Geplaatst: 24 nov 2017, 19:37
Dat kan Coola. Alleen jij bent een ac fanboy dat is algemeen bekend.
Ik zit nu in de trein naar huis, ben er over ongeveer een uurtje en dan zal ik op je post reageren.kaassouflee schreef: ↑24 nov 2017, 17:49Nee dat klopt maar op het moment van schrijven was er niets beter aan dit spel. Maar ik wacht op Rolfgang zijn reactie
Speel niet op de man hij heeft gewoon een voorkeur voor deze serie en dat is geen geheim. Dat geeft niets dat heb ik met de Dkc serie. Elke goede nieuwe dkc is ook gelijk mijn game of the year en dat is bij hem met ac. En dat is niet erg. Alleen dan neem ik zijn oordeel met korreltje zout. Maar verder beledig ik hem niet respecteer hem zeer.
Er zitten amper cutscenes in de game. De cutscenes die erin zitten, zijn vrijwel exclusief gebonden aan een main quest en zijn van een goed niveau. Geen extreem hoge niveau, maar het doet wat het moet doen en heeft een aantal zeer charmante scenes - met name als het gaat om de interactie tussen Bayek en zijn vrouw. Waar jij op doelt zijn de 'cutscenes' die je krijgt bij het aannemen van een sidequest. Dat zijn geen cutscenes, dat zijn in-game gesprekken waarbij je simpelweg niet kan lopen en de camera van plek verandert. Dat maakt het nog geen cutscene, net zoals een gesprek in een game zoals Fallout 4 of The Witcher 3 niet een cutscene is.kaassouflee schreef: ↑24 nov 2017, 12:46Heb nu toch aardig wat tijd in deze game gestoken. Maar hoe jij Rolfgang en ook andere websites bij het cijfer 9 terecht zijn gekomen ik blijf het een groot raadsel vinden. Ik speel het nog wel steeds door omdat ik het zonde vind om een nieuwe game zomaar weg te doen. Maar wat ik er van speel het ontstijgt nergens de middelmaat. Is het dat de Ac naam er aan vast kleeft dat deze game zo hoog scoort? Want deze game is gewoon in de categorie 6,5.
Cutscenes
De cutscenes zijn van een bedroevend niveau. En de voice acting vind ik persoonlijk van een super laag niveau. Van echt elk personage. Hier zijn geen B acteurs voor ingehuurd. Maar gewoon een stel vrijwilligers lijkt het wel. Het is voor een game die deels draait om het verhaal echt heel slecht.
De game heeft een bepaald aantal mechanics waar het gebruik van kan maken. De combat mechanics, interacties met objecten, speciale voorwerpen zoals gadgets en movement, om het heel kort door de bocht te nemen. De quests moeten gebouwd worden rond één of meerdere van die mechanics. Je kan niet ineens een quest hebben waarbij je een 2D platform-level moet voltooien. En quests draaien niet alleen om de handeling zelf, het gaat ook om het verhaal en de lore die je achterhaalt - zo heb ik bijvoorbeeld smakelijk gelachen om de Lord of the Rings-quest. Kijk maar eens naar een andere RPG en de handelingen die je daar kan verrichten als het om quests. In de Elder Scrolls-games doe je ook niet anders dan vechten, op een knopje drukken voor interactie en af en toe een puzzel om lossen. Maar wat houdt het interessant en maakt elke quest anders? Inderdaad, het verhaal van de quest.Sidequest en main quests
Heel veel sidequest komen vaak op hetzelfde neer namelijk bevrijd een gevangen genomen figuur. En breng die terug. Of onderzoek een plaats en dan moet je meestal bij 5 verschillende sporen op driehoekje drukken. En de hoofdquest draait bijna alleen maar om het killen van een van je targets. Ook die zijn op een enkele na niet goed uitgewerkt. Ik heb nu bij 2 of 3 missies pas gehad waarvan ik dacht daar zit echt een vet stuk in. Maar ware het niet dat het dan weer uitmond in matigheid door een standaard onderzoek deze plaats of red deze persoon actie te moeten doen.
Hier maak ik niet veel woorden aan vuil, want de perceptie van graphics is compleet subjectief, op een aantal dingen na, zoals de aan- of afwezigheid van AA en andere technische zaken. Persoonlijk vind ik de game er verbluffend mooi uitzien en één van de mooiste games die deze generatie is uitgekomen.De wereld zelf
De wereld zelf zit tof in elkaar het ziet er redelijk tot goed uit. En de setting is tof gekozen dat is een compliment. De woestijn in rijden met je Kameel super tof en het dan tegen komen van piramides is super tof. Alleen de dorpjes zelf vind ik dan weer minder door de slechte NPC's die er in rondlopen.
Het vechtsysteem is licht verbeterd? Het hele systeem is compleet omgegooid en is naar een veel hoger niveau getild. De vorige AC-games hadden een groot gebrek aan uitdaging, omdat de combat enorm simpel was en de enige missies die je regelmatig failde, waren missies waarbij je ongezien moest blijven en je daar bij de oude AC-games niet de tools voor had. De combat is Origins is eindelijk uitdagend, biedt veel diepgang en heeft daarbij veel opties met de verschillende wapens. Je kan elke situatie en vijandelijk kamp op meerdere manieren aanpakken en met Senu kan je ook goed van tevoren een plan maken en die effectief uitvoeren.Het vechtstysteem en upgrade systeem
Het vechtsysteem heeft lichte verbetering maar nog steeds is het niet van een heel hoog niveau ik hoorde andere mensen roepen dat het zich kan meten met de beste games op gebied van een vechtsysteem dat vind ik niet. En dan het upgrade syteem super leuk op zich ware het niet dat het niets vernieuwend is van wat we al kennen.
Nergens heeft Ubisoft echt stappen gemaakt? De wereld is enorm en nu compleet open gemaakt (zelfs Black Flag moest het in delen opknippen), het is veranderd in een echte RPG met talloze sidequests, een level-systeem met betekenisvolle upgrades, een echt loot-systeem (met tevens wapens die uniek aanvoelen als je bijvoorbeeld een Papyrus-puzzel oplost, iets wat Destiny 2 niet lukte), de toevoeging van Senu die van enorme invloed is op de moment-to-moment gameplay, het compleet omgooien van het vechtsysteem. Is ben heel benieuwd wat jij verstaat onder echte stappen maken, want volgens mij eindigen we dan met een Mario-titel en is Bayek vervangen door Duke Nukem met de stem van Laura Bailey.Dus nee dit is voor mij gewoon persoonlijk een 6,5. Nergens heeft Ubisoft met deze game echt stappen gemaakt ten aanzien van andere AC games. En het wordt misschien tijd dat deze serie nu echt vanaf de grond wordt opgebouwd. En dat er een AC game wordt gemaakt die echt goed is. En van mij part nemen ze daar 5 tot 6 jaar de tijd voor. Maar deze serie verdiend beter dan wat het nu geworden is. En ik ben wel benieuwd naar je volgende reviews van je Rolfgang. Want als je deze game met een 9 beloond ben ik benieuwd wel games je lager gaat beoordelen. Want ik kan mij namelijk volgend jaar weinig games indenken die niet beter gaan worden dan dit spel