Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4565
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 dec 2022, 22:01

Mpabbeeeee

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4763
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 jan 2023, 11:14

Arsenal :D :snor: :voldaan:
Wat is Odegaard toch gruwelijk super goed :7 :7

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 mar 2023, 10:47

Wat was dit een prachtige voetbalweek!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4565
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 mar 2023, 12:59

Het bestaat nog

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 mar 2023, 14:32

Sing when you're winning ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 apr 2023, 19:14

Volgend jaar dus een toontje lager zingen in de KKD. Wel absurd eigenlijk, met de 8e begroting en een relatief groot stadion en achterban. Maar dingen gebeuren nou eenmaal. We stonden in de winterstop vorig jaar nog in de subtop, maar in 2022 hebben we geen duel meer gewonnen en die lijn is eigenlijk doorgezet. Er is veel misgegaan, veel matig ingekocht, dat heeft ons de kop gekost. Vrijwel geen enkele aanwinst voldeed. En de goede spelers zijn voor goede knaken verkocht. Ik vond Wormuth al een mismatch en de situatie Vloet kleefde ook aan hem. Hij is hier nooit serieus genomen. Wormuth heeft ook De Leeuw aan de kant gezet terwijl Strand Larsen werd verkocht. En Ngonge werd verwijderd. Dat was vorig jaar 25 goals. Weg. Niks voor teruggehaald, alleen Pepi die gehuurd is en het goed doet. Maar als je huurling de enige speler is die voldoet, tja. En zo'n van der Ree, waarom laat je die man zo lang zitten? Volledig incabapel. De trainer met 1 winst, want ik verwacht niet dat er nog eentje bij komt.

Het is het resultaat van een paar jaar wanbeleid op inkoop gebied. Het kan snel gaan dan, je bent een handelshuis, je verkoopt structureel je beste spelers maar je faalt om er goede vervangers voor te halen. Dat breekt je op.

We had a good run, 23 jaar ED sinds 2000, met veel playoff deelnames, bekerwinst, Europees voetbal. En de Euroborg dat nooit mijn stadion is geworden maar wel broodnodig was. En volgend jaar KKD. Het goede nieuws is dat alle contracten dan ontbonden kunnen worden, en ik hoop ook van de staf. Alles moet overnieuw en de identiteit moet terug, die is te lang weg. Waar zijn de cultfiguren en de echter Groningers? Deze selectie is al jaren vlees noch vis, die aanvoerder, Pelupessy, dat is toch geen FCG speler? Gebeurt dat niet, dan komen we nooit meer uit de KKD zoals ADO en Roda JC. Ik ben benieuwd of het ons weer snel lukt om terug te keren en een subtopper te worden, wat dat betreft moeten we goed kijken naar FC Twente.

Verder hoop ik dat Feyenoord de titel pakt. Altijd beter dan Ajax of PSV.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 mei 2023, 14:11

Dit seizoen is wel van het uiterste. Een Ajax dat faalt met zo'n begroting en intern helemaal leegloopt. Een Feyenoord dat met een nieuw elftal kampioen wordt en van tevoren nergens als kanshebber werd aangevinkt. Een Sparta wat top 5 speelt en dan een FC Groningen dat degradeert.

Wat was zo'n Overmars dan belangrijk voor Ajax en nu ook weer voor Anderlecht. Zo'n van Bommel faalde overal, maar pakt nu meteen de beker. En wat bizar dat zo'n van der Sar gewoon kan blijven klootviolen.
Mede daardoor en PSV dat met Gakpo en Madueke 2 grote spelers wegdeed worden wij kampioen.

Maar FC Groningen meng... echt heel jammer. Ik moet zeggen dat ze in de Kuip wel goed partij leverde. Echter, met Elvis Manu die al 3 keer is gedegradeerd had je het kunnen zien aankomen.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4763
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

06 mei 2023, 20:41

SmartTies schreef:
05 mei 2023, 14:11
Dit seizoen is wel van het uiterste. Een Ajax dat faalt met zo'n begroting en intern helemaal leegloopt. Een Feyenoord dat met een nieuw elftal kampioen wordt en van tevoren nergens als kanshebber werd aangevinkt. Een Sparta wat top 5 speelt en dan een FC Groningen dat degradeert.

Wat was zo'n Overmars dan belangrijk voor Ajax en nu ook weer voor Anderlecht. Zo'n van Bommel faalde overal, maar pakt nu meteen de beker. En wat bizar dat zo'n van der Sar gewoon kan blijven klootviolen.
Mede daardoor en PSV dat met Gakpo en Madueke 2 grote spelers wegdeed worden wij kampioen.

Maar FC Groningen meng... echt heel jammer. Ik moet zeggen dat ze in de Kuip wel goed partij leverde. Echter, met Elvis Manu die al 3 keer is gedegradeerd had je het kunnen zien aankomen.
Overmars zit bij Royal Antwerp vriendje niet Anderlecht. Verder helemaal met je eens, prima post.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

07 mei 2023, 14:38

SmartTies schreef:
05 mei 2023, 14:11
Dit seizoen is wel van het uiterste. Een Ajax dat faalt met zo'n begroting en intern helemaal leegloopt. Een Feyenoord dat met een nieuw elftal kampioen wordt en van tevoren nergens als kanshebber werd aangevinkt. Een Sparta wat top 5 speelt en dan een FC Groningen dat degradeert.

Wat was zo'n Overmars dan belangrijk voor Ajax en nu ook weer voor Anderlecht. Zo'n van Bommel faalde overal, maar pakt nu meteen de beker. En wat bizar dat zo'n van der Sar gewoon kan blijven klootviolen.
Mede daardoor en PSV dat met Gakpo en Madueke 2 grote spelers wegdeed worden wij kampioen.

Maar FC Groningen meng... echt heel jammer. Ik moet zeggen dat ze in de Kuip wel goed partij leverde. Echter, met Elvis Manu die al 3 keer is gedegradeerd had je het kunnen zien aankomen.
Die werd gehaald toen het eigenlijk al zeker was. Voor mij was het al duidelijk na Cambuur en Volendam die we beide verliezen (of 1 punt behaalde? geen idee). En Spakenburg, al wonnen die ook van FC Utrecht. Die trainer bleef gewoon zitten, toen was het wel duidelijk.

Het is wel heel knap dat deze club degradeert, want in principe waren we gezond en hadden we de 8e begroting. Het is niet te vergelijken met Twente die kampte met aanklachten en allerlei malaise. Dit is pure onkunde van de staf geweest, die notabene in een ED met Emmen, Cambuur en Volendam oa, geen eredivisie waardige selectie heeft kunnen samenstellen. Voor deze degradatie houd ik Fledderus, Gudde en die internet scout verantwoordelijk. Als die laatste 2 blijven zitten gaan we ook in de KKD niet meedoen. Van mij mogen ze linea recta ophoepelen en de tyfus krijgen.

Als je geen trainer had aangesteld hadden we minstens zoveel punten behaald. 18 punten, het is gewoon lachwekkend eigenlijk. Maar volledig terecht. Ik ben er ergens ook wel blij mee want het voetbal is al jaren niet om aan te gluren en de spelers die ze halen worden puur op data gescout. Het is eenheidsworst wat hier speelt, publiek blijft ook al wat jaren weg hierom. Nu moet het roer om en kun je sws onder veel contracten uit. Ik hoop dat de identiteit op 1 of andere manier weer terugkeert, maar mijn gevoel zegt dat we niet gauw meer terugkeren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

19 mei 2023, 11:39

Tijd voor een nieuwe signature
Afbeelding
The Great Volunteer schreef:
06 mei 2023, 20:41
Overmars zit bij Royal Antwerp vriendje niet Anderlecht. Verder helemaal met je eens, prima post.
Oja, Antwerp..
Sterkte trouwens gabber.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4763
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 mei 2023, 11:52

Thnx G
Ik was gisteravond nog in Rotterdam voor concert in Laurenskerk.
En erna drankje gedaan bij De Gele Kanarie, top café.
En gefeliciteerd met de dik verdiende titel voor Feyenoord!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

23 mei 2023, 08:37

Thanks! M'n stem is bijna terug.

Waarschijnlijk de Gele Kanarie op de Binnenrotte als je naar de Laurenskerk bent geweest. Klein beetje een hipstertoko, maar verder prima vertoeven daar. Die op de Goudsesingel pak ik soms weleens als ik even een 'stukje ga wandelen' want die is om de hoek. Het wordt steeds gezelliger om het centrum. Persoonlijk vertoef ik het liefst op de Witte de Withstraat en Nieuwe Binnenweg. Tikibar is mijn favoriet. Vermijd het centrum/Stadhuisplein, tenzij je te bezopen bent om normaal te praten en nog wilt scoren, dan kan je altijd terecht bij een alimentatiemoeder in de Get Back ;)
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4763
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

23 mei 2023, 09:48

SmartTies schreef:
23 mei 2023, 08:37
Thanks! M'n stem is bijna terug.

Waarschijnlijk de Gele Kanarie op de Binnenrotte als je naar de Laurenskerk bent geweest. Klein beetje een hipstertoko, maar verder prima vertoeven daar. Die op de Goudsesingel pak ik soms weleens als ik even een 'stukje ga wandelen' want die is om de hoek. Het wordt steeds gezelliger om het centrum. Persoonlijk vertoef ik het liefst op de Witte de Withstraat en Nieuwe Binnenweg. Tikibar is mijn favoriet. Vermijd het centrum/Stadhuisplein, tenzij je te bezopen bent om normaal te praten en nog wilt scoren, dan kan je altijd terecht bij een alimentatiemoeder in de Get Back ;)
Is idd Binnenrotte. Klopt ja.
Esther en Bobby werkt er en ik heb heerlijk met ze kunnen lachen en praten, ze waren echt heel relaxed en aardig en grappig ook haha. Ik zou Tikibar eens proberen thnx maat thnx. Vroeger ook vaak naar Rotown geweest en halfjaartje gewerkt als vrijwilliger in 2018. Ik zal het meenemen Witte de With en Nieuwe Binnenweg , dank.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 mei 2023, 10:03

Rotown was vroeger wel leuk, maar nu een vega-woke toko geworden. Niet meer die rauwe bende.

In other news. Slot blijft!

Afbeelding
Is voor de eerste keer dat ik ook geil wordt van een kale man in de ochtend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

26 jul 2023, 15:47

SmartTies schreef:
25 mei 2023, 10:03
Is voor de eerste keer dat ik ook geil wordt van een kale man in de ochtend.
:lol:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

26 sep 2023, 14:12

Het is geen goed jaar om Ajax fan te zijn.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

26 sep 2023, 14:13

SmartTies schreef:
23 mei 2023, 08:37
Thanks! M'n stem is bijna terug.

Waarschijnlijk de Gele Kanarie op de Binnenrotte als je naar de Laurenskerk bent geweest. Klein beetje een hipstertoko, maar verder prima vertoeven daar. Die op de Goudsesingel pak ik soms weleens als ik even een 'stukje ga wandelen' want die is om de hoek. Het wordt steeds gezelliger om het centrum. Persoonlijk vertoef ik het liefst op de Witte de Withstraat en Nieuwe Binnenweg. Tikibar is mijn favoriet. Vermijd het centrum/Stadhuisplein, tenzij je te bezopen bent om normaal te praten en nog wilt scoren, dan kan je altijd terecht bij een alimentatiemoeder in de Get Back ;)
Ik wil al fucking lang eens naar TikiBar maar ik eindig altijd inde Witte Aap (jmaar dat komt omdat ik de uitsmijters kende)
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4763
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

29 sep 2023, 15:11

Wesley schreef:
26 sep 2023, 14:12
Het is geen goed jaar om Ajax fan te zijn.
Is genieten dit seizoen voor iedereen die NIET voor Ajax is :lol: XD :voldaan:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

04 okt 2023, 11:44

Wesley schreef:
26 sep 2023, 14:12
Het is geen goed jaar om Ajax fan te zijn.
En wanneer houdt het ook op? Het is echt te bizar voor woorden wat er daar is gebeurd in 2 jaar tijd. Een onvervalste dick pic chain reaction. Het ziet er sowieso niet naar uit dat ze dit jaar nog in de top 4 belanden, tenzij AZ en Twente in een soortgelijke dip raken. Maar door het missen van Europese wedstrijden volgend seizoen zullen ze de min of meer al ingecalculeerde inkomsten zoals de 70 miljoen die je vanaf 24/25 direct bij kan schrijven als je deelneemt aan de CL, in rook op zien gaan. Het 'Bayern München van Nederland’ lijkt daardoor opeens heel ver weg. Ze hebben nog wel behoorlijk wat geld achter de hand en zelfs dit jaar hebben ze een 39 miljoen euro winst geboekt wat een stijging is van een 63 miljoen euro t.o.v. het verliesjaar ervoor. Echter, met wat Mislintat voor spelers gekocht heeft lijkt het erop dat het volgend seizoen weer rode cijfers worden.
En dan het programma ook voor de komende weken; morgen AEK, zondag AZ, dan even wellicht wat adempauze tegen FC Utrecht, maar 4 dagen later meteen weer Brighton en dan 2 weken later PSV dat onfire is... Zo op de korte termijn met zowel van Praag en van Gaal zal er niet veel gebeuren.

Zoals zo velen zeggen lijkt het of Ajax met Feyenoord van gedaante heeft gewisseld. Alle zaken zijn nu op orde op Varkenoord. Er is een goede scout, het nieuwe 1908 is een top-notch jeugdbatterij geworden, er is opeens een verbeterde marketingmachine en er wordt gewerkt met een toekomstvisie ipv het pappen en nat houden wat ze jaren deden. Het enige wat er nog schort is een echte technisch directeur. Die rol heeft te Kloese nu op zich genomen na het vertrek van Arnesen, maar ik mis de grote deals met sponsoren. Je gaat de Champions League in met EuroParcs en Prijsvrij op het shirt. Daar had een T-Mobile/Odido of DP Worlds op moeten staan wat niet rond is gekomen voor de seizoenstart. Zijn toch wel miljoenen. De Castore deal van 50 miljoen is wel een goede geweest btw, maar volgens mij nog tot stand gekomen door Arnesen.

Mijn voorspelling is overigens dat PSV de dubbel gaat pakken. Wat een team heeft Bosz daar neergezet en wat zit er nog een kwaliteit op de bank. Het enige wat nog op de loer kan liggen is het Peter Bosz effect ergens halverwege het seizoen waar alles weer instort. Heb gisteren ook genoten van de tweede helft tegen Sevilla. Hoe grote engnek ik 'm ook vind, die Noa Lang was echt prachtig om te zien. Helaas 2-2, want vond PSV over de hele wedstrijd gezien de betere.

Vanavond mijn 2 favoriete teams tegen elkaar. Eens kijken of onze tactische grootmeester wat kan doen in Madrid.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten