Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 jul 2021, 20:41

Nederlandse updates zijn al doorgevoerd. Je moet betalen voor Schiphol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 jul 2021, 22:48

Halo Infinite preview
2 uurtjes gespeeld. Er is nog niet veel te beleven met 2 maps, 4 players tegen 4 bots en een oefen range, maar dit is wel weer classic Halo zoals ik het wil zien. Tot nu toe voelt het aan als een mix van het beste van Halo 3 en 5 online. 5 PvP was best wel goed alleen die specials waren niet nodig. De sprint in Infinite is gelukkig niet te snel waardoor het tactischer blijft. Heb nog niet uitgevogeld hoe ik de grappling hook moet gebruiken maar ga zo eens checken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 aug 2021, 10:30

Hoor positieve dingen idd. Ziet er ook wel goed uit.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 aug 2021, 15:54

Sinds de release alleen maar de Mass Effect legendary trilogie aan het spelen. In m'n herinnering was ME2 de GOAT, maar vind dat inmiddels de minste van de drie. Wat mij betreft ME3 > ME1 > ME2. De combat van deel 3 is gewoon perfect, oa met al die soorten combo's. Deel 1 was tof door de RPG elementen en de opbouw van het verhaal en wereld. Deel 2...tja, die kreeg destijds alle lof, maar op de loyalty missions na vind ik hem niet meer dan een 7,5 ofzo. Het is duidelijk het middelstuk van de trilogie, er gebeurt eigenlijk weinig qua grote gebeurtenissen. Driekwart van de game is je team bij elkaar sprokkelen voor een eindmissie die niet zoveel voorstelt. Awesome characters wel though. Deel 1 en 3 zal ik nog vaker opnieuw spelen, deel 2 niet zo snel. In alle delen is Renegade spelen in ieder geval top vermaak.

I should go.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 aug 2021, 22:41

ME3 heeft absoluut de beste gameplay van de trilogy, maar voelt ook wat budget aan soms. Vooral die Cerberus missies die zich afspelen op de multiplayer maps en bepaalde NPC's zijn back seated. 3 wordt vooral gehaat vanwege het einde maar dat boeide me niet zo. Het gaat om de reis. Het is een leuke trilogy om te spelen. ME1 heeft de minste gameplay en AI maar is wel de beste game imo. In 2 vond ik vooral de NPC's het best. En destijds was belangrijke DLC gated achter een purchase, volgens mij Arrival. Shadow Broker was ook heel goed.

Anyway, ik ben vorige week weer wat gaan gamen.

Ninja Gaiden 2

Deze heb ik afgerond. De beste game in de franchise. De crowd control en move sets zijn insane. Het is controlled chaos. Op hogere graden is ie unfair, maar op Warrior is de game zeer fair imo. Er zitten wel wat bullshit fights in (die fucking electrische fish), maar niets is onmogelijk. Je kunt gruwelijk tekeer gaan met essence management en ultimate technique charges. Je krijgt health terug na iedere battle.

Ninja Gaiden Black

Deze er direct achter na gedaan. Het grappige is dat ik over beide games precies even lang heb gedaan. Deze is een stuk minder om diverse redenen. Allereerst de combat, het is lang niet zo uitgebreid en meedogenloos als in 2. Ten tweede hebben ze hier een adventure van proberen te maken, soms werkt dat, vond de airship bijv. een tof level. Maar vaak werkt het platformen totaal niet en het backtracken kwam me echt de strot uit soms. NG2 heeft dit allemaal gestroomlijnd en wat mij betreft ten goede. 2 heeft een aantal absolute kutlevels (de jungle vooral), maar 1 kan er ook wat van. Die military base zuigt en die onderwater chapter had in zijn geheel verwijderd moeten worden. Vond die magma cave ook kut. En de eindbaas is hilarisch slecht, sta je ineens op een plateau met nieuwe mechanics en moet je bloedirritante lasers ontwijken. Of die daarna, die skeletons op je spammed. Gewoon alle Ninpo items en Inazuma blijven gebruiken, meer deed ik niet. Het is wel bizar hoe goed deze game er uit ziet. Er zijn PS4 games die er minder goed afkomen, Nioh bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

15 aug 2021, 11:50

R-Type schreef:
19 jul 2021, 08:40
Hier een positievere:

Death of the Outsider

Zoals bekend is Xkist de place to be voor janky Arkane games. Ook Death of the Outsider is geboost (en deel 2 niet, wel apart). Is een heerlijke game, heb ook wat powers, maar zie de mogelijkheden nog niet helemaal. Het is anders dan 2, en dat is al even geleden. Fijn stukje DLC, al vind ik op basis van de eerste chapters Dishonored 2 beter.
Ben er ook maar eens voor gaan zitten, had de game al die tijd voor de PS4 liggen. Leuke expansion maar schiet te kort op sommige plekken. Vooral bij sidequests is dit het geval. Je hebt dan nauwelijks keuzes om de opdracht te voltooien. Ik was het op een gegeven moment dan ook zat en doodde iedereen die in mijn weg stond. Heeft toch geen gevolgen zoals bij de main delen. Voor zo'n belangrijke afsluiter is het verhaal whatever, maar he een black chick heeft de lead.

Hopelijk blijft Arkane dit soort games maken. Deathloop weet ik zo nog niet, zal ook tof zijn maar het spreekt mij minder aan dan Dishonored/Prey.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 aug 2021, 10:28

Deathloop lijkt me niks.

Death of the Outsider gaat wel, maar het is heel beperkt. Je hebt 3 krachten. Dus veel variatie is er sowieso niet. Op het einde kies je tussen killen of niet killen van de outsider, dus maakt niet uit hoe je speelt.

Heb Dishonored 1 nog op de backlog, paar levels gehaald. De remaster is wel vet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 aug 2021, 08:10

Tales of Arise demo

Hier word ik wel blij van. Een mid tier JRPG die erg lekker speelt en er kleurrijk uit ziet. Het is niet zo anime als de vorige paar. In tegenstelling tot Scarlet Nexus demo kon ik hier wel inkomen. Leuk en snel vechtsysteem. Misschien wel wat minder diep ditmaal maar de voortekenen zijn dat dit de beste sinds Vesperia wordt.

Ben met Judgment en deze wel zoet hoop ik.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

18 aug 2021, 10:46

Ga beide games wrs ook kopen. Demo nog even spelen binnenkort. Persoonlijk vind ik Xillia 1 veel leuker dan Vesperia. Dus hoop qua verhaal dat het meer die kant op gaat. Gameplay van Xillia vond ik ook tof. Van Berseria en Zesteria was volgens mij iets te overdreven, al kon Berseria me ook nog wel bekoren.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 aug 2021, 10:59

Vesperia was gedateerd. Heb me wel vermaakt met de remaster. Alleen die eindeloze dialogen als je een dorp in kwam, en dan de party weer uit elkaar. Dat ging keer op keer. Xillia vond ik in tegenstelling tot velen ook erg leuk. Die game was behoorlijk gestroomlijnd. Maar daardoor wel overzichtelijk. Je had wel die partymember die constant liep te double crossen, Alvin geloof ik. Dat begon irritant te worden, maar Tales games trollen je volgens mij ook bewust met dat soort dingen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

19 aug 2021, 08:43

R-Type schreef:
18 aug 2021, 10:59
Vesperia was gedateerd. Heb me wel vermaakt met de remaster. Alleen die eindeloze dialogen als je een dorp in kwam, en dan de party weer uit elkaar. Dat ging keer op keer. Xillia vond ik in tegenstelling tot velen ook erg leuk. Die game was behoorlijk gestroomlijnd. Maar daardoor wel overzichtelijk. Je had wel die partymember die constant liep te double crossen, Alvin geloof ik. Dat begon irritant te worden, maar Tales games trollen je volgens mij ook bewust met dat soort dingen.
Ja bij characters als Alvin weet je vooral vaak wel dat ze uiteindelijk toch wel aan je kant staan, want het is een partymember.

Los daarvan heb ik even de demo gespeeld (niet uitgespeeld, want was laat en hij slaat niks op). Maar wat ik nog niet helemaal snap is hoe je vijanden kan "breaken" (waardoor je samen met iemand anders er een special move op kan doen). Want bij sommige gaat dat heel makkelijk, maar bij andere bouw je amper dat metertje op voordat het weer terugzakt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 aug 2021, 09:51

snap ik ook nog niet helemaal.

Wel kun je partymembers wisselen door d-pad in te houden. Zo kun je ook van playable character veranderen en je hebt er ook 2 op reserve die je kunt inbrengen. Maar je moet waarschijnlijk rekening houden met je artes, als je ze deplete ben je tijdelijk stunned. En de CP die bij acties omlaag gaat. Ik speelde met die shield lady, die speelt wel tof en kan hits tanken. Ik denk dat het met timing te maken heeft van je eigen skills en die specials van je party members die op een cooldown zitten.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

19 aug 2021, 10:03

Ja precies zat al te denken met combo van normal attacks, artes en dan het inzetten van party members. Misschien idd blocken/dodgen om in overdrive mode te komen. Maar dan nog vind ik het raar dat het bij sommige zoveel sneller gaat. Behalve bij bijvoorbeeld die grote steenachtige monsters die zo'n duidelijk weakpoint op hun rug hebben.

Zo'n special enemy (ik vond ergens zo'n grote zugle of hoe die beesten ook alweer heten) kun je trouwens alleen breaken om hem even op de grond te laten vallen zodat je wat tijd hebt om op hem in te hakken. Maar niet om zo'n special move te doen, dat kon pas op het einde. Kon hem wel verslaan trouwens. Je had genoeg items om eigenlijk behoorlijk te falen en het nog te halen. Ik speelde op moderate (wat hoger is dan normal gek genoeg).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 aug 2021, 12:03

moderate is altijd tussen normal en hard in, in tales games.

Meestal begin ik op normal, en dan ga ik omhoog. Dat is wel tof aan tales of, de difficulty modes zijn altijd erg flexibel. En als je te hoog level bent of te goede wapens hebt en je merkt dat battles te snel voorbij zijn kun je veranderen. Volgens mij zijn de rewards dan ook beter.

Maar ik vind ze hier wel tanky. Er is ook een hidden boss die na de mantis verschijnt, maar heb die nog niet getriggerd. Niemand weet precies hoe, zal vast niet random zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 aug 2021, 19:06

Hades

Momenteel populaire Roguelike.

Het ziet er tof uit, speelt heerlijk en de vibe is tof. Maar Hades laat ook zien waarom ik niet zo van de roguelikes ben. Je krijgt een random build, en je begint steeds weer overnieuw. Natuurlijk behoudt je wel je currency en kun je permanente upgrades kopen. Maar soms begin je met een klote build, de andere keer voel je je weer OP. Heb de eerste boss gehaald met een Artemis Bow build, dat was echt OP stuff. Met de andere wapens was ik minder succesful so far en kwam ik niet langs de boss.

Art of Rally

Dit is echt een hele vette game. Art of Rally heeft dreamy visuals, maar een nog veel vettere dreamy trance soundtrack. Deze soundtrack is fucking god tier. Zet de music op 100 en de engine sounds laag en je hebt een soort Rez achtige Rally trip. Zo vet is ie.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 aug 2021, 23:34

12 Minutes.

Best grappig, maar uiteindelijk begint de klad er een beetje in te komen. Je weet al redelijk veel, en je moet steeds dezelfde handelingen doen, met net een andere vraag waardoor je weer iets meer weet. Het meest tricky is de game eigenlijk for real starten omdat
Spoiler:
de enige mogelijkheid de drawer is in die paar seconden die je hebt als je binnen komt.
Ik zag geen andere manier om de plot te advancen, liep allemaal op niks uit. Dit is eigenlijk constant het dingetje, er is maar 1 goede actie, vraag of antwoord iedere keer, anders restart.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 aug 2021, 13:43

Call of Duty: Vanguard Beta

Het is een 2 v 2 mode met geld en mid game purchases. Best een kutmode. De gameplay is zoals MW2019, het voelt zwaar en niet slecht. Maar het speelt wat houteriger. WW2 sucks ook. Dit wordt denk ik een makkie voor Battlefield.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

28 aug 2021, 23:27

R-Type schreef:
19 aug 2021, 19:06
Hades

Momenteel populaire Roguelike.

Het ziet er tof uit, speelt heerlijk en de vibe is tof. Maar Hades laat ook zien waarom ik niet zo van de roguelikes ben. Je krijgt een random build, en je begint steeds weer overnieuw. Natuurlijk behoudt je wel je currency en kun je permanente upgrades kopen. Maar soms begin je met een klote build, de andere keer voel je je weer OP. Heb de eerste boss gehaald met een Artemis Bow build, dat was echt OP stuff. Met de andere wapens was ik minder succesful so far en kwam ik niet langs de boss.

Ik heb dus precies hetzelfde. Heb Hades gespeeld toen het al in early acces was omdat super giant studios een goede naam heeft (bastion en transistor waren best tof). De artstyle is ook gorgeous en het speelt als een tiet. Maar roguelikes zijn precies om de reden die je beschrijft niet mijn ding. De ene run kom ik tot het einde zonder al teveel moeite, dan heb ik nog behoorlijk wat leven over. En de andere run zijn je upgrades gewoon dusdanig kansloos dat je veel minder ver komt. Gelukkig kun je veel upgraden in Hades, waardoor je runs wel wat makkelijker worden, maar het kanselement blijft en is imo gewoon niet heel chill.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 aug 2021, 08:27

Na een run of 10 had ik volgens mij mijn eerste finish. Zorg dat je je base stats flink upgrade. Kies dan als het kan bij elke chamber voor boons. Ik ben soms zwaar OP. Vind de range wapens alleen niks aan maar ik ben altijd van de close combat.

Bayonetta (remaster) vannacht uitgespeeld. Eerste achievement had ik tien jaar geleden op de 360 behaald maar ik kon er destijds maar niet inkomen. De absurditeit trok ik niet. Vind het nu nog steeds too much af en toe. Een DMC vind ik dan wel weer tof raar genoeg. Anyway, game is vermakelijk en snap wel waarom ie als classic wordt beschouwd maar er zitten echt bloed irritante stukken tussen die soms veel te lang doorgaan zoals de on-rail secties. Ook jammer van het hergebruik van bosses en locaties maar dat lijkt inherent aan het genre. Sowieso deed de game mij veel aan DMC4 denken. Wapens waren niet boeiend imo, halverwege gebruikte ik alleen nog de katana. Heb 2 voor de WiiU liggen maar koop hem nog wel een keer voor Switch.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 aug 2021, 15:22

Ik heb hem van de week uitgespeeld, wel wat meer dan 10 runs. Hades zelf versloeg ik na de 2e try. Toen het kwartje viel vond ik Hades wel tof. De fout die ik maakte was dat ik meteen voor een build ging, maar je moet je eerste runs gewoon Darkness en keys pakken, en inderdaad je Mirror maxen en de tier 2 wapens scoren. Ook fountains plaatsen en die nectar aan alle gods en npc geven. 100 health als start, darkness to health, iedere room een 30% respawn, back attack bonus, 2 DoT attack bonus etc. Die moet je allemaal maxen met darkness. Op een gegeven moment haal je level 1 structureel, dan drop je die respawn keepsake, ik ga altijd voor 150 gold. Dan kun je sowieso wel een boon kopen op het einde. Of, ik neem een god spawn, omdat je dan je build kickstart met een god die je wilt (hopen dat je iets nuttig krijgt).

Het is niet geheel random. Je wordt op een bepaald pad gestuurd als je je eerste keuzes maakt. Ik had een enorme OP coronacht bow build (Aspect of Chiron), die bijna was zoals ik het wilde. Ik had Doom op mijn attack (naar level 5 geloof ik, heroic in laatste level, deed bijna 300), en ik had Chain shot en perfect shot hammer dus halve rooms werden meteen geraakt + doomed en drunk. Op mijn special Hangover. De Chill dash van demeter. Dus dat zijn 3 debuffs. En met die mirror upgrade van damage bonus wanneer 2 bebuffs proccen was dat waar ik voor ging. En ik had Support Fire en nog een paar critical boosts van Artemis, alsmede haar Call (Die one shot een boss phase, call is underrated, het is een lifesaver). Support fire is zo goed, het is gewoon gratis dps. Health is overrated, je moet gewoon niet geraakt worden. Ik had 300 health max, maar ging het eindgevecht in met 190 en haalde het. Dus 200 ish is wel genoeg imo. Duo boons zijn helemaal baas, ligt er wel aan welke.

Level 3 is verreweg de moeilijkste. Die spearmen, archers, shield gasten en die fucking kutbaas die moeilijker is dan Hades. Als je level 3 haalt, dan kun je 4 ook. 4 heeft hele kleine rooms, dus als je multihit hebt, ben je home free. Je moet alleen Hades zijn patronen weten (zijn casts moet je prioriteren, en achter die pillars staan in fase 2, gooi in fase 2 gewoon full Call bar op hem).

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 aug 2021, 17:57

Heb juist geen moeite met Elysium. Traps zijn easy te dodgen en doen veel damage aan enemies. Backstab en armor damage moet je daar hebben. Met die bosses eerst de stier killen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

29 aug 2021, 18:24

Gewoon Arno schreef:
29 aug 2021, 17:57
Heb juist geen moeite met Elysium. Traps zijn easy te dodgen en doen veel damage aan enemies. Backstab en armor damage moet je daar hebben. Met die bosses eerst de stier killen.
Ja klopt maar ik wipe wel eens als ik die room krijg met die roze blob miniboss versie en die talloze archer eggs. Ik vind die armored shielded guys in dat level gewoon irritant, en dan moet je eggs ook killen.

Die bosses zijn gewoon kut. Die stier is het probleem niet als je een beetje zijn triple slam ontwijkt en toeslaat. Maar de potshots van die eikel. Je kunt wel steeds achter een pilaar dashen maar vind het gewoon geen lekkere fight. Je kunt hem ook niet zo heel vaak raken. Wel schijn je charm van Aphrodite's Call te kunnen doen op het moment dat hij zijn call doet, dan valt ie de stier aan lol. Maar dat houdt wel in dat de stier dan nog leeft, en die tactiek bevalt me niet. Het is wel handig om die stier solo al te treffen zodat ie niet aan full health is.

Die Hydra is veel leuker (vooral als je reflect in je build hebt), en vind de meeste Fury varianten ook wel leuk. Hades is ook niet onaardig, al is 2 bars wel drawn out.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

01 sep 2021, 08:46

No More Heroes 3:

Dit is alles wat ik wil van een opvolger van NMH én de combat is ook nog eens BY FAR de beste in de serie? In my veins.

Die janky overworld en grindhouse resolutie neem ik dan wel voor lief.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 sep 2021, 19:01

Psychonauts 2

De beste Double Fine game sinds het origineel. Psychonauts 2 is echt heel goed, Schafer heeft een classic afgeleverd die zich mag meten met Grim Fandango. Origineel, grappig en gewoon leuke gameplay. Veel secrets te vinden. Fantastische platform stages en veel ingenieuze scenes. Gaat dat spelen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 sep 2021, 20:31

Beste platformer sinds Odyssey

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten