Laatst Gespeelde Game

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

11 apr 2021, 12:15

SmartTies schreef:
31 mar 2021, 14:31
Ik vrees toch echt dat de prostitueesessies verleden tijd gaan zijn. Zeker het erna nog door de kop heen knallen om je knaken terug te pakken is zo bruut en zo 2010.
Strippers zijn toch fijner en leuker in GTA 5. Dan zie je tenminste nog wat, en niet zo'n beetje ook :'B {:) {:)

no avatar
gamingservice
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
14 apr 2021, 12:20

14 apr 2021, 12:34

[spambericht, wekwezuh!]

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 apr 2021, 13:00

YT link kan niet? lol

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 apr 2021, 15:25

Oddworld Soulstorm

Toch wel hooked. Ik denk dat dit na Munch (blijkbaar alleen voor PS3 geremasterd, dus bye) mijn favoriete game in de saga is. Er valt genoeg op aan te merken maar door de checkpoints, snelle restarts en toch ook de tools die je soms hebt om vijanden volledig uit te schakelen vind ik hem toch minder frustrerend. De oude games legde ik vaak weg, of stopte er helemaal mee. Deze heeft meer respect voor je tijd. Er zitten gigantische klote scenes in en je vloekt soms alles bij elkaar, maar dat hebben ze allemaal wel. Eerste levels zijn een beetje eh, daarna wordt ie tof.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 mei 2021, 10:45

Met die ME collectie om de hoek heb ik Andromeda weer opgepakt en ben er nu echt voor gaan zitten, inmiddels 40 uur verder en de save geeft aan dat ik op 50% zit. Vind de game vermakelijk en snap de kritiek niet echt. Dit was vooral op technisch gebied maar als je daar destijds voorbij keek dan houd je nog steeds een prima game over lijkt mij. Verhaal in de ME serie is altijd average geweest imo en deze ontdekkingsreis vind ik tot dusver wel leuk. Presentatie en worldbuilding is wederom goed imo. Nieuwe rassen zijn oke. Enige wat whack is dat wanneer je een planeet bevrijd de bevolking er niet of nauwelijks op reageert lol.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

01 mei 2021, 13:14

Uncharted 4 even in korte tijd uitgespeeld, doorheen gevlogen zonder te zoeken naar treasures etc. Wilde hem af hebben voor ik met Yakuza: Like A Dragon begon. Dan hou je die filmachtige flow er ook in, prima. Een tussendoortje dus, maar wel een lekkere. Alleen het begin is kut, in Schotland en Italië. Vanaf je naar Madagascar vertrekt is het weer alles wat je wilt in een Uncharted game. Na het spelen van The Last of Us II (welke ik overigens wel boven U4 plaats) had ik ook even geen zin meer in stealth, hier kan je natuurlijk het precies tegenovergestelde doen door te knallen, granaatjes te smijten en als een mongool aan een touw slingeren door de jungle. Een mix tussen James Bond en Indiana Jones. Wel een beetje een been there, done that gevoel maar da's ok als tussendoortje, kan me nu volledig gaan storten op wat diepgaander werk met:

Yakuza: Like a Dragon
Ahhh, wat een verademing is dit combat systeem voor mij. De Yakuza serie trok me altijd al, maar heb die brawler combat altijd kut gevonden. Heb daardoor Zero nooit uitgespeeld, al zal ik het heus nog eens een kans geven. Like A Dragon is precies wat ik hoopte. Zit al goed in het verhaal, de wereld is leuk en de sidemissions helemaal knetter. Hier blijf ik voorlopig wel even zoet mee, tot die Mass Effect remasters hoef ik sowieso even niets ernaast te spelen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2021, 13:41

R-Type Final 2

Gekocht voor de Series S, want die is Enhanced en dus beter dan PS4

Wrong. De Xbox versie is fucking trash. De performance vliegt alle kanten op en op series X is het geen haar beter heb ik gelezen. De language default naar Japans, ook zo raar.

De PS4 demo was perfect. Maar deze is trash. Ik probeer hem te refunden



Series X dropt ook naar 40 in level 2.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 mei 2021, 13:52

wow, refund moet geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2021, 16:24



PS4 demo dropt nooit onder de 59.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

01 mei 2021, 16:28

Ja echt balen, maar ik wacht wel op een patch. Deze zal er vast wel komen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 mei 2021, 16:36

Je had het beter om kunnen draaien; R-type op de PS en NieR op de Xbox;


Al heeft de S een mindere resolutie dan de PS5 loopt het er wel beter op.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mei 2021, 16:54

Ja, NieR niet bij nagedacht, maar is toch gebaseerd op de One versie. Heeft een lagere reso. En de performance van NieR op PS5 is trouwens wel nagenoeg perfect hoor. Merk vrijwel niets en heb hem 2x uitgespeeld inmiddels. Vind wel dat games die nu uitkomen een verplichte next-gen boost moeten hebben.
ageQned schreef:
01 mei 2021, 16:28
Ja echt balen, maar ik wacht wel op een patch. Deze zal er vast wel komen.
Ja, een patch of een mogelijke PS5 upgrade. Dat maakt het lastig. Visueel lijkt ie wel wat dieper op de Xbox. Laadtijden zijn ook sneller.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

01 mei 2021, 18:08

Heb de game ook op de Xbox overigens en hoewel je merkt dat het allemaal niet perfect loop nog enzo vind ik de game verders wel ok.

Ben blij dat ze wat bij het oude concept zijn gebleven. Waar sommige reviewers zeggen dat de game met de tijd mee moet gaan en grote vernieuwingen nodig heeft. Ben ik juist blij dat ze zo dicht mogelijk bij het oude zijn gebleven.

Het shmup genre moet je niet teveel willen veranderen. Tuurlijk de generatie van nu zal dit genre niet zoveel aan vinden in de huidige vorm, maar ik zit niet te wachten op een grindy XP systeem en dergelijke in dit genre.

Laat dit maar lekker kort en krachtig blijven en juist gaan om het leren en herkennen van de patronen en herspeelbaaheid om de scores en moeilijkheidgraden.

Het open wereld in elke game pushen en de speelduur tot over de 100 uren rekken begint mij persoonlijk erg tegen te staan. Sommige games en genre's uitgezonderd.

Ik mis toch wel de tijd van de kortere, maar krachtigere games. Waarom moet elke game tegenwoordig zo kunstmatig worden gerekt? En waarom moet tegenwoordig bijna in elke game een XP/grindy systeem?

Ik moet soms wel is lachen als je leest van mensen 30 uur speelduur maar, nou dat is geen 60 euro waard en dan denk ik terug aan de goede oude tijd.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mei 2021, 00:14

Er mankeert gewoon wat aan die game. Als ik hem op de achtergrond laat lopen choked mijn hele dashboard. Erg bijzonder.

Level 3 speelt wel heel chill maar damn was die moeilijk zeg. De eerste 2 levels zijn nog wel te doen al is de boss van 2 een dipshit. Maar 3 is echt merciless.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re:

02 mei 2021, 16:26

Wapper schreef:
07 apr 2021, 14:09
The Last of Us Part II net uitgespeeld. Goddamn, dem feels. 10/10 voor mij, dit is de volwassenwording van storytelling in games. Het op safe spelen had dat niet bereikt. Weet nog niet precies hoe ik het kan verwoorden, het moet even bezinken, maar deze video legt het erg goed uit, het kijken waard voor iedereen die hem uitgespeeld heeft:


En daarnaast die sweet, sweet gameplay evenals de sfeer die vanalles kon omvatten. Happy times, angry times, scary times, sad times.. Mijn 2 favoriete stukken waren zeer tegenovergesteld:
Spoiler:
De flashback van Ellie en Joel samen in het museum waar ze uiteindelijk samen in een spaceshuttle zitten, en het hotel/ziekenhuis gedeelte van Abby met al die stalkers en the Rat King. Top notch survival horror.
Duurt even, maar dan heb je ook wat. Ik heb hem gister ook uitgespeeld. Fantastische game inderdaad. Ik heb echt wel drie keer het idee gehad dat ik hem bijna had uitgespeeld en het ging maar verder.. Geweldig om het verhaal zo van twee kanten te beleven. Op een gegeven moment had ik meer sympathie voor Abby dan voor Ellie. Zeker op het eind.

Dat ziekenhuis gedeelte met Abby ja.. man wat een gevecht was dat. Je ziet geen reet en die blob blijft maar komen. Vlammenwerper, fire rounds, mijnen.. brrrr. Die scene in dat museum kwam inderdaad in de buurt van de giraffen scene uit deel 1. Ook die eerste keer in het aquarium met die zeehond enzo vond ik geweldig. Maar sowieso veel toffe locaties. Die boot, het metro station, het scars eiland.. Einde toch wel wat onbevredigend trouwens.
Spoiler:
Ellie die thuis komt in een leeg huis, waar niet eens een briefje is achtergelaten. Abby die uit zich vaart.. vragen vragen vragen. Hopelijk een DLC...
Heb me op het eind toch nog wel een klein beetje geïrriteerd aan die transgender indiaan hoor. Een lesbisch hoofdpersonage trek ik wel, wat pottenseks is ook niks mis mee en dat die pot zwanger is van een Aziaat.. tot daar aan toe. Maar een fucking transgender indiaan.. :X

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mei 2021, 21:10

Heb R-type final 2 veel gespeeld. Hij is wel erg vet hoor. Als je de keuze hebt, haal hem wel op PS4/5. Hij is niet te vinden in de PS5 store, wel webstore.

Heb de Xbox versie aangehouden omdat ik er toch al wat in heb unlocked. En soms is de slowdown ook wel chill, lol. De game is genadeloos. Ben in level 5 op Normal. Maar schroom niet om Practice of Kids te spelen, ook dit is geen sinecure maar het speelt veel eerlijker. Je respawned met je orb, en enemies schieten wat trager. De checkpoints zijn vaak dusdanig dat je op Normal of hoger vrijwel kansloos bent als je doodgaat. Ik denk dat ze bepaalde checkpoints moeten herzien ook, of een restart level toevoegen want die is er niet? Ook continues brengen je naar het checkpoint.

Heb level 1 op Bydo gehaald, was iets moeilijker. Level 2 was veel moeilijker. Mijn favo orb is defensive. Tja, ik vind hem veel beter dan Final 1. Minder dan Delta, dat wel.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 mei 2021, 14:26

Wreckfest

De PS5 freebie van Mei.

Wel tof. PS5 versie speelt erg lekker. Career is niet heel veel aan, maar de multiplayer wel. Volle servers, en lekkere mayhem met 24 spelers. Ervaar nagenoeg geen lag. Zo te zien kun je anderen niet muten, voor de rest is ie online wel leuk. Beter dan Destruction Allstars.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

05 mei 2021, 17:14

New Pokemon Snap
Lekker relaxed foto's schieten van Pokemon en hier en daar een edit of effect toevoegen. Ach ja niet heel spannend allemaal, maar ik vind het lekker relaxed en stiekem ook nog leuk gamen.

no avatar
Jasper25
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
05 mei 2021, 17:21

05 mei 2021, 17:23

Doom Eternal, ik vond het een gaaf spel vol actie! Het niveau en de snelheid lag wel vrij hoog.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2021, 08:53

Doom Eternal wacht ik nog even mee op de next gen upgrade.

Ben wel van de week door Doom 2 heen gelopen en wat een game! Ik had deze nog nooit gespeeld. ID ging hier lekker los met leveldesign en heb er intens van genoten. De snelheid ook... Top!

Nu met Doom 3 bezig, maar was niet zo'n goed idee na het snelle Doom 2. Buiten de tragere gameplay is zo'n hele verhaallijn met codecs etc. was ook iets waar ik niet op zat te wachten. Het constant met de zaklamp moeten kloten is ook minder. Het ziet er wel fantastisch uit voor een upgraded OG Xbox game, maar je ziet de concessies in de grotendeels random spawning vijanden (en weer verdwijnen na het killen) waar ik eigenlijk een bloedje hekel aan heb in first person shooters. Wapens klinken en voelen ook niet lekker aan, maar goed, het is redelijk verteerbaar en het duurt niet zo lang.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 mei 2021, 16:38

Doom 64 is dus gewoon mijn favoriete classic Doom. Doom 3 heb ik uitgespeeld incl de expansion en Lost Missions. De wapens zijn inderdaad wat bleh, behalve de minigun en nog wat. Maar de uitbreidingen hebben de Double barrel shotgun en die voelt goed.

Ben bezig met Alien Isolation.

De beste Alien game? Beste Alien game! Ook beter dan de helft van de films, trouwens. Maar loop momenteel wel steeds tegen een bug aan die het script niet laat triggeren. Audio logs spelen dan ook niet meer af. Loop een half uur kansloos rond totdat ik de savegame reload en alles weer werkt. Dit was in de eerste helft van de game niet zo. Misschien de app hard resetten en verder.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mei 2021, 20:40

Doom 64 helemaal vergeten. Ik heb het toen het net uitkwam op de 64 even gespeeld, maar belande toen al snel in de kast. Nog maar eens een kans geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mei 2021, 09:37

Guilty Gear Strive open beta

Het is niet helemaal mijn franchise, snap er weinig van. Maar dit is de beste netcode ooit. Het is gelijk aan offline. Alle potjes die ik heb gespeeld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mei 2021, 18:38

R-Type Final 2

Is perfect nu op de S, dus ook op X. OS choked niet meer als de game loopt. Slowdown is helemaal gone, zelfs in level 2. Beste versie van de game nu denk ik. Aanschaf waard.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

14 mei 2021, 19:42

R-Type schreef:
14 mei 2021, 18:38
R-Type Final 2

Is perfect nu op de S, dus ook op X. OS choked niet meer als de game loopt. Slowdown is helemaal gone, zelfs in level 2. Beste versie van de game nu denk ik. Aanschaf waard.
Game is wel onwijs moeilijk zeg kan me niet herinneren zoveel moeite ooit te hebben gehad in de serie.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten