Euro 2021

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jun 2021, 08:41

Er is inderdaad geen draagvlak lijkt me. De spelers kunnen ook niet blij met zijn spelopvatting en keuzes zijn. De dragende spelers halen onder hem simpelweg geen constant niveau, dat heeft ook met zijn beleid te maken. Depay speelt het best samen met Malen, moet dan met Luuk en ineens met Weghorst. En dan weer met Malen. Hij heeft zelf een slecht toernooi gespeeld, maar onder Louis en Ronald was hij constanter. Topseizoen bij Lyon gedraaid ook.

Zelfs in de groepsfase had hij zijn keuzes en tactiek nog niet bepaald. Dan is er puur het geluk van een gemakkelijke groep.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 jun 2021, 08:50

Depay heeft gemiddeld 25-30x balverlies per wedstrijd, ongekend slechte statistieken. En die gaat straks dus spelen voor een club die speelt op balbezit, dat wordt echt lachen.
Maar heb me nog veel meer geërgerd aan Frenkie. Die stond alleen maar te zeiken, hield zich meer bezig met de scheids dan de wedstrijd. We weten waar ie dat geleerd heeft natuurlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jun 2021, 09:27

Depay zal zich daar moeten aanpassen en inleveren bij Messi. Anders is het snel klaar met hem en krijgt Koeman het ook op zijn conto.

Ik vrees voor Qatar. Turkije hebben al van verloren, we hebben gezien dat het een ploeg van niks is. Noorwegen schat ik hoger in. Dat wordt met deze formatie nog lastig genoeg.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jun 2021, 10:21

Snap serieus niet.... Promes erbij en erna nog Berghuis? Is Van Aanholt dan centraal gaan spelen? Wie was dan nieuwe LB? Dacht Promes WBR was? Waar ging Dumfries dan spelen?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jun 2021, 10:53

Promes werd op links gezet en kwam voor Malen. In principe speelde FdB Tsjechie in de kaart omdat hij de gevaarlijkste aanvaller binnen een uur wisselde, die vlak daarvoor nog een enorme sprint inzette en bijna 1-0 maakte. Wat hij heeft gedaan is de eigen aanval onschadelijk maken met een 1-0 achterstand. Normaal doe je dat met een voorsprong en een man minder, of in de slotfase als het niet meer loopt. Dit is do or die, je gaat naar huis. Dus dan kun je beter 4-3-2 spelen lijkt me. En geen Promes inbrengen. Nooit niet.

Van Aanholt werd eraf gehaald voor Berghuis maar dat was al veel te laat. Na de 2-0 notabene.

Wat hij volgens mij had moeten doen, om te beginnen spelen met Gravenbergh. Tsjechie neutraliseerde Blind en dus onze opbouw. De Roon kan niks aan de bal. Tegen deze ploeg heb je echt geen stofzuiger nodig, die ploeg speelt niet op balbezit. Dat kon iedereen al weten. En ik zou denk ik met 3 aanvallers spelen. Depay met Malen op links, Berghuis op rechts. Middenveld Wijnaldum, Gravenbergh, De Jong. Verdediging Blind linksback, De Ligt, De Vrij, Dumfries. Dan hadden ze tenminste wel een keer op doel geschoten.

Frank de Boer heeft tactisch zo hard gefaald dat er echt maar 1 mogelijkheid voor de KNVB is. Als ze hem niet ontslaan zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt. Zelfs bij de Amateurs mag dit in principe niet.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

28 jun 2021, 11:53

Echt onbegrijpelijk, zeker met 10 man hadden we iemand nodig met snelheid voor een counter. En die haal je er dus uit, want dat is vooraf bedacht, en Malen wordt na 70 minuten moe... Met rode kaart en een doelpunt tegen verwacht je enige flexibiliteit. En inderdaad Malen had net dat momentum gehad van die actie, en 2 minuten daarna wissel hij hem, je haalt je eigen spel eruit. Enige wat Promes heeft gedaan is geen man dekken bij de eerste goal. Aanholt en de Roon speelden vooral erg matig. Blind speelde ook als een zoutzak. Bij de 2e goal is hij te laat om z'n man goed te dekken. Tegen goede teams en op lange termijn werkt dat 3 - 5 - 2 inderdaad ook niet, het zorgt voor verwarring in de verdediging en aanvallend zijn het steeds niet de juiste technische spelers die voorzetten geven of op doel moeten schieten.

Goeie dit haha: https://sportnieuws.nl/voetbal/ek-2020/ ... 0e-minuut/

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jun 2021, 17:51

Kroatie maakt 3-3 in de extra tijd. Ik hoop dat ze Spanje alsnog uitschakelen. Mede vanwege dat gezeik over die opmerkingen van VdV, die terecht opmerkte dat Spanje er niks van bakte tijdens de eerste 2 wedstrijden.

Pannenkoeken zijn wel door. Kroatie wel beter in de verlenging maar Morata doet wat ie nooit doet lol.

Frankrijk, tja, het sprankelt weer niet maar als ze aanzetten knallen ze er een paar in. Worden gemakzuchtig en gaan ook verlengen met 3-3. En die Benzema, lol, was Depay maar half zo goed. Die gast is zo onderschat. Maar die discussie is al geweest. Uiteindelijk Mbappe, die al slecht speelde, mist de beslissende strafschop.

Exit Frankrijk. Door fucking Zwitserland.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

28 jun 2021, 21:50

Shenmue3 schreef:
27 jun 2021, 22:57
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

29 jun 2021, 05:07

Nou. Kunnen we op de camping tegen de Fransen spelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jun 2021, 08:35

Denk dat fitheid wel weer een puntje van discussie is. Wat ik zag bij deze 2 ploegen, eigenlijk 4 ploegen, is hoe fit ze zijn. Volgens mij liep ons elftal alweer in een 8e finale naar lucht te happen. De Tsjechen liepen gemiddeld een kilometer meer, las ik.

Frank zal vandaag nog opstappen volgens het AD.

Wie moet hem opvolgen? Ik zeg buitenlandse coach doen. Die spelers werken al met buitenlandse coaches. Zo gek is dat toch niet? Je ziet het overal al jaren. De Belgen hadden die vreselijke Wilmots, verder dunne spoeling en zijn onder Martinez beter geworden. Wij kunnen wel terugvallen op een HTC, maar kom op, dat is een pensionado die al jaren in de zandbak werkt. Bosz heeft net bij Lyon getekend. En dan houdt het denk ik wel op denk ik. Ten Hag? Mwah, blijf er geen fan van en zal ongetwijfeld een mikpunt zijn vanwege zijn bizarre uitspraken en presentatie.

Durf eens gek te doen. Wat hebben we te verliezen.

Mooi hij is weg. En kom niet weer terug. Niemand wilde je. Ga lekker je Ajax school propageren bij de amateurs. Idioot. Het is niet eens overdreven gezegd dat dit de beste beslissing is die hij tijdens zijn periode gemaakt heeft.

Zullen ze echt verrast zijn bij de KNVB dat dit niet ging werken? Denk het wel, want ze bieden een contract aan. Niet te geloven. We kunnen weer overnieuw beginnen, weer een toernooi verkloot, op naar de volgende mismatch.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

29 jun 2021, 15:24

Jammer. Nu maken we helemaal geen kans meer om het WK te winnen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 jun 2021, 16:24

Coach Carter

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

29 jun 2021, 18:14

Yellow schreef:
26 jun 2021, 20:58
Belgie wint, Engeland wint en Kroatie kan best wel eens verassen tegen Spanje.
Hatsjoe

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jun 2021, 21:40

Oekraine wint en is door naar de laatste 8. Extra zout. En ze verdienden het ook.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jul 2021, 20:59

Italie terecht door. Zij kunnen alles. Goed in de kleine ruimte, over de flanken, defensief sterk, goede goalie. En ze kunnen een wedstrijd doodmaken als de situatie er om vraagt. Uitstekende goals ook. Het is dat Belgie een cadeau krijgt, anders was die wedstrijd allang gespeeld. Spinazzola die uitvalt is een aderlating, maar ik denk dat zij ook favoriet zijn tegen Spanje. En eigenlijk de topfavoriet voor de titel.

Vond Immobile de enige dissonant.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 jul 2021, 14:34

Vind het qua vermaak echt een top EK. Veel goals, verrassende uitslagen, zo'n sprookjesverhaal voor Denemarken. Hoop dat ze het redden tegen Engeland maar waarschijnlijk zal het daar stoppen. De Engelsen hebben nog niets eens een goal tegen gehad. Alhoewel hun manier van spelen verder niet heel erg overtuigd heeft, op die afdroging van Oekraïne na dan.

Mooiste pot tot nu toe is wat mij betreft Frankrijk - Zwitserland. Wat een comeback was dat zeg, en nog verdiend ook. Die Zwitsers gingen door het vuur. Als ik die gasten zie, schaam ik me zo voor die diva's van ons Oranje. De Zwitsers, de Denen, de Tsjechen.. allen bewezen ze dat het echt niet nodig is om allerlei spelers van Europese topclubs te hebben. Met focus en onvoorwaardelijke inzet is er al een hoop mogelijk. Ze spelen met passie voor hun land, en de voetbalfans van die landen zijn ongetwijfeld trots op die spelers.

Hoop daarom dat we een bondscoach krijgen die dat gevoel erin kan krijgen. En spelers die liever hun vingers in de oren blijven stoppen bij enige kritiek, dan maar niet meer oproepen.

Afijn, mooi dat Italië de Belgen eruit geknikkerd hebben. Hopelijk lukt het ze om Spanje ook te verslaan, ik schat de Italianen licht favoriet in maar dan moeten ze wel kunnen omgaan met dat balbezit getik van de Espanyolo's. Als finale hopelijk Italië - Denemarken, zou prachtig zijn.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

04 jul 2021, 15:26

Ik denk dat de Engelsen zomaar met de grote prijs weg kunnen lopen. Niet dat ik heel veel wedstrijden heb gezien om dat te kunnen onderbouwen though.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

04 jul 2021, 16:58

Ik hoop gewoon Italië - Engeland, zijn wel de beste ploegen van dit EK. Engeland niet altijd overtuigend misschien, maar geeft ook niet veel weg. Dan zal Italië wel winnen, zijn toch de meest complete ploeg heb ik het idee, en aangezien ze van België hebben gewonnen, al heb ik die wedstrijd niet gezien. Die bijna homo-erotische broederlijkheid van Italië is ook wel aandoenlijk, dus die mogen winnen.

Ik hoor dat het Nederlands elftal nu op vakantie is blijkbaar, ipv op strafkamp? Ben toch benieuwd of dat wel mocht van Louis van Gaal? :beam:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 jul 2021, 17:10

Engeland speelt thuis maar ik weet niet of dat een voordeel is, volgens mij staan ze stijf van de druk. Ze speelde in Rome hun beste wedstrijd al had dat ook met Oekraine te maken.

Nederland was beter dan Oostenrijk en Oekraine. Die eerste heeft het Italie ontzettend lastig gemaakt en die 2e stoot door tot de laatste 8. Het is gewoon zonde dat FdB zo dom is begonnen tegen een matige ploeg als Tsjechie, en dan nog dommer heeft gewisseld. Hier is de coach cruciaal in geweest. Aan de andere kant was hij denk ik aangebleven als we van Tsjechie hadden gewonnen en dan misschien er naadje uit tegen Denemarken. Het is wel beter dat het zo is gelopen want hij is nu al weg. Toen hij werd aangesteld was iedereen negatief en het blijkt ook gewoon terecht.

Mijn haren gaan wel overeind staan als ik dan Gio of Cocu hoor. Dat zijn lichtgewichten en het is niet voor niets dat ze niet bij een redelijke club aan de bak komen. Gio had destijds de hulp van Dick nodig want die bakte er zelf weinig van. Alleen Ten Hag en Bosz zijn geschikt, die laatste heeft net getekend bij OL.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 jul 2021, 17:19

Damn, Peter Bosz was dus een soort van beschikbaar. Kan het hem niet kwalijk nemen dat ie niet gewacht heeft op een eventueel belletje van de KNVB. Lyon heeft een leuke ploeg, mooie stad, lekker warm, vast een prima salaris. Dat, of met onze Oranje diva's trainen in het grijze Zeist voor een aankomend zandbak WK over de rug van dode slaven.

Ik zou t ook wel weten.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 jul 2021, 13:45

Engeland is geweldig dit toernooi 0 tegen goals nog en 0x verlenging nodig gehad. Voor mij zijn ze titel favoriet en die selectie is enorm breed met veel kwaliteit.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 jul 2021, 13:50

Alleen missen vaak creativiteit

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 jul 2021, 15:42

Terwijl ze daar wel de spelers voor hebben: Grealish, Saka, Foden, Sancho. Maarja, het systeem dat ze spelen is behoudend en afwachtend, veel leuke spelers krijgen ook weinig speeltijd. Net als Frankrijk kan het hard gaan wanneer ze even aanzetten, zou leuk zijn als ze dat vaker zouden doen.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

05 jul 2021, 23:03

Ik heb niet meegedaan aan de discussie maar ik wil even melden dat iedereen die niet voor Italië is een ban krijgt, kthxbye
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 jul 2021, 23:06

En iedereen die niet voor Engeland is wordt het account van verwijderd

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten