Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

30 jan 2022, 20:38

R-Type schreef:
23 jan 2022, 11:44
Mass Effect Trilogy

Deze werkt gelukkig vanaf externe HDD en je kunt ze per game installeren. Blijkt wel weer dat men vaak onterecht zit te klagen over remasters. Ik heb ME1 kort gespeeld op de XSS; het ziet er goed uit, de 1440/60fps mode is zeer lekker en prefereer ik boven de 4k mode. De laadtijden zijn foetsie. De gameplay is wat gemoderniseerd. Ga dan lekker de original op de 360 of PS3 spelen ofzo. Deze is toch veel beter?

Nog wat uren achtereen gespeeld, zat er weer helemaal in. Wat een geweldige game is dit. Blijft klote met die wapens en equipment, ook wat untrained is kun je wel equippen en de AI doet dat dan ook. Je kunt maar 1 biotic onder hotkey zetten. De combat is een stuk beter in de sequels. Maar het maakt niet veel uit, dit is meer een RPG en behalve de combat is alles beter in ME1. En de exploration is fantastisch. Boarden op uncharted planets, beetje rondrijden en dan side missies doen. Ook al zijn deze vaak copy paste, het is tof en totaal optioneel. De OST is ook fucking flawless. ME1 is de ultieme space game.
Welke class speel je? In ME1 is Infiltrator itt de oude versie nu eindelijk goed speelbaar (sniper sway is eruit gehaald). Maar biotics blijven volledig OP in deel 1 omdat shields en andere defences toen nog geen biotics tegen hield, Insanity is dan echt een breeze als Adept. Vond in ME2 Vanguard het leukste vanwege de charge ability, en in deel 3 Adept vanwege de biotic combo mogelijkheden.

Wat betreft combat vind ik in de Legendary edition ME2 overigens het minst, omdat dat echt een cover-shooter is en dat zuigt imo. Met biotic charge kan je dat nog enigszins omzeilen. In ME1 en ME3 heb je meer mogelijkheden om rond te lopen tijdens combat als je je abilities slim gebruikt.

ps lang leve Wrex, beste ME teammate ooit. Garrus pakt die shine altijd maar die staat er wat mij betreft onder. Jammer dat Wrex geen deel uit maakt van je squad in 2 en 3. Of ja, heel eventjes in 3 voor een enkele missie.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jan 2022, 08:20

Adept. Het probleem is, als je gewoon onwetend new game doet ben je een soldier en dat is boring AF. Had al snel restart en een eigen build gemaakt. De game geeft je niet automatisch de build optie. In ME2 was ik usually vanguard; charge en shotgun. Maar Sentinel is ook tof.

Ik fietste er met gemak doorheen. Pistol vrij sterk met toxic damage en de marksman buff, en ik had die Spectre sniper. Je kunt inderdaad gewoon armored krogan enzo liften. Wat easy mode is. Had voornamelijk biotic amps gebruikt met hoge cooldown stat. De AI is best wel wack, maar met sniper schiet ie geth stalkers met pinpoint precisie uit de lucht.

Issue van ME1 is vooral het aimen van spells, om biotics te lanceren moet je aimen en ook nog je enemy goed aanklikken anders cast je voor niks. In het begin dacht ik waarom doet hij niks, omdat ik het gewoon vanuit cover ofzo wilde doen. Maar het voegt wel een soort management toe en je positie is belangrijk. Ik had meestal Liara en Garrus bij me, maar Wrex is ook fucking sterk. Ashley is puur soldier en al snel vrij useless. Heb haar wel gered ondanks kutwijf, haar prejudice is wel interessant. Kaidan heb ik wel eens laten leven maar vond ik niet zo boeiend. Heb nu ook eens die species laten leven, ondanks Renegade run. Ik was in cahoots met Liara en die vond het niet tof als ik die queen zou killen. Heb ook een paar andere NPC laten leven omdat ze terugkeren. De council ook laten leven, want dan blijf je Spectre. Maar over het algemeen is Renegade wel tof en je kunt oa. gewoon Saren laten suiciden ook in renegade (dat gaat soms wel snel, een opmerking en ze zien hun fouten direct in) en soms ook stand offs met een sisser laten aflopen. Renegade is niet alleen maar geweld. Zolang je maar 1 van beide goed gevuld hebt, met half-half kun je niks.

ME1 is de beste. De exploration vind ik geweldig, ook al zijn die planets en compounds copy paste. Je kunt er landen en beetje looten. En het is gelukkig niet zo dat je overal kunt landen, ik denk op 20% van de planets ofzo. Enige wat je in 2 doet is scannen, dat is boring AF en moet wel om succesvol einde te halen. Vind nog steeds dat er iets teveel mako in de story missies zit, item management is een ramp maar er is tenminste wat management itt 2. Hoewel ik wel moet bekennen dat ik bij partners op een gegeven moment gewoon auto level up deed (zolang je de specialties van het karakter maar pakt). Maar de world building, de characters, de OST. Het is niet minder dan een TW3.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

31 jan 2022, 10:40

Sentinel is ook cool ja, vooral in deel 2 vrij OP. Met een shotty zsm dichtbij komen, Tech Armor explodeert en iedereen om je heen ligt op zn gat. Kaidan is idd een beetje een saai karakter, maar laat hem meestal wel leven omdat Ashley vervelend is en Kaiden in ME3 een van de sterkste en veelzijdige teammates is voor de wat lastigere insanity stukjes. Qua sfeer vind ik ME1 ook de beste. ME3 de beste combat, en ME2 de beste... sidemissions? Die loyalty missions zijn cool, verder de minste uit de trilogie imo. Renegade playthrough is bij alledrie geweldig om te doen, goed uitgewerkte zwarte humor.

Ik ga binnenkort voor het eerst m'n vingers maar eens branden aan Andromeda. Tot nu toe afgehouden vanwege de baggere reputatie maar na de Legendary edition gespeeld te hebben, heb ik een boosterdosis ME nodig.

Hoop echt dat de volgende ME delivered.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jan 2022, 11:04

Andromeda is niet onaardig hoor. Ik heb hem nog als het goed is, keer digitaal gekocht voor 5 euro. Maar had een save direct bij een boss die ik niet kon killen ofzo. Ik wil hem ooit eens uitspelen. Misschien gewoon overnieuw. Zal ook wel op GP staan anders. Maar die framerate was bagger op console.

Waar Andromeda onder lijdt zijn een paar dingen. Ten eerste is het een nieuw verhaal, en de main characters zijn niet bepaald boeiend. Ten tweede de world building. Eigenlijk is Andromeda een soort Sid Meier's Colonization lite. Wat je moet doen is unhabited planeten verkennen, de core ervan exposen oid, en dan koloniseren door een bar te vullen dmv optionele quests zodat het leefbaar wordt. De planeten zijn vrij groot, maar ook vrij leeg. Je rijdt veel rond om te fetchen. Andromeda is namelijk een recente Bioware game, en lijkt heel veel op Inquisition. Dus grote saaie gebieden met vrijwel alleen maar loze quests.

Maar de gameplay, die is eigenlijk heel erg goed. Je kunt builds presetten. Je kunt springen, air dashen en bijv. een enemy in de fik steken, lanceren, pullen en beuken. Het is ontzettend agile maar wel met de typische biotics enzo.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

31 jan 2022, 11:59

Huh grappig dat jullie ME2 juist de mindere game vinden, terwijl ie over het algemeen als de beste uit de trilogy wordt gezien. Ik zelf vind ME2 ook nog wel leuker dan 1 (zeker ook qua gameplay wel). Die loyalty missions en de world building is gewoon perfect. 3 Heeft wel veruit de beste gameplay en is ook qua verhaal nog wel tof, maar het einde blijft erg jammer. Gelukkig heeft deel 3 ook de citadel dlc wat de beste fanservice is die je maar kunt bedenken (de party dan, dat stuk ervoor is garbage).

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

31 jan 2022, 12:12

Vind ME2 alsnog een goede game, maar binnen de trilogie voor mij wel de minste ja. Met name dus door de cover-based combat, maar ook qua verhaal is het zo'n typisch middenstuk. Vond involved zijn met Cerberus niks en de Collectors een stuk minder interessante vijanden dan bijvoorbeeld de Geth. Driekwart van de game is een crew bij elkaar verzamelen en dat is oprecht goed uitgevoerd, maar ik mis de verwondering van deel 1 of de high stakes van deel 3. En wat R-Type al zei, die goddamn planeten scannen in 2 :beam:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jan 2022, 13:47

ME3 vond ik heel tof.

Eigenlijk is het een mix van 1 en 2. Met de beste gameplay. Vond de MP ook tof. Was nodig voor het beste einde, maar zoveel hoefde je ook weer niet te spelen.

Wat beetje cheap was, hoe ME3 omging met bepaalde zijmissies, dat waren gewoon de MP maps. En sommige characters werden nogal sidelined. Dat einde, dat was wel kut maar het is ook haast onmogelijk om een game zo te maken als ze voor ogen hadden. Uiteindelijk werken je build en bepaalde keuzes toch wel door in het verloop van de sequels. Het gaat om de reis, niet om het einde. ME is een van de beste trilogies in gaming.

ME2 vond ik ontzettend goed, maar de sfeer, de exploratie van 1 can't be beat. Illusive Man, held Martin Sheen, was vet totdat je er in 3 achter komt dat hij gewoon Saren 2.0 is (over sidelinen gesproken, TIM is butchered in ME3). ME2 was ook een beetje een DLC gedrocht toen het uitkwam (characters en lore locked achter DLC etc), destijds had de PS3 editie wel een bulk van die DLC included maar niet Arrival die essentieel is.

Dat met Cerberus heb ik ook een beetje, nu ik meteen na 1 ben doorgegaan. Cerberus waren whateva's in ME1, ze zijn vooral asses in een side story chain. Maar goed zo reageren je oude crewleden ook, lol. Miranda benoemde nog de zijmissie op Luna met de Rogue VI, lol die heb ik idd gedaan. Ik denk dat ik Miranda weer ga ontdooien.

https://www.vg247.com/mass-effect-2-dem ... ist-groups

but in reality, by working with Cerberus, Shepard lends them the legitimacy they need to bring further destruction and pain to the galaxy. Ja of niks doen, en gewoon de galaxy door de reapers laten uitroeien. En hey, ik ben weer enlightened. Dacht al direct, vast een recent artikel. Heb de game 4x uitgespeeld ofzo, en zo heb ik er dus nooit over nagedacht. I stand corrected: Allied with Cerberus is cool! :lol:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

31 jan 2022, 14:35

R-Type schreef:
31 jan 2022, 13:47
https://www.vg247.com/mass-effect-2-dem ... ist-groups

but in reality, by working with Cerberus, Shepard lends them the legitimacy they need to bring further destruction and pain to the galaxy. Ja of niks doen, en gewoon de galaxy door de reapers laten uitroeien. En hey, ik ben weer enlightened. Dacht al direct, vast een recent artikel. Heb de game 4x uitgespeeld ofzo, en zo heb ik er dus nooit over nagedacht. I stand corrected: Allied with Cerberus is cool! :lol:
Sheeeeesh, de vergelijking die wordt gemaakt met de (uiteraard veel complexere) geopolitiek, dit zijn serieuze mental gymnastics :lol: en uiteraard alleen de VS benoemen als steungever aan controversiële groeperingen. For some reason blijven Iran, China, Rusland en Saudi-Arabië meestal buiten schot van dit soort columnisten.
Spoiler:
schrijfster (of is dit iets non-binairs?) straalt ook gewoon wokeness uit XX)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

04 feb 2022, 19:57

Banjo Kazooie, wat een heerlijke game blijft dat toch
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 feb 2022, 21:07

Zeker op Xbox

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 feb 2022, 12:09

Destiny 2: Forsaken

Forsaken wordt later deze maand verwijderd en is free to play. Het schijnt de beste campaign te zijn dus heb het een shot gegeven. Natuurlijk ook vanwege die hele Sony overname enzo. Het was direct selectable zonder bullshit.

Mja, na oa. Halo infinite is het zorgwekkend als dit de beste piece of content is. Je loopt door hallways, level design is er niet, je killed domme enemy waves en je moet dingen activeren zodat je nog meer enemy waves moet killen. Dan kom je op een nieuwe planeet waar niks te beleven is en moet je ineens een handvol daily bounties doen om de story te progressen (loze random kistjes zoeken enzo, lol). Toen ben ik gestopt.

Het is een game van niks. De moment to moment gameplay is exact zoals call of duty, je slacht gewoon waves zonder vorm van AI of gevoel dat je echt in combat zit. Ook als je tussendoor terug moet naar die vreselijke tower om met een NPC te praten om daar een nieuwe grind te activeren breekt de immersie nogal.

De MP is wel veranderd, 6 v 6. Maar ik word aan alle kanten geschoten en ik weet uiteraard totaal niet meer welke wapens viable zijn tegenwoordig en wat ik had was niet bepaald effectief.

En whats up met die HDR? Het contrast is awful op mijn oled.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 feb 2022, 12:53

Tja, zo ervaarde ik de eerste Destiny al.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 feb 2022, 13:14

Ik vond de gameplay van 1 beter, en je kon nog hard mode selecteren in de story. Dat heb ik wel eens co-op met vrienden gespeeld. PvP was veel beter en wapen customization ook. D2 is een soort cluttered en gebruiksonvriendelijke versie van 1 met allerlei waypoints die tot saaie copy paste quests leiden. Tof man, kun je wapens misschien kleurtjes geven.

Ik hoop dat ze die hele game purgen. En met een schone lei beginnen, met een duidelijke progressie en geen content verwijderen. Nieuwe spelers halen ze niet binnen zo. Zoals FFXIV ARR ooit is begonnen, je kunt de originele storyline nog gewoon doen en het is geen mess als je daar nu nog mee begint.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 feb 2022, 21:26

Turok is on sale. Heb ze gekocht.

Nightdive zijn gods. Hun ports zijn overcompleet en perfect. Hun ports zien er precies zo uit als vroeger op de PC, ik heb ze daarop gehad vroeger. Exhumed komt donderdag uit, die wil ik ook hebben.

Turok 1 en 2 beide een uurtje gespeeld. Mijn voorkeur gaat uit naar 1. Dat is een legit goede first person platform game. Het springen enzo gaat heel makkelijk.

Turok 2 is meer een FPS, maar de levels zijn wel iets te groot en bij tijden saai.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 feb 2022, 06:36

Nu Shadowman nog halen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 feb 2022, 10:37

Die heb ik een jaar of 4 terug nog op de Dreamcast doorlopen. Maar fuck, wat is die game moeilijk. Heb het wel uitgespeeld, maar raak 'm ook nooit meer aan.

Ik heb alle Turok games liggen op de 64, maar heb ze nooit zo vet gevonden. Misschien omdat ik ze na Goldeneye pas speelde en dat was wel een klasse apart. Ik hoop dat de geruchten waar zijn en dat Goldeneye binnenkort verschijnt op de Switch en Xbox.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 feb 2022, 11:45

Turok levels duren te lang, vooral van 2. Maar het zijn wel solide games hoor. De gore van 2 is best tof, en de wapens ook wel zoals de explosive bow enzo. Vooral 1 vind ik dus goed omdat het best een lekkere first person platform game is met shooter elementen.

Shadowman vond ik eigenlijk nooit veel aan. Weinig gespeeld.

Goldeneye zou wel leuk zijn. Perfect Dark heb ik uiteraard op GP en op zich is die game best uniek in de zin dat je specifiek op ledematen kunt richten. Goldeneye had dat ook en was eigenlijk leuker dan PD.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

09 feb 2022, 12:20

Hoe zit het met de mist in de eerste Turok? Die was echt bizar op de N64. Maar kan me ook voorstellen dat wanneer je het weghaalt dat er een hoop zaken die erop afgestemd zijn verloren gaan.
De wapens waren wel sick en ook de framerate een stuk beter dan 007.

Ik heb 007 en Perfect Dark beide grijs gespeeld op de N64. PD had de toffere wapens en multiplayer mechanics, maar 007 had veel meer memorabelere levels, maps en sfeer. Vaak levert een stremming (aan de film moeten houden) in development meer op dan vrijheid. PD en 007 zijn hier goede voorbeelden van. In PD hoefde Rare destijds zich nergens aan te houden en daardoor is de game too much geworden. Ook die hele Skedar alien shit vond ik lame in PD.

Goldeneye deed voor mij niet veel onder voor Mario 64 qua revolutionair gevoel. Wat was dat fucking bruut destijds om met een sniper je vijanden die zich opmerkelijk menselijk gedroegen op de toen nog gigantische dam, in de verte uit te schakelen. Iets dat ik nog niet eerder had ervaren. Of de Facility met z'n toiletdeuren waar soldaten op zaten te kleien en even later weer overal C4 moest plakken op de grote ketels, waarop de eerste ontmoeting met Trevelyan volgde. Of de Control mainframe computer beschermen terwijl Natalya iets aan het hacken was. Daar ging nog een heel level aan vooraf met het uitschakelen van surveillance camera's. De veelzijdigheid per level was ook ongekend. Wat een ervaring!
En dan kwamen in het weekend wat vrienden over de vloer en ontdekte je de splitscreen multiplayer. Ik denk dat deze met Mario Kart 64 ook het meest en langst in de gleuf heeft gezeten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 feb 2022, 14:51

Mist is zo goed als gone en doet geen afbreuk aan de levels/ sfeer. Stuk overzichtelijker met platformen. Enemies reageren ook niet trager ofzo van wat ik mij herinner.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 feb 2022, 15:30

Dus je mist niks?
heejjj
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 feb 2022, 17:44

Mist was op 90's PC al gone, dat is dus niet echt iets nieuws. Het was vooral het gebrek van de N64. Betere viewing distance maakt de game beter. Turok is geen heel makkelijke game, je krijgt niet enorm veel health pickups. Heb 2 levels uitgespeeld en alle keys en chronoscepter parts gevonden. Level design is best goed.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 feb 2022, 11:44

Turok 1 had wel mist op de PC.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 feb 2022, 17:24

Exhumed gekocht

Fucking goed. Level design runs circles around classic doom. Het is een metroidvania. Upgrades zoeken en dan pas kun je bepaalde gebieden verder exploren. Enemies en wapens zijn in het begin wel wat lame. Veel grafische opties.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 feb 2022, 19:19

Ken alleen Powerblade

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 feb 2022, 23:09

Exhumed uitgespeeld. Superleuke game. Uniek in design, beetje early metroid FPS.

Sonic Unleashed

Deze heb ik van de week ook eindelijk uitgespeeld. Sonic Unleashed is bij tijden leuk. Maar tegelijk haat ik de game ook. Ontelbare cheap deaths, camera issues, werehog dat te lang door gaat etc.. Maar het vervelendst vind ik dat levels gated zitten achter medal collecting. De werehog was geen top idee en de levels duren te lang, maar er zit goede platform design in, als de camera meewerkt tenminste. Moveset is nog vrij uitgebreid met wrestle moves enzo, het is best grappig om even te battlen maar dan wil je snel weer verder. De graphics van deze game zijn wel echt fucking goed. Sommige daytime stages zien er geweldig uit.

Maar FUCK Eggman Land to hell. Het is waarschijnlijk mijn most hated 3D Sonic level ever. Final Rush van SA2 vond ik over de jaren steeds toffer worden, ik denk niet dat dit er in zit voor eggman land.

Sonic Generations

Nu hier mee bezig. Ik vind de game veel beter dan dat ik hem op PS3 vond. Er is geen input lag en de visuals zijn heerlijk + 60fps. Generations is legit goed. Het is geen Mania qua design, zeker niet, maar het flowed nog best lekker en in tegenstelling tot die medals vind ik het in generations erg leuk om stages te replayen voor red rings. Hij is makkelijker en de modern stages flowen beter dan Unleashed. Het is ook wat trager. Buiten de lagere resolutie vind ik Unleashed wel betere graphics hebben. De fanservice zoals MD Sonic 1, de classic tracks, de metal sonic battles etc zijn super. De challenges zijn ook erg leuk. Dit was een steal voor 4,99.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten