Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 mei 2023, 20:08

Jedi Survivor

Lang geleden dat ik spijt heb van een pre-order, kon niet meer annuleren. De performance is echt beroerd. Al kan ik zo wel wennen voordat ik aan Zelda begin lol. Had vertrouwen in Respawn, eerste deel was gewoon goed. Daarnaast leverde EA met Dead Space remake ook kwaliteit. Hopelijk wordt het snel gepatched.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 mei 2023, 13:04

Een tijdje geleden heb ik Mighty no 9 uitgespeeld, die binnenkort of al uit Plus is gehaald. Die game had ik nooit verder gespeeld dan 1 of 2 stages. Ik heb hem uitgespeeld en eigenlijk vond ik het best vermakelijk. Het blinkt echter nergens uit en grafisch is het underwhelming.

Maar hierdoor kreeg ik weer zin in Megaman games. En ik heb besloten om de resterende MMX games uit te spelen, 5 t/m 8.

Megaman X5

Vroeger wel op de PS1 gehad, maar ook nooit verder gespeeld dan een paar stages. Nu heb ik het uitgespeeld met alle armors en tanks. Een pak minder dan de eerste 4, maar bepaalde dingen vind ik best vet. Zo heb je een time limit van 16 uur voor 8 stages, iedere visit kost een uur. Dus je kunt niet stages whoren voor pickups tenzij je weet wat je doet. Nou wist ik het niet, ik ben gewoon begonnen en heb na de 8 mavericks alle resterende items gepakt. Maar bosses levelen per uur dat er verstrijkt, dat wist ik niet. Als je alles wilt moet je ze pas engagen als je nog 8 of 9 uur over hebt.

Een ander dingetje is de cannon en de shuttle. Die kun je meteen afvuren met een lage slagingskans, of de items krijgen van de bosses en je kans verhogen op een later moment. Ik deed de eerste 4, en de cannon faalde alsnog lol. Daarna de andere 4, en de shuttle faalde ook. Dit is dus volledig random lol. Ik reload en opeens kreeg ik een andere cutscene waarin de shuttle succesvol was. De game is wel veel te makkelijk, want ook continues spawnen je gewoon bij een checkpoint en die heb je oneindig. Dus extra lives zijn worthless lol.

Megaman X6

De meest gehate game. En ik vond hem dus tof, eigenlijk toffer dan X5. De extra armors, Blade en Shadow, zijn veel gaver. Level design is bij tijden heel erg slecht en het nightmare systeem zuigt ook. Maar ook hier veel checkpoints en infinite continues dus zo moeilijk vond ik de game ook weer niet. Alleen de final gauntlet en bosses zijn heel erg lame. Upgrade systeem is hier beter, chips krijg je van hostages die je kunt vinden. Het vervelende is dat als ze possessed worden dan kun je de upgrade nooit meer krijgen. Hoe hoger je hunter rank, hoe meer je kunt equippen. En die rank boost je door nightmare souls te collecten, dus grinden. Vette OST, en hoewel de game broken AF is (er zitten zoveel glitches in), en sommige level stukken en enemy placements zijn verzonnen door iemand die de mensheid haat, toch verslavend.

Megaman X7

Hier ben ik nu mee bezig en heb deze op Rookie Hunter gezet, omdat X6 een meesterwerk is vergeleken met dit stuk stront. Ik wil hier gewoon snel doorheen. Dit is een kutgame. De half gare 3D gameplay, de VA, de trage menus.. man man..

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 mei 2023, 22:42

RE4make dan eindelijk uitgespeeld. Goede game, denk wel de beste nieuwe remake. Paar slappe bossfights daargelaten. 2 vond ik tegenvallen omdat er geen echte B scenario was en Nemesis is een grap in 3. Hoop dat Code Veronica nu aan de beurt is, die kan wel een opfrisbeurt gebruiken. Deel 9 kijk ik ook naar uit. Capcom is niet te stoppen.

Tevens begonnen aan Tears of the Kingdom. Game grijpt mij nog niet echt, ben nooit zo van bouwen en creatief moeten zijn. Vind het ook niet lekker werken, als het niet hoeft dan skip ik die shit. Exploren is wel weer nice. Ondergronds, in de lucht. Echt tof hoe naadloos dat gaat.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 mei 2023, 17:16

Ik ben helemaal in de retro beland.

Eerst heb ik alle resterende Megaman X games uitgespeeld. 1 t/m 4 al talloze keren gedaan, maar 5 tot en met 8 nog nooit. Nu dus wel. X8 is legit trouwens, leuke game en had een goede template geweest voor X9. X7 trouwens, het maakt X6 een fucking masterpiece. Een van de slechtste games aller tijden.

Maar daarna (weer) Revenge of Shinobi uitgespeeld. Blijft een all time favoriet. En omdat ik toch hardcore bezig was, meteen Alien Soldier er achteraan gedaan.. wat een meesterwerk als je de controls eenmaal down hebt. Heb het uitgespeeld op Super Easy, dat is nog steeds tering onmogelijk maar het enige verschil is je kunt stages oneindig overnieuw proberen.

Nu bezig met Ristar. Een super leuk spelletje die ik vroeger heb geskipt.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 mei 2023, 11:31

Ook Tears of the Kingdom. Heb er nog niet heel veel tijd in kunnen steken, maar tot je op het vaste land in Hyrule beland vond ik het echt heel vet. Daarna een hoop dialoog waardoor ik niet lang kon blijven spelen achter elkaar. Even een keer goed uitslapen en weer verder van het weekend. Bij Breath of the Wild duurde het wel een uur of 20 voordat ik er helemaal in zat.

De mogelijkheden in deze game though, ho-ly shit! Wat zitten daar voor meesterbreinen in Kyoto dat je dit digitaal speelbaar kan realiseren? Soms ga je iets trotseren en denk je dat hetgeen wat je echt in gedachte hebt niet gaat werken, omdat geen enkele andere developer hier rekening mee zou houden of gewoon niet de capaciteit zou hebben om zoiets te realiseren. Hier kan je het gewoon proberen en in 99 van de 100 gevallen lukt het nog ook. Out of the box denken is in dit spel gewoon "in"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

27 mei 2023, 23:47

R-Type schreef:
18 mei 2023, 17:16
Ik ben helemaal in de retro beland.

Eerst heb ik alle resterende Megaman X games uitgespeeld. 1 t/m 4 al talloze keren gedaan, maar 5 tot en met 8 nog nooit. Nu dus wel. X8 is legit trouwens, leuke game en had een goede template geweest voor X9. X7 trouwens, het maakt X6 een fucking masterpiece. Een van de slechtste games aller tijden.

Maar daarna (weer) Revenge of Shinobi uitgespeeld. Blijft een all time favoriet. En omdat ik toch hardcore bezig was, meteen Alien Soldier er achteraan gedaan.. wat een meesterwerk als je de controls eenmaal down hebt. Heb het uitgespeeld op Super Easy, dat is nog steeds tering onmogelijk maar het enige verschil is je kunt stages oneindig overnieuw proberen.

Nu bezig met Ristar. Een super leuk spelletje die ik vroeger heb geskipt.
Hele chille picks allemaal man. Ben zelf ook best een harde fan van Megaman 1-6 en X1-X3. Je begint er toevallig over, heb vorige maand X5 voor PS1 gehaald. Ken hem alleen van emulator nog 20 jaar terug. Ristar ben ik ook wel naar benieuwd, begin al in de Sega sfeer te komen met Lunar The Silver Star op Sega CD, speel daar ook Streets of Rage op. Verder laatst Gran Turismo 4, Chrono Trigger, Castlevania: Symphony of the Night en FF1 uitgespeeld. Nu bezig met FF6, Xenogears en Ace Combat Distant Thunder :D love die oude shit

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jun 2023, 13:27

Street Fighter 6

Capcom heeft echt geprobeerd om SF6 toegankelijk voor iedereen te maken, ook als je nooit online speelt haal je hier waarschijnlijk voldoende vertier uit. De world tour mode begint met een super uitgebreide character creator, en dumpt je dan in Metro City dat door Haggar is opgeschoond en nu vredig is. Je kunt er exploren en random NPC uitdagen voor een battle, zelfs bejaarden. Het is erg grappig.

De tutorials en training mode zijn enorm uitgebreid, je kunt het zo gek niet bedenken of het is in te stellen. De controls kun je ook op verschillende manieren instellen, met onder meer specials onder 1 button etc. De game heeft min of meer alles wel, vergelijkbaar met de moderne MK games.

Battle hub is ook leuk, is een soort grote arcade social space. Je gaat achter een cab zitten en je speelt tegen anderen. Wel ben ik old school, ik wil gewoon een character select screen. Ik join dus, en default staat ie op Luke en modern controls. Ik dacht is mijn game broken ofzo, kan opeens geen normale moves doen. Maar met eerst Square kies je je character en control type, lesson learnt. De classic SF2 games zijn er trouwens ook te spelen. De Drive Gauge vind ik heel tof. Je begint vol en je kunt dus meteen drive cancels, EX moves enzo doen. Maar als je hem volledig deplete ben je tijdelijk een soort sitting duck die sneller stunned, block damage krijgt etc. Ik heb tegenstanders gehad die het te vaak achter elkaar gebruikte en daarna kon ik relatief safe in de aanval gaan. Het is een leuke dynamiek.

De lineup is wel tof, de 8 originele World Warriors, Cammy en Deejay, dan nog Juri en de overige 7 zijn nieuw (hoewel Luke uit SFV schijnt te komen, heb die baggergame snel gedumpt). alleen zien veel nieuwe personages er niet uit. Echter hebben ze allemaal wel vrij leuke en originele movesets. Marisa is een soort marauder, met harde charges en tackles. Manon heeft Judo in het repertoire en dan is er nog een gastje met drunken master style. Goede OST wel, moet even groeien, maar de rap is best vet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jun 2023, 19:02

Final Fantasy XVI demo

Ik baal ervan dat ik de 22e op vakantie ga, want de demo is geweldig. Het zet een uitstekende wereld en personages neer, de VA is spot on en de muziek is fantastisch. De demo eindigt met een flinke climax en je kunt de full game vanaf daar spelen. Ik heb er heel veel zin in. FFXVI wordt een knaller van jewelste.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jun 2023, 09:02

Nooit getwijfeld. Dit wordt de Witcher 3 van deze gen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2023, 15:22

Ik vind het eigenlijk jammer dat ik de 22e een maand bij mijn vriendin ben. Want ik had anders de shit out of deze game gespeeld. Denk wel dat ik ga kopen en nog lekker ga spelen voordat ik laat in de middag vertrek.

Mijn worry is de Eikon battles, ik vind ze niet veel aan hier. Ze hangen vooral in elkaar van domme easy QTE.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 jun 2023, 21:41

Bros before hoes

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

13 jun 2023, 22:07

Final Fuckathon

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

15 jun 2023, 09:40

R-Type schreef:
02 jun 2023, 13:27
Street Fighter 6

Capcom heeft echt geprobeerd om SF6 toegankelijk voor iedereen te maken, ook als je nooit online speelt haal je hier waarschijnlijk voldoende vertier uit. De world tour mode begint met een super uitgebreide character creator, en dumpt je dan in Metro City dat door Haggar is opgeschoond en nu vredig is. Je kunt er exploren en random NPC uitdagen voor een battle, zelfs bejaarden. Het is erg grappig.

De tutorials en training mode zijn enorm uitgebreid, je kunt het zo gek niet bedenken of het is in te stellen. De controls kun je ook op verschillende manieren instellen, met onder meer specials onder 1 button etc. De game heeft min of meer alles wel, vergelijkbaar met de moderne MK games.

Battle hub is ook leuk, is een soort grote arcade social space. Je gaat achter een cab zitten en je speelt tegen anderen. Wel ben ik old school, ik wil gewoon een character select screen. Ik join dus, en default staat ie op Luke en modern controls. Ik dacht is mijn game broken ofzo, kan opeens geen normale moves doen. Maar met eerst Square kies je je character en control type, lesson learnt. De classic SF2 games zijn er trouwens ook te spelen. De Drive Gauge vind ik heel tof. Je begint vol en je kunt dus meteen drive cancels, EX moves enzo doen. Maar als je hem volledig deplete ben je tijdelijk een soort sitting duck die sneller stunned, block damage krijgt etc. Ik heb tegenstanders gehad die het te vaak achter elkaar gebruikte en daarna kon ik relatief safe in de aanval gaan. Het is een leuke dynamiek.

De lineup is wel tof, de 8 originele World Warriors, Cammy en Deejay, dan nog Juri en de overige 7 zijn nieuw (hoewel Luke uit SFV schijnt te komen, heb die baggergame snel gedumpt). alleen zien veel nieuwe personages er niet uit. Echter hebben ze allemaal wel vrij leuke en originele movesets. Marisa is een soort marauder, met harde charges en tackles. Manon heeft Judo in het repertoire en dan is er nog een gastje met drunken master style. Goede OST wel, moet even groeien, maar de rap is best vet.
Ben benieuwd. Heb 'm net aangeschaft voor 36,- op Amazon. Lijkt een prijsfout te zijn dus mocht iemand nog geïnteresseerd zijn; >link<
Afbeelding

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

16 jun 2023, 23:33

R-Type schreef:
13 jun 2023, 15:22
Ik vind het eigenlijk jammer dat ik de 22e een maand bij mijn vriendin ben. Want ik had anders de shit out of deze game gespeeld. Denk wel dat ik ga kopen en nog lekker ga spelen voordat ik laat in de middag vertrek.

Mijn worry is de Eikon battles, ik vind ze niet veel aan hier. Ze hangen vooral in elkaar van domme easy QTE.
Demo inmiddels ook uitgespeeld. Man wat begint de proloog dark. Maar je bent echt meteen invested. En daarna die Eikon challange gespeeld en meteen hooked on the combat. Heerlijk om shit te counteren/parryen en daarna los te gaan met combos.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 aug 2023, 23:28

FFXVI

Ben denk ik op 70%. De game heeft twee gezichten, de set pieces en cutscenes zijn goed. De overall story is eigenlijk goed (al zakt het wel wat in zoals FFXII). Maar de sidequests en de RPG elementen zijn matig. De combat is vet, maar er mis uitdaging en het wordt repetitief omdat het nooit improved en de enemies ook ontzettend repetitief en vrij passief zijn. Of ze hadden er een full on action game van moeten maken met diepere mechanics en de busywork eruit knippen, of meer een RPG. Maar het hangt er nu tussenin.

Helaas dus niet het meesterwerk dat het kan kunnen zijn, wel de beste SP FF sinds XII.

Street Fighter 6

De beste sinds Third Strike. Vanaf launch feature complete en een geweldige netcode. Dat zie je niet vaak meer. World tour is wel tof, veel nostalgie met Final Fight en SF1 characters.

De nieuwe roster is wennen, op het eerste gezicht stonden de designs me niet aan en ik heb bijv. ook liever een Guy dan een Kimberly. Maar het is wennen. Ze spelen allemaal geweldig. Ik heb Marisa een tijdje gemained en nu Manon. Jamie speelt ook heel tof. En de designs van de classic cast is juist perfect, zoals Deejay en Cammy zien er beter uit dan ooit. Vette OST ook, dat character select rap.

Ik kom met Manon nog niet echt Iron rank uit, maar krijg soms ook Platinum voor mijn kiezen lol. En die Rashid DLC char, fuck hem.


Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

09 aug 2023, 04:37

Oracle of Seasons

Nog steeds de beste 2D Zelda, vol originele ideeën (een boksende kangaroe als mount? Sure, why not!) en een lekker vlotte pacing. Met een spelwereld die, hoewel niet helemaal open, een stuk minder verstikkend aanvoelt dan LA en Ages.

De vergelijking met wijn is cliché, maar deze wordt alleen maar beter met de tijd. Helemaal nu de Zelda 1-invloeden (OoS begon ooit als remake hiervan) weer hot zijn door Breath of the Wild-stijl Zelda.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

10 aug 2023, 09:43

Zijn dat nou echt twee verschillende games of is de overworld bijvoorbeeld redelijk hetzelfde?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 aug 2023, 11:25

Anders. Ik vond Ages altijd de mindere.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

10 aug 2023, 13:58

Op een of andere manier had ik altijd het idee dat die twee een soort Pokémon red/blue waren.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 aug 2023, 16:14

Ik heb ze nooit gespeeld alhoewel ik destijds een GBC had en fan was van Awakening. Ik weet nog wel dat in de meeste recensies Seasons inderdaad als de betere game werd aangewezen, die was ik ook van plan om te kopen toen maar tegen die tijd speelde ik eigenlijk niet meer met de GB.

Ik zie wel op wiki dat Ages een wat hoger gemiddelde heeft? Maar Seasons staat hoger in alle ranking lijsten.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv3
Berichten: 242
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re:

10 aug 2023, 16:28

Paus schreef:
10 aug 2023, 13:58
Op een of andere manier had ik altijd het idee dat die twee een soort Pokémon red/blue waren.
Niet gek gezien het feit dat ze vlak na Pokémon rood en blauw uitkwamen en dezelfde color scheme hebben. Je kan ook gebruik maken van je progress in beide om de complete ending te unlocken. Heb ze onlangs beide bemachtigd en zijn pending playtime ^^D

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

12 aug 2023, 10:58

Ages is ook populair denk ik, omdat het meer een N64 Zelda in 2D verpakking is. De game is meer lineair, meer gated en puzzle-heavy dan Seasons.

Het zijn beiden erg goede games met bizar veel functies voor een GBC titel. Er zit zelfs een soort perks systeem in met de equipable ringen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 sep 2023, 19:00

Bomb Rush Cyberfunk gekocht om te supporten, weliswaar met korting. Ja, ik dig het wel. JSRF vroeger op de Xbox gespeeld maar kon me nooit echt boeien itt Tony Hawk ofzo. Mooi dat een black dude je helpt prisonbreaken in de intro. Outer Worlds tevens uitgespeeld. Main story is meh maar de DLC is wel de moeite.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

06 sep 2023, 19:45

Zodra je de movement doorkrijgt is Bomb Rush de fucking shit.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 sep 2023, 08:31

Aight, combat is wel gaar, hadden ze van mij achterwege kunnen laten. Jedi Survivor loopt nu eindelijk fatsoenlijk 60fps dus weer opgepakt. Deze week ook nog Hogwarts en Forspoken binnengekregen, waren afgeprijsd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten