Ghost of Tsushima

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Ghost of Tsushima

14 jul 2020, 17:52

Can't spell Tsushima without Sushi. Op RetardEra wordt je gebanned voor Goats of Sushi. REEEEEE

De game komt deze week uit, hier is de Easy Allies review:



Zij raden hem aan. En in totaal toch een mooie 84% metacritic. De Gamespot review is het meest negatief met een 7.

De game scoort beter dan ik ergens had verwacht. Had ook een Days Gone (let op; deze moet reeds behoorlijk opgelapt zijn, ik wacht op een bargain of Plus) kunnen zijn al heeft Sucker Punch zich wel bewezen. De recensies zijn het er over eens dat het een erg goede en mooie game is, met goede gameplay en sfeer, maar wel met ietwat verouderde open world tropes. Het is weer kampen bevrijden etc. Ik vraag me dan wel af waarom een Spiderman, camp liberation the game, hier niet op werd afgerekend maar okay. Misschien slaat GoT hier wel in door in de main story en is het teveel Infamous in Samurai land.

Ik kan echter niet wachten, eindelijk een AAA open world Samurai epic. Dat is een Nioh en zelfs een meesterwerk als Sekiro natuurlijk niet.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jul 2020, 19:05

De ecktuh Swan song. Ik zit niet niet op lesetela dus whatever. Recensies zijn goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jul 2020, 08:00

Famitsu heeft de perfecte score gegeven. Ik zou me eerder zorgen maken als ik Sucker Punch was, lol. Sony zal wel voor advertenties betaald hebben.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 jul 2020, 10:45

Heeft Famitsu ooit eerder een 10 aan een niet Japanse dev gegeven?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jul 2020, 11:34

Skyrim (vast ook nog de PS3 versie lol) en GTA V sowieso. Maar in case of Tsushima zou je kunnen zeggen, omdat het een ode aan Japan is.

Op zich zijn veel van hun perfect scores niet eens zo gek hoor, Soul calibur, Zelda OoT, FFXII etc snap ik wel. Maar lachwekkender wordt het als je Peace Walker, MGS4 (Konami bleek dikke sponsor van het blad te zijn) en FFXIII-2 onder andere meeneemt. Eigenlijk zijn ze sinds de HD generatie onbetrouwbaar geworden.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

15 jul 2020, 15:08



Technisch in ieder geval mooi, misschien op een dag als ik ooit PS4/5 heb :P

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

15 jul 2020, 15:43

R-Type schreef:
15 jul 2020, 11:34
Skyrim (vast ook nog de PS3 versie lol) en GTA V sowieso. Maar in case of Tsushima zou je kunnen zeggen, omdat het een ode aan Japan is.

Op zich zijn veel van hun perfect scores niet eens zo gek hoor, Soul calibur, Zelda OoT, FFXII etc snap ik wel. Maar lachwekkender wordt het als je Peace Walker, MGS4 (Konami bleek dikke sponsor van het blad te zijn) en FFXIII-2 onder andere meeneemt. Eigenlijk zijn ze sinds de HD generatie onbetrouwbaar geworden.
Wat dacht je van Nintendogs 10/10/10/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

15 jul 2020, 20:34

Breath of the Wild kreeg ook een onverdiende 10/10/10/10 toch?
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jul 2020, 20:51

Ja. Later strooide ze er mee. De eerste jaren niet veel perfecte scores. Bij Nintendogs ging het mis.

https://en.wikipedia.org/wiki/Famitsu_s ... iew_scores

Ze hebben een boner voor Hideo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

15 jul 2020, 22:16

Wesley schreef:
15 jul 2020, 20:34
Breath of the Wild kreeg ook een onverdiende 10/10/10/10 toch?
De eerste 20 uur dacht ik aan een 8tje, de daaropvolgende 200 waren een 10.

[USER WAS BANNED FOR THIS POST]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

16 jul 2020, 09:09

Shadow schreef:
15 jul 2020, 15:08


Technisch in ieder geval mooi, misschien op een dag als ik ooit PS4/5 heb :P
Ghost of sushima

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

16 jul 2020, 21:01

SmartTies schreef:
15 jul 2020, 22:16
Wesley schreef:
15 jul 2020, 20:34
Breath of the Wild kreeg ook een onverdiende 10/10/10/10 toch?
De eerste 20 uur dacht ik aan een 8tje, de daaropvolgende 200 waren een 10.
banned
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jul 2020, 11:03

Eerste pakweg 3 uur is positief. De hele Kurosawa vibe, muziek en speelwereld. Het is zo vet. Combat is dik in orde. spears moet je ontwijken, slashes kun je parryen, shields kun je met heavy attacks staggeren. Zit een zekere diepgang in. En het voelt allemaal heel grounded aan als je iemand finished. Stand off mode is vooralsnog heel erg tof om te doen. Indicators voor off screen projectielen, zodat je op tijd kunt rollen. Allemaal in orde. Weet nog niet hoe de stealth is, heb dat alleen nog in scripted missions gedaan. Het schijnt de game te makkelijk te maken.

En ik wil de horse controls benadrukken, deze zijn zoals het hoort. Vergeet die ellende in TW3.

Mission design vind ik nu nog goed, NPC's hebben hun eigen story.

Als photo mode je ding is, dan kun je je uitleven. Dit is denk ik de meest uitgebreide photo mode tot nu toe.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 jul 2020, 07:48

Mijn eerste indruk is een beetje meh. Voelt niet zo strak allemaal. Een lock-on functie had zeker geholpen. Weer zo'n corny stealth sectie in de intro. Wat is dit, 2007?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jul 2020, 08:36

De character locked waar je naar toe drukt. ik heb er inmiddels veel minder issues mee. Het is meer als Spiderman, Mordor en Arkham, maar dan zonder dat je naar enemies toe warped. Een tragere, grounded versie van die combat. Ik denk dat een lock irritanter zou zijn omdat je dan vast zit en dus een makkelijk doelwit bent voor andere attacks. Je kunt vrij moeiteloos van target wisselen of een kant op rollen door gewoon naar iemand anders te sturen. Minder goed is de camera, vooral als je binnen vecht. Nee, ik hoef geen lock.

Ik vind eigenlijk alles aan de open world goed. De story missions, de tales of tsushima missions, dan heb je nog foxes die je tegenkomt en achterna kunt rennen voor een upgrade. Het voelt niet aan als busywork en je kunt er voor kiezen om dingen die je tegenkomt voor later te bewaren, dan kun je er zo heen fast travelen.

Ook deze game heeft enemy camps, maar dit zijn levels op zich, heel anders dan die prisoner camp trash in Spiderman of Horizon ofzo. Je moet meerdere leaders vinden en killen, kooien en gates openen, hostages bevrijden etc. En stealth hoeft in principe nooit, al is het handig de enemies wat uit te dunnen. Maar upgrade gewoon combat abilities, stand off buffs en kill ze head on. Het kan ook. Al wordt ook de stealth beter als je firecrackers, double takedowns etc hebt).

ik plaats hem vooralsnog boven sony open world games als Spiderman, Infamous en Horizon. Al mist er wel een beetje polish en de HDR is lastig goed te krijgen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 jul 2020, 16:14

Ja, game is wel solid. Heb er nu wat meer uur inzitten. Blijft soms wat clunky maar de wereld is fukking betoverend. Doet me denken aan Journey.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jul 2020, 17:29

Het mist gewoon een beetje polish (al kun je dat niet zeggen over de slicke menu's, damn), maar er zitten Witcher tier quests in. Vooral die Ronin quests vond ik heel dik. En die mythical stories zijn super tof, leveren je specials op. Heb Act 1 nog niet eens uit maar ben veel aan het travelen, er is zoveel variatie in missies te vinden. Heb de moeilijkheid alweer op Hard teruggezet, zonder je broken armor, en met wat charms en perks enzo is de game totaal niet moeilijk. Ook groepen niet. Het is een beetje Horizon, dat armor systeem. Er is armor voor archery, stealth, fighting of exploration. Vind het wel tof.

Van je horse springen voor een insta kill never gets old.

1 on 1's tegen camp generals en bosses zijn ook dikke mik.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 aug 2020, 17:50

Alle side stories gecleared, nog alleen de 7e mythic tale te gaan en dan op naar de conclusie.

Heerlijke game die me geen moment heeft verveeld. Omdat er ontelbare manieren zijn om enemies te domineren. Via stand offs, poison darts, explosive arrows, stealth, scenery... etc. Alle skills zijn eigenlijk wel nuttig. Zelfs als je een hekel hebt aan stealth kun je mid combat een smoke bomb droppen en een triple assassination uitvoeren dus die skill is wel meegenomen. Het tofste vind ik Terrify. Daar heb ik op gespecced (samen met knockdowns) en dat enemies tijdens een gevecht ineens schreeuwend wegkruipen is gewoon baas. Vooral als je de ability krijgt dat je generals kunt slaughteren wordt het leuk. Die reacties daarop zijn echt heel tof. De game blijft met nieuwe mechanics komen.

Wat side stories betreft, ik vond die Archer het best. Die heeft ook een interessante conclusie. Die oude vrouw is goed, en die thief ook wel want die is kort en achter elkaar geplaatst. Die Monk is het minst, en eindigt ook vrij lame. Die merchant is comic relief. Het zijn er niet te veel en ze zijn goed gestrekt over de hele game. De rest, shrines enzo, heb ik wel wat van gedaan maar vooral als het in de buurt zat. Soms heb ik zin om te slachten of iets uit te proberen en dan ga ik gewoon naar zo'n hold.

GoT (nee, niet die serie) is een GOTY contender. Het is mijn favoriete open world op de PS4 met Death Stranding. Vind hem net iets beter dan Horizon, en ik vind hem ook beter dan TLoU2 die ik hier voor uitgespeeld heb. GoT blijft tof om camps als een god-samurai uit te roeien. Daarom denk ik de game nog wel even te blijven spelen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 aug 2020, 18:26

Ik had ook niet verwacht dat ik de game zo zou gaan diggen. Het is mijn favo openworld game van Sony en SP hun beste werk tot nu toe. Je voelt je echt een god samurai idd, zeker als alles flawless gaat en dan die ghost stance. Weeeeejooooooooooooo

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 aug 2020, 08:39

Heb hem uitgespeeld en vond de conclusie eigenlijk wel satisfying. Het verhaal is helemaal niet slecht. Misschien komt het ook omdat ik de game na verloop van tijd op Japans ben gaan spelen. Dan doet het aan als een Japans samurai epos met verraad, erecodes en drama. De NPC zijn gewoon goed. Maar behalve de Khan leer je niks over de Mongols, die zijn wel echt textbook villain.

Ben de post game aan het doen op Lethal. Camps raiden is tof als je alle speeltjes hebt. Eentje krankzinnig maken met een blowdart en dan een explosief in de skirmish. Er is zelfs een charm die wind chimes poisoned. Dirty tactics rule.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 aug 2020, 11:10

Platinum was vrij painless. Er is 1 sidestory die ik miste, die is niet echt obvious maar volg de vogels altijd. En voor de hidden shrines had ik wel een guide nodig. Ik wist het namelijk niet en ze zijn ook niet marked. Maar als je het weet zie je ze wel regelmatig (bordjes met een buigende samurai). Goed van SP dat je van artefacts enzo (dat haat ik altijd), maar 20 hoeft te pakken. En de traveler gear wijst je vrijwel letterlijk hun kant op. Kwam ook maar 3 tekort ofzo, loot alle huizen en tenten bij voorbaat en je hebt ze.

Waarom deze zo heerlijk was om platinum te halen? De next-gen loading. Naar uiterste punten op het eiland fast travelen kost 5 seconden tops. En hier meteen een goede reden waarom next-gen zo interessant is. Want 2 minuten naar een scherm staren ala Witcher is straks verleden tijd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 aug 2020, 12:33

Hidden shrines? Damn, heb nog geen ontdekt dan. Heb wel een keer zo'n bordje gezien. Snelle laadtijden zijn echt heerlijk ja.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 aug 2020, 15:50

Ja, je moet buigen voor die bordjes. En dan iets bekijken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 aug 2020, 17:18

Oke, zal er op letten. Ben nu in Act 3 dus kan niet zo heel veel op het moment.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 aug 2020, 16:24

https://blog.playstation.com/2020/08/17 ... fall-2020/

Gratis update. Ben benieuwd. Misschien wel leuk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten