Euro 2021

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 jul 2021, 10:14

Ik blijf het een lelijk land vinden, de bewoonde wereld dan want je hebt echt wel mooie plekken daarbuiten.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

11 jul 2021, 11:10

Je hebt wel mooie oude steden en dorpen ook daar though. Ben wel eens in dit dorpje geweest bijvoorbeeld, Castle Combe:

Afbeelding

Stadjes als York, Bath, Lancaster en Oxford stralen ook nog wel die oud Engelse klasse uit. Maar ja, die oud Engelse klasse is in de bevolking nog moeilijk te vinden :P

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

11 jul 2021, 12:09


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jul 2021, 17:52

Lincoln is ook leuk. Dat is niet zo gek ver bij York vandaan. Heb daar nog een voetbalwedstrijd bekeken, streekderby tegen Forest. Dat was wel vet hoor. Dat stadion daar had gewoon capaciteit voor 10k+ personen, ze speelden toen 4e divisie ofzo. Forest was premier league. Was heel gezellig wel. Het is meer dat ze zich misdragen tijdens internationale toernooien, en natuurlijk heb je de bittere rivaliteit zoals Liverpool - United enzo.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 jul 2021, 20:01

Wel grappig die NL analisten bij de NOS.

Engeland doet eigenlijk precies wat Nederland niet kan, met slecht/lelijk voetbal (valt mee trouwens vind ik zelf) alle wedstrijden winnen. Misschien Nederland dat nou juist ook een keer gaan doen. Of in ieder geval minder zo heilig focussen op mooi voetbal.

En die keuzes van Southgate vind ik altijd best gedurfd. Gewoon bij een voorsprong alles dichtzetten, puur op zekerheid. Saai misschien, maar functioneel.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jul 2021, 22:07

Terechte winnaar. Ja, Engeland was het eerste half uur de betere ploeg. Maar je kunt wel na een voorsprong alles dichtzetten, echter weet je dat 1-0 niet genoeg is. Zeker niet tegen Italianen. Ik zei tegen mijn maat, Italie moet zorgen dat ze met 1-0 rusten, dan zetten ze de boel om en komen ze terug. Ik zag op een gegeven moment dat ze in de 2e helft 71% balbezit hadden. Dit is tegen Engeland op een vol Wembley. Je kunt ook overdrijven met het ingraven.

En dan valt de verdiende 1-1 en dan weet je dat italie psychologisch in het voordeel is, en inmiddels beter staat te voetballen. Dan weet je ook dat ze met strafschoppen gaan winnen. Het enige issue is dat Italie een vrij uitgeklede selectie had, en dan waren tijdens de wedstrijd Insigne, Immobile en Chiesa al kwijt. Volgens mij stond er bij de penalties echt een 6e tot en met 10e keus. En dan bij Engeland zie je wie er missen; jonge spelers met weinig minuten; Sancho en Rashford. Saka uiteindelijk als laatste.

Het is uiteindelijk een enorm knappe zege. In het hol van de leeuw, zonder je uitblinker Spinazzola en dan tijdens de wedstrijd zonder bepaalde spelers in vorm zoals Chiesa. Southgate heeft de beste prestatie in 50 jaar geleverd, maar het zal ongetwijfeld over het laffe spel gaan omdat ze met lege handen staan. Terwijl ze praktisch een EK in eigen land kregen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 jul 2021, 22:18

Nou knap, 2 x met penalties is wel vooral geluk. Je moet het wel forceren en doen ja. Vooral domme penalty strategie van Southgate, maar dat is ook vooral achteraf als het mislukt.

Vooral ook Donnarumma die Italie uiteindelijk de overwinning bezorgd heeft vind ik. Die snelle omschakeling waardoor Chiesa gelijk maakte tegen Spanje. En al de penalties die hij gestopt heeft...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jul 2021, 22:24

Hij is speler van het toernooi, maar die meid heeft wel gelijk; als Spinazzola niet geblesseerd was geraakt was hij het geweest.

Die stats ook:

https://www.flashscore.com/match/4U8yxa ... atistics/0

Dit geluk hebben ze wel afgedwongen hoor.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 jul 2021, 04:43

Voor mij is Chiesa revelatie/speler van het toernooi :)

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 jul 2021, 10:29

Wat is dit genieten zeg. Karma ten top. Mooi hoe heel Europa juicht en Engeland de deksel op de neus krijgt. De memes zullen nog lang doorgaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten