Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 aug 2022, 09:41

Bumper de bumper klever, ik kijk Viaplay via Google Chrome...
Ik kijk PL wedstrijden...
Maar ik wil Engels commentaar.... Enige nu kan is NL of stadion geluiden...
En ik heb Viaplay zelfs erover gemaild maar geen inhoudelijke reactie gehad. Ik kijk dus op Chrome en sluit mijn laptop op de tv. Kan iemand me hierbij helpen aub? Terwijl Dortmund-Leverkusen was gewoon standaard Engels commentaar of Duitsers die Engels spreken...
Maar bij PL kan dus alleen Nederlands of stadion geluiden, heel erg jammer...
Ze zeggen op hun website dat je navigatie menu moet hebben , waarin je taal kan kiezen, maar dat heb ik niet, zowel niet met Chrome als Edge....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 aug 2022, 11:47

Ik heb geen Viaplay want ik vind het een shit service. Beste wat je kunt doen is opzeggen, hopen dat de dienst flopt. Maar Viaplay heeft toch wel een smart tv app, of anders via een chromecast? PL heb ik jarenlang in NL gekeken, op Sport 1 en Ziggo Sport.

Voor F1 trouwens, mocht je dat kijken, raad ik F1 TV Pro aan. Is geloof ik 69 per jaar, 4k, veel camera opties en 100x beter dan Viaplay. Het is echter alleen F1.

Heb van Ziggo wel ESPN totaal gekregen omdat F1 en PL weg zijn. Eredivisie is natuurlijk lomp, maar ze hebben ook NBA enzo.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 aug 2022, 12:42

Ik heb niks met F1 en mijn ouders betalen Viaplay en KPN, vind prima! En op werk ''moet'' ik 16 uur per week dingen testen voor Ziggo en films, serie's en sport evenementen kijken haha
Dus thuis Viaplay en op werk Ziggo :)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 nov 2022, 20:02

Je wordt gewoon kapot gespeeld door Ecuardor. En zij verdiende de 3 punten m.n Valencia en Estupian waren geweldig goed. Misschien heeft Louis maar koper pikkie ipv gouden pik 8| :O

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 nov 2022, 16:37

Valencia en Estupian waren vooral geweldig goed omdat Oranje geweldig slecht stond.

Tot nu toe vind ik dit dus echt het slechtste Oranje dat ik ooit heb gezien. Onder FdB was het algeheel kut, ook kwalificatie en Nations League, maar die EK groep werd toch gewoon met 9 punten afgesloten en zo slecht waren Oekraine en Oostenrijk echt niet. Die Ecuador pot met 1 schot op doel is een officieel dieptepunt voor een Europese ploeg op het WK sinds 1966.

Nu zitten we in de aller zwakste groep van dit hele WK, en eigenlijk steel je de zege tegen Senegal door 2 blunders van Mendy en zwijn je tegen Ecuador. 1 schot tussen de palen tegen fucking Ecuador en tegen Senegal ook niet meer dan 3. Echt schandalig. Ik hoop echt dat Qatar tegen ons stunt, maar die zijn van niveau semiprof dus die zullen we wel winnen. Maar ik heb nu al een hekel aan dit team. Vooral ook na de interviews die ze gaven. Van Dijk die niet tegen kritiek kan, en dan noemen ze Ecuador een sterke tegenstander. Waar is de zelfkritiek? Je was zelf gewoon fucking kut. En die tactiek van Louis werkt niet tegen dit soort landen, ik snap het niet. Waarom zo spelen tegen zwakkere tegenstanders?

Daarnaast, en daar kan Louis niks aan doen, is zijn selectie hopeloos uit vorm. De hele Ajax kern is uit vorm, dan hebben we het over Bergwijn, Blind, Berghuis, Timber etc. Depay heeft sinds September niet meer gespeeld. De Ligt is bij Juventus en Bayern een soort parodie. Van Dijk maakt niet het beste seizoen door. Dumfries en Inter ook niet. Janssen, ja, als je het hiermee moet doen dan heb je gewoon geen spitsen en dat klopt ook.

En dan lees ik ja, Argentinie en Duitsland verliezen ook. Ja klopt, maar die Saudi's hadden ons ook overrompeld. En Argentinie trapt er wel 3 in, hetzij buitenspel. En Duitsland was in principe ook de bovenliggende partij tegen Japan, die overigens ook van dit Oranje had gewonnen. De vechtlust die je vandaag ook weer bij de Saudi's zag... Oranje vind ik conditioneel de slechtste ploeg van dit WK. Slappe hap.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 nov 2022, 11:45

Uhmm natuurlijk kan Louis daar wel wat aan doen :lol:
Hij laat mensen als Danjuma weg bijvoorbeeld, roept Flekken niet op die gewoon erg goed in vorm is etc
En dan geeft ie ook iemand als Xavi Simons geen kans die echt uitstekend seizoen speelt, maar dan laat ie De Roon en Wout Wappie invallen....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 dec 2022, 08:15

Duitsland naar huis. Wat een groep! Spanje lag er zelfs nog eventjes uit. Het is niet dat Spanje niet van Japan wilde winnen, ze waren na het gelijkspel nog niet zeker.

Duitsland was niet goed genoeg, maar had ook gewoon pech. Ik heb ze eigenlijk wel 2,5x als bovenliggende partij gezien. Tegen Japan en Costa Rica sowieso en ook een helft gelijkwaardig tegen Spanje. Uiteindelijk verwacht ook niemand dat Japan van Spanje wint, die zelf dus nog niet zeker waren. Maar de hoofdreden dat ze eruit liggen is natuurlijk wel gewoon omdat ze er 4 om de oren krijgen tegen Japan en CR, en daarmee verliezen van Japan. Maar de media doet weer uber dramatisch, ze hebben gewoon een punt gepakt tegen een favoriet Spanje, en hun 3e duel gewonnen. Ze hebben tegen Japan vergeten het duel op slot te gooien. In voetbal zit het soms dicht op elkaar.

Maar wat ik wel zie bij Argentinie, en ook Duitsland en Frankrijk enzo, ze groeiden wel per wedstrijd. Bij Oranje ging het achteruit en Qatar was gewoon te zwak om uberhaubt iets van te kunnen zeggen. Dus of ze hebben lopen sparen, omdat ze na Senegal wel wisten dat Qatar op halve kracht 3 punten zou zijn en wellicht tegen Ecuador een beetje de duels enzo ontlopen. Of ze kunnen echt gewoon niet beter, wat aannemelijk is gezien de vorm van de spelers. Dan is VS denk ik een iets betere Ecuador, ook moeilijk scorend maar wel wat verzorgder. Dus dan kunnen ze aan de bak morgen. En Louis verschuilt zich achter tegen toplanden spelen wij beter. Ja kijk, die krijgen we wrs pas na VS. Dus wellicht nooit. Dan kan hij dit gewoon blijven volhouden als we eruit vliegen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 dec 2022, 15:33

Laten we Marokko niet vergeten als poulewinnaar in poule met vice-wereldkampioen, Belgie en Canada :lol:
Jammer dat er zoveel rellen zijn pfff

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 dec 2022, 16:11

Ik weet niet of het de zoutloze koppen zijn of de Oranje marketingmachine die niet draait bij dit WK, maar heb echt helemaal niets met dit Oranje. Tot dusver was het veel vermakelijker om naar de andere landen te kijken met naast een Mexico (roots), Canada, Saoedi-Arabië (die speech van die trainer...), vooral een Japan dat mijn hart verovert. De beschaafdheid die ze altijd tonen resulteren dan meteen in een hoge gun-factor.

@R-type, zoals je al eerder zei, die persconferenties van Oranje maken het er niet beter op. Want wat zit daar nou eigenlijk voor de cam? Er is helemaal niets van de flair overgebleven wat een aantal jaren terug nog werd gecreeërd met o.a. Van Persie, Robben en van de Vaart.
Wellicht komt het er morgen van omdat het dan de eerste wedstrijd wordt die ik in een kroeg kan kijken, maar tot dusver is het wat nationalistisch en samenhorigheidsgevoel een suf WK. Gevoelsmatig evenaart het 't WK 2002 zonder Oranje maar met een Hiddink dat vlamt met Zuid Korea.
De spelers van Oranje, waarbij het gros een IQ van een struisvogel matcht (Bergwijn/huis, Memphis, Klaassen...) en dan de wat slimmere saaie brave Frenkie de Jong, doen me helemaal niets. Alleen Virgil van Dijk en vooral Noppert heb je nog van daar staat iets. Maar dan een van Dijk die weer getergd reageert op een van Basten -okay het is een pauper als analist op tv, maar toch-, is gewoon triest. Niet erkennen dat je als ploeg als een draak speelt. Maar goed, 88 begon ook matig in de poule fase, dus ze zullen wel kampioen worden na deze post :P
Laatst gewijzigd door SmartTies op 02 dec 2022, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

02 dec 2022, 16:13

The Great Volunteer schreef:
02 dec 2022, 15:33
Laten we Marokko niet vergeten als poulewinnaar in poule met vice-wereldkampioen, Belgie en Canada :lol:
Jammer dat er zoveel rellen zijn pfff


Goedkoop, maar moest stiekem toch wel lachen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2022, 12:35

Typerend dat alleen Marokkanen de boel slopen, zelfs bij winst. Weet niet of Tunesiers iets gedaan hebben na de zege op Frankrijk. Maar heb verder niets gehoord. Er is echt wel iets mis met dat volk hoor, maar goed, vooral niet erkennen.

Wat Oranje betreft. Dit WK leeft sowieso niet door de minimale promotie, najaar seizoen etc. Maar ik vond die zege op de VS best goed eigenlijk. Wel hun meest stabiele duel, en ook Memphis speelde zijn eerste goede duel waarin acties lukten en hij een goede goal maakt. VS is best goed, hield Engeland op 0-0, en was nagenoeg kansloos gisteren. Het is dat Memphis zo'n domme bal geeft en dan zo'n bizarre lucky goal die uit de opvolgende voorzet ontstaan, verder op een kans van Pulisic na in het begin had VS niets te zeggen. Oranje liet ze voetballen, wat ze niet kunnen. Met name Ream lieten ze opbouwen, wat hij niet kan. En ze beslissen het duel vervolgens klinisch in de 1e helft. Kampioen worden kan, net als pakweg 6 andere landen dat kunnen. Argentinie overtuigde totaal niet tegen Australie, en die hadden in de slotfase de 2-2 moeten maken. Eigenlijk overtuigt niemand echt, Spanje wint met 7-0 maar wint vervolgens geen wedstrijd meer en lag er zelfs virtueel even uit. Brazilie overtuigt na de 2e helft in hun eerste duel ook niet echt en zit met blessures. Het is simpelweg een kwestie van de resterende 3 wedstrijden winnen. En met dit catenaccio en een dosis geluk kan dat natuurlijk gewoon wel. De groep lijkt geen ontzag te hebben en met deze instelling te spelen. Heb niet het idee dat er een land is dat er bovenuit steekt en de boel kapot aan het spelen is.

Saillant is dat mijn vriendin Argentijnse is. Ik heb haar van de zomer ontmoet in Spanje en vlieg zaterdag naar haar toe (ze woont al 20 jaar in Valencia). 1 dag na die wedstrijd dus. Ik zei voordat het begon tegen haar, we gaan treffen. Het was zeer aannemelijk, gezien beide favoriet waren voor de groepswinst en de waarschijnlijke achtste finales. Voor mij maakt het dus niet veel uit wat de uitkomst is, ik denk dat ik niet mag knallen als we winnen? Plus, ik krijg hun blauw witte thuis shirt :D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 dec 2022, 14:00

Als Oranje verliest is het wel meteen hard en droog in d'r reet natuurlijk ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 dec 2022, 16:17

Me gusta. In dat geval zou ik zeggen Forza Argentina.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 dec 2022, 09:18

Zo van;

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 dec 2022, 17:57

:lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2022, 09:45

Zure nasmaak bij dit WK.

Kampioen worden had er maar zo ingezeten, al is de finalist aan de andere kant mogelijk wel te sterk. Maar Kroatie gooide Brazilie er bijvoorbeeld uit, en Kroatie heeft een oerdegelijke doch oude ploeg. Die hebben het vrijwel iedere wedstrijd moeilijk gehad. Die zijn natuurlijk gewoon voor ons te pakken, mits onze vorm er is. En die was er niet, met de Nations League en kwalificatie vorm speel je hier wel laatste 4 denk ik.

Argentinie was, ondanks het enorme supporters voordeel, ook allesbehalve goed. Messi had 1 goede pass, en die penalty vond ik ietwat makkelijk gegeven. Daarna gooide Van Gaal het om met aanvallend opportunistisch voetbal en we maken er warempel 2 in de laatste 20 minuten. Maar dan in de verlenging spelen we weer op strafschoppen in plaats van pompen in de 16, alsof we die zo vaak winnen. De penalties waren niet onaardig, die eerste 2 saves waren goed gegokt en we hadden oa. Memphis al niet meer om de eerste te nemen. Ik denk dat als je die eerste scoort, dat je hem wint. Argentinie miste uiteindelijk maar eentje minder. Ik heb me dood geërgerd aan die Messi wat gewoon een klapmongool is maar dat was bij mij al wel bekend. En die scheids (die moet ik sowieso niet, van La Liga) kwam hun ook heel goed uit, floot vrijwel niets tegen Messi en liet ons niet in ons spel komen.

Maar wat ons betreft, meer zat er niet in. De vorm van de groepsfase was helaas realiteit. Het liep voor geen meter, alleen tegen de VS kun je spreken van een voldoende omdat zij opeens het spel moesten maken. En het is ook logisch he. Memphis is gewoon geblesseerd en speelt al maanden niet, Frenkie is bij Barca een nogal merkwaardig geval waarvan we nog steeds niet weten of ie goed is of niet. De Ajax groep is collectief uit vorm. Het is gewoon domme pech, in 2019, voor Corona, waren we in topvorm. Eigenlijk de hele groep en de coach Koeman liep gesmeerd en straalde een soort bravoure uit. Toen verloren we wel Memphis en ging het EK niet door, waarna Koeman wegging en FdB kwam met alle gevolgen van dien. De schade was toen al berokkend denk ik, plus het feit dat spelers slechte keuzes maakten of zich niet ontwikkelden bij hun nieuwe clubs (De Ligt oa.). Vrijwel allemaal, want geen enkele is er sindsdien beter op geworden. Die klas van 2019 leek klaar voor de top.

Dit WK moet je gewoon vergeten en ik ben wel blij dat Van Gaal weggaat eigenlijk. Dit hadden we ook bereikt met ietwat avontuurlijker voetbal tegen deze opponenten. En ik had toch een Danjuma meegenomen, en allicht een Veerman? Als je toch al Klaassen meeneemt..

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 dec 2022, 17:38

Deze match

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 dec 2022, 10:27

Dit was een interessant WK.

Allereerst, ik zou natuurlijk naar mijn vriendin. Dag na de match, ik was pissed off. Niet zozeer om de nederlaag, ik vond ons apatisch voetballen. Ik was pissed off op LvG, en op de houding van Messi oa. Dus ik vertelde haar gefeliciteerd maar jullie keeper is een flikker, Messi is een mongool en die backs zijn te dom om te poepen. Naar bleek was die QF haar favoriete wedstrijd ooit. Ze trok het af en toe niet meer. En we hebben de hele vakantie Que miras bobo geroepen. Die video had ze zowat op repeat. Goed, dat vond ik dan ook het enige goede dat Messi deed. Het is een grappige meme zeker omdat het tegen fucking Weghorst gericht is.

Allereerst over die mongool. Ik heb nooit een speler gezien die zo erg is geholpen om een WK te winnen. 5(!) penalties. Praktisch ieder duel een penalty. En ook cruciaal he. De openingsgoal of de 2-0. Echt, bij ieder contact stonden de scheidsen te popelen om eentje toe te kennen. Zelfs Makkelie want die tegen Polen, die hij miste, was echt geen penalty hoor. Maar Makkelie is niet gestraft. Zelfs mijn vriendin zei van te voren, Messi moet dit WK van de FIFA winnen. Qatari geld enzo. Ze is blij, maar de winst stinkt. Zoals hun winst in 1978, en misschien de Hand van God al ben ik Diego fan. Er kleeft wel altijd iets aan ze. Mij doet die WK winst van Messi niets, ik vind hem alleen maar een grotere randdebiel eigenlijk. En dan de FIFA die post "de GOAT discussie is beslecht". Maak het even duidelijker dat je een voorkeur hebt. Ik moet Ronaldo ook niet echt, maar dit is gewoon triest gedrag.

Dus ja, we hadden nooit kunnen winnen achteraf. Maar je ziet wel hoe dicht het bij elkaar ligt, een mafkees in het doel die 2 of 3 penalties stopt en je wint een WK. Het zat allemaal dicht op elkaar. Wij gaan er 4-3 af tegen Argentinie die Kroatie moeiteloos opzij zet en vervolgens Frankrijk op dezelfde manier als ons verslaat. Toch zag je dat, zodra we oppertuun gingen spelen, dat we eigenlijk vrij snel 2 goals maken en een verlenging eruit slepen tegen de latere wereldkampioen. Waarom we in de verlenging dan weer op penalties gingen spelen is me een raadsel want na die 2-2 lagen ze op het hakblok. Ik kende de reputatie van die keeper, zoals ze ook de Copa wonnen. En wij gloreren nou niet zozeer met penalties. Die Noppert stopt er nooit eentje. LvG is ook een debiel. Zijn teams spelen al jaren echt afgrijselijk voetbal, 2014 leek ook nergens op maar toen had hij nog het excuus van een Eredivisie defensie. Bij Bayern leek het ook nergens op met alle ballen op Robben en bij United leek het ook nergens op en had hij geen Robben. Nu had hij bij Oranje ook niet zo'n type speler. En de spelers waren uit vorm. Dus het was echt afzichtelijk om te zien. En hij heeft er uiteindelijk niks mee gewonnen; je speelt 3 zaadpotten, een verzorgde counterpot tegen een zwak VS, en tegen de eerste de beste tegenstander van naam vlieg je er af zonder zelf te willen voetballen.. wat heb je dan eigenlijk bereikt?

Dan Mbappe. Wat een beest. Die jongen heeft al een WK gewonnen en een goal gemaakt in die finale. En scoort nu een hattrick in de verloren finale. Hoeveel WK goals heeft hij al, 13? En hij is 24 jaar lol.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 dec 2022, 22:08

Ben zeer veel met je eens Dural. Alleen sommige penalty's waren wel terecht.
En ze waren zowat in elk duel van hun ondanks penalty's vrijwel elk duel ook betere team met meeste kansen ook tegen Nederland en Frankrijk oa

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 dec 2022, 11:49

Ik vond de meeste niet terecht, zoals tegen Kroatie, Polen en ons. Die tegen Frankrijk vond ik 50/50, maar ook de VAR keek meestal niet eens als hij toegewezen was.

En ja ze waren tot de 2-0 beter dan ons, al krijgen ze wel weer een goedkope penalty om die voorsprong uit te breiden. Ze waren in de 1e helft ook beter dan Frankrijk, en na 20 min ook beter dan Kroatie. Maar het was duidelijk dat de winst naar Messi moest gaan. Vrijwel ieder twijfelgeval ging naar hun. Dat was tegen ons ook zo. Messi maakte gewoon opzichtig hands, vervolgens geen gele kaart. Dat soort dingen gebeurde de hele tijd.

Wat Oranje betreft, ik zie het eigenlijk wel positief in met Koeman. Als Memphis een verstandige transfer maakt naar een club als Lyon, en als Frenkie wellicht een andere club zoekt. Ons probleem is de aanval en de linksback. Misschien dat Gravenbergh verhuurd moet worden en aan spelen toe moet gaan komen. Wellicht dat Wijnaldum nog iets kan betekenen ook. Dan hebben we Malen en Bergwijn nog die normaliter wel wat kunnen en Danjuma die een sterk seizoen doormaakte. Onder Koeman speelde de ploeg avontuurlijker en won het eigenlijk meer dan onder Louis (tegen veel sterkere opponenten), volgens mij was de chemie ook beter.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

27 dec 2022, 13:29

Ik ben blij dat Koeman daar wat anders instaat straks en het scholletje opgerot is en geen deel meer uitmaakt van de staf. Als Blind al niet meer aan bod komt bij Ajax, dan is het toch idioot dat hij nog wel in Oranje mocht rond banjeren.

Maar ik heb echt een gruwelijke hekel gekregen aan de elf van Argentinië. Dat natrappen na de wedstrijden heeft ze meteen tot de nieuwe Duitsers. Dat gevoel dat ik met de Duitsers had tot aan de millenniumwisseling (dat in principe werd aangeleerd door opa en oma).
Zo'n pauper keeper die dan nog met een babypop en een print van het hoofd van het fenomeen Mbappé erop geplakt loopt te feesten dagen erna, is het kruid van je gun niet waard. Die ook sarcastisch een moment stilte vroeg na de wedstrijd voor Mbabbé. Notabene een Mbabbé die 'm 4 keer was gepasseerd.

Het is zonder dat het Marokkaanse volk zich niet kon gedragen na iedere wedstrijd, maar ik ben wel fan geworden van de Marokkaanse ploeg. Ik heb echt genoten van een ploeg die voor iedere meter vocht. De ruwe diamant van het toernooi waar waarschijnlijk een hoop nieuwe voetballertjes uit voort zullen komen.
Als ik hier vroeger op de pleintjes het panna knockout voetbal aanschouwde, vond ik het doodzonde dat deze gasten niet konden floreren op het grote speelveld. Waarom? Teamsport. Ik ging een paar jaar terug met wat vrienden in een kooi tegen een paar van die jongen ventjes spelen en werden één op één helemaal vernederd. Toch wonnen we het, omdat ze zelden over willen spelen. Alhoewel ik nog steeds meerdere momenten spotte waar voor eigen succes werd gegaan dan normaal is, toonde ze wel dat ze voor elkaar knokte. En zoals in de media ook al was aangegeven, iedere succesvolle Marokkaanse voetballer in Nederland kiest vanaf nu alleen voor Marokko. En geef ze eens ongelijk als je naar ons zoutloze elftal met vriendjes/familie-politiek en André Rieu aanhang kijkt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

27 dec 2022, 20:43

R-Type schreef:
24 dec 2022, 10:27
Ik heb nooit een speler gezien die zo erg is geholpen om een WK te winnen. 5(!) penalties. Praktisch ieder duel een penalty. En ook cruciaal he. De openingsgoal of de 2-0. Echt, bij ieder contact stonden de scheidsen te popelen om eentje toe te kennen. Zelfs Makkelie want die tegen Polen, die hij miste, was echt geen penalty hoor. Maar Makkelie is niet gestraft. Zelfs mijn vriendin zei van te voren, Messi moet dit WK van de FIFA winnen. Qatari geld enzo. Ze is blij, maar de winst stinkt. Zoals hun winst in 1978, en misschien de Hand van God al ben ik Diego fan. Er kleeft wel altijd iets aan ze. Mij doet die WK winst van Messi niets, ik vind hem alleen maar een grotere randdebiel eigenlijk. En dan de FIFA die post "de GOAT discussie is beslecht". Maak het even duidelijker dat je een voorkeur hebt. Ik moet Ronaldo ook niet echt, maar dit is gewoon triest gedrag.
Absoluut. Ok, de WK winst kan dan natuurlijk niet helemaal gegarandeerd worden, 2x was t met hakken over de sloot via penalties, maar zonder de hulp waren ze niet eens zo ver gekomen. Als je de penalties bekijkt die ze kregen: stuk voor stuk onterecht, op misschien een enkele na. Die van Di Maria in de finale spande de kroon, wat een walgelijke duik. Stuk voor stuk waren ze ook op beslissende momenten, en for some reason was de VAR opeens verdwenen bij die momenten. De meeste landen krijgen geen enkele penalty op zo'n toernooi of soms een enkele, laat staan 5 lol. En het is niet dat Argentinië dat af heeft gedwongen met aanvallend spel ofzo, het stelde vaak weinig voor. Daarnaast hadden die Argentijnen tig keer rood moeten hebben in verschillende wedstrijden, inclusief Messi met die handsbal met geel op zak. Ze werden zeker weten beschermd. De overtredingen van bvb De Paul en Paredes liepen steeds verder uit de hand, ze kwamen er toch wel mee weg.

Wat mij betreft kan je degenen die denken dat dit niet rigged was, voor gek verklaren. We hebben het hier over de FIFA en Qatar, een organisatie en een land dat doordrenkt is van alles dat shady is. Bewezen corrupt. Voor Qatar is dit helemaal geweldig: voor altijd zal het WK in Qatar herinnerd worden als hét toernooi van Messi, de zogenaamde GOAT die daar eindelijk bekroond is. In tig documentaires, TV programma's, YouTube, social media, noem maar op: hier profiteert Qatar nog generaties lang van. Oneindige reclame. En de FIFA verkoopt het 'sprookje'. Messi is al langer het lievelingetje van Qatar, vergeet ook niet dat PSG in Qatarese handen is, Messi is al langer een uithangbord. Bij Barca begon het al met Qatar Foundation, PSG was een vervolgstap en nu dit. Leuk man.

Ronaldo geen haar beter hoor, die gaat naar verluidt z'n ziel verkopen aan Saudi-Arabië. Maar die heeft in ieder geval geen WK cadeau gekregen.

Het was een top WK qua verrassende uitslagen (Japan die Duitsland+Spanje pakt en dergelijke) en hoeveelheid goals, maar dat een land zo geholpen wordt trek ik niet. Ik haat valsspelen en corruptie in sport, de vieze nasmaak is me te overheersend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Voetbal | Seizoen 2018-19: Wedstrijd X =/= Wedstrijd Y

27 dec 2022, 22:13

Vergeet ook niet het aanstellen van Lahoz voor zo'n duel. En dan Portugal die allemaal Argentijnse refs krijgt. Ik kon me wel vinden in de woorden van Pepe en Bruno. Ik bedoel, Argentinie ging door naar de laatste 4 dus wtf is er uberhaubt nog een scheids van hun present? Marokko was gunstig voor Argentinie geweest als mogelijke Finalist, bovendien een moslim land. Denk dat Brazilie die er uit werd gekegeld ook wel goed uitkwam. Kroatie was echt mak als een lammetje tegen Argentinie, en weer een laffe penalty die het duel vroeg in het slot gooit. Brazilie had namelijk wel kans gehad tegen de Argentijnen (meestal doet Argentinie het in de broek tegen ze en verliezen ze). Die speelden een goed WK (best voetballende ploeg) maar vergaten dat duel tegen Kroatie te killen. Zij waren een beetje zoals het Oranje van weleer, hoogste amusement maar dan toch vroegtijdig crashen.
SmartTies schreef:
27 dec 2022, 13:29
Ik ben blij dat Koeman daar wat anders instaat straks en het scholletje opgerot is en geen deel meer uitmaakt van de staf. Als Blind al niet meer aan bod komt bij Ajax, dan is het toch idioot dat hij nog wel in Oranje mocht rond banjeren.

Maar ik heb echt een gruwelijke hekel gekregen aan de elf van Argentinië. Dat natrappen na de wedstrijden heeft ze meteen tot de nieuwe Duitsers. Dat gevoel dat ik met de Duitsers had tot aan de millenniumwisseling (dat in principe werd aangeleerd door opa en oma).
Zo'n pauper keeper die dan nog met een babypop en een print van het hoofd van het fenomeen Mbappé erop geplakt loopt te feesten dagen erna, is het kruid van je gun niet waard. Die ook sarcastisch een moment stilte vroeg na de wedstrijd voor Mbabbé. Notabene een Mbabbé die 'm 4 keer was gepasseerd.

Het is zonder dat het Marokkaanse volk zich niet kon gedragen na iedere wedstrijd, maar ik ben wel fan geworden van de Marokkaanse ploeg. Ik heb echt genoten van een ploeg die voor iedere meter vocht. De ruwe diamant van het toernooi waar waarschijnlijk een hoop nieuwe voetballertjes uit voort zullen komen.
Als ik hier vroeger op de pleintjes het panna knockout voetbal aanschouwde, vond ik het doodzonde dat deze gasten niet konden floreren op het grote speelveld. Waarom? Teamsport. Ik ging een paar jaar terug met wat vrienden in een kooi tegen een paar van die jongen ventjes spelen en werden één op één helemaal vernederd. Toch wonnen we het, omdat ze zelden over willen spelen. Alhoewel ik nog steeds meerdere momenten spotte waar voor eigen succes werd gegaan dan normaal is, toonde ze wel dat ze voor elkaar knokte. En zoals in de media ook al was aangegeven, iedere succesvolle Marokkaanse voetballer in Nederland kiest vanaf nu alleen voor Marokko. En geef ze eens ongelijk als je naar ons zoutloze elftal met vriendjes/familie-politiek en André Rieu aanhang kijkt.
Die keeper is een mafkees en die Messi staat naast hem, terwijl ploegmaat Mbappe belachelijk gemaakt wordt die bovendien ook een WK heeft gewonnen en waarschijnlijk all time topscorer gaat worden en idd 4x tegen die clown heeft gescoord. Die keeper is een idioot van Aston Villa, matige keeper. Maar pakt penalties, handig voor toernooi.

Ik had altijd wel een zwak voor Argentinie, net als Brazilie (behalve in 2014, haha, toen was Brazil een parodieploeg die er in de groep al uitgekegeld had moeten worden). Maar de Albiceleste viel me dit WK echt vies tegen qua gedrag. En het begon eigenlijk tegen Oranje, waarin ze volledig doorsloegen. Ik had liever de Selecao als wereldkampioen gezien, ik vond het een leuke ploeg (sans Neymar normaliter maar hij was vrij rustig). Deze cuck droeg overigens het Argentijnse shirt wel, haha. Maar goed, dat was een cadeau en je pik wil ook wat. Ik noemde die spelers wel steeds gays en ach, ik was wel de bovenliggende partij hier. Maar zij zegt hetzelfde over dat hele Qatar en Messi ding, zij denkt van binnen wel dat het rigged is. De slimmeren onder het volk snappen die connecties en FIFA corruptie ook wel. Wat mij betreft is de FIFA slechter af onder Infantino. Blatter was op een gegeven moment wel duidelijk, Qatar was een fout die hij denk ik niet nogmaals zou maken maar Infantino wil het naar Saudi Arabia halen.

En laten we het nog even hebben over die fucking trieste tyfusmongool van een Salt Bae. Die gozer moeten ze echt ophangen. Social media overrated shit cook. Ik had nog wat respect voor Argentinie gehad als een speler hem gewoon op zijn bek had geslagen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 dec 2022, 11:15

Ik heb nog nooit zo'n tokkie team gezien op een WK als deze Argentijnen. Met uiteraard die keeper als koning tokkie.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

28 dec 2022, 17:02

Mwah, vond Argentinië wel echt het beste team van dit WK, dus terecht gewonnen. Of Brazilië wellicht, maar die maakten het niet waar. Tegen Nederland waren ze gewoon dominant qua duels en gewoon beter qua individuele kwaliteiten. Maarja die heeft Nederland dan ook niet echt met dit team, en ze waren niet echt in vorm en leken er ook niet echt mega veel zin in te hebben. Nederland kwam met wat geluk en slimmigheidjes op gelijkstand, maar dat waren dan ook de enige kansen voor NL in die wedstrijd. Argentinie herpakt zich goed en schiet de penalties er genadeloos met veel zelfvertrouwen in. Dan ben je gewoon de terechte winnaar. En hetzelfde zag je eigenlijk ook tegen Frankrijk weer, die hebben wat meer kwaliteit dan NL, maar kwamen er ook nauwelijks aan te pas. Komen dan op gelijkspel door de individuele kwaliteiten van Mbappe. Als Frankrijk de penalties nog gewonnen zou hebben zou dat eigenlijk onterecht zijn geweest.

Dat verdere verhaal met die wedstrijd... weet niet waar het uiteindelijk begonnen is eigenlijk. Di Maria en Messi waren al boos op Van Gaal ofzo? Nederland gaat er vaker uit doordat het zich makkelijk emotioneel laat intimideren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chrono Trigger en 39 gasten