Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 feb 2022, 10:59

Ik trok Sonic Generations niet lang. Het ziet er allemaal leuk uit als je kijkt en iemand anders speelt, maar de wonky gameplay, die camera die nog steeds zo kut is als de eerste Adventure en de texturen die nog steeds niet de snelheid kunnen bijbenen en vaak resulteert in erdoorheen zakken, maken het voor mij makkelijker om gewoon één van de 16 bit games te spelen of Mania. Die groen geoogde Sonic mag van mij sowieso aan het gas.

Overigens las ik laatst dat Mania 2 er voorlopig niet inzit...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 feb 2022, 15:46

Die zijn beter maar Generations vind ik best lekker spelen sinds de boost. Heb ook niet veel cheap deaths. Zelfs in de 3D stages niet. Dan zou ik helemaal ver weg blijven van Unleashed, die is soms hell.

De classic mute Sonic is wel toffer ja. Ook in Generations. Die edgy green eyed sonic suckt eigenlijk best wel.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 feb 2022, 23:10

Generations is nog steeds niet heel goed, al is die highway city stage wel erg tof gedaan. Als je in de flow zit werkt het, maar de stages flowen nog steeds niet altijd even lekker. Spektakel, creativiteit en visuals heeft het wel en dat maakt wel wat goed.

Nog steeds veel 2D segmenten, zelfs in de 3D stages. Dat zuigt en voelt cheap. 2D Sonic kennen we al en met betere momentum based gameplay.

Dat brengt me bij de daadwerkelijke Classic Sonic stages. Kots. Wat een treurig middelmatige troep is dat. Super floaty en janky, echt amateur hour vergeleken met andere 2D sonic games, ja zelfs die op de GBA.

Door deze stages verplicht te maken, ben ik met de game gestopt.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 feb 2022, 06:55

Generations mist momentum, als je te weinig speed hebt wordt je alsnog als het ware magisch gekickstart op een looping te maken. Het is heel automated wat dat betreft. Dit probleem hebben alle boost Sonics en het zal ook nooit een MD/Mania worden.

De 2D segmenten zijn in de 3D stages minder, dat klopt. Maar sommige classic stages vind ik wel erg leuk, zoals Chemical en Green hill. Waar het wat spaak loopt is zo'n city escape en seaside hill, terwijl de 3D Seaside hill behoorlijk goed is als het je lukt om boven te blijven pak je niet alleen 3, 4 red rings maar zit er ook een goede flow in dat level. Dat geldt ook voor 2D Sanctuary.

Helpt ook mee dat de game op de Series dus niet janky meer is. Althans, de input lag en lage framerate zijn weg. Het is dus nog steeds geen 16-bit Sonic maar ik vind het toch vrij behoorlijk spelen nu. Heb de PS3 versie uitgespeeld en ik weet niks meer maar kom veel simpeler en minder gefrustreerd door deze heen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 feb 2022, 12:49

Bezig met Star Wars Fallen Order. Beter goed gejat dan slecht bedacht moet hier het uitgangspunt zijn geweest. Het klimmen en klauteren komt rechtstreeks uit Uncharted, de combat is als Souls maar dan minder goed uitgewerkt, nog een beetje platformen als in Ratchet & Clank en een semi-open wereld stijl als in God of War. Probleem is dan wel dat het al snel een jack of all trades, master of none game is. Toch het spelen wel waard, de Star Wars sfeer zit er goed in, ondersteund met een prima soundtrack. En hoewel het nergens in uitblinkt doet het ook niet echt iets verkeerd. Wat me alleen wel stoort, en dat geldt voor heel veel van dit soort games: de combat wordt pas leuk vanaf het moment dat je (bijna) alle combat skills hebt unlocked. Geef ons die shit gewoon eerder, de combat is matig zonder de leukere skills. Pas in de tweede helft van de game kan je toffe dingen doen met je lightsaber, the force etc. Zonde van die eerste helft.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 feb 2022, 08:50

Cyberpunk

De game is nu eindelijk in okay staat. Hij is next-gen geupgrade en volgens de patch notes is er veel gerepareerd en is de AI beter etc. Op Ps5 is de performance okay (60, met soms wat dips tijdens drukke momenten), de graphics erg goed en de haptics zijn dikke prima. Wel zou ik de HDR settings wat tweaken, op OLED heb ik 800 nits staan en paper white iets van 200 ofzo. Chromatic en film grain ook uit.

Wat ik speel is een erg fijne game. Het is wel duidelijk dat bepaalde issues in het fundament van de game zitten, maar desondanks vermaak ik me er wel mee. Ik ben bijvoorbeeld geen fan van de gameplay, de shootouts, stealth etc. Het werkt allemaal niet heel erg goed maar daarbij moet ik zeggen dat het net als Mass Effect 1 meer een soort RPG is en dan kan ik het nog wel handlen. Echter vind ik de perks tot nu toe niet boeiend, je kunt dingen hacken en daarmee ook enemies van afstand damagen of afleiden. De controls van de voertuigen zijn niet geweldig. En die detective mode, braindance, zuigt best wel. Ik denk dat je het best kunt investeren in stealth en hacken. Dan pop je alles gewoon van afstand, hoef je niet te battlen.

Maar ik vind het tof om in een cyberpunk city rond te rijden, hier en daar jobs te doen, bodies en gebouwen te looten en dat te verkopen of te dismantlen en dan jezelf upgraden bij een ripperdoc. Het is net of je door een Bladerunner universum aan het reizen bent. Het liefst heb ik een Deus Ex, wiens gameplay, augments etc ik wel heel tof vind, in zo'n grote wereld. De timing is misschien wat beroerd, tegelijk met Horizon, Elden Ring die ook klaar staan voor release. Toch kan ik hem aanraden voor deze prijs van 25 of misschien lager hier en daar.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 feb 2022, 20:58

Vandaag dagje Forum gedaan. Aanrader. Naar Game On geweest, nog een expositie over storytelling en tomb raider doorgelopen en daar gegeten.

Game On is leuk, je hebt er MSX, Dreamcast, PCE, Amiga, C64, Jaguar maar een kanttekening, geen Neogeo. Ze hadden mij kunnen bellen lol. Hoewel, sommige van die pads zijn echt verrot. Ik speelde Third Strike op DC, via 2 arcade stick gehooked, en ramde ook flink. Fijne versie man. En die DC ziet er absurd goed uit, mijn maat zei wat is die PS2 ernaast lelijk. Ik was natuurlijk direct van ja maar die Dreamcast was echt gruwelijk. Trok ook de meeste mensen trouwens. Er was ook eentje met SC1, had niet eens kans om er op te spelen lol. Die DC loopt op VGA denk ik, want het zag er echt heel scherp uit vergeleken met die PS2 trash. Xbox 1 stond er ook, DoA U op die TV zag er ook slechter uit dan DC. Ik vermoed dat ie op RF of composite liep.

Maar ze hebben ook wat arcade games. En wel fucking Rave Racer! Nooit gespeeld in de arcade en er bestaat geen port van. Dus die heb een half uurtje gedaan. Het is de beste RR imo. Hij zit qua driften tussen RR1 en latere console RR in. Het vereist skill. Had het wel weer onder de knie en zette een 3e plek neer. Op emu wel gespeeld maar come on, dit was een heuse cab.

Daytona USA is er ook. De model 2 cab. Die heb ik ook veel gespeeld en van iedereen gewonnen. Want, ik was zo slim om manual te gebruiken en ik ken het gear shiften om door bochten te powersliden. Mensen keken ook even zo van, okay dat kan ook. Tja, 90's arcade veteraan he.

Verder nog Data East Robocop gespeeld. Nog wat Donkey Kong en VF1 model 1. Castlevania op de Sony MSX, yep die kan ik ook afcrossen. Al met al geslaagd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2022, 12:08

Cyberpunk

Uitgespeeld. Heb me kostelijk vermaakt, het is een heerlijke ode aan het genre. Maar de main story is helemaal niet zo boeiend en eigenlijk heeft de game ook niet zo veel om handen. Zonder side jobs was ik denk ik binnen 15 of 20 uur klaar. Je hebt een open world, je hebt vehicles. En met beide wordt min of meer niks gedaan. Er zijn geen secrets, je kunt vehicles niet pimpen en upgraden, niet deelnemen aan straat races (behalve 1 side job chain). Er zijn eigenlijk nauwelijks tot geen chases. Want het autorijden is best wel vet als je eenmaal sports cars hebt. Er is verder ook geen illegale gok bunker om snel geld te maken bijv, of andere manieren van vertier.

Maar ook de content; er zijn crimes die op de map poppen (stuk of 4 enemies killen en de stash looten), er zijn Gigs die gelieerd zijn aan bepaalde NPC's in die regio (die zijn iets groter dan crimes), en er zijn de side jobs die context geven aan bepaalde characters en gebeurtenissen (deze kunnen vrij lang duren, maar ook een kwestie van een paar dialogen zijn). Dat is het. Ook is het maar goed dat de game FP is, want meestal zie je er qua gear uit als een fucking retard.

Het probleem van Cyberpunk zit hem dus in de kern, en dat is niet meer op te lossen. The Witcher had White Orchard, een ideale tutorial sandbox die je goed liet inkomen. De game opende gestaag, je kreeg meer manieren van traversal, je kon je horse upgraden met saddles en blinders, je kon minigames spelen, je kon duiken naar treasures etc. En je kon toffe gear craften. De main story, quest design en NPC's waren veel, veel beter. Maar ook vond ik het magic systeem beter, omdat je 4 soorten had met ieder wat branching. Cyberpunk is meer een rommeltje daarin en de game is zo simpel dat het niet zozeer uitmaakt hoe je speelt. Je kunt pacifiers op je wapen zetten, dan kill je niet, maar ik heb nooit gemerkt wat het gevolg daarvan is. Als je lekker wilt knallen; neem een Smart weapon. Die aimed voor je. Dan zit je ook niet met de gebrekkige ADS controls.

Cyberpunk en TW3 zijn niet eens dezelfde ballpark. Maar desondanks is CP wel een super vermakelijke game met een heerlijke art direction en setting. Ik ga de resterende gigs en side jobs nog wel eens clearen. Aanrader voor die paar tientjes.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 feb 2022, 12:45

Moet ook maar eens doorzetten. Vond het pas leuk worden op het moment dat Reeves in je kop zat. Toen laten vallen ivm wachten op nextgen versie. Gameplay vond ik al niet bijzonder maar dat wordt niet beter dus.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 feb 2022, 13:16

Nee, maar toch kun je best lekker knallen met smart weapons en een sniper, of een shotgun. Voor mij was het ook een kwestie van de sensitivity flink omlaag duwen, de acceleration uitzetten en wat perks aanzetten.

Enemies met cybernetics kun je hacken met disable cybernetics enzo, dan zijn het sitting ducks die je kunt mowen. Turrets kun je hacken zodat ze jouw kant kiezen. Enemies luren naar een device en dat overloaden. Dat soort dingen vind ik vet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mei 2022, 10:43

Lightning Returns

Deze staat reeds op Gamepass, de enige XIII die ik nooit heb gespeeld. Gelukkig ook geboost enzo.

Heel leuke game eigenlijk. De beste van de trilogie denk ik. Wel duidelijk lower budget, maar een goed gestructureerd geheel. De game biedt een relatief open ervaring, met een uitdagend vechtsysteem en verrassend leuke mechanics. Je hebt een tijdlimiet, wat veel gamers afschrikte. Maar die is vrij overrated. Ik zit nu namelijk met 45 completed side stories, en alle main stories gedaan, met 6 dagen over waarin ik niks anders kan doen dan alle leftover side stories doen, of monsters battlen, of gewoon de tijd advancen bij de Inn.

Toch vereist de game, zeker in de beginfase, wel planning en op zich dig ik dat wel. Je hebt dus iedere dag een limiet, maar ook een day/night cycle. Bepaalde NPC en enemies verschijnen alleen in de ochtend, anderen in de nacht. Dus je moet op basis van je dagdeel weten welke quest je wilt gaan doen of afmaken. Dat is best leuk. Een andere feature die ik heel tof vind, is dat je monsters kunt uitroeien. Als je vaak genoeg tegen bepaalde types vecht, verschijnt er een elite, die dropt iets goeds en dan is dat monster letterlijk uit de game deleted.

De difficulty is noemenswaardig. Deze game is brutal. Als je op Normal begint, dan moet je precies weten hoe je enemies efficient kunt killen. Op Normal en hoger kost vluchten zelfs een uur van je clock. Je kunt Lightning vrijuit bewegen in battle (hoewel dat relatief nutteloos is), en je kunt haar met 3 schema's uitrusten, dit zijn gewoon paradigms met een excuus om dress up te spelen. Maar de enemy variatie is eigenlijk heel laag, dat merk je na een paar dagen, en dan weet je precies hun zwakheden al.

De tijd kun je wel abusen. Je hebt EP, dat zijn speciale punten, dit kun je gebruiken voor oa. teleport of chrono stasis en tijdens battles Overclock. Zolang je tijdens travel chrono stasis activeert blijft de clock stil staan. En EP verdien je weer terug door te battlen (grote enemies en chaos enemies geven veel terug), dus je kunt in principe ad-infinitum stasis spammen als je weet wat je doet. Er is een main dungeon waarin je het eigenlijk moet doen, die begint 3AM en 6 AM wordt je alweer automatisch recalled. Maar toffe game om eens te proberen, minder cringe dan die voorgangers.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 mei 2022, 19:43

Deze week lekker door kunnen spelen ivm corona besmetting.

Lightning Returns is leuk. Uitgespeeld en de final boss was uiteindelijk best wel een joke en makkelijker dan sommige regular mob daar lol. Einde is retarded (spoiler;
Spoiler:
je killed the Maker himself en je landt in fucking Frankrijk
, maar dit is de beste van de 3. Kan hem op Xbox aanraden. Ideale ziektewet game, uurtje of 30 en dan had ik nog bijna alle side stories afgevinkt ook.

Heb nu sinds de PS3 era eindelijk de trilogy af, lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 mei 2022, 19:24

Toch weer even begonnen omdat ik benieuwd was naar de Ascension DLC van Returnal.

Wat een vette game is dit ook. Die DLC is gratis, en is misschien nog wel leuker dan de main game. De progressie is meer straightforward, en tot mijn verbazing zit er een hele eigen story, lore en trophies in. Heb Phase 1 gehaald, 20 rooms en de boss. Phase 2 werd al snel taai en ging ik ergens halverwege dood.

Deze DLC was makkelijk 15-20 waard geweest. Dan is er ook nog co-op toegevoegd. Maar mijn Plus is expired en ik wacht tot Now migreert, dus kan dat nu even niet doen.

Returnal is onderdeel van het nieuwe PS Plus straks, maar ik zou hem kopen. Hij is onbeperkt houdbaar.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

22 mei 2022, 11:46

Welp, CP2077 dan eindelijk uitgespeeld. Vermakelijk, nog steeds janky as fuck tho. Wereld is echt nice, verhaal en quests meh. Silverhand is wel een heerlijke droogkloot. Van mij mogen ze aan een deel 2 beginnen... maar die extra dlc zou al tof zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 mei 2022, 19:32

Ja, hij is janky maar met behoorlijk tweaken kon ik de gameplay wel redelijk krijgen (er zijn wel goede setups online te vinden). En heb vooral hacken en smart weapons gebruikt (en snipen met de Nekomata). Aan Power weapons heb je eigenlijk niet zo veel.

Wereld is heel tof, maar zoals je zegt verhaal en quests zijn meh. Side stories, NCPD en gigs zijn eigenlijk allemaal gelijk. Meestal een kwestie van een groep killen, en de stash pakken. Psycho's waren wel leuk, maar worden ook triviaal als je ze gewoon optic blind en stealth killed (werkte ook op High level, niet op Very High).

Er is ook geen racen haast, alleen 1 side story. Terwijl de betere auto's best okay zijn (heb ze niet gekocht, je krijgt een paar goeie via side quests). Vond rijden door die stad wel tof. Ik mis gewoon heel veel tov Witcher. Bijvoorbeeld iets als Gwent, of schatzoeken. Of mastercrafts. De equipment, meestal zie je er uit als een fucktard (ook al is het FP). Vond de build variety minder tof. Het meeste draait uit op shooten en hacken. In TW3 kon je builds maken met de nadruk op Igni enzo en de DLC voegde nog meer toe.

Cyberpunk is in de aanleg een bare bones game met een slap story en quest design vergeleken met TW3, dus dat wordt niet beter. Van mij mogen ze de support wel stoppen en focusen op TW4. Denk er ook aan om de next-gen upgrade van 3 te gaan doen, als de upgrade substantieel is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mei 2022, 20:36

Gran Turismo 7 weer wat love gegeven. ER is wrs mijn GOTY, maar GT7 zit er vlak achter. Wat een meesterwerk. Van mij hoeven ze geen 8 te maken, gewoon deze updaten.



Heerlijk als ik de garage browse <3

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 mei 2022, 15:44

Nier Automata opgepakt, omdat ik er nu eindelijk tijd voor heb.

Nu al hooked en ik ben pas halverwege de eerste playthrough.

Vanaf minuut 1 iets heel bijzonders. Soepele combat en movement met een epische, mysterieuze setting en een no doubt twisty as fuck verhaal. God tier soundtrack.

Ik ga weer rustig verder.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 mei 2022, 19:22

Nier Replicant ook al gespeeld? Is het eerste deel, al kan je opzich prima Automata als eerst spelen.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

31 mei 2022, 11:43

Die ga ik in de toekomst zeker een kans geven :)

Ben nu in route C, tering wat een epische opening hours zijn dat.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 jun 2022, 15:17

Shredders Revenge is goed!

Grafisch vind ik hem beter dan SoR4, maar dat heeft te maken met persoonlijke voorkeur. TMNT is wat minder gelikt (het lijkt meer op echte 90's arcade brawlers) maar wel met veel meer details. Alles uit de classic cartoon komt wel op de achtergrond langs, zoals die baas van April en die collega met bril (Irma). Foot soldiers die motorblokken uit autos trekken om op je te gooien en dat soort geintjes. Het zit vol met grappige animaties. Dit had haast een Neogeo release kunnen zijn.

De combat is lekker simpel maar wel dieper dan zijn arcade voorgangers. je kunt jugglen en verschillende throws, back attacks etc. Het speelt heel erg goed. De game heeft een 6 player mode bovendien. Zo heb ik een leveltje gedaan en moet zeggen het is lag vrij en geen slowdown. Het is totale mayhem en je ziet vaak niet wie je bent maar toch erg grappig om eens te doen. Denk dat 4 players meer geschikt is.

Shredders Revenge is een must play en ik denk de beste TMNT game period. Deze is gewoon groter en uitgebreider dan In Time, met veel leukere gameplay en levels zijn niet te lang.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 jun 2022, 16:15

Perfecte Game Pass game

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 jun 2022, 11:16

RE2 S rank. Heb er 3 uur over gedaan in 120fps mode. Deze mode speelt geweldig, maar je mist wel de subtiele lighting van RT.

Nu ook Hardcore uitgespeeld. En alle Ghost Survivors (behalve de laatste 100 kill survival).

Echt, ik mis dit ink ribbon save system dat alleen Hardcore en hoger heeft. Het is veel toffer dan auto saves en unlimited manual saves. Je krijgt er echt wel genoeg, vaak ligt er eentje vlak voor een boss en op veel plaatsen vind je er 2 of 3. Ik had er meer dan 10 over. Maar het vereist een mate van plannen, wel of niet saven (ook al heb je echt wel genoeg). Auto save is er ook niet, dus dood is dood en brengt je terug naar de laatste typewriter. Zo hoort het gewoon. Je wilt een gebied en boss zo zuinig mogelijk halen, soms reload ik dan en doe ik het overnieuw. Het is precies zoals op de PS1.

RT mode zit regelmatig onder de VRR range. Hierdoor is het niet altijd super slick. Beter hadden ze 1440p gedaan, maar het ziet er wel mooi uit en het speelt gewoon goed totdat je 120 doet. Village heeft betere RT performance. De 3D sound is awesome en super creepy.

Helaas heb ik VII niet, misschien aanschaffen.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

22 jun 2022, 09:54

Gister Life is Strange: True Colors uitgespeeld. Grappig eigenlijk, ik ben best een sucker voor deze serie terwijl deze echt de vervideogamisering is van woke en ik dat in het echte leven bijzonder slecht trek. Maar de gameplay is leuk, de personages interessant en het feit dat iemand een superpower heeft zonder dat ie direct een superheld wordt die de wereld redt en door de lucht vliegt is gewoon heel vet. Net als in de voorgaande delen is het hoofdpersonage een minderheid (deze keer zelfs vier checkboxes, vrouw, Aziaat, biseksueel en wees) en de setting is wederom een fictief Amerikaans dorp, Haven in dit geval. Redelijk verrassende plottwinst op het eind, frisse LARP mini game, grafisch een grote stap vooruit tov LiS 2 en ook nog eens twee best verslavende speelbare arcade kasten (waaronder een leuke Arkanoid variant).

Enige minpunt van de game vind ik de prijs. De vorige games waren steeds episodical waarbij het eerste deel goedkoop of zelfs gratis was en de drie of vier delen daarna iets van 8-10 euro, waardoor je ongeveer 35 betaald. (of 30 als je wachtte op de fysiek versie), maar deze kostte gewoon de volle 60 ballen bij release. Gelukkig is ie inmiddels regelmatig in de sale. Ik heb 'm voor 22 ofzo bij Amazon besteld. Voor dat geld echt wel een mustplay als je een beetje van het genre houdt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jun 2022, 21:02

Capcom Fighting Collection

30 euro voor een paar romsets, het is duur. Maar het is wel de enige manier om bijv. Vampire Hunter met rollback op de PS5 te spelen. Een van mijn favoriete 2D fighters full stop. En het is de eerste keer dat je Red Earth legaal op een console kunt spelen, al is het geen bijzondere game.

Verder nog Cyberbots, Pocket Fighter, Hyper SF2. Vampire, Vampire Savior en de updates ervan. Nadeel, minder compleet dan console ports; het zijn arcade roms. Complementeert SF Collection wel; vrijwel alles van de golden age heb je dan. Alleen de Marvel fighters en crossovers niet dan.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Laatst Gespeelde Game

25 jun 2022, 10:08

Jalf schreef:
22 jun 2022, 09:54
Gister Life is Strange: True Colors uitgespeeld. Grappig eigenlijk, ik ben best een sucker voor deze serie terwijl deze echt de vervideogamisering is van woke en ik dat in het echte leven bijzonder slecht trek. Maar de gameplay is leuk, de personages interessant en het feit dat iemand een superpower heeft zonder dat ie direct een superheld wordt die de wereld redt en door de lucht vliegt is gewoon heel vet. Net als in de voorgaande delen is het hoofdpersonage een minderheid (deze keer zelfs vier checkboxes, vrouw, Aziaat, biseksueel en wees) en de setting is wederom een fictief Amerikaans dorp, Haven in dit geval. Redelijk verrassende plottwinst op het eind, frisse LARP mini game, grafisch een grote stap vooruit tov LiS 2 en ook nog eens twee best verslavende speelbare arcade kasten (waaronder een leuke Arkanoid variant).

Enige minpunt van de game vind ik de prijs. De vorige games waren steeds episodical waarbij het eerste deel goedkoop of zelfs gratis was en de drie of vier delen daarna iets van 8-10 euro, waardoor je ongeveer 35 betaald. (of 30 als je wachtte op de fysiek versie), maar deze kostte gewoon de volle 60 ballen bij release. Gelukkig is ie inmiddels regelmatig in de sale. Ik heb 'm voor 22 ofzo bij Amazon besteld. Voor dat geld echt wel een mustplay als je een beetje van het genre houdt.
Dontnod vertelt gewoon hele goede verhalen. Het is denk ik aantoonbaar bewijs dat 'woke' niet slecht is, alleen dat het vaak zo geforceerd is in films en series.

Kjk bijvoorbeeld naar The Boys. Die serie is ontzettend Woke, maar hij is supergoed. (also lol pas in seizoen 3 waren amerikaanse right-wingers boos geworden omdat het ze toen pas duidelijk werd dat ze afgezeken werden terwijl het al vanaf seizoen 1 bezig is)
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten