Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 okt 2020, 12:07

Luigi's Mansion 3 uitgespeeld. Was verrassend leuk, had hiervoor enkel Dark Moon geprobeerd. Moest wel ff doorzetten, tempo is behoorlijk laag maar elk level is uniek en brengt weer iets nieuws. Presentatie is dan ook top. Wel wat hekelpunten zoals de besturing en af en toe wat herhaling van vijanden. Hou meer van Mario zijn avonturen tho, die sidekick games kunnen mij nooit helemaal bekoren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 okt 2020, 12:18

LM 3 is ook zeker goed. Hele toffe geheimen zitten erin. Het enige dat ik hekel eraan is dat het 100% completen niks opleverde. Althans, ik ben niets extra's tegengekomen.

Star Wars Squadrons
Eergisteren eindelijk binnengekregen.
Na een half uur proloog al moeten stoppen door motion sickness. Ik had al een tijd geen VR game langdurig gespeeld, dus moest denk weer wennen. Dus gisteren de proloog afgemaakt en dus begonnen met het eerste hoofdstuk. Je begint dan met je crew naar een punt waar je met ze allen op lightspeed kan schieten naar een klus. Je volgt dan met je squad één persoon naar dat punt. Echter, EA, is er meteen een bug waardoor je de persoon die je moet volgen (Gunny) de missie afslaat en allerlei rondjes gaat vliegen met een zenuwachtige melding dat je Gunny moet volgen. Dat deed ik dus braaf een kwartier, maar er gebeurde niets. En door de vreemde capriolen omdat je denkt dat je verkeerd vliegt en niet exact vliegt zoals Gunny, werd ik me weer een partij beroerd. Ik lees het overal en dat het dan na een keer of 7 herstarten wel weer goed gaat... dus toen maar gekapt en good old Rez Infinite gespeeld wat nooit tegenvalt. Tot dusver, voor mij lliever onrails in VR.

Wat ik wel heel gers vind in VR is dat er allerlei Star Wars figuren tegen je praten alsof het real life is. Dus ook al die idioten figuren die het SW universum rijk is. Dat is wel een dingetje als ze zo voor je staan :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 okt 2020, 13:01

Alleen ben je een midget op heuphoogte toch? Die lowres en motion sickness weerhouden mij van een VR aankoop, sowieso vind ik het niet bijzonder en vaak onhandig en niet intuïtief.

Als je alles hebt gevonden met LM3 krijg je wat cosmetische unlocks, niet bijzonder idd.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 okt 2020, 13:49

Ja de proporties zijn vreemd zodra je in je ship zit.

Maaruh, je had pas toch nog die knotsen gekocht met Iron Man?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 okt 2020, 13:53

Klopt, gave it another shot maar die shit is waardeloos.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 nov 2020, 19:19

Halo Master Chief Collection.

Okay, laatst schoot iemand met een Battle Rifle door mijn ruit en een briefje erbij. "Speel de Halo's'. Afzender, ene "T'. Geen idee wie, vast een fan. Ik ben van de week dus maar begonnen.

Halo 3

Deze game vond ik teleurstellend op de 360. De campaign was vermakelijk maar vond de gameplay traag en de multiplayer klikte niet zoals Halo 2 dat deed. Tot overmaat van ramp kwam MW ook nog eens uit en de rest is historie. De game komt beter tot zijn recht in remastered vorm. Het speelt beter, ziet er mooier uit en de framerate is meer dan verdubbeld. Campaign heeft ups en downs, de eerste 2 levels vond ik wederom niet zo. Tsavo en The Storm zijn het hoogtepunt. Met de Flood is ie weer wat minder en Cortana (het level breh) sucks nog steeds, maar was daar vrij snel doorheen. Friendly AI sucks tegen de Scarabs, als ik rijd schiet ie geen stragglers, als hij rijdt dan ga je dood. Volgens mij killde ik ze vroeger on foot, weet niet meer. Dan ging de scarab een paar keer down op een duin, kon ik er niet inspringen lol. Laatste level sucks ook. Op 360 speelde ik hem op Heroic uit, en daarna nog gedeeltelijk op Legendary (was solo erg moeilijk), dat gaat me niet meer lukken. Overall wel vermaakt, soundtrack is top.

Halo 4

Mwah. Heel erg beproefd. Veel saaie indoor lokaties (en bijna alles lijkt hetzelfde), vervelende enemies. Soundtrack minder. De open levels (het beste van deze serie imho), zijn hier lang niet zo open en ik liep tegen talloze bugs aan omdat het script nogal weigert te starten. Reclaimer is een fucking kutlevel, die heb ik overnieuw moeten starten. Dit is geen goede game, wel een leuke GP tijddoder. Dat excuus van 343 ook, dit is onze eerste dus wees lief. Ja, nou, 5 moet nog slechter zijn brehs.

Nu bezig met ODST. Dit vind ik so far de beste. Maar ik ben na een dik uurtje al op de helft zo te zien. Was geen full price waard, al weet ik nog dat ze alle DLC bijleverden als excuus. Als je die al had dan had je pech. Maar soundtrack is 10/10. En de sfeer is spot on, in het donker is ie zelfs thriller.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 nov 2020, 19:36

<3

Nu Reach nog. Maar check wel even of het geluid eindelijk is gepatched.

ODST is wel gers maar inderdaad te kort. Het was officeel ook dlc, maar Microsoft wilde itt Bungie anders.

Halo 4''s Forerunners zijn saaie vijanden en de nieuwe wapens nergens zo goed als Bungies og's.

Op Halo 3 heb ik zelf weinig aan te merken. Juist het robuuste ruwe niet gepolijste voelt aan als een vakantie in een fantastisch land waar nog niet veel toerisme is :p 30 seconds of fun & on & on...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 nov 2020, 21:11

Bungie had nog een contract voor 2 games geloof ik, zij hebben daarom een full release van ODST gemaakt.

Bungie was zat van Halo maken...

... Dus ze gaan Destiny maken :lol:

Destiny is een neutered Halo. Al was de MP van Destiny 1 legit leuk, zo'n 300 uur ingestoken en structureel iron banners gemaxed. Die MP is reeds verneukt. D2 suckte echt hard. De hele zwik staat op GP maar ga het ook niet meer downloaden. Ik probeerde de free play vorige maand nog op PS4. Ik snapte er niks van. Wat moet je doen als returner? Ik heb het snel weer verwijderd. Fuck Destiny.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 nov 2020, 22:15

Destiny 2 was enorm slecht bij launch, maar sinds Forsaken is er veel veranderd en is de game nu wel goed. Merk ook dat sinds het vertrek bij Activision er veel meer interessante aspecten bij zijn gekomen en de game niet meer zo dumbed down is. Maar dat valt te verwachten met Activision...
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

15 nov 2020, 23:17

Klopt sinds Forsaken is de game echt enorm vooruit gegaan. Het is nu gewoon een hele leuke, goede game. Alleen door de hele slechte start houd de game wel altijd een beetje een na smaakje.

Ik speel het weer met plezier iig, en die seizoenen zijn opzich ook wel leuk gedaan zo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 nov 2020, 09:31

De eerste Destiny was wel leuk, maar het duurde allemaal te lang voordat het een volwaardige game werd. Toen zo'n beetje de Raids werden geïntroduceerd, gooide ik de handdoek in de ring. Ik had voor mezelf besloten te stoppen met deze verslaving (die diep van binnen nooit echt leuk voelde) te stoppen zodra er een knaller van een game zou verschijnen en daar was toen Bayonetta 2.
Ik heb 2 keer aan een Raid deelgenomen en nooit vanaf het begin ermee gestart. Eén daarvan was nog met people van Pixelcake o.a. R-type, James en als ik me niet vergis Henky. Ik begreep er geen reet van wat de bedoeling was :lol:

Btw de controls waren wel lekker en typisch Bungie. Daarom sta ik toch in dubio om toch deel 2 een keer te proberen wanneer de next gen patch er is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 nov 2020, 10:22

Xbox Series X
Quick Resume is echt een uitvinding. Hierdoor ga ik zoveel meer games spelen. 1 bigg ass AAA titel en tussendoor allerlei andere licht verteerbare content dat ik nooit had gedaan als het switchen tussen games langer dan een minuut had geduurd. Het voelt als het gamen op je (S)NES/Master System/Megadrive als je met de kerstvakantie een zooi games in 1 keer huurde voor een langere periode. I love it!

Ori and the Will of the Wisps
Wat een presentatie! Alleen al het gevoel wat de intro bij me oprakelde was fantastisch! De graphics, de vloeiende framerate en de Atmos soundtrack maken het tot Disney niveau. Deze had ik bewaard voor de Series X, omdat de One X framerate issues zou hebben. Hier niets gemerkt. Alleen in het begin de melding dat mijn TV geen 4K120hz support en dus automatisch 6K(!) en 60fps werd ingesteld deed een beetje pijn na het pas 2 jaar hebben van een premium TV…

Streets of Rage 4

Eindelijk met 4 lives op Mania de boss bereikt en daar zwaar afgemaakt. Is niet te doen, maar dat zei ik een poos over de weg ernaar toe. Ooit gaat het gebeuren!

Demon’s Tilt
Een fijne -soms wat te drukke- pinbalgame. Helaas nog geen scores van mensen in mijn friendslist om tegenop te boksen, maar alleen tegen mezelf van gister is ook vermakelijk.

Tetris Effect Connected
Iets minder leuk dan de VR versie. De immersie is uiteraard een pak minder dus het “we zijn allemaal één” gevoel waar de game zich naar opbouwt is hier een pak minder. Het speelveld had ook wat groter gemogen, maar dat zal wel met de competitieve mp gedeelte te maken hebben.

Resident Evil 3
Finished. Het is minder dan deel 2, maar nog steeds extreem goed. Dusver stuivertje wisselend met Streets of Rage 4 als GotY.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 nov 2020, 11:19

Ja maar het werkt dus (nog) niet met Yakuza en FH4, games die ik momenteel regelmatig speel. Tenzij ik iets fout doe maar je hoeft niks te doen. MCC, NG2, KI oa werken wel.

De laadtijden zijn DE feature van deze gen. Ik vind het wel buitensporig worden dat er comparisons zijn van 2.4 seconden vs 3.6 seconden, maar dat geeft wel aan hoe essentieel deze upgrade is. Ik zei eerder dat we eindelijk cartridge speeds hebben, scratch that, het is eigeniljk sneller. Het is meer zoals een X aantal in 1 cartridge met save states. Want je zit het ene moment in level 2 van Ninja Gaiden en bent er even klaar mee, 3 seconden later loop halverwege in ODST rond.

Uiteindelijk kost gamen tijd, en die wil je vullen door te gamen. En ik denk niet dat je wilt weten hoeveel tijd je kwijt bent geweest aan laadtijden van Witcher, Bloodborne, Creed etc. Doodgaan, weer een minuut laden, nieuw level, fast travel, weer een minuut. Dat is weg. Je haalt er meer gametijd uit en volgens mij is dat priceless (games zijn terecht duurder geworden, snap het nou!). Naast dat er geen irritaties zijn (sidequest is in Skellige? laat maar, geen zin in nu). Eigenlijk moet ik TW3 even op de S dumpen, kan zijn dat ik zo weer hooked ben omdat ie alles zo snel laad.

Daarom ga ik all digital. Het niet hoeven te wisselen van een disc (defeats purpose van quick resume btw), met de SSD's is geweldig. Soms zijn nieuwprijzen wat hoger en er is geen resell, maar je kunt niet alles hebben. Gebruiksgemak is 10x beter.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

16 nov 2020, 11:27

Nu met de nieuwe Xbox nog niet echt bezig met 1 game, dus speel alles wat doorelkaar.

Forza Horizon 4 hoewel natuurlijk niet een nieuwe game ziet het er ontzettend goed uit nog zeg.

Forza 7
Tsja had eerst Forza Horizon 4 gespeeld en toen deze, dan valt deze game grafisch ineens wel wat tegen.

Gears 5
Alleen nog maar de 1e missie gespeeld en eigenlijk precies wat ik ervan verwachte niet meer en niet minder. He het is Gears.

Destiny 2
Nieuwe uitbreiding en seizoen en is weer erg leuk om te spelen. Nu alleen nog de next gen update.

Mortal Kombat 11
Heb een probleem met de game als ik HDR aanzet in de game hou ik zwart beeld. Doe ik deze uit dan is het wel goed.

Planet Coaster Console Editie
Dit is erg tof alleen wel even wennen om met controllee te spelen.

Soul Calibur 6
Man ik weet niet wat het is maar hoe ouder ik wordt hoe minder leuk ik fighting games vind. En game lijkt erg verouderd.

Moet nog Sea of Thieves proberen verder.
En denk dat ik nu wel een beetje klaar ben met testen en toch de nieuwe Yakuza ga aanschaffen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 nov 2020, 14:02

https://www.gamespot.com/articles/some- ... 0-6484341/

Duidelijk dus. Werkt idd niet in een aantal games. En er is ook geen warning nee, dus je kunt progress verliezen. Dit wordt wel opgelost. Al dan niet door een warning (zoals op PS4 etc), of dat het werkt.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

16 nov 2020, 21:26

Eindelijk mij eens volledig achter Ghost of tsushima gezet.
Graphics en battlesysteem vind ik geweldig.
Dialoog en personages vind ik iets minder. Iedereen is zo serieus, en als er dan eens een grapje verteld wordt dan is het flauw.. Maar neemt niet weg dat het echt wel een zeer goede game is.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 nov 2020, 22:24

Ocarina of Time
Blijft toch een tijdloos spelletje wat betreft de sfeer en ingenieuze puzzels en werelden. De game mechanics zijn wel wat verouderd, maarja. Heb nu eindelijk alle spiritual stones. Die boomerang is wel echt een verademing, maar ben je gelijk ook weer kwijt...
Spoiler:
Ganondorf voor het eerst ontmoet en ben nu grote link, zo cool. Tot nu toe 1 x iets moeten opzoeken, maar dat was op een plek waar je gewoon over een heuvel tussen bewakers door moest rennen...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

17 nov 2020, 09:34

R-Type schreef:
16 nov 2020, 11:19
Uiteindelijk kost gamen tijd, en die wil je vullen door te gamen. En ik denk niet dat je wilt weten hoeveel tijd je kwijt bent geweest aan laadtijden van Witcher, Bloodborne, Creed etc. Doodgaan, weer een minuut laden, nieuw level, fast travel, weer een minuut. Dat is weg. Je haalt er meer gametijd uit en volgens mij is dat priceless (games zijn terecht duurder geworden, snap het nou!).
Eigenlijk met Game Pass Ultimate vind ik die prijsverhoging nog lastiger te verteren :lol: Met nieuwe games neig ik nu al helemaal niets meer te kopen voor de full buck of het moet echt een titel zijn die ik per se direct wil spelen, maar kom nooit verder dan de usual 3 franchises waarvan er 1 meteen op Game pass verschijnt (en hoogstwaarschijnlijk ook gewoon koop ivm Legendary Editions) en de andere nooit afgeprijsd worden, omdat het Nintendo titels zijn en zeker geen 80 euro zonder een plastic zwaardje of Amiibo.

De extra aan tijd die je krijgt is ook door de hardware en niet door de software. En daar verwacht ik binnen een maand tijd 1000 euro aan uit te geven XX:S
Yellow schreef:
16 nov 2020, 22:24
Ocarina of Time
Blijft toch een tijdloos spelletje wat betreft de sfeer en ingenieuze puzzels en werelden. De game mechanics zijn wel wat verouderd, maarja. Heb nu eindelijk alle spiritual stones. Die boomerang is wel echt een verademing, maar ben je gelijk ook weer kwijt...
Spoiler:
Ganondorf voor het eerst ontmoet en ben nu grote link, zo cool. Tot nu toe 1 x iets moeten opzoeken, maar dat was op een plek waar je gewoon over een heuvel tussen bewakers door moest rennen...
Het is alweer een tijd geleden, maar die boemerang houd je toch heel de game? Althans, wanneer je de jonge link bent? Speel je het overigens op de N64 of 3DS? Ik zou zo graag een remake hiervan willen zien op de Switch. De 3DS versie is wel te doen en goed gelukt, maar ik mis gewoon de onderdompeling van de game op je TV.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 nov 2020, 09:55

Full buck kopen doe ik zo weinig tegenwoordig. Of ik wacht met gemak een maand of 4 zoals met RE3. Toevallig dan Yak 7 gekocht vorige week, maar dat was de eerste sinds... Tony Hawk? Die was niet eens full whack. Dan moet het Tsushima zijn geweest.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 nov 2020, 10:16

Zo'n Resident Evil 8 is dan wel weer een titel die ik meteen wil spelen als het uitkomt. Geruchten doen de ronde dat het ook VR support krijgt. Betekent dit dat er een PSVR2 aanzit te komen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

17 nov 2020, 10:55

SmartTies schreef:
17 nov 2020, 09:34
Yellow schreef:
16 nov 2020, 22:24
Ocarina of Time
Blijft toch een tijdloos spelletje wat betreft de sfeer en ingenieuze puzzels en werelden. De game mechanics zijn wel wat verouderd, maarja. Heb nu eindelijk alle spiritual stones. Die boomerang is wel echt een verademing, maar ben je gelijk ook weer kwijt...
Spoiler:
Ganondorf voor het eerst ontmoet en ben nu grote link, zo cool. Tot nu toe 1 x iets moeten opzoeken, maar dat was op een plek waar je gewoon over een heuvel tussen bewakers door moest rennen...
Het is alweer een tijd geleden, maar die boemerang houd je toch heel de game? Althans, wanneer je de jonge link bent? Speel je het overigens op de N64 of 3DS? Ik zou zo graag een remake hiervan willen zien op de Switch. De 3DS versie is wel te doen en goed gelukt, maar ik mis gewoon de onderdompeling van de game op je TV.
Nee kreeg hem bij de Zora's. En daarna snel niet meer bruikbaar als oude link, maar heb hem nog wel. Ik speel de N64 versie op de Wii U.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 nov 2020, 12:00

Oja, als je straks weer kan switchen tussen jong en oud en dan alleen als jonge versie.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

17 nov 2020, 13:40

SmartTies schreef:
17 nov 2020, 10:16
Zo'n Resident Evil 8 is dan wel weer een titel die ik meteen wil spelen als het uitkomt. Geruchten doen de ronde dat het ook VR support krijgt. Betekent dit dat er een PSVR2 aanzit te komen?
RE7 ook pas in de dump gekocht haha, maar die had ik achteraf wel direct willen hebben. RE8 doe ik day one.

VR, geloof ik niet zo. Volgens mij is dat meer een gerucht omdat de game er momenteel nogal last-gen uitziet. PSVR2 komt sowieso niet binnen nu en 2 jaar (en ik denk helemaal niet, tbh). Gelukkig hebben we de PSVR nog, die gaat niet weg. Past qua design ook wel bij de PS5 trouwens, lol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 nov 2020, 09:12

Het was ook na deel 5 en 6 niet meer de franchise die je blindelings kon reserveren. 2, 3, Remake, Zero en 4 heb ik meteen met launch gekocht. Code Veronica ook later pas.

Een nieuwe VR bril is geen overbodige luxe. Ergens hoop ik dat Microsoft zich er ook op voorbereid. Misschien eventjes Valve kopen ofzo :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 nov 2020, 17:34

Halo: ODST

De beste. Soundtrack en sfeer zijn top notch. Invalshoeken van de squad zijn ook goed gedaan. Uiteindelijk ken je het trucje wel, je moet weer een stuk door de sandbox lopen, en je triggert weer een missie. Maar de missies zijn goed. Deze heeft eigenlijk een uitstekende pacing en lengte.

Halo: Reach

De meest dudebro game in de reeks. En ook wel wat meer geinspireerd door CoD enzo. Moest af en toe sterk denken aan Destiny, het is wel duidelijk dat Bungie daar al aan zou gaan werken. Qua set pieces komt ie overeen, veel open levels en vehicles ook. Grotere enemy waves maar jij bent meestal ook met een squad. Maar uiteraard heeft deze wel een veel betere SP. Sommige levels vond ik wel wat te lang doorgaan. Maar bijvoorbeeld die in het flatgebouw met de jetpacks vond ik heel goed. Bungie zijn meesters van de skyboxen, die waren in de eerste game al goed, maar op de nieuwere consoles helemaal.

Voorlopig wel genoeg gehad. 5 ga ik nog wel een keer mee verder.

The Witcher 3.

Ik wilde hem toch even proberen. Na alleen nog maar 60fps games te hebben gespeeld was dit even wennen. Maar deze versie is veel beter dan de PS4(Pro) versie die ik gespeeld heb. Er is geen enkele texture pop in zover ik kon zien (dit is een enorme verbetering), er zijn geen laadtijden, en het menu voelt wel wat laggy door de 30fps, maar is wel super snel. De game loopt eigenlijk gewoon perfect, behalve dan dat ie geen 60 frames is (er komt wel een next-gen upgrade, wie weet).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten