Hardware- en Softwaresales | Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 nov 2020, 10:16

Zover ik wist was er maar 1 COD uitgebracht voor de Xbox, maar zie net dat je 10 euro meer betaald voor de Series S|X versie. Aangezien er maar weinig Xbox Ones zijn verkocht tov de PS4, zouden er meerdere kopers zijn geweest die dit dachten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2021, 09:27

Holy shitch!


Toch, ten tijde van de Wii had Nintendo ook nog een DS die records brak. Dat moet dan wel een succesvollere periode zijn geweest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

06 mei 2021, 20:09

Blijkbaar heeft Nintendo nu fors meer winst geboekt dan tijdens de Wii/DS-periode.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

06 mei 2021, 20:23

Amper uitgaven (al die ports) en alleen maar inkomsten. Tja! :'D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2021, 20:57

Ze hebben wel flink wat geïnvesteerd in R&D. Bijna een miljard. Een groot deel daarvan ging naar de ontwikkeling van de volgende versie Switch.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 feb 2022, 10:29

Nintendo Switch is de Wii gepasseerd met 103,54 miljoen tegen een Wii met 101,6 miljoen. Dat de Switch succesvol zou worden had ik wel verwacht met het wegvallen van een dedicated handheld, maar heb nooit het idee gehad dat deze van Wii proportie zou worden met alle opa’s en oma’s die ook begonnen te gamen destijds. Dit is toch meer een gamerconsole, dus geen fad qua hybride en mindere specs. Ik ben benieuwd of het in de buurt gaat komen van de DS sales met 154 miljoen.

PS5 end of 2021 sales: 17,3 miljoen en loopt achter op de PS4 in dezelfde time frame: 20,2 miljoen. Zonder chip tekorten had het hoogstwaarschijnlijk veel hoger uitgevallen.



Sony uiteraard minder winst dan Nintendo door het uitbrengen van een nieuwe console dat met verlies wordt verkocht en de Switch op zijn hoogtepunt. Microsoft helaas geen winstcijfers want die zijn waarschijnlijk niet echt hoog uitgevallen met al die Game Pass stunts.
Nintendo Says It Won't Compete With Microsoft And Sony In An Acquisitions Arms Race - "Having a large number of people who don’t posses Nintendo DNA in our group would not be a plus to the company"
Missen het dollar DNA van de andere 2 had een eerlijkere uitspraak geweest.

Dit is ook wel bizar en imo zorgwekkend/frustrerend en hoogstwaarschijnlijk ook een rede waardoor overnames van publishers/developers gaande zijn;


Apple wordt ook wel een grote speler op de core markt in de toekomst denk ik.
Afbeelding

no avatar
koekiemonster
Lv1
Berichten: 25
Lid geworden op:
30 dec 2021, 13:06

Re: Hardware- en Softwaresales | Algemeen

02 apr 2022, 19:24

Potdomme, er is een salesthread!!

Goeie ouwe tijd!

Hoe zijn de sales in Japan? :D

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

03 apr 2022, 09:58

Niemand die het weet :'(

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 apr 2022, 12:11

Game Pass is winning

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

04 apr 2022, 09:00

Gewoon Arno schreef:
03 apr 2022, 12:11
Game Pass is winning
Uiteindelijk wel denk ik. Als ik in mijn glazen bol kijk (succes niet gegerandeerd) zie ik:

Microsoft haalt sony in als markt leider.
Facebook en Apple komen ook agresief in de markt.
Google faalt. Apple en Facebook leren van andermans fout.
Amazon komt langzaam maar zeker sneaky ook meeverdienen.
Nintendo????????? Dit bedrijf is niet te volgen :). Ik denk dat ze doorborduren op de switch en een eigen winstgevende niche worden. Maar langzaamaan verliezen ze marktaandeel van Microsoft Apple en Facebook.
Sony zie ik het eerlijk gezegd niet redden. Klinkt gek gezien ze nu marktleider zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 apr 2022, 09:07

Mwah, ik heb GP al maanden niet meer aangeraakt. Er staat leuke stuff op, ik las dat oa GotG was toegevoegd. Echt zo'n game die ik niet zou kopen maar wel een weekendje wil doorlopen. Maar laat ik nou net hooked zijn aan Elden Ring sinds launch, en GT7 op de backburner hebben. En Ghostwire wil ik tzt ook nog hebben. Probeer die maar eens op GP te scoren. En ik denk dat er meer Elden Ring exemplaren over de toonbank gaan, dan GP subs. Retail is en blijft gewoon viable. Het is wel zonde van Horizon 2, dat ie tussen ER en GT is gedumpt. Dat moet de sales pijn doen terwijl Sony een droog najaar had.

GP is een top service en zijn prijs waard, maar het is niet alles en het heeft ook niet alles.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 apr 2022, 19:41

Ik heb GP voor day-one MS exclusives.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re: Re:

08 apr 2022, 11:39

Newgamessuck schreef:
04 apr 2022, 09:00
Gewoon Arno schreef:
03 apr 2022, 12:11
Game Pass is winning
Uiteindelijk wel denk ik. Als ik in mijn glazen bol kijk (succes niet gegerandeerd) zie ik:

Microsoft haalt sony in als markt leider.
Facebook en Apple komen ook agresief in de markt.
Google faalt. Apple en Facebook leren van andermans fout.
Amazon komt langzaam maar zeker sneaky ook meeverdienen.
Nintendo????????? Dit bedrijf is niet te volgen :). Ik denk dat ze doorborduren op de switch en een eigen winstgevende niche worden. Maar langzaamaan verliezen ze marktaandeel van Microsoft Apple en Facebook.
Sony zie ik het eerlijk gezegd niet redden. Klinkt gek gezien ze nu marktleider zijn.
Sony heeft veel opties. 'Niet redden' klinkt dramatisch. Niet redden als wat? Ze zullen altijd een softwarelijn hebben die ze kunnen aanbieden. Als ze ooit mumtiplatform gaan om te overleven, dan is die optie er ook.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

11 apr 2022, 09:07

Sales gaan interessant worden komende tijd.

Afbeelding

"Around April [last year], I got a DM saying Microsoft's going to have a lot of consoles available this fall. And they did in the end, didn't they?"

"Microsoft paid for chip priority at the factories, which is why we saw so much more, and are still seeing so much more Xbox stock now... to me, it's a smart investment."




https://www.purexbox.com/news/2022/04/r ... s-xs-stock

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Hardware- en Softwaresales | Algemeen

11 apr 2022, 14:10

Microsoft pakt het zeker slim aan. Hebben al jaren en visie en langzaam maar zeker zie je het gewoon uitkomen. Sony en Nintendo heb ik het gevoel bij dat ze teveel in het NU hangen en het NU ook prima doen, maar hoe gaat het straks?

Sales-wise denk ik dat de trend sony/Microsoft interessant is. Denk dat Microsoft steeds dichterbij komt en er op een gegeven moment overheen gaat. Als de massa eenmaal daar is zal het bij Sony lastig worden. Helemaal omdat het straks niet alleen Microsft is.

Horizon was.......Laat ik het soft zeggen. Overschaduwd door Elden Ring. Next up God of War.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 apr 2022, 17:53

Dom van Sony dat ze Horizon niet in Q4 hebben kunnen uitbrengen. Rechtstreeks tussen Elden Ring en GT7 in. Heb het ook niet gespeeld.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

11 apr 2022, 17:57

Notorious schreef:
11 apr 2022, 09:07
Sales gaan interessant worden komende tijd.

Afbeelding

"Around April [last year], I got a DM saying Microsoft's going to have a lot of consoles available this fall. And they did in the end, didn't they?"

"Microsoft paid for chip priority at the factories, which is why we saw so much more, and are still seeing so much more Xbox stock now... to me, it's a smart investment."




https://www.purexbox.com/news/2022/04/r ... s-xs-stock
Holy shit het is Notty.

Zeg alsjeblieft dat je de HSJ memes nog hebt.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

13 apr 2022, 07:14

Notorious schreef:
11 apr 2022, 09:07

"Microsoft paid for chip priority at the factories, which is why we saw so much more, and are still seeing so much more Xbox stock now... to me, it's a smart investment."
Heel slim idd. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik een series X heb. Liep in de Media markt en die dag lag er toevallig een series X. Als er geen series X lag, maar een PS5 had ik die meegenomen denk ik.

En nu heb ik als xbox noob gamepass, mijn vrienden zien het. Vinden het vet en willen ook lieve een series X nu. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Sony naar de 2de plek wordt gestoten. Dan weer terug naar 1 komen is imo niet meer te doen.

Dan is het het 1st party verhaal. Daar is Sony NU sterker. Maar microsft heeft agresief ontwikkelaars gekocht en zal over 10 jaar on par of zelf beter zijn dan sony op dat gebied. Of komt dat meer aan op een kwestie van smaak.

Uiteindelijk zijn wij als consumenten de winnaars in deze strijd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 apr 2022, 10:51

Valt niks te zeggen over sales nee. Er is meer vraag dan aanbod, van zowel PS5 als Series X. Wie levert, verkoopt ze allemaal. MS levert momenteel meer stock.

Wat betreft populariteit. Sony ligt nog ver voor hoor. Het is de de facto keuze bij het grote publiek, ook al is de Series X op veel fronten gebruiksvriendelijker. Subs zijn leuk, maar het is geen meerderheid die het neemt of zijn keuze daarop baseert. Ben benieuwd wat Plus Premium gaat doen, als er legio PS1, PS2 en PSP games op staan ben ik wel een happy camper.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re: Re:

14 apr 2022, 00:23

Newgamessuck schreef:
13 apr 2022, 07:14
Notorious schreef:
11 apr 2022, 09:07

"Microsoft paid for chip priority at the factories, which is why we saw so much more, and are still seeing so much more Xbox stock now... to me, it's a smart investment."
Heel slim idd. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik een series X heb. Liep in de Media markt en die dag lag er toevallig een series X. Als er geen series X lag, maar een PS5 had ik die meegenomen denk ik.

En nu heb ik als xbox noob gamepass, mijn vrienden zien het. Vinden het vet en willen ook lieve een series X nu. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat Sony naar de 2de plek wordt gestoten. Dan weer terug naar 1 komen is imo niet meer te doen.

Dan is het het 1st party verhaal. Daar is Sony NU sterker. Maar microsft heeft agresief ontwikkelaars gekocht en zal over 10 jaar on par of zelf beter zijn dan sony op dat gebied. Of komt dat meer aan op een kwestie van smaak.

Uiteindelijk zijn wij als consumenten de winnaars in deze strijd.
Ik hoor echt nooit wat over Gamepass en al mijn casual kennissen en vrienden hebben of willen een PS5.

Microsoft zit dus in de problemen.

Zie je, ik kan ook sluitende conclusies trekken!
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

14 apr 2022, 08:07

Xbox Series X|S and Elden Ring Top the UK Charts in March, Switch Takes 2nd and PS5 Takes 3rd - Sales

by William D'Angelo , posted 15 hours ago / 1,400 Views
The Xbox Series X|S was the best-selling console in the UK in March 2022, according to GfK Entertainment.

Sales for the Xbox Series X|S saw the biggest increase month-over-month due to more stock of the Series X. Sales for Microsoft's latest console jumped 61 percent.

The Nintendo Switch came in second place with sales down 21 percent month-on-month. The PlayStation 5 had to settle for third place for another month, however, sales were up 45 percent compared to February.

There were 112,000 game consoles sold in the UK during the month of February, which is up 21 percent compared to February.

So far for 2022, console sales are down 46 percent compared to 2021, mainly due to continued stock shortages for the PlayStation 5 and Xbox Series X|S




Position Title
1 Elden Ring (Bandai Namco)
2 Gran Turismo 7 (Sony)
3 Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
4 FIFA 22 (EA)
5 WWE 2K22 (2K Games)
6 Tiny Tina's Wonderlands (2K Games)
7 Grand Theft Auto Online (Rockstar)
8 Pokémon Legends: Arceus (Nintendo)*
9 Horizon Forbidden West (Sony)
10 Kirby and the Forgotten Kingdom (Nintendo)*
11 F1 2021 (Codemasters)
12 Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
13 Assassin's Creed Valhalla (Ubisoft)
14 NBA 2K22 (2K Games)
15 Star Wars: Battlefront 2 (EA)
16 Star Wars Jedi: Fallen Order (EA)
17 Mario Kart 8: Deluxe (Nintendo)*
18 Tom Clancy's Rainbow Six: Siege (Ubisoft)
19 Call of Duty: Vanguard (Activision Blizzard)
20 Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin (Square Enix)
* Digital data unavailable

https://www.gamesindustry.biz/articles/ ... thy-report

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 apr 2022, 14:01

Ik heb even gekeken op Mediamarkt, je kunt gewoon Series X SKU's kopen. PS5, nergens. En de S is sowieso structureel beschikbaar sinds lancering, ook bij oa Nedgame enzo. De S is een meesterzet wat dat betreft. Uiteindelijk wil je toch iets, en kan ik me voorstellen dat je dan een S meeneemt. Vervolgens wordt je in het Xbox ecosysteem gelocked. En mijn mening over de S is bekend; fantastisch apparaat die qua speelervaring en gebruiksgemak niet onderdoet voor de PS5/X.

Die PS5 is gewoon niet te koop. Ik vind het absurd. Het is lente 2022. Die tekorten aan grondstoffen waren er al toen de consoles nog niet gelanceerd waren, het is een hele beroerde timing geweest wat dat betreft. Ben benieuwd hoe deze gen de geschiedenis ingaat; de vraag was er wel maar je kon het product niet kopen.

Dat je gewoon een winkel in kon lopen en een console kon afrekenen, wie herinnert zich dat nog? Dat is nu een soort pot of gold, je moet geluk hebben.

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

26 apr 2022, 17:46



Xbox is on fire.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

27 apr 2022, 06:56

Goede Xbox sales posten uit de US is een beetje hetzelfde als goede McDonalds recensies verzamelen uit een boomhut met dikke kinderen.

Al sinds jaar en dag een bekend gegeven.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 apr 2022, 07:11

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten