Euro 2021

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Euro 2021

13 jun 2021, 15:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het Europees kampioenschap mannenvoetbal 2020 of UEFA Euro 2020 is de 16e editie van het vierjaarlijkse voetbaltoernooi. Het zou in eerste instantie worden gehouden van 12 juni tot en met 12 juli 2020, maar door de coronapandemie werd het uitgesteld naar 11 juni tot en met 11 juli 2021. Het toernooi wordt, net zoals in 2020 het plan was, in elf stadions en evenveel landen gespeeld. Nog nooit waren zoveel landen gastheer. De openingswedstrijd is in Rome, de finale in Londen.
Het wordt wel een interessant EK, met wat mij betreft de favorieten België, Engeland en Frankrijk. O.a. Italie als outsider. België zie ik het deze keer wel winnen, in een finale tegen Engeland. NL zie ik in de kwartfinale stranden. Groep F, de poule des doods wordt ook een leuke om te volgen. Voorspellingen voor de winst en de eindpositie van NL?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2021, 17:59

Ik kan niks zinnigs over Oranje zeggen. Ik weet niet waar we staan. De groep moet te doen zijn maar daarna is het over. Als ik die Turken zie tegen Italie, dat is toch onwerkelijk dat we daar recent 4-2 van verliezen? Natuurlijk was er een VAR moment en wat dingen die bij hun goed vielen maar dan nog. Ik denk dat de formatie van FdB niet goed is maar we gaan het zien. Mensen die roepen dat we het EK wel even gaan winnen zijn echt niet wijs.

Mijn favoriet voor de eindzege is eigenlijk Italie, gevolgd door Frankrijk. En vergeet Portugal niet, echt een luizenploeg. Engeland ziet er sinds jaren goed uit maar maakt het nooit waar en Belgie doet dat ook nooit, die een wel erg matig centraal duo hebben hoor. Zij hebben geen ontzettend brede selectie, een handvol wereldsterren voor wie dit hun laatste kans is maar ook hele beperkte of oude voetballers er naast.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2021, 20:39

Je speelt thuis voor eigen publiek. En je geeft het in het laatste kwartier zo weg. Dit mag echt niet. En daarvoor ook arrogant gewisseld bij 2-0. Ze krijgen wat ze verdienen. Dit is een team van niks.

Okay Dumfries maakt 3-2 maar come on, hier is veel werk aan de winkel. Je speelt notabene voor eigen publiek ook he.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

13 jun 2021, 21:11

Haha, dat onderschatten en die arrogantie is al tientallen jaren wat Nederland steeds nekt.

Nederland moet gewoon veel scoren, dan kunnen ze ook veel fouten permiteren (die ze toch wel gaan maken met dit team). Op die manier kunnen ze best ver komen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

14 jun 2021, 10:10

Was een rollercoaster, maar blij dat we hebben gewonnen. Opgelucht eigenlijk vooral, want dat je in 5 minuten tijd een 2-0 voorsprong weggeeft en je nog de winnende moet scoren in de slotfase tegen Oekraine is natuurlijk eigenlijk best zorgwekkend. Aanvallend zagen we er best aardig uit, en dat met een off-day van Memphis. Gelukkig is Wijnaldum altijd dreigend voor ons, heb hem ook ingevuld als een van mijn topscorers (dubbele puntjes als middenvelder, heuy).
Spoiler:
m'n andere ingevulde middenvelder is Eriksen, whoops
We worden gewoon nr1 in de groep, Oostenrijk en met name Noord-Macedonie zijn zwak, gister was eigenlijk de lastigste pot. In de KO fase begint het echte werk pas, dan kunnen we gaan oordelen of dit Oranje met deze manier van spelen iets kan bereiken. Verdedigend moet beter wanneer je tegen grote landen speelt. Een Mbappe of Lukaku had gehakt van ons gemaakt. Maar we hebben de tijd om daaraan te werken, KO fase begint pas op 26 juni. Dat moet prioriteit zijn op de trainingen.

Ik heb zelf Italie ingevuld als kampioen. Deels omdat ik ervan uitging dat de meeste mensen met wie ik een pool doe Frankrijk invullen, beetje tactische yolo keuze want op papier is Frankrijk met die selectie obviously de favoriet. Maar... Italie oogt als een sterk geheel in de laatste weken. Geen sterallures, gewoon goed voetbal. Mancini heeft het goed voor elkaar. Verratti binnenkort ook weer terug, dat middenveld is top. Ook niet onbelangrijk: het mogelijke pad naar de finale is makkelijker voor teams aan de 'linkerkant' van het schema. Zie: https://downloads.bbci.co.uk/euro2020/w ... tfinal.pdf

Leuke wedstrijden tot zover in ieder geval, valt niet tegen. Alleen Engeland-Kroatie was minder, en natuurlijk Denemarken-Finland maar dat was uiteraard niet vanwege het voetbal. Fucking hell wat een klote situatie was dat, godver. Echt geschrokken van die reanimatie taferelen. Goed gekomen wel, das mooi.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 jun 2021, 13:22

Vond Engeland - Kroatië juist een van de leukste wedstrijden. Maar Kroatië speelde duidelijk op een gelijkspel, maar is niet de eerste ploeg dit EK. En is ook niet meer de ploeg van 2018, maar dat wist je al.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jun 2021, 14:56

Komt door die 24 ploegen. Je kunt met 3 gelijke spelen door, hell, Portugal won het vorige EK ermee. Zelfs de groep des doods is niet spannend. als Hongarije alles verliest denk ik dat die grote 3 gewoon allemaal doorgaan.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 jun 2021, 04:15

Wat was Duitsland slecht zeg :lol:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 jun 2021, 09:34

Ik heb zo'n hekel aan hoe Frankrijk speelt. Het zou een misdaad moeten zijn om met zo'n geweldige selectie zulk voetbal te spelen. Hangend, afwachtend, tot de tegenstander een foutje maakt en Mbappe maar op de counter lanceren.. boooorrrinngg. Het is ongeveer hoe kleine teams spelen wanneer ze tegen de grote jongens moeten, alleen hoort Frankrijk natuurlijk bij de grote jongens. Ze voeren het ook wel beter en effectiever uit dan hoe kleinere teams het doen, maar toch. Hoop dat ze er zsm uitvliegen maar ze zullen er vast nog ver mee komen ook.

Nu dat alle teams gespeeld hebben ben ik het meest onder de indruk van Italië. Maar goed, er is pas 1 ronde gespeeld.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 jun 2021, 05:36

Ja want vol op aanval tegen Duitsland is zo slim?? Dan verlies je garandeert van ze. Laten hopen ze tegen Portugal en Hongarije leuker spelen ja.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jun 2021, 07:22

Italie speelt het beste voetbal, maar we weten dat dit zelden garantie voor succes is. Frankrijk speelt al jaren klinisch, verliest weinig en heeft de EK en WK finale gehaald. Ik vind ze topfavoriet. Duitsland was echt een maatje te klein. En dan weet je dat Frankrijk nog wel beter kan, maar Deschamps neemt gewoon geen risico. Komt misschien ook omdat die achterhoede van Frankrijk niet top is. Die Varane kan er niet zo veel van en Kimpembe vind ik ook geen top. Wij hebben in principe, met Virgil, De Vrij en De Ligt, een betere achterhoede dan zij en op papier misschien wel de beste ter wereld. Alleen blundert Oranje nog wel vaak. Het accent moet bij ons op de achterhoede liggen, dat moet goed ingespeeld worden. Een internationale topkeeper zou geen verkeerde luxe zijn.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

17 jun 2021, 10:57

The Great Volunteer schreef:
17 jun 2021, 05:36
Ja want vol op aanval tegen Duitsland is zo slim?? Dan verlies je garandeert van ze. Laten hopen ze tegen Portugal en Hongarije leuker spelen ja.
Frankrijk speelt altijd zo, niet alleen tegen Duitsland.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

17 jun 2021, 11:46

Wapper schreef:
17 jun 2021, 10:57
The Great Volunteer schreef:
17 jun 2021, 05:36
Ja want vol op aanval tegen Duitsland is zo slim?? Dan verlies je garandeert van ze. Laten hopen ze tegen Portugal en Hongarije leuker spelen ja.
Frankrijk speelt altijd zo, niet alleen tegen Duitsland.
Heb je gelijk in. Iig is het succesvol. En Oranje speelde onder Van Marwijk nou ook neit bepaald mooi voetbal

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 jun 2021, 15:15

Lol volgens mij zijn nu iets van 4 uit 5 penalties gemist tot zover op het EK.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jun 2021, 16:36

Kan die Snoeks zijn bek niet eens houden? man man

En Belgie, weer geen team. Wel leuk hoor, de lijst aanvoeren. Maar hun oogst is slechter dan dat van ons so far. En wij hadden in 2010 en 2014 nou niet bepaald een absolute top lichting. Ze zullen de groep wel doorkomen, maar het oogt weer niet geweldig. Rusland was ook wel heel slap.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 jun 2021, 21:16

Denemarken heeft zichzelf flink te kort gedaan. 2-2 was wel minimale wat ze verdiende...

@R-Type als Snoeks is gewoon op Sportza kijken of BBC 1,problem solved :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jun 2021, 08:04

Ja deed ik vroeger ook wel, idd goeie.

Vond het gisteren eigenlijk beter dan tegen Oekraine. Voetballend niet maar ze hebben niks weggegeven en ik denk dat Oostenrijk een betere ploeg heeft dan Oekraine. De achterhoede stond als een huis nu. En dat lees je ook terug in de Gazzetta, die zijn lyrisch over de wedstrijd omdat het organisatorisch goed stond. Wij zijn snel geneigd kritiek te hebben omdat het geen gallery play was, maar het feit is dat je dus echt niets weggeeft.

En ze hadden ongetwijfeld beter gespeeld als Malen naast Depay was gestart. Zeker na de vroege 1-0 had hij Malen ook al in de rust kunnen brengen. De ruimtes lagen er en daar kwam ook die 2-0 uit terwijl Weghorst vooral terug kaatst of snelheid tekort komt. Ik denk dat Malen - Depay sowieso meer angst inboezemt eigenlijk. Depay weer slecht, maar wel een goal en leidde de 2-0 in.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 jun 2021, 10:02

Depay en Weghorst waren bagger. De Ligt en De Vrij waren geweldig. Grappig hoe tegenovergesteld het nu is met 2010-2014, met destijds een top aanval en zwakke verdediging.

Over de hele wedstrijd gezien is het average, prima om zo te winnen van Oostenrijk als je maar meer kan brengen straks in de KO fase.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jun 2021, 11:42

Weghorst komt gewoon te kort. Mist de snelheid op de counter en speelt met de rug naar de goal. Dit Nederlands elftal is net te ongebalanceerd. Achterhoede wereldtop. Frenkie en Gini wereldtop. Dumfries doet het heel goed momenteel. Maar de voorhoede is hooguit Europese subtop en de andere flank ook. We hebben altijd topspitsen gehad, Van Persie, Bergkamp, Kluivert etc. Overmars en later Robben op de zijkant. Zelfs zo'n luxe dat Hasselbaink en Makaay vaak niet eens werden geselecteerd. Het is jammer dat we geen aanvallers van die statuur hebben. Want dan kun je ineens meedoen.

Overigens hebben we uiteraard ook geen toptrainers meer. Maar daar zouden ze een keer een buitenlander voor kunnen halen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

19 jun 2021, 15:38

The Great Volunteer schreef:
17 jun 2021, 11:46
Wapper schreef:
17 jun 2021, 10:57


Frankrijk speelt altijd zo, niet alleen tegen Duitsland.
Heb je gelijk in. Iig is het succesvol. En Oranje speelde onder Van Marwijk nou ook neit bepaald mooi voetbal
En nu gaat het mis tegen Hongarije nota bene, en niet eens onverdiend. Lekker voor die Fransen, moge dit het begin zijn van een neerwaartse spiraal in dit toernooi.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

19 jun 2021, 19:39

R-Type schreef:
17 jun 2021, 16:36
Kan die Snoeks zijn bek niet eens houden? man man
Haha, ja bij alles wat hij zegt denk je:

- Dat wist ik al
- Totaal niet relevant
- Oké...
- Is dit m'n demente opa speaking
Wapper schreef:
19 jun 2021, 15:38
En nu gaat het mis tegen Hongarije nota bene, en niet eens onverdiend. Lekker voor die Fransen, moge dit het begin zijn van een neerwaartse spiraal in dit toernooi.
Zo zie je maar weer dat het toch een soort steen papier schaar blijft dat voetbal. Engeland dat opeens gelijkspeelt tegen Schotland en Frankrijk wist zich met hun counter-tactiek geen raad met het sterke verdedigen van Hongarije.
R-Type schreef:
18 jun 2021, 08:04
Vond het gisteren eigenlijk beter dan tegen Oekraine. Voetballend niet maar ze hebben niks weggegeven en ik denk dat Oostenrijk een betere ploeg heeft dan Oekraine. De achterhoede stond als een huis nu. En dat lees je ook terug in de Gazzetta, die zijn lyrisch over de wedstrijd omdat het organisatorisch goed stond. Wij zijn snel geneigd kritiek te hebben omdat het geen gallery play was, maar het feit is dat je dus echt niets weggeeft.
Zowel Nederland en Oostenrijk speelde beide erg slecht, geen enkele paas lukte haast, dan is het makkelijk te controleren.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 jun 2021, 19:56

Gosens _O_ :1 :7 Wat pot van die vent.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jun 2021, 20:27

Ik kijk NPO in UHD, ziet er wel fijn uit. Maar veel commentatoren matig.

Duitsland - Portugal was beste pot van dit toernooi so far. Eerst dacht ik, exit Duitsland. Ze waren beter maar krijgen heel simpel een counter tegen. Ik dacht Portugal gaat dit over de streep trekken. Maar ze zijn overvleugeld. Het is mij wel duidelijk dat dit het toernooi van de wingbacks is. Portugal heeft dat niet en werd op die zijkanten echt volledig kapot gemaakt. Ik denk wel dat we beter Portugal kunnen loten dan Duitsland, al hebben we de laatste jaren wel vaak van de Duitsers gewonnen. Wij kunnen dat team ook overvleugelen. Die NC finale was een beetje schlemielige 0-1 nederlaag, daarvoor wonnen we met 0-3 van ze. Het is ook niet zo dat we altijd kansloos tegen ze zijn. Vond Portugal ook slecht tegen Hongarije, was een 0-0 duel tot die lucky in de slotfase en een penalty er achteraan.

Ben ook absoluut niet onder de indruk van Spanje. Het is net Oranje van kort geleden. Breien en gewoon geen kansen creëren. Het is nou niet dat ze in een loodzware groep zitten ofzo, ik denk vergelijkbaar met de onze. Ze staan tot zover op 1 doelpunt met eigenlijk gewoon slecht spel.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 jun 2021, 20:41

Nederland was weer kwetsbaar tegen Macedonie. Aanvallen waren wel in orde. Maar ik denk dat het vele wisselen van FdB een grote zege weerhield. Is ook op zich niet belangrijk. Wel is duidelijk dat Malen veel meer diepgang brengt dan Weghorst.

De buitenlandse media zijn weer positiever dan wijzelf, maar dat is niet gek. Zij zien een ploeg dat er 8 in legt en foutloos de groep door komt. Ja natuurlijk moet het beter tegen de toplanden. Maar Frankrijk moet ook beter dan tegen Hongarije. Spanje moet beter dan tegen Zweden en Polen. Belgie was ook niet overtuigend tegen Denemarken. Portugal is vernederd door de Duitsers, die al een paar jaar uit vorm waren. Italie doet het goed, maar had dezelfde soort tegenstanders als wij (met die Turken als absoluut lachertje van dit EK). Die landen willen ons ook ontlopen hoor. Ze hebben veel liever een Wales, Oostenrijk, Slowakije etc.

Denemarken speelt Rusland kapot. Die ploeg had moeten uitstellen tegen Finland, een dag later hadden ze die ploeg echt wel gepakt. Tegen Belgie hadden ze zicht op een punt maar ze worden alsnog 2e dus eigenlijk heeft die eerste wedstrijd er helemaal niet toe gedaan en dat gunt iedereen ze ook wel denk ik. Nu krijgen ze Wales en zie ik ze de laatste 8 wel halen.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 jun 2021, 11:43

Wat heeft Nederland nu gepresteerd? 9 punten ja. Ze hebben ook bijna een 2 - 0 voorsprong weggegeven tegen Ukraine in 5 minuten. Tegen Oostenrijk gewoon een hele slechte wedstrijd gespeeld, maar alsnog gewonnen, want ja het is Oostenrijk, en die speelden een even slechte wedstrijd. Tegen Macedonie nog het beste gespeeld, maar in het begin was Macedonie dreigender, en ja Macedonie is 68 op de FIFA wereldranglijst. We hebben er na zoveel jaren een keer geen fiasco van gemaakt, that's all. Het zou me niks verbazen als Nederland er zo uitgeknikkerd wordt door Italië, België of Frankrijk. Spanje kunnen we nog wel makkelijk hebben, want die scoren niet.

Al vond ik het spel met Malen nu wel een stuk verrassender. Nederland zou nog wel voor een verassing kunnen zorgen, want elk land speelt zo'n beetje wisselvallend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten