar op de juiste manier gebruik van wordt gemaakt, ben je op een gegeven moment van die schwalbes af. Maar nu wordt zulk gedrag beloond. Spelers die dit zien denken: ik heb niks te vrezen van die VAR, ik ga gewoon weer liggen als de wind iets te hard waait. Zelfs wanneer je de penalty niet krijgt is er geen consequentie want gele kaarten worden bijna nooit getrokken voor een fopduik.

Een duik is low risk - high reward. En dat is een probleem, welke de VAR in potentie iets aan zou kunnen doen. Het is teleurstellend dat dat niet gebeurt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2021, 11:51

VAR is er om dat soort dingen teniet te doen. Helaas schiet het zijn doel erg vaak voorbij omdat de ene VAR de andere niet is. Oftewel, de een kijkt terug, de ander niet. De een geeft geen rood voor een schandalige tackle, de ander wel. Dat hebben we dit EK ook een paar keer gezien. Op deze manier schiet je niet veel op.

Ik heb een haat/liefde met de VAR. Ik vind die buitenspelgevallen die op de millimeter worden berekend idioot. Het duurt soms 5 minuten en ik denk dan, geef gewoon die goal. Het is met het blote oog niet te zien als je met je snikkel buitenspel staat, dan mag je de aanval belonen. Maar zoals Sterling gisteren, de VAR is er juist om dit soort fopduiken terug te draaien. Bij zelf opzoeken of geen tot nauwelijks contact; geen penalty. Zo simpel is het. Die van Alaba op Dumfries, ja, die stond echt op zijn voet. Dan kun je hem geven. Maar die van gisteren? ga weg. En het had gewoon gekund he, als Makkelie had gekeken en zijn job goed uitvoert had ie de penalty teruggedraaid. Vergeet niet dat het een halve finale EK betreft. Kijken moet verplicht zijn bij dergelijke cruciale gevallen, stap over je ego heen. Scheidsrechters moeten daar ook niet op afgerekend worden. Het is mensenwerk, je ziet niet alles. Nou, daarvoor is de VAR, die fluit hem terug en de wedstrijd kan door. Dan had ie een goede pot gefloten.

De enige echt goede techniek die discussies wegneemt is de doellijn technologie.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 jul 2021, 12:00

Het beste zou zijn challenge systeem ik roep het al veel langer. Per bondscoach of club trainer 3 VAR momenten vraag je er 1 aan en hij valt in je voordeel dan behoudt je er 3, valt ie tegen je team dan houdt je er 2 over. Tot je op geven momenten 0 VAR momenten hebt en dan is het gewoon klaar.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2021, 12:51

Challenge zou een mogelijkheid zijn. Hockey heeft dat ook. Zoveel discutabele momenten gebeuren er niet in een wedstrijd. Niemand kijkt er van op als een challenge het aanvragende team gelijk geeft. Foute beslissingen zijn een onderdeel van de sport, juist goed dat het teruggedraaid kan worden.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jul 2021, 15:14

Challenge is een goed idee ja. Dan kan je als team het in ieder geval forceren dat er naar gekeken wordt wanneer zo'n lafbek als Makkelie dat weigert.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 jul 2021, 08:00

Louis van Gaal de nieuwe bondscoach.

Tja. Ik vind het een zwaktebod dat ze toch weer bij hem moeten uitkomen. Maar we hebben geen goede trainers, en zeker geen enkele die beschikbaar is. Wat doe je de periode na Van Gaal?

Louis heeft zich al dusdanig gepositioneerd dat hij het niet fout kan doen. Als hij zich niet plaatst ligt het aan deze groep spelers. Dan kan hij simpelweg zeggen; ze waren onmogelijk te motiveren. Die schijn hebben ze al tegen. En de KNVB is het zelfs eens met zijn sneer tijdens die uitreiking bij de dames. Die zitten dus heel ver in zijn reet en erkennen gewoon dat Frank de Boer er een potje van gemaakt heeft. haha, die vent is zo beschadigd nu. Einde carriere.

Een ding is wel zeker, Depay zal zich moeten schikken. 27x balverlies wordt door Louis afgestraft.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 jul 2021, 09:33

Kan iemand die rustig kan doen en zonder krachttermen en sneren mij uitleggen waar deze extreme Engeland haat vandaan komt? Mijn beste vriend is er geboren in Jersey en hij zit hier echt wel mee. Is ook pas hun 1e finale sinds 1966. Robben tegen México was toen der tijd ook 100% Schwalbe. Wordt nu niet gewoon heel veel haat gemaakt om iets heel kleins tot niks? Alsof Nederland zo mooi speelde onder Van Marwijk en Blind bijvoorbeeld? 

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

09 jul 2021, 11:36

Veel haat komt vanwege de supporters van Engeland. Als je ziet hoe die zich gedragen op social media, of in het algemeen.... schetst het geen goed beeld. Voor de rest heeft Engeland sowieso al een vrij nare reputatie. Of je bent one of the most refined people ever, of je bent utter trash die zich misdraagt op vakantie. Geen middenweg. James Bond of Geordie Shore.

Persoonlijk is mijn Engeland haat heel simpel. It's a shit country. En ze spelen zondag tegen Italië. Wat ze gaan verliezen. En als je voor iets anders bent, BAN IK JE. FORZA AZURRI!
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 jul 2021, 13:14

lol Blind.

Heel Nederland haatte het eigen elftal toen, en men was zelfs opgelucht dat het EK niet werd gehaald zodat de KNVB gezuiverd zou worden. Er was ook heel veel binnenlandse kritiek op het elftal na het WK in 2010, terwijl ze op een haar na de wereldtitel misliepen. Beetje revisionist history.

Engeland speelt gewoon matig voetbal, en heeft een cadeau gekregen tegen Denemarken. Thats it. Ik heb meer een hekel aan Duitsland en Portugal, dan aan Engeland. Ik was voor ze tegen de Duitsers. In de halve finale vond ik dat Denemarken meer de gun factor had en in de finale Italie die ik ondanks een stroeve wedstrijd tegen Spanje wel de meest vermakelijke ploeg vind.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

09 jul 2021, 13:45

1) Engelse fans misdragen zich veruit het meest van alle landen. Fluiten tijdens het volkslied van andere landen, lasers mikken op keepers, etc. Maar ook buiten de stadions maken ze er elke keer een teringbende van. Ze zijn het tegenovergestelde van Japanse fans bvb. -edit-: komt net weer een bericht binnen: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=390851

2) Engeland heeft veel onsympathieke spelers, van die kwallen zoals Sterling.

3) Ze knielen nog steeds als een stel hyprocriete achterlijken voor dat BLM

4) De manier waarop ze spelen zou met zo'n selectie een crime moeten zijn. Creatieve spelers genoeg maar die mogen banken terwijl de rest anti-voetbal speelt

5) Ze hebben telkens de scheidsrechter mee en weten dat, proberen ook meer te cheaten ivm andere landen

6) it's coming home... has it ever been home?

7) arrogantie. Misplaatste arrogantie

8 ) die tanden, lol
Laatst gewijzigd door Wapper op 09 jul 2021, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

09 jul 2021, 15:07

The Great Volunteer schreef:
09 jul 2021, 09:33
Mijn beste vriend is er geboren in Jersey en hij zit hier echt wel mee.
Also: jemig, wat een aansteller. Het is maar voetbal. Als ze de finale winnen lacht hij het laatst en druipen wij weer af.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 jul 2021, 16:33

Het is een eiland volk, dus vrij wereldvreemd. Als je een Engelse spreekt en begint over Van Basten, dan vinden hem goed vanwege die hattrick in 1988. Niet vanwege die EC1 finales en Serie A dominantie. Ook een keer over de dikke Ronaldo, ja die speelde een monsterpot op Old Trafford, inderdaad goed. Nou, toen was hij allang op retour en had hij al overgewicht.

Kutvolk klopt wel. Volgens mij is er geen westers land met zoveel probleemjongeren. Zij krijgen geloof ik reisjes naar de costa van de uitkering instanties. Die misdragen zich structureel. En de spelers, welke is eigenlijk niet verwikkeld geweest in een schandaal of vechtpartij?

Het land is ook lelijk trouwens. Ik wist niet wat ik zag. Er is wel veel bezienswaardigheid in steden als Londen en ze hebben mooie natuurgebieden maar zodra je buiten die steden rijdt is het allemaal grauwe industrie en aftandse hokjes. Het ziet er niet uit. Hull, waar je met een boat trip aankomt, was ook verschrikkelijk. Nottingham vond ik wel leuk, maar werd ook Shottingham genoemd en vast niet zomaar.

Southgate is nog wel realistisch. Hij vond coming home ook bullshit omdat ze niet echt een succesvolle historie hebben. En die historie is ook triest voor zo'n voetballand. 1 Wereldtitel in eigen land behaald door een non reglementaire goal in 1966. Nooit meer een finale gehaald zelfs, EK als WK niet.
Laatst gewijzigd door R-Type op 09 jul 2021, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 jul 2021, 16:43

Vond die Engelse supporters op tv woensdag juist wel sympathiek overkomen. Ja ze zijn aan het feesten, maar waren niet de reporter belachelijk aan het maken, zoals je vaak ziet, maar gingen juist met hem feesten.

Ja je hebt de cliche dronken groepen Engelse jongeren, maar je hebt ook zeker hele relaxte sympathieke Engelsen is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

09 jul 2021, 17:16

Is natuurlijk ook zo. Het is alleen een groter percentage bij de Engelsen die zich misdraagt dan bij menig ander land. Meer incidenten ook.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

10 jul 2021, 15:26

Prachtig land, Engeland, door het unieke cultureel erfgoed. Ik zou graag terug willen. Je kunt echter goed merken dat het Angelsaksen zijn, hyperindividualistisch en beperkte sociale zekerheid. Daarom zijn er ook zoveel problemen bij de lagere sociale klasse, wat zich ook weer vertaalt in gedrag. Er zijn ontzettend veel leuke Engelsen, maar het aantal aso's wordt alleen overtroffen door Amerika en Rusland heb ik de indruk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten