The Last of Us | Franchise

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

19 jun 2020, 20:51

Beelden van oa Leopold II, Churchill, Amerikaanse confederates mogen van mij het liefst gisteren nog van het straatbeeld verdwijnen. F#ck them.

Anyways, zoals ik eerder zei ga ik de game voorlopig nog niet halen, maar shout out naar deze game want dit zijn waarschijnlijk de beste facial animations in gaming die ik ooit zag. En dat op een PS4, je gaat je bijna afvragen waar de grens ligt en hoe games er uit zien bijv aan het eind van de volgende generatie....

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

19 jun 2020, 20:53

The Great Volunteer schreef:
14 jun 2020, 16:34
Ben ook totaal geen fan van deel 1. Zat vol met bugs op ps3 en werd onspeelbaar. Ga deze skippem
Dat is goed gelukt.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 jun 2020, 21:58

Net opgestart maar de eerste indruk is echt fucked up. Ik weet niet of aan mijn externe schijf ligt of omdat ie de game nog deels aan het downloaden is maar cutscenes en animaties buggen helemaal out. Het lijkt op een Bethesda shitshow en ik ben de enige in de zaal want ik hoor of lees niemand erover.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 jun 2020, 22:22

Balen Rano, kut zeg

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

20 jun 2020, 17:17

Straks eens aan beginnen, ga toch voor hard want dat maakte de eerste wat meer survival horror tijdens bepaalde stukken en hield de gameplay nog wat interessant. Mijn pro is geen fan van het menu zo te horen maar dat ding doet maar aan het eind van m'n lange hdmi kabel. :lol:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

20 jun 2020, 18:32

Waarom de fuck ging het hier opeens over de huidige straatbeelden?


Anyway. Game is amazing. Verhaalvertelling is weer subliem. Gameplay, eh het is goed maar niet bijzonder. I love the story en daar speel ik games voor.
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: The Last of Us | Franchise

20 jun 2020, 19:20

All lives matter HSJ.

Anyway game draait weer goed kwam ik denk toch door het installeren. Ben iig niet omver geblazen, cutscenes en animaties goed hoor maar daarbuiten lijken de npc's van PS3 kwaliteit en is het net alsof ze door de omgeving zweven. RDR2 staat hier echt wel boven imo.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

21 jun 2020, 19:39

Vind de omgevingen echt weergaloos mooi. NPCs wel iets minder idd, maar goed. Game is zelf verder prima, maar wil hem eerst uitspelen om echt een goed oordeel te kunnen geven over het verhaal. De game is trouwens gigantisch lang. Ik ben al meer dan 25 uur bezig volgens mij en weet niet wanneer dit eindigt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: The Last of Us | Franchise

21 jun 2020, 20:46

Omgevingen zijn wel erg mooi gedetailleerd idd, vooral in Seattle. Maar damn, ik erger me nog steeds aan die buddy ai ook al zijn ze onzichtbaar voor vijanden (of juist daarom).

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 jun 2020, 08:22

Wat langer verslag dan voor Rano, hierboven
Ik vind de game erg sfeervol, beeld is echt schitterend en op Hard is het echt bikkelen. Het verhaal is tof, en de switch tussen verschillende personage's is erg goed gedaan. Er zitten keihard actie en horror scenes in, en de ontwikkelingen van het verhaal zijn tof. Helemaal in het begin kan je sneeuwballen gooien naar kinderen dat vond ik wel grap. Enige waar ik me aan stoor is dat controls beetje erg vreemd/onhandig zijn.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

24 jun 2020, 15:20

Game dinsdag uitgespeeld en tja het verhaal is voor mij toch vooral misery the game. Gameplay blijf ik prima vinden en zoals al gezegd ziet het er weergaloos uit. Maar qua verhaal komt het niet in de buurt van deel 1 imo. Vind ergens niemand echt heel likeable en daardoor is het ook niet zo erg als iemand het loodje legt. En dan ben je als game toch niet goed bezig. Maar goed andere mensen vinden het weer geweldig, dus het moet vooral je ding zijn denk ik.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 jun 2020, 19:22

Maar dat is opzich niet zo heel gek toh ''ergens niemand echt heel likeable '' vindt, dat is vanwege de context toch prima? Het is een egoistische setting en wereld, vol met zombies etc. Ik heb 6 seizoenen van The Walking Dead volgehouden en daar waren er ook maar bar weinig die ik echt heel likeable vond. Ik vind opzich juist wel mooi en menselijk dat ze hypocriet zijn en of tegenstrijdig etc

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

24 jun 2020, 23:24

The Great Volunteer schreef:
24 jun 2020, 19:22
Maar dat is opzich niet zo heel gek toh ''ergens niemand echt heel likeable '' vindt, dat is vanwege de context toch prima? Het is een egoistische setting en wereld, vol met zombies etc. Ik heb 6 seizoenen van The Walking Dead volgehouden en daar waren er ook maar bar weinig die ik echt heel likeable vond. Ik vind opzich juist wel mooi en menselijk dat ze hypocriet zijn en of tegenstrijdig etc
Ja kan daar persoonlijk niet echt tegen. Moet wel iemand hebben om voor te "rooten" . Ellie was in deel 1 juist de sympathieke tegenhanger van zuurpruim Joel. Dat maakte de game zo mooi. Nu is het gewoon van iedereen is kut en whatever wie dood gaat of blijft leven. Maar goed wat dat betreft moet ik dit soort type games ook niet echt spelen. Gameplay is wel tof tho, dus vermaak me nog steeds.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 jul 2020, 20:08

Pfff wat een zit. Het leek wel een neverending story. Na een uur of 35 uitgespeeld. Goede game? Ja. Meesterwerk? Uh nee. Gameplay is niks bijzonders. Presentatie is natuurlijk sterk maar het verhaal niet bepaald bijzonder ofzo. Hopelijk begint ND nu echt aan iets nieuws. Deze formule kennen we alweer bijna 15 jaar. Oh, en ik ben team Abby. I like her.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jul 2020, 20:13

Heb de game van een collega overgenomen en ben een eindje onderweg, Bevalt me eigenlijk beter dan de eerste. De gameplay is wel wat verbeterd, al had ik er in het begin wel wat problemen mee. De running jump ging nog wel eens fout met insta death als vervolg. Clickers weten me soms te grijpen terwijl ik met een wapen op ze in beuk, beste is denk ik stealth of brick throw + melee.

Wat ND goed doet, is dat ze de wereld van hun games wel wat minder lineair proberen te maken. Persoonlijk vond ik dat Seattle stuk heel vermakelijk, en rewarding als je alles loot (ik speel Hard mode dus heb het denk ik nodig). Niet echt vervelende water en plank puzzles meer, misschien kun je de generator puzzles daar nu onder scharen.

Is ie beter dan de eerste? Persoonlijk ligt de pacing en structuur van deel 2 mij een stuk beter. Maar 1 had natuurlijk wel een heel goede character building tussen de 2 personages, en is ook al weer 7 jaar oud. Deel 2 is een revenge flick.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jul 2020, 07:08

Die generator's kom je met Ellie best veel tegen in het begin, later niet echt. Ik kan mij te weinig van deel 1 herinneren om nu te kunnen zeggen welke ik beter vind. Ik ga Remastered dan ook weer eens doorlopen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jul 2020, 12:33

Vind encounter design ook niet onaardig. De honden zijn wel erg irritant, maar over het algemeen hoef je niet iedereen uit te schakelen. Er zijn verschillende mogelijkheden hoe je naar je doel toe wilt. Uiteraard kun je ook als een predator iedereen gaan killen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: The Last of Us | Franchise

12 jul 2020, 12:44

Deed ik ook, ik speelde op normal en had genoeg ammo om alle encounters head-on te gaan. Ik had helemaal geen zin in dat sneaky gedoe op een gegeven moment.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 jul 2020, 16:33

R-Type schreef:
12 jul 2020, 12:33
Vind encounter design ook niet onaardig. De honden zijn wel erg irritant, maar over het algemeen hoef je niet iedereen uit te schakelen. Er zijn verschillende mogelijkheden hoe je naar je doel toe wilt. Uiteraard kun je ook als een predator iedereen gaan killen.
Laatste is echt niet te doen op hard

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jul 2020, 16:40

Lukt wel hoor. Ik heb steeds een sloot aan ammo. Goed richten en bijvoorbeeld meerdere tegelijk knallen met je shotgun (met die flame rounds kun je een groep luren, en ze met 1 blast in de fik steken). Of enemies melee killen met wapens of stenen. Zoveel stealth doe ik ook weer niet, het is vooral handig om ongezien binnen te komen en dan de drop op ze te krijgen. Ben sowieso altijd een Bow user in games (omdat het bad ass en silent is), en die pijlen kun je craften + terugpakken.

Wat ook wel genoemd mag worden is de customization die ND heeft toegevoegd. Ik gebruik het niet, maar je kunt slow mo aanzetten, makkelijkere dodge, volledig invisible zijn als je prone bent, enemy AI en aim dommer maken, je kunt vrijwel alles aanpassen als iets je irriteert. Je kunt ook alles moeilijker maken. Er zijn niet veel games die dit hebben.

Heb wel irritaties, de gameplay blijft een beetje meh. De wapens en impact voelen perfect aan, zelfs headshots met de pistol, maar het richten en je gezichtsveld laten vaak te wensen over. Het speelt echt veel minder dan een pakweg RE3. Wat ik ook matig vind is als je iemand met een pipe wilt slaan terwijl er cover tot aan je torso tussen zit, dan sla je lucht. Prompts verschijnen soms niet, en wapens switchen is wel eens problematisch in gevecht.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jul 2020, 18:17

Ben er doorheen, dikke week over gedaan, ca 25 uur denk ik. Kijk er positief op terug maar zie geen reden om NG+ te doen. Hard was lekker uitdagend, niet teveel resources al had ik altijd meer dan genoeg en ook lang niet altijd alles gebruikt.

Encounter design is heel goed. Ik was vaak eigenwijs en probeerde een encounter dan op dezelfde manier opnieuw, maar na looten zag ik soms dan veel handigere ingangen of shortcuts waar ik ook langs had gekund. Je kunt meestal heel erg horizontaal gaan, de predator gebieden zijn groot. Hoogtepunt vond ik de Cornfields, waar ik alle soorten wapens en de omgeving heb gebruikt om iedereen te doden. Sowieso vond ik Abby's scenario vele malen beter dan Ellie. Die hospital underground was ook al grandioos. Vind sowieso de hele Abby arc beter, alsof dit de originele pitch voor de game was maar ND toch maar Ellie heeft shoehorned.

Moreel gezien denk ik dat Abby de good guy is.
Spoiler:
Zij heeft Joel gedood, natuurlijk. En bij de manier waarop kun je vraagtekens plaatsen. Maar ze heeft geweigerd om de anderen te doden, ze wilde echt alleen Joel. En in de bioscoop weigert ze nogmaals dit te doen (al schoot ze Jesse wel dood, self defense en wilde ze bijna Dina killen). Ellie daarentegen? Die wil iedereen doden, en doet dat ook. Al had ze er wel een paar in leven willen laten denk ik, ze werd natuurlijk ook aangevallen door onder meer Mel.

Vergeet niet wat Joel gedaan heeft. De hoop van humanity weggenomen, maar hij heeft ook de Firefly top gedood. Hierdoor was hij vogelvrij en natuurlijk zat ex-Fireflies en families die zijn hoofd wilden. Helemaal in deze fucked up wereld waarin iedereen wel een moord begaan heeft.

De grap is dat Ellie de gene is waar Abby uiteindelijk haar leven aan dankt. Als zij nooit de rekening had willen vereffenen was Abby op dat strand doodgegaan. En Lev trouwens ook. Vond het een heel geslaagde ending. En ook die Rattlers encounter was sterk, die heb ik allemaal uitgeschakeld met mines, explosive arrows, molotovs en alle shits.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jul 2020, 19:07

Abby is cool... en geil. Ya digg!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jul 2020, 19:19

Het moet je ding zijn, die biceps en man boobs.

Maar zij is waarschijnlijk de dochter van Phil Spencer dus w/e.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jul 2020, 19:27

Ik kijk wel toe hoe ze de kratten bier naar binnen sjouwt. Nee, maar alle gekheid op een biceps. Ik vond Abby veel beter uitgewerkt. Ellie was maar een angry lesbian.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jul 2020, 20:28

Ellie was heel eendimensionaal en haar story is dat ook.
Spoiler:
Kill group who killed Joel.
Vond ook de personages om haar heen niet echt goed. Die groep van Abby was veel beter. Daarom lijkt het ook alsof Ellie later is toegevoegd. Alles aan die helft is eigenlijk minder. Behalve de flashbacks, die vond ik sterk.

Overigens vond ik die Tommy de grootste dipshit in de game.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten