Pagina 40 van 62

Geplaatst: 18 sep 2020, 19:51
door R-Type
Black Ops Cold War Alpha.

Meh. Ziet er niet uit, en veel quick scopers. MW was veel beter, op het campen en de lage TTK na. Veel tryhards ook nu, games zijn niet echt fun.

Geplaatst: 25 sep 2020, 20:34
door SmartTies
Super Mario 3D Anniversary
Vorige week bij de tijdloze klassieker Super Mario 64 alle 120 sterren verzameld en gister begonnen met Sunshine. Maar Sunshine ga ik niet meer doorheen komen. De controls zijn matig, teveel gelul, teveel verhaal, herhalende bossfights en vaak heel saai en slecht leveldesign. Ik heb het altijd al de minste 3D Mario gevonden, maar de tand des tijds laat me nog minder genieten van deze game. Zo niet Nintendo dit.

Geplaatst: 25 sep 2020, 20:48
door R-Type
lol Sunshine.

Die heb ik nog op de Cube gehad. kreeg koppijn van de IQ en camera controls. Trok die game nauwelijks. Toch had de game ergens wel die kwaliteit en feels die een ND en Insomniac niet kunnen bereiken. Maar minder dan 64 en Galaxy is ie absoluut.

Geplaatst: 26 sep 2020, 07:52
door The Great Volunteer
Fm 19, Arsenal. Nu Fifa 20

Re:

Geplaatst: 26 sep 2020, 08:47
door SmartTies
R-Type schreef:
25 sep 2020, 20:48
lol Sunshine.

Die heb ik nog op de Cube gehad. kreeg koppijn van de IQ en camera controls. Trok die game nauwelijks. Toch had de game ergens wel die kwaliteit en feels die een ND en Insomniac niet kunnen bereiken. Maar minder dan 64 en Galaxy is ie absoluut.
Ja dat virtuele speeltuintje zit er wel, maar de wereld eromheen is niet zo goed afgesteld.
- je speelt met een gimped Mario (glijdt teveel door, mist een long jump en crouch-back flip),
- Het inschatten van diepte is veel beroerder dan in de andere 3D Mario games,
- Waarom moet je eerst van een hek waarop je bent geklommen wegspringen en dan met je rug met flud erop terugzweven om bovenop het hekwerk te komen? Laat me er gewoon overheen klimmen,
- Vaak trilt Mario als je net op een randje staat als een malle wat volgens mij een bug is (zo ziet het er uit) en als je dan de juiste richting op stuurt en hij reageert een keer goed ipv er toch afvallen, schiet hij er de andere kant vanaf of je doet in 1 keer weer uit paniek een backflip en 10 andere zenuwebewegingen om de te gevoelige niet natuurlijke controls onder controle te krijgen,
- de camera raakt vaak vast in het leveldesign (klote camera en klote leveldesign),
- Het hele sfeertje is net boven teletubbie niveau. Ik ging bijna huilen dat ik gisteren met mijn 42 jaar op een vrijdagavond naar een Bowser junior zat te kijken die Peach had ontvoerd omdat hij dacht dat Peach zijn moeder was, want papa Bowser had dat gezegd... en dan die verschrikkelijke voice acting :') en het duurde allemaal lang!
- de fludloze levels waarin je de good old Mariotune hoort en wat voor mij destijds de hoogtepunten waren van de game, zijn zo inspiratieloos. Ze kunnen niet tippen aan de mindere levels (als die er waren) van iedere 3D Mario dat daarna is uitgekomen. Het lijkt wel een matig fan projectje of testlevels waar de makers de controls konden fine tunen (en hebben verzuimd).

Super Mario Sunshine is de tweede 3D Super Mario en voor ons westerlingen staat het daarmee gelijk met de tweede 2D Super Mario game, als minste in een reeks. Al heb ik door de jaren heen veel meer genoten van SMB2 en zal ik die hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer doorlopen itt Sunshine.
Misschien als ik door zou spelen dat het allemaal wat beter wordt, maar dan denk ik aan dat hotel level wat nog te wachten staat, Galaxy die ook nog een uur of 20 van m'n tijd gaat nemen, de stapel met games die ik nog heb liggen, en over ander halve maand next gen...

Geplaatst: 26 sep 2020, 09:02
door R-Type
SMB2 vond ik vroeger een geweldige game. Ik vond het juist tof dat je vijanden kon gooien en met Toad enzo kon spelen. Dat muziekje van level 1 is ook tof. En dat ie anders was, of eigenlijk een sprite rip, wist ik veel. Mijn enige referentie was Mario 1. Er zaten gewoon secrets in, warp zones etc. SMB2 was onder ons best populair vroeger.

Geplaatst: 26 sep 2020, 11:05
door Gewoon Arno
Sunshine is de minste 3D Mario maar ik vind hem mss wel de leukste. De Galaxy games hebben mij nooit echt kunnen boeien te meer omdat ik de Wii haatte. 2 heb ik niet eens uitgespeeld. 3DLand/World tel ik niet eens mee. Odyssey deed mij uiteindelijk ook vrij weinig, so mindblowing als 64 zal het toch nooit meer worden en ik vrees dat ik die ouwe snor gewoon ontgroeid ben.

Geplaatst: 26 sep 2020, 12:23
door SmartTies
^Dat zal wel je roze kleurige herinnering zijn. En Galaxy 2 niet gefinisht?! De beste ooit mang...

SMB2 is ook een goede game, maar nergens echt een Mario game. Al vind ik 1 en 3 wel leuker, maar ben blij dat The Lost Levels nooit deel 2 hier is geweest. Die is gewoon te veel hetzelfde.
Net als The Adventures of Link. Die ik persoonlijk niet onder vind doen van The Legend of Zelda, maar wel een totaal andere game is. Achteraf gaf deze game me het gevoel van een Souls game maar dan in 2D.

Geplaatst: 26 sep 2020, 14:56
door R-Type
Lost Levels is veel te moeilijk. Leek op een soort romhack van SMB1. Dat had de franchise in het westen gekilled. Daarnaast zag de game er ook veel te gedateerd uit. Het was vrijwel gelijk aan het origineel die al gedateerd was toen hij in het westen uit kwam. Doki is bovendien ook gewoon een Miyamoto game.

Ik vond LL later een lekkere game hoor, maar die game is echt genadeloos.

Geplaatst: 26 sep 2020, 15:11
door SmartTies
Ja het lijkt inderdaad een ROM hack. Ik heb 'm in all stars wel uitgespeeld, maar kan me een pijp herinneren ergens ver in de game die je weer terugbracht naar het begin. Dat was met de battery back-up geen probleem in all stars (reset), maar op de NES had ik de console geïnvesteerd voor na m'n dood na zo'n geintje.

Btw. Ik las net dat er gewerkt wordt aan R-type Final 2. Lekkerrrr

Geplaatst: 26 sep 2020, 15:23
door R-Type
Die game zat vol met cheap shots. Ook poison mushrooms.

Heb hem uitgespeeld op de GBC, daar was het een unlock als je de normale game had uitgespeeld. Het toffe was dat het gewoon de 8-bit versie is. De aspect ratio van DX suckte wel, maar de controls waren veel beter.

Final 2 is een KS project. Vond Final wel leuk, maar Delta beter.

Re: Re:

Geplaatst: 26 sep 2020, 17:05
door Oversoul
SmartTies schreef:
26 sep 2020, 08:47
R-Type schreef:
25 sep 2020, 20:48
lol Sunshine.

Die heb ik nog op de Cube gehad. kreeg koppijn van de IQ en camera controls. Trok die game nauwelijks. Toch had de game ergens wel die kwaliteit en feels die een ND en Insomniac niet kunnen bereiken. Maar minder dan 64 en Galaxy is ie absoluut.
Ja dat virtuele speeltuintje zit er wel, maar de wereld eromheen is niet zo goed afgesteld.
- je speelt met een gimped Mario (glijdt teveel door, mist een long jump en crouch-back flip),
- Het inschatten van diepte is veel beroerder dan in de andere 3D Mario games,
- Waarom moet je eerst van een hek waarop je bent geklommen wegspringen en dan met je rug met flud erop terugzweven om bovenop het hekwerk te komen? Laat me er gewoon overheen klimmen,
- Vaak trilt Mario als je net op een randje staat als een malle wat volgens mij een bug is (zo ziet het er uit) en als je dan de juiste richting op stuurt en hij reageert een keer goed ipv er toch afvallen, schiet hij er de andere kant vanaf of je doet in 1 keer weer uit paniek een backflip en 10 andere zenuwebewegingen om de te gevoelige niet natuurlijke controls onder controle te krijgen,
- de camera raakt vaak vast in het leveldesign (klote camera en klote leveldesign),
- Het hele sfeertje is net boven teletubbie niveau. Ik ging bijna huilen dat ik gisteren met mijn 42 jaar op een vrijdagavond naar een Bowser junior zat te kijken die Peach had ontvoerd omdat hij dacht dat Peach zijn moeder was, want papa Bowser had dat gezegd... en dan die verschrikkelijke voice acting :') en het duurde allemaal lang!
- de fludloze levels waarin je de good old Mariotune hoort en wat voor mij destijds de hoogtepunten waren van de game, zijn zo inspiratieloos. Ze kunnen niet tippen aan de mindere levels (als die er waren) van iedere 3D Mario dat daarna is uitgekomen. Het lijkt wel een matig fan projectje of testlevels waar de makers de controls konden fine tunen (en hebben verzuimd).

Super Mario Sunshine is de tweede 3D Super Mario en voor ons westerlingen staat het daarmee gelijk met de tweede 2D Super Mario game, als minste in een reeks. Al heb ik door de jaren heen veel meer genoten van SMB2 en zal ik die hoogstwaarschijnlijk nog wel een keer doorlopen itt Sunshine.
Misschien als ik door zou spelen dat het allemaal wat beter wordt, maar dan denk ik aan dat hotel level wat nog te wachten staat, Galaxy die ook nog een uur of 20 van m'n tijd gaat nemen, de stapel met games die ik nog heb liggen, en over ander halve maand next gen...
Bijna alles wat je hier noemt dit ook in 64, maar dan erger. In 64 is de camera nog kutter, mario houteriger. Als je op full speed rent trilt z'n petje zo erg dat m'n ogen er zowat polio van krijgen.

En dan die enorm doodse blokkendozen die de spelwerelden van 64 vormen. Het is allemaal functioneel en abstract. Sunshine zet echt een wereld neer. Die VA moet je wel ff negeren, maar is echt niet veel slechter dan de meeste JRPG's lol.

Wat Sunshine mist is polish. Die chuckster stage, pachinko stage, lilypad stage, watermeloen zooi etc etc is gewoon finnicky en zit meer in de ballpark van Sonic Team dan Nintendo. Dat is jammer, maar ook vooral optioneel en geen groot deel van de game.

Maar tbh vind ik zaken als het vleugelpetjes bonus level in SM64 nog veel erger dan alles in Sunshine. Niet te besturen joh.

Galaxy zit qua polish en besturing mijlenver boven 64 en Sunshine, maar de meeste problemen van Sunshine zitten toch echt al in 64 - en vaak erger.

Geplaatst: 26 sep 2020, 19:52
door SmartTies
Ik heb een uur of 12 SM 64 achter de rug en daarna 12 shines bij Sunshine gehaald. Het is echt een paar stappen terug als je daarna direct met Sunshine aan de haal gaat. Probeer het eens.

Het is inderdaad in veel JRPG's een pretentieuze gebrabbel, maar ik speel hier een Mario platform game. Peach is ontvoerd en verder hoef ik niets meer te horen. Net zoals de rest van alle Mario platform games. Afijn, het zegt genoeg dat de opvolgers dit nooit meer zo hebben gedaan en gelukkig nooit meer iets wat met Delfino en de inspiratieloze inwoners (buiten een Mario Kart level) hebben gebruikt.

En ja de camera is in 9 van de 10 gevallen gestremd in 64 en dus niet mogelijk om de volledige 360 graden te kunnen draaien en dat was daar voor het beste. Je camera raakt nooit klem tussen scenery waar je het niet meer uit krijgt. De platform elementen en het hele leveldesign daaromheen zijn uitgebalanceerd om Mario heen. Dit voel je nergens in de vrij mooie maar ook boring levels in Sunshine. En ja, ik verkies de low texture mapped polygonen uit 64 boven de Sunshine Delfino shit any day, maar dat is persoonlijk. Het is dan ook, mede door al die saaie blue coin verzamelenelementen, meer in lijn met Rare 3D platform games dan met de kwaliteit die we van Nintendo gewend zijn. Zelfs een Banjo Kazooie heb ik nu hoger zitten, maar dat zou ook een rerun moeten krijgen om te zien of het de tand des tijds heeft doorstaan. Sunshine is dan ook de enige main Mario game die ik nooit helemaal 100% heb gefinisht. Bowser done, meteen uit de cube gehaald en nu pas weer een tweede run gepoogd.

Geplaatst: 26 sep 2020, 22:13
door Wesley
speel de laatste dagen veel Among Us. Ook met wat forum-members. Die game is zo fucking fun.

Als mensen mee willen gamen: Discord server: https://discord.gg/y5KYRv9

Geplaatst: 27 sep 2020, 12:46
door SmartTies
Hotshots Racing - Game pass
Weer even opgepakt en alles op hard, eerste plaats gehaald. Het is op hard een aangename racer waar je door de toegenomen snelheid wel veel meer kan driften, dus kom ik terug op mijn reactie van 2 weken geleden.
Daarna nog op expert de arcade modus gedaan, waarin de game gevoelsmatig richting F-Zero gaat qua AI en snelheid.
Al met al toch wel een gerse game!

Geplaatst: 27 sep 2020, 13:11
door Gewoon Arno
Oke, vind er op normal vrij weinig aan. Heb de makkelijke chievo's gehaald en game weer verwijderd. Stijl is wel leuk. Inertial drift schijnt ook goed te zijn maar is (nog) niet op Xbox.

Geplaatst: 27 sep 2020, 18:02
door SmartTies
Dat vond ik dus ook op normal, maar het wordt veel beter op hard.

Geplaatst: 27 sep 2020, 18:28
door Paus
Sunshine is voor een Mario game echt matig inderdaad. Ik vond de HUB wel tof though

Re: Laatst Gespeelde Game

Geplaatst: 30 sep 2020, 08:50
door Jalf
Sunshine was zeker niet perfect in 2002, maar we moeten ook niet vergeten dat de game inmddels wel 18 jaar oud is. Generatie genoten hadden ook dit soort camera issues en in die tijd waren de spelwerelden een stuk leger dan nu. Pak Ratchet & Clank of Jak & Daxter er voor de grap eens bij op de PS2.

De setting en de sfeer en het gebruik van FLUDD vind ik echt nog altijd geweldig. En ook het upgrade systeem met FLUDD, waardoor je ineens op plekken in de levels kunt komen waar je normaal niet bij kunt. En ik heb ook geen moeite met het level design eigenlijk. Pinna Park en Ricco Harbor vond ik echt geweldige speeltuinen en ook de hubwereld zelf trouwens. Alleen Sirena Beach met die manta's vond ik een draak van een level. En als je eenmaal in dat hotel bent dan ga je die camera echt vervloeken.

Ik kan me wel een beetje vinden in die SMB2 vergelijking eigenlijk. Het zou me ook niet verbazen dat ooit nog eens uitlekt dat dit een project was waar pas in een laat stadium Mario aan toe is gevoegd omdat ze het te riskant vonden om het als nieuw IP uit te brengen

Geplaatst: 30 sep 2020, 11:01
door SmartTies
Ratchet & Clank, Jak & Daxter en Spyro heb ik nooit echt leuk gevonden. Er waren maar weinig 3D platform games die in de buurt kwamen van Sunshine. Wel weet ik dat ik eigenlijk meer genoten heb van het bugfest Sonic Adventure op de Dreamcast, maar goed, dat was wel een launch dingetje destijds en waarschijnlijk nu ook niet leuk meer. Rayman 2 wellicht?

Geplaatst: 30 sep 2020, 11:33
door R-Type
Sonic Adventure 1 haatte ik vrij snel al. Maar Sonic Adventure 2 heb ik wel van genoten. Die game vond ik zelfs op de PS3 nog erg leuk, kun je nagaan. Er is veel mis mee en vooral Sonic/Shadow is goed maar ja, ik vind die game toch wel leuk. Rayman 2 op DC ook. Op PSX vond ik Crash 2 en 3 zeker wel goed. Maar had minder met de recente trilogy.

Ratchet en Clank vind ik ook wel leuk, A Crack in Time vond ik een van de beste PS3 games zelfs. Maar de rest van de saga had ik meer moeite mee om door te komen. Jak vind ik niks. Dat is gewoon een collect a thon. En die sequels zijn meer action games geloof ik.

Geplaatst: 30 sep 2020, 12:03
door SmartTies
De levels met Sonic vond ik geweldig, maar op een gegeven moment met die kat en die kikker, dat ging nergens meer over.
De hub in het begin heeft overigens dezelfde vibe als New Donk City; het is een soort verkrachting van een microcosmos, maar toch ook wel weer gers Sonic tussen mensen.

SA2 was wel okay, maar het nieuwe (r)evolutionaire was weg en zo ook de impact. Het liet ook zien dat Sonic in 3D niet veel vlees om het bot had om vervolgen te doen verrassen. Ze hadden er een groot arsenaal aan andere karakters voor nodig om nog enigszins wat afwisseling te kunnen bieden als ontwikkelaar. Sonic leent zich daar gewoon niet goed voor uit in 3D. Doe mij Mania maar.

Geplaatst: 30 sep 2020, 12:29
door R-Type
Sonic draait om momentum en snelheid. In 3D houdt dat in dat je dus met on rails gameplay moet komen. Of je moet het terugschalen zoals Mario, die er mee weg komt. mario 64 is een soort mini sandbox game met trage pacing terwijl de NES en SNES platformers vrij snel en direct waren. Maar Sonic moet niet langzaam rondlopen om muntjes te zoeken.

Dan moet je het 2D houden, of met goed 3D komen zoals fans doen, hier:



Het ziet er ietwat quake 2 engine uit, maar moet een fantastische game zijn. Vond trouwens de Sonic stages in Unleashed ook erg leuk. Heb het op Now gespeeld. Jammer van die Werehog.

2D kon natuurlijk niet post 1995. Na Mario 64 en alles. Maar is het beste. En nu kan het ook want 2D is weer hip. Gewoon een Mania of een SoR4/WB Dragons Trap upgrade. Gegarandeerde sales. Sonic verkoopt goed.

Geplaatst: 09 okt 2020, 19:36
door The Great Volunteer
No Man S Sky Beyond. Wat een vet spel, vind echt schitterend. Vandaag begonnen. Moet alleen nog hermetic seal vinden en dan kan ik weg vliegen van mijn toxic planeet. Ik Google wel regelmatig de nodige dingen maar prima.

Geplaatst: 16 okt 2020, 09:31
door R-Type
Black Ops Cold War beta.

Vind hem steeds leuker worden. Hogere ttk dan MW en de maps zijn niet eens zo onaardig. Het is meer arcadey, maar voelt op zich goed. Had vorige week al een batterij leuke matches en vandaag ook. De Alpha was laggy met tryhard quickscopers, dat zie je nu minder.