Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

03 sep 2017, 15:29

Ik wil die episodes van de nieuwe LiS nog wel graag spelen, maar ik wacht tot ze allemaal uit zijn.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re:

03 sep 2017, 15:35

Laura Birdie schreef:
03 sep 2017, 15:27
Tot wanneer is dit Festival te spelen?
Tot en met 31 januari 2018

BigBaller schreef:
03 sep 2017, 15:29
_O-
Je kan lachen wat je wilt maar de cross-over final fantasy - assassin's creed werkt perfect.

Gebruikersavatar
Jasper
Lv2
Berichten: 53
Lid geworden op:
14 jul 2017, 17:26

03 sep 2017, 15:41

Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen van de FFXV en AC combo?
D'ran

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 sep 2017, 18:18

DLC van Dishonored:DE uitgespeeld. De story eps met Daud. Shit was wel tof en voegt ook echt wat toe. Ik dacht zijn stem te herkennen maar kon het niet plaatsen, opgezocht, blijkt het Michael Madsen te zijn :lol: Ik heb dan ook als een badass iedereen gekilled.

Afbeelding

Death of the Outsider wordt dan ook weer genieten hopelijk, zeker gezien het mss wel het einde van de serie is.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

03 sep 2017, 19:28

Jasper schreef:
03 sep 2017, 15:41
Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen van de FFXV en AC combo?
Glitch Festival

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 sep 2017, 20:39

De stealth is in beide games fucking terrible dus ik wil het niet weten.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

Re:

03 sep 2017, 20:42

R-Type schreef:
03 sep 2017, 20:39
De stealth is in beide games fucking terrible dus ik wil het niet weten.
De stealth in final Fantasy is kut. De stealth in Assassin’s Creed is niet altijd even goed geweest maar Unity en Syndicate heb ik op 100 % stealth uit kunnen spelen juist door dat de stealth zo goed is in die 2 delen.

Maar deze cross-over is nagenoeg perfect

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re: Re:

03 sep 2017, 21:34

Coola schreef:
03 sep 2017, 20:42
R-Type schreef:
03 sep 2017, 20:39
De stealth is in beide games fucking terrible dus ik wil het niet weten.
De stealth in final Fantasy is kut. De stealth in Assassin’s Creed is niet altijd even goed geweest maar Unity en Syndicate heb ik op 100 % stealth uit kunnen spelen juist door dat de stealth zo goed is in die 2 delen.

Maar deze cross-over is nagenoeg perfect
Sorry hoor, heb beide games met veel plezier gespeeld, maar om nou te zeggen dat de stealth zo goed was? Ja misschien in vergelijking met de eerdere games, maar in vergelijking met echte stealth games stelt het vrij weinig voor.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

05 sep 2017, 10:45

Het stelt ook niet meer veel voor in Unity en Syndicate als je respectievelijk kan 'veranderen' in een NPC of als je onzichtbaar kan worden. Dat waren naar mijn mening de meest lame manieren om het Stealth-probleem van AC op te lossen. Ja, de basis is sterk verbeterd, met eindelijk de mogelijkheid om ten alle tijden te kunnen bukken en schuilen, maar de top-end was idioot overpowered. Hopelijk balanceren ze dat een stuk beter in Origins.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

06 sep 2017, 11:59

Ik kan niet stoppen. :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

06 sep 2017, 12:05

Die Arno, altijd te vinden op groene plekken.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

06 sep 2017, 12:24

lol wtf.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 sep 2017, 12:32

Dacht dat hij juist wel goed was in achterdeuren

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

08 sep 2017, 15:32

Shadow Hearts

Het speelt, klinkt en ziet er uit als een PS1-RPG. ^^D

Eerste indruk is goed en de game lijkt ook niet echt standaard te zijn, met die horror-vibes.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

17 sep 2017, 01:06

Etrian Odyssey V (demo)

Ik heb er een beetje van gespeeld en het is best pittig zonder een goede healer (shamans are a mistake). De eerste vloer is zo goed als verkend en met de tweede vloer was ik aardig onderweg.

Het bevalt me wel en wellicht haal ik de game nog wel, maar ik wil eerst meer tijd in de demo steken. Unleash the Beast.

Ys VIII: Lacrimosa of Dana (PS4)

Hier heb ik een tijdje naar uitgekeken. Jammer dat het naar NISA is gegaan, hoewel Aksys met Tokyo Xanadu een grotere puinhoop heeft gemaakt. Gelukkig is Ys VIII goed genoeg om door de "«...»" heen te kijken. Het had alleen beter verdiend. De PC versie was brak en is ook uitgesteld.

Wellicht goed om de verschillen tussen de Vita en PS4 aan te geven. De vita loopt op een stabiele 30fps met enkele dips. PS4 heeft meer content en loopt op 60fps. Voordeel van de Vita versie is dat het een van de mooiste games op dat systeem en het is draagbaar. Het was ook ontworpen met de Vita in gedachten en later naar de PS4 geport.

Ik heb er nu zo 5 uurtjes in zitten op Nightmare en zit tegen het einde aan van het gebied wat je in de demo ziet. De game is voor Ys begrippen echt huge. So many maps. Je unlocked steeds meer spul in je base. Nog steeds heb je fetch quests, maar gezien het je basis helpt sure.

Qua dialogen is het soms wat stijf, maar de personages zijn wel leuk. Vooral Sahad. Achtergrondmuziek draait nog wel eens als er dialogen gevoerd moeten worden, maar volgens mij is dat Falcom's manier om te zeggen dat het toch niet zo interessant was. Ik heb de voices wat omhoog geschroefd. Op de prologue en wat kleine tidbits van Dana na is er nog weinig verhaal gedropt. Dat komt nog als ik de impressies mag geloven.

Merendeel is high paced action gameplay en dat is weer lekker. Als je de demo gespeeld hebt dan weet je hoe soepel je springt, rent en salto's doet. Heerlijk. Voor deze game ben ik maar begonnen op Nightmare ipv de gebruikelijke Normal. Het gaat mij voorlopig goed af. Mobs zijn meestal geen probleem en de grotere ook niet. De uitdaging ligt vooral bij de bazen. Die komen (geloof ik) in twee soorten: met 1 healthbar of met meerdere healthbars (variant beasts). Bij de eerste variant beast heb ik wel een paar pogingen moeten doen.

Ja, op deze manier komt ie wel in mijn favorieten van het jaar terecht. Verzacht de pijn dat ik nog een poos moet wachten op Cold Steel 3, daar kijk ik nog het meest naar uit.

no avatar
Coola
Lv4
Berichten: 280
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:11

17 sep 2017, 12:00

Omdat ik op het moment vrij weinig tijd heb om te gamen op m'n pc/ps4 ben ik maar weer bezig met Final Fantasy IX op m'n PSVITA. Had de game in februari al opgestart en heb toen disc 1 in 23 uur en 10,5 minuten uitgespeeld, nu ben ik net aangekomen bij Black Mage Village en zit nu op 33 uur en 33 minuten.

Coola (Zidane), Pan (Garnet), Dende (Vivi) zijn nu lvl 23, Buu (Quina) is nu lvl 22, Dodoria (Steiner) en Zangya (Freya) zijn nu lvl 21. Ik ga proberen om bijna alle characters naar lvl 30 - 35 te grinden voor ik disc 2 uitspeel.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 sep 2017, 12:43

Ik ben blij dat er een demo van Ys is, shit is niks voor mij.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 sep 2017, 14:50

Idd, het ziet er niet uit en speelt als een drol. Misschien passable voor Vita maar op PS4 is het niks.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

17 sep 2017, 16:54

Dural waar blijf je Destiny 2 post? 8)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 sep 2017, 17:17

Vooruit. Destiny 2 is eigenlijk best wel teleurstellend. Ik speel het al haast niet meer.

Campaign en QoL improvements zijn beter, de planet layouts zijn beter maar de numbers chasing endgame is precies waarom ik TTK ook al na een maandje dropte. Heb sowieso geen zin in alts. En de enemies zijn exact hetzelfde, dus dat verouderd ook vrij snel. Strikes zijn slecht en het zijn er ditmaal maar 5 of 6 met useless rewards, en je kunt niet kiezen welke je wilt spelen.

Het ergste vind ik eigenlijk, de PvP zuigt. 4 v 4 is te weinig en maakt Control redundant, de maps zijn matig en het zijn er weinig, je kunt geen speelmode kiezen (en ik wordt 7 van de 10x in dat kut Supremacy gedropped). TTK (nee, niet de uitbreiding) is te hoog, het draait volledig om teamshooting. Lekker op veilige range blijven met MIDA en een AR energy weapon. Ik doe het wel aardig in PvP (heb geloof ik nog geen enkele match onder de 1.0 gehad) maar het is echt een fucking snorefest. De weapon slots is ook een beetje dunno, je schiet nu 90% van de tijd met primary type wapens (ook in PvE). Dat ze supers en nades cooldowns hebben generfed is okay maar ik denk dat supers te erg generfed zijn. Het is nu gewoon een soort Halo. En waarom is deze PvP geen 60fps?

Ik vond D1 Y1 eerlijk gezegd beter. Sowieso de exotics en de multiplayer. Op die game viel heel veel te haten, maar het was tenminste cool als je een exotic trok (de exotics die ik in D2 heb zijn overwegend saai, en je kunt helemaal niets meer customizen zoals een Monte Carlo die je afhankelijk van map kon speccen op range of magazine size). Je had vrijheid in het kiezen van crucible modes en strikes, meer wapentypes waren viable.. Zoveel wapens zijn kansloos in D2: Nade launchers, shotguns, snipers, handcannons... En iedereen heeft dezelfde fucking wapen rolls op alles.

Eigenlijk vind ik Warframe de betere loot shooter.
Laatst gewijzigd door R-Type op 17 sep 2017, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 sep 2017, 17:30

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 sep 2017, 17:36

Het is jammer want in de aanleg is de game beter. De laadtijden zijn snel, de loot dropt frequent (maar je krijgt constant hetzelfde met een ander nummertje, leuk voor de shaders), er is een functionerend clan systeem etc. Het zet echter de lijn door van Destiny Year 2 en beyond, alles is generfed tot en met. PvP is klinische rotzooi geworden.

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

17 sep 2017, 18:55

R-Type schreef:
17 sep 2017, 14:50
Idd, het ziet er niet uit en speelt als een drol. Misschien passable voor Vita maar op PS4 is het niks.
Lol wat, de Ys reek behoort tot de beste action rpgs allertijden. Rete snelle combat, uitdagende bazen en goddelijke muziek.

Je kan wel zien dat het een vita port is, dat doet echter niets af aan de kwaliteit van de game. De buttons moet je waarschijnlijk wel remappen, maar de game zit echt goed in elkaar.

Alleen ja NISA vertalingen. Dat is echt een smetje. Had een 9-10 kunnen zijn, maar nu is het een 8-9.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

18 sep 2017, 21:23

R-Type schreef:
17 sep 2017, 17:17
Vooruit. Destiny 2 is eigenlijk best wel teleurstellend. Ik speel het al haast niet meer.

Campaign en QoL improvements zijn beter, de planet layouts zijn beter maar de numbers chasing endgame is precies waarom ik TTK ook al na een maandje dropte. Heb sowieso geen zin in alts. En de enemies zijn exact hetzelfde, dus dat verouderd ook vrij snel. Strikes zijn slecht en het zijn er ditmaal maar 5 of 6 met useless rewards, en je kunt niet kiezen welke je wilt spelen.

Het ergste vind ik eigenlijk, de PvP zuigt. 4 v 4 is te weinig en maakt Control redundant, de maps zijn matig en het zijn er weinig, je kunt geen speelmode kiezen (en ik wordt 7 van de 10x in dat kut Supremacy gedropped). TTK (nee, niet de uitbreiding) is te hoog, het draait volledig om teamshooting. Lekker op veilige range blijven met MIDA en een AR energy weapon. Ik doe het wel aardig in PvP (heb geloof ik nog geen enkele match onder de 1.0 gehad) maar het is echt een fucking snorefest. De weapon slots is ook een beetje dunno, je schiet nu 90% van de tijd met primary type wapens (ook in PvE). Dat ze supers en nades cooldowns hebben generfed is okay maar ik denk dat supers te erg generfed zijn. Het is nu gewoon een soort Halo. En waarom is deze PvP geen 60fps?

Ik vond D1 Y1 eerlijk gezegd beter. Sowieso de exotics en de multiplayer. Op die game viel heel veel te haten, maar het was tenminste cool als je een exotic trok (de exotics die ik in D2 heb zijn overwegend saai, en je kunt helemaal niets meer customizen zoals een Monte Carlo die je afhankelijk van map kon speccen op range of magazine size). Je had vrijheid in het kiezen van crucible modes en strikes, meer wapentypes waren viable.. Zoveel wapens zijn kansloos in D2: Nade launchers, shotguns, snipers, handcannons... En iedereen heeft dezelfde fucking wapen rolls op alles.

Eigenlijk vind ik Warframe de betere loot shooter.
Het concept van Destiny is leuk maar tot tweemaal toe slecht uitgevoerd.

De punten die je aanstipt kan ik alleen maar mee eens zijn. PvP is echt tergend nu, misschien hebben ze wel te veel naar Halo competitive gekeken om van 6vs6 naar 4vs4 te gaan.

Op dit moment drie keer de raid gedaan maar weet eerlijk gezegd nog niet wat ik ervan moet denken. (dat zegt misschien wel genoeg) Opnieuw de hele underbelly is cool maar ook weer slecht uitgevoerd want ''paar tokens en eventuele kans op een exotic engram''. De tokens kun je weer inleveren bij een vendor aka je personal slotmachine.

Gebruikersavatar
Ridley
Lv3
Berichten: 189
Lid geworden op:
28 jul 2017, 07:39
Locatie: Utrecht

Re:

19 sep 2017, 08:23

Life is Strange: Episode 1 t/m 4
Jasper schreef:
03 sep 2017, 14:40
Life is Strange: Behore the storm episode 1
Zo dat was me er wel weer eentje. Deze voelde ik zeker. De innerlijke emo van mij staat op. De game raakt mij echt, deze haast nog meer dan het origineel. Tot nu toe merk ik nog dat het wordt gemaakt door een andere studio en dat sommige stemacteurs ontbreken.

Het verhaal wordt goed verteld en de keuzes waren best wel moeilijk. Ben erg benieuwd waar dit straks heen zal gaan. Hopelijk maakt het de cirkel rond en verklaard het de achtergrond van Cloe.

Zijn er nog meer mensen die deze game (gaan) spelen? Lijkt me wel vet om er over na te praten en te horen welke andere keuzes mensen hebben gemaakt. Ga de episode zeker nog een keer opnieuw spelen.

Hey Jasper, wat een toeval. Ik ben nu met mijn playthrough bezig (eerste keer). Gisteravond Episode 4 afgerond. Ik adviseer je onderstaande tekst ook echt pas te lezen nadat je zelf op dit punt bent beland.
Spoiler:
Holy Shit. Dit was me wel een wending. Misschien denk ik niet genoeg door, maar dit zag ik dus totaal niet aankomen. En Chloe recht in de kop geschoten voor je neus. Mr. Jefferson, WTF. Nu ben ik wel benieuwd hoe ze dit gaan uitleggen in Epsiode 5, omdat al het bewijs naar Nathan wijst, maar ik ga er vanuit dat ze hier op een goede manier mee omgaan.

Wel heb ik een vermoeden dat we nog een keer het einde van de wereld feestje mogen herbeleven, Warren maakte echt op een zeer goed moment een Savestate :P (foto dus).


Echt niet normaal wat een contrast met de vorige game die ik gespeeld heb. Mass Effect Andromeda heb ik pak em beet een week geleden uitgespeeld. Deze game heeft in tegenstelling tot wat de meeste vinden, echt wel zijn sterke punten. Maar de afronding van het hoofdverhaal valt hier zeker niet onder. Ik heb echt zelden meegemaakt dat de side-quests in een game zoveel beter waren dat de main story.

De Side-Quest die echt de moeite waard zijn: de meeste van je compagnion storylines en alle verhalen van de planeten die je koloniseert. Dat is echt het deel van het verhaal waar ik echt met heel veel plezier Mass Effect Andromeda heb gespeeld.

De main story is op het einde echt een chaos. Er worden allerlei verhaallijnen totaal niet afgerond.
Spoiler:
- De storyline over de herkomst van de Angarians totaal niet afgerond.
- De storyline over de herkomst van de Kett totaal niet afgerond.
- Er worden kleine stukjes losgelaten dat de hele Andromeda missie is om vanuit de Milky Way te vluchten voor de Reapers. Maar ook hiermee is geen closure.
- De Remnant blijven een ras dat om een of andere reden soort van dormant is nu. Maar wie of wat ze zijn, geen idee.
En dan het verhaal dat wel afgerond wordt, de Ryder vs The Archon, is echt een verschrikkelijke storyline. Basicly:
Spoiler:
Ryder wordt erin geluisd door The Archon, krijgt vanuit het niets ineens superpowers en wint hiermee.
En toen was het verhaal klaar. En dan was het einde op geen enkele manier memorabel wat betreft setpieces. De gevechten tegen de Remnant Architects waren echt veel toffer en die herinner ik nu nog wel, ook weer side quests die het winnen van de main game.

En dit alles gaat storywise dus voorlopig ook niet afgerond worden, want de franchise ligt in de vriezer. Dus in het kort: KAK. De game is zeker de moeite waard, maar het einde eigenlijk totaal niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten