Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

01 mar 2021, 19:16

Ben maar overnieuw begonnen met Breath of the Wild. Ik heb ooit 50 uur gespendeerd aan de Wii U versie, en toen kocht ik een Switch, en wilde de game dus op de Switch spelen...

3 jaar later is het zo ver

I dunno, die eerste paar uur vind ik echt magisch.....en ondanks het feit dat dit op een Switch draait vind ik de game bij vlagen prachtig, de kleuren en de belichting vind ik echt indrukwekkend

De bedoeling is om de game uit te hebben voor deel 2 uitkomt. Genoeg tijd denk ik, eerder dan eind november 2021 zie ik de game niet verschijnen, waarschijnlijk 2022

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 mar 2021, 23:27

Zit nu al een week in de ziektewet door een irritante hoest wat geen corona is (heb me al via m’n naze mijn hersenen laten kietelen), maar niet mee op de zaak aan mag komen. We leven immers in een tijd wanneer je met een gun in een supermarkt gewoon kan lopen zwaaien terwijl iedereen vrolijk door winkelt, maar nies je een keer iedereen de zaak uit rent.
Mooi dus om de retro room wat aandacht te kunnen geven. Want, je hebt leuk een retro gamehok gebouwd in de één na grootste kamer van het huis, maar als je er nooit gaat zitten kan dat consequenties hebben bij een volgend huis en de kamer die daarvoor wordt toegekend in overleg met je metgezel. Dus heb me er nu ook daadwerkelijk een week lang af en toe een paar uur laten zien…

Cruis ‘n USA – N64
Heb deze eindelijk CIB en NTSC kunnen scoren uit Duitsland van ebay, maar ughh.. in de arcade toch een veel betere ervaring. Het stuurt niet lekker en naar mijn gevoel zijn er heel veel frames tussenuit geknipt om te passen op een cartridge. Ook wat Killer Instinct Gold de das om deed tov KI2 in de arcade. Ook lijkt de draw distance een stuk lager dan in de arcadeversie het geval was, maar kan het mis hebben. Ik bots in ieder geval veel vaker tegen tegemoetkomend verkeer dat ik niet op tijd zag aankomen.
Het meest trieste en typisch 90’s Nintendo is natuurlijk dat de cheerleaders aan het einde met een shirtje aan staan te springen ipv de bikini’s van het origineel. Het paradepaardje waar ze de zieltjes mee wilde winnen viel eigenlijk meteen door de mand met launch.

Beetle Racing Adventure! - N64
Dit is dan wel een leuker race game. Vette banen en locaties, goede controls en toffe alternatieve routes. Voelt aan als StuntRace FX 64

Wipeout 64
De N64 was de eerste console waarbij ik met een analoge stick te maken had en eerlijk gezegd stuur ik hier nog steeds het beste mee in racing games. Wipeout 64 voelt dan ook erg lekker aan en dat gaat me beter af dan op de PSOne. Alleen de gecomprimeerde muziek is echt een aderlating. Dat viel me vroeger niet eens zo op, maar tegenwoordig trek ik al die gecomprimeerde meuk steeds slechter van CD games geport naar de 64.

Excitebike 64
Een titel die vaak WaveRace in mud wordt genoemd en dat blijkt. Net als met Wave Race 64 komt de game pas na een aantal uur tot z’n recht. Je pakt niet even de controller op en kan even mee racen op een circuit zoals de games hierboven. Het is alsof je voor het eerst op schaatsen staat. De tutorial alleen al neemt zo een half uur in beslag zoveel gameplay mogelijkheden zijn er. Gameplay die je ook daadwerkelijk moet gebruiken om te kunnen slagen, want de moeilijkheidsgraad is echt pittig. Ik wilde de game eigenlijk al afschrijven na een paar uur, maar merkte dat ik de dag erna toch weer wil wilde racen. Iets dat me ook bijstaat van Wave Race 64 ergens in ’97. Dat is uiteindelijk nog steeds een racegame die in m’n race top 3 zou staan als je alle party-karts even buitenwegen laat. Hier ga ik zeker nog mee verder.

Snake Rattle ’n Roll - GP
Al grijs gespeeld op de NES vroeger en nu weer in de Rare Replay collection. Tot aan de eindbaas geen cheat gebruikt, maar die poot op de maan was me vroeger ook maar een enkele keer gelukt, dus nu steeds de rewind gebruikt.

Killer Instinct - GP
Blijft mijn favoriete fighter tegen de computer. En TJ Combo is de beste Balrog die Capcom nooit heeft gehad.

Super Ghouls ’n Ghosts – Snes (Switch)
De eerste keer erdoorheen gelopen zonder te cheaten. Bij de second run, en de dus ook de run waar je de game echt kan kan uitspelen dmv een armband die je in het begin vindt en deze tot het einde weet vast te houden, toch de rewind gebruikt. Onbegrijpelijk dat het me als 14 jarige ooit gelukt is zonder al deze fijne hulpstukken. Je mag dus geen enkele keer doodgaan want die armband ben je dan kwijt. Fucking SM voor kinderen…

En nog wat nieuwere games; Wreckfest - Game pass
Een zeer vermakelijke Destruction Derby met een hoop afwisselende challenges. Echter nu op een punt belandt waarbij je het steeds met zo’n 3 wielmobiel moet opnemen tegen normale DD auto’s. Dat haalt de lol er wel in 1 keer van af.

Super Mario Galaxy (SM 35th Anniversary) – Switch
Na het uitgespeeld te hebben ergens eind 2007 nooit meer aangeraakt tot aan deze week. Ik schiet er als een malle doorheen, maar merk dat deze minder goed verouderd dan een Super Mario 64. Althans, de replay vallue vind ik door het lineaire wat aan de magere kant. Het blijft een geniale game, maar ik word gauw moe tijdens het spelen wat duidt op een wat mindere rit dan verwacht. Het kan ook zijn omdat Galaxy 2 stukken beter is en ik deze nog uitvoerig op de Wii U heb gespeeld.
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

10 mar 2021, 11:52

Door gebrek aan next gen games ben ik vooral ps4 games opnieuw aant spelen op mijn ps5

RE7: eindelijk gespeeld. Beter dan ik dacht. Ik vond het begin van de game niet zo leuk, maar de game werd steeds beter. Ook dialoog vind ik niveau's hoger dan bv de re2 en re3 remake.

God of war: Deze game ziet er gewoon next gen uit! Echt fantastische game. Nu volledig in 60fps en hoge resolutie. Alles top.

Detroit: nog beter dan ik mij herinnerde. Ik vind quantic dream games echt goed. Dialoog en emotie zit steeds top. Altijd zeer sfeervol.

Beyond: ben ik nu opnieuw aan't spelen. Deze keer heb ik gekozen voor de chronologische vertelling, benieuwd! Ziet er grafisch verassend goed uit.

En ik heb vandaag cyberpunk aangekregen. Gekocht voor 38 euro op coolblue (first day edition). Al wacht ik mssn tot de patch 1.2. Op de next gen patch ga ik niet wachten.. duurt te lang.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 18:21

Detroit is wel leuk, de beste QD game. Maar ik was wel een beetje klaar met hun trucje. Vind het niet erg dat Sony ze heeft laten lopen.

God of War is simpelweg fenomenaal, de beste in de franchise full stop. Die valkyrie battles zijn zo vet (vooral die laatste, je moet alles beheersen). Heb er wel uren dat Muspelheim en Niflheim voor gegrind maar dan heb je ook wat. Vind het hele metroidvania achtige level design top, volledig nieuwe stukken kun je openen, sommige zijn optioneel. De combat is ook top, het is dieper dan de oude games en erg visueel. Vond hem op Pro al leuk, maar toch om 1 of andere reden halverwege gedropped destijds. Leve cloud saves. Op PS5 moeiteloos de game tot het einde gebracht. Vind wat SSM heeft gedaan ook bewonderenswaardig. Ze hebben een vrij populaire franchise die in het slop begon te geraken volledig omgegooid. En het heeft zich uitbetaald,

https://www.eurogamer.net/articles/2012 ... ion-copies

Dit zijn dus alle GoW games bij elkaar, sans Ascension maar wel met remasters. God of War 2018 zit dus in zijn eentje op die aantallen. Dus die heeft de franchise gewoon verdubbeld :lol:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 mar 2021, 18:49

Wanneer verwachten jullie iets te zien van Ragnarok? Rond E3?(RIP)

En is er ooit bevestigd of deze cross gen is zoals Horizon Forbidden West?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mar 2021, 22:50

Sony zegt zelf niks over Ragnarok cross-gen, in tegenstelling tot Horizon. Dat alleen al wijst op een 2022 release date op zijn vroegst. Als die game cross gen is, hadden ze dat wel aangekondigd of ze houden de opties open. Maar tegen de tijd dat Ragnarok er is verwacht ik wel dat de PS5 gewoon beschikbaar is.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

15 mar 2021, 16:32

R-Type schreef:
10 mar 2021, 18:21
Detroit is wel leuk, de beste QD game. Maar ik was wel een beetje klaar met hun trucje. Vind het niet erg dat Sony ze heeft laten lopen.

God of War is simpelweg fenomenaal, de beste in de franchise full stop. Die valkyrie battles zijn zo vet (vooral die laatste, je moet alles beheersen). Heb er wel uren dat Muspelheim en Niflheim voor gegrind maar dan heb je ook wat. Vind het hele metroidvania achtige level design top, volledig nieuwe stukken kun je openen, sommige zijn optioneel. De combat is ook top, het is dieper dan de oude games en erg visueel. Vond hem op Pro al leuk, maar toch om 1 of andere reden halverwege gedropped destijds. Leve cloud saves. Op PS5 moeiteloos de game tot het einde gebracht. Vind wat SSM heeft gedaan ook bewonderenswaardig. Ze hebben een vrij populaire franchise die in het slop begon te geraken volledig omgegooid. En het heeft zich uitbetaald,

https://www.eurogamer.net/articles/2012 ... ion-copies

Dit zijn dus alle GoW games bij elkaar, sans Ascension maar wel met remasters. God of War 2018 zit dus in zijn eentje op die aantallen. Dus die heeft de franchise gewoon verdubbeld :lol:
Ja, Detroit is echt wel hun beste. Ik heb ondertussen nog een beyond uitgespeeld. Deze keer in de remix edit (meer chronologisch ten opzichte van de vorige). Maar ik blijf het een te fragmentarisch spel vinden. Ze wilden er echt teveel instoppen, te weinig focus. Echt stukken minder dan detroid en heavy rain vind ik. Al zitten er nog steeds heel coole momenten in de game. Het valt wel op dat beyond veel minder ontwikkelingstijd had dan detroit.

Ik wilde nu met heavy rain beginnen.. maar ik heb me bedacht. Ik heb die game in de tijd zoveel gespeeld en platinum gehaald. Ik wil mijn herinneringen houden zoals ze zijn, nu zal het toch allemaal vrij houterig aanvoelen denk ik.. en het verhaal ken ik door en door.

Dus nu dan: cyberpunk. Kheb de game vorige week gekocht via coolblue voor 38 euro. Eigenlijk wilde ik wachten op de next gen upgrade.. maar wie weet wanneer die pas komt. Eind deze maand verschijnt in elk geval update 1,2, die zal ook al wel veel bugs weghalen denk ik. Misschien wacht ik nog een weekje voor ik begin met de game. Benieuwd hoe de game op ps5 is.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

16 mar 2021, 14:30

Horizon Zero Dawn geplatinumd en klaar met de Frozen Wilds dlc. Moet hem nu echt gaan weg leggen, na zo'n 75-80 uur is praktisch alles wel gedaan op een handjevol quests na. Maar wat een top ervaring was dit, kijk erg uit naar Forbidden West. Up next.. Devil May Cry 5, The Last of Us 2, of The Outer Worlds. Weet het nog ff niet, de backlog is nog steeds groot. Of Hollow Knight? Na de enthousiaste posts van Ties ook wel een optie.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 mar 2021, 19:37

Als je van Metroidvania's houdt, zeker doen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 mar 2021, 20:45

DMCV zou ik bewaren voor de PS5. Special is echt grandioos en de game laad niet in tegenstelling tot de Pro die dat extreem lang doet. TLOU2 is wel lekkere game maar zal vast geupgrade worden. Dan zou ik voorlopig HK doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 mar 2021, 09:27

man man wat is Prey goed. Een van de GOTG, hell, een van de GOATs. Vond hem op de Pro al heel goed hoor, maar door de lange laadtijden is het pijnlijk om te backtracken. En de gameplay was soms ondoenlijk door de input lag. Zelfs het simpel openen van een mail. Helaas is de S gebaseerd op de One versie, dus niet zo grafisch mooi als op de SX (al ziet de game er mooi uit, belichting etc is erg sterk). Maar wel dezelfde performance en snelheid. Speelt 10x zo goed als Pro en One X.

Maar nu? Ik vlieg door Talos 1. Ik heb een human build. Heb mobility gemaxed, dus ik kan echt snel door de levels rennen, springen en floaten. Icm met de zwaar gereduceerde laadtijden komt naar voren hoe goed het is. Zo zit je ver in Deep Storage, en een minuut later ben ik in Morgan Yu's office. Het level design is zo ziekelijk goed, en zelfs vanaf space, je kunt om Talos 1 heen zweven, klopt het gewoon. Arkane heeft met Dishonored 2 al een level design van heb ik jou daar neergezet (serieus, die clockwork mansion was mijn gotg level), ik kon niet meer overnieuw aan Deus EX MD beginnen daarna, maar hier doen ze het in een metroidvania. Stel je bent in een room en er zit een grote kast voor. Dan kun je of punten spenderen aan Leverage en die kast wegooien (vind ik een loze skill), maar je kunt ook hacken (heb ik ook niet), misschien met de prop crossbow een terminal door een kiertje aan schieten, allicht via het plafond naar binnen als je hoge jump hebt, of je stacked gloo gun, of je vind een keycard, of je verandert in een mimic (human build dus nope), of je doet wat ik doe; je gooit een recycler charge die de grote kast pulverized en in loot verandert. Creativiteit wordt beloond. Het is niet als Deus Ex, dat je enige optie hacken, tillen of een air vent is. Ik had vroeger kritiek op de respawnende enemies; dit maakt niet uit. Ga je cheap dood, na een seconde sta je weer voor de room. En met de mobility perks kan ik overal wel snel doorheen lopen. Bovendien; enemies zijn loot. En loot = upgrades. Wat als ze verdwenen zijn? lol.

Ik heb het mezelf heel makkelijk gemaakt. Combat Focus 3, shotgun helemaal gemaxed, en wat goede chips. Ik kill Nightmare in 6, 7 schoten voordat hij maar iets kan doen. En dan heb ik sneak attack nog niet eens genomen. Als je een uitdaging wilt zou ik CF links laten liggen, en misschien geen neuromods maken (je kunt er veel maken met die recycle bonus perk, en necropsy). Ik maak eigenlijk alleen shotgun ammo, toch heb ik 40+ hypo charges om abilities te kunnen gebruiken lol. Loot alles, gebruik recycler charges, loot alles. Overal ligt wat.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

20 mar 2021, 16:39

Fijn, horen, Prey zo goed is!
Net eerst 40-45 minuten van Outriders gespeeld, demo, op de PS4. Die shit is intens gek, jeetje mina. Wauw. A lot to digest

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 mar 2021, 21:25

Ook met Prey begonnen, maar nog niet zo lyrisch. Die item overkill trek ik altijd slecht. Dat heeft me ook de handdoek in de ring doen gooien bij een Dishonered. En dan ook nog een limiet op het aantal items dat je bij je draagt, een behoorlijke learning curve en een berg aan dialoog wat ik niet durf te skippen (toegegeven, het is vaak interessant) maakt het allemaal lastig inkomen. Met wat slaaptekort is het in ieder geval niet vol te houden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

20 mar 2021, 23:35

SmartTies schreef:
20 mar 2021, 21:25
Ook met Prey begonnen, maar nog niet zo lyrisch. Die item overkill trek ik altijd slecht. Dat heeft me ook de handdoek in de ring doen gooien bij een Dishonered. En dan ook nog een limiet op het aantal items dat je bij je draagt, een behoorlijke learning curve en een berg aan dialoog wat ik niet durf te skippen (toegegeven, het is vaak interessant) maakt het allemaal lastig inkomen. Met wat slaaptekort is het in ieder geval niet vol te houden.
Limiet valt wel mee. Gewoon regelmatig junk loot recyclen. Dat neemt geen spots in. Je kunt tevens inventory space upgraden.

Het looten van bodies en kastjes vind ik in tactische games als Dishonored, Bioshock, Deus Ex en Prey niet erg. Wel vind ik het misplaatst in een snelle gung ho shooter als Wolfenstein. Prey is min of meer een RPG. Kan niet wachten op System Shock. Er zitten ook zo lekkere referenties in Prey; keycode 0451, en Looking Glass server.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

28 mar 2021, 22:38

Cyberpunk net uitgespeeld. Ik was 2 weken geleden aan de game begonnen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik in de helft van de game ongeveer, patch 1.2 zou verschijnen. Niet dus.. wordt die patch dan ook weer uitgesteld? ..
Ik had me voorbereid op bugs, dus die hebben mij niet te veel gestoord. In totaal heb ik wel een 15 tal freezes gehad denk ik. Irritant, maar de ps5 start de game weer vlug op en de safefile was steeds vlakbij. Dusja.. ik maakt me er niet te druk om.
Wat politie enzo betreft.. ik weet niet wat daar de bugs waren want ik heb me er niet mee bezigehouden. In deze game was het alleen maar irritant als de politie achter je kwam. In GTA vond ik dat een extra waarde en ook leuk. In deze game vermeed ik het gewoon..

De game zelf vond ik eigenlijk zeer goed. Goed verhaal, goede dialogen en acteurs. Uitgebreide gameplay. Al vond ik het geen mass effect ofzo. Maar verdient toch wel bijna een 9/10 van mijn part.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

29 mar 2021, 07:36

Bij gebrek aan PS5 games eindelijk begonnen aan The Last of Us II. Met Ellie en die andere chick in Seattle op zoek naar
Spoiler:
de killers van Joël
Met paard en al over een boobytrap BAM! Ik zat wel rechtop op de bank :). Ik heb bewust helemaal niks over de game gelezen. Natuurlijk wel mee gekregen dat er flink wat ophef was over het verhaal, maar tot nu toe vind ik het heel erg meevallen. Gaat dat over die scene in die wietkelder of komt er nog meer?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 mar 2021, 08:37

Het verhaal op zich heb ik geen problemen mee. Het neemt aan dat de boel niet meer te redden is. Vond hem beter dan de eerste. De encounters zijn goed en er is veel mogelijk. Die open stukken vond ik ook wel leuk. De ophef is vooral over de geforceerde diversiteit, en karakters die op een bepaalde manier worden neergezet.

Ik denk dat je de grootste ophef al hebt gehad.
Conscius schreef:
28 mar 2021, 22:38
Cyberpunk net uitgespeeld. Ik was 2 weken geleden aan de game begonnen. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik in de helft van de game ongeveer, patch 1.2 zou verschijnen. Niet dus.. wordt die patch dan ook weer uitgesteld? ..
Ik had me voorbereid op bugs, dus die hebben mij niet te veel gestoord. In totaal heb ik wel een 15 tal freezes gehad denk ik. Irritant, maar de ps5 start de game weer vlug op en de safefile was steeds vlakbij. Dusja.. ik maakt me er niet te druk om.
Wat politie enzo betreft.. ik weet niet wat daar de bugs waren want ik heb me er niet mee bezigehouden. In deze game was het alleen maar irritant als de politie achter je kwam. In GTA vond ik dat een extra waarde en ook leuk. In deze game vermeed ik het gewoon..

De game zelf vond ik eigenlijk zeer goed. Goed verhaal, goede dialogen en acteurs. Uitgebreide gameplay. Al vond ik het geen mass effect ofzo. Maar verdient toch wel bijna een 9/10 van mijn part.
Ze hadden de last-gen versies moeten cancellen. Ik snap wel dat ze die userbase willen maar de game is veel refunded, de naam van CDPR is beschadigd en de game is zelfs teruggetrokken uit de PS Store. Wil de next-gen versie wel een kans geven, als de game dan tenminste gevrijwaard is van alle rotzooi. Jammer want keek er wel naar uit.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

29 mar 2021, 10:21

The Last of Us II
Net als Jalf ook deze week aan begonnen, net als Jalf heb ik ook een hekel aan SJW woke onzin, maar net als Jalf vind ik het ook hartstikke meevallen in TLoU II. Overdreven ophef joh. Boks Jalf! Besides, wie heeft er nou weer moeite met wat lesbo scenes? Diezelfde gasten die daar over lopen te jammeren zitten vervolgens exact dat op te zoeken op Pornhub.

Anyway.
Ben nu in chapter 18,
Spoiler:
The Seraphites, waar je voor het eerst vecht met de Scars sekte. Laatste wat ik heb gedaan is het martelen van die Nora om informatie over Abby. De shock op het gezicht van Ellie daarna was overtuigend.
Gameplay is zo geweldig. Je kan een area clearen op zoveel manieren, en het is bruut. Ook fijn: die custom difficulty slider. Heb bijvoorbeeld 'Player' en 'Enemies' (damage enzo) staan op Survivor, praktisch instadeath als je gegrepen wordt. Maar tegelijk 'Resources' gewoon op Moderate staan omdat ik geen zin heb in constant zoeken en Stealth op 'Hard' omdat ik op Survivor te ongeduldig zou worden daarmee. Je kan je hele ervaring zelf aanpassen, dat zouden meer games mogen overnemen.

It Takes Two
Nieuwe local co-op game. Totale droogte natuurlijk op dat gebied in de gamewereld dus ben er meteen met release voor gegaan. Wel erg gericht op het spelen met je girlfriend maar kan ook prima met een maatje. Ouderwets platformen, het is lachen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 mar 2021, 11:08

Die sliders zijn underrated. Je kunt de game bizar goed tweaken. Je kunt de AI stekeblind maken, maar ook blind enkel wanneer je op de grond ligt. Je kunt geloof ik slow mo instellen, en ook uitschakelen dat enemies je gunshots horen? De mogelijkheden zijn eindeloos. Een difficulty locked je niet in een bepaald stramien. Dus je kunt Survivor spelen met inderdaad het aantal loot van Normal.

Ik vond Hard eigenlijk wel perfect. Ik zat niet OCD te looten maar had op een gegeven moment wel een heel arsenaal.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re:

31 mar 2021, 07:59

Wapper schreef:
29 mar 2021, 10:21
The Last of Us II
Net als Jalf ook deze week aan begonnen, net als Jalf heb ik ook een hekel aan SJW woke onzin, maar net als Jalf vind ik het ook hartstikke meevallen in TLoU II. Overdreven ophef joh. Boks Jalf! Besides, wie heeft er nou weer moeite met wat lesbo scenes? Diezelfde gasten die daar over lopen te jammeren zitten vervolgens exact dat op te zoeken op Pornhub.
Haha boks ouwe. Gister toen
Spoiler:
Dina aangaf zwanger te zijn
werd het wel een beetje weird. Maar inderdaad, als die zoenende, blowende chicks het probleem waren... :i

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

31 mar 2021, 11:20

Jalf schreef:
31 mar 2021, 07:59
Wapper schreef:
29 mar 2021, 10:21
The Last of Us II
Net als Jalf ook deze week aan begonnen, net als Jalf heb ik ook een hekel aan SJW woke onzin, maar net als Jalf vind ik het ook hartstikke meevallen in TLoU II. Overdreven ophef joh. Boks Jalf! Besides, wie heeft er nou weer moeite met wat lesbo scenes? Diezelfde gasten die daar over lopen te jammeren zitten vervolgens exact dat op te zoeken op Pornhub.
Haha boks ouwe. Gister toen
Spoiler:
Dina aangaf zwanger te zijn
werd het wel een beetje weird. Maar inderdaad, als die zoenende, blowende chicks het probleem waren... :i
Spoiler:
Ja ze is bi toch? Want die Asian dude, Jesse, is haar ex bf. Helemaal aan het begin van de game wordt er gerefereerd naar een of ander feest in Jackson. Dat is dit stukje (vanaf 18 sec):



Not sure waarom ze die cutscene er uit gelaten hebben, geeft wat meer context.
(is safe om te lezen waar je nu bent)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 mar 2021, 11:58

Het is het geforceerde SWJ in het totaalplaatje wat wrijving veroorzaakt, maar zover zijn jullie nog niet (buiten hetgeen waar jullie het over hebben komt er nog iets). Verder is het een geweldige game en heb ik me er wellicht wat meer aan gestoord, dan als ik de game een paar jaar terug had gespeeld.

Met het huidige politieke klimaat vraag ik me echt af wat we in een volgende GTA gaan zien. De enige manier om een shitload aan ellende te voorkomen is weer terug gaan in de tijd. Vice City 2 please!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 mar 2021, 13:04

Ik heb respect voor studios die er schijt aan hebben. Yoko Taro zei over 2B, dat hij haar zo gemaakt omdat hij het tof vond. Niks geen excuses of bullshit verder.

GTA is wel het meest lucratieve entertainment product aller tijden. Ergens verwacht ik dat Rockstar op zijn minst een character creator in de game stopt met alle mogelijkheden.

Ach en anders doe je net als Radcliffe en Watson (en Genee lolol), dan gooi je de persoon die jou rijk heeft gemaakt gewoon onder bus.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

31 mar 2021, 14:16

R-Type schreef:
20 mar 2021, 23:35
SmartTies schreef:
20 mar 2021, 21:25
Ook met Prey begonnen, maar nog niet zo lyrisch. Die item overkill trek ik altijd slecht. Dat heeft me ook de handdoek in de ring doen gooien bij een Dishonered. En dan ook nog een limiet op het aantal items dat je bij je draagt, een behoorlijke learning curve en een berg aan dialoog wat ik niet durf te skippen (toegegeven, het is vaak interessant) maakt het allemaal lastig inkomen. Met wat slaaptekort is het in ieder geval niet vol te houden.
Limiet valt wel mee. Gewoon regelmatig junk loot recyclen. Dat neemt geen spots in. Je kunt tevens inventory space upgraden.

Het looten van bodies en kastjes vind ik in tactische games als Dishonored, Bioshock, Deus Ex en Prey niet erg. Wel vind ik het misplaatst in een snelle gung ho shooter als Wolfenstein. Prey is min of meer een RPG. Kan niet wachten op System Shock. Er zitten ook zo lekkere referenties in Prey; keycode 0451, en Looking Glass server.
Ben van het weekend weer opnieuw begonnen na een onherstelbare vastlopert en nu inmiddels weer een uur of 10 in de game. Het wordt inderdaad een stuk leuker als je verder bent en eigenlijk met de learning curve achter de rug bij de eerste poging, is de tweede run wel een stuk leuker. Ik krijg er een Fallout meets Dead Space gevoel bij. Fallout door het niet gepolijste randje en Dead Space door de setting. De items zijn inderdaad minder tergend dan in een Bioshock.

Ik heb ook de shotgun gemaxed en dat speelt een stuk fijner. De shotgun zelf vond ik al vrij gauw door mezelf via een sluwe manier in een kamer te loodsen, maar heb heel lang zonder fabrication plan gelopen, dus had ik minimale ammo hiervoor. Bleek dat deze in de kluis vlakbij de shotgun lag... Toen ik het uiteindelijk uren later tijdens wat backtracken uit de kluis had gehaald liep ik even later een kamer binnen waar weer een shotgun lag en een fabrication plan -_- Had me een hoop deads gescheeld als ik de fp eerder had gevonden.

Tot dusver alleen maar human build met ook snelheid maxed en weaponsmith. Er zitten overigens wel een hoop bugs in. Soms als ik direct naar het item scherm ga en meteen druk op "LB" om naar de plattegrond te gaan, dan blijft het scherm zwart. Soms opent het helemaal niet en moet ik blijven drukken. Heb ook al een keer of 3 een crash gehad waaronder die ene waardoor ik opnieuw moest beginnen.
Het surround geluid is ook matig afgestemd in dit spel. Bijvoorbeeld het geluid dat de beam maakt tijdens het recyclen hoor ik door mijn achter speakers terwijl ik ervoor sta. En zo nog wat zaken die teveel herrie maken dan natuurlijk aanvoelt. De diepte is heel

Mortal Kombat 11 - met next gen upgrade
Als Rambo liefhebber eigenlijk gekocht om met Rambo in een MK game te kunnen spelen, maar blijkt dat deze alleen speelbaar is door het Kombat Pack 2 dlc aan te schaffen. Die is dezelfde prijs als wat ik voor de game heb betaald...
Tutorial doorlopen en de eerste 3 torens gehaald met Scorpion. 11 is wel veel beter dan 10 zeg. Het speelt lekker weg en brengt naar mijn idee een hoop vernieuwing. Productiewaarde lijkt ook veel hoger te liggen. Het ziet er ziek mooi uit en het geluid is prachtig en genuanceerd gebracht in Dolby Surround.
Ik blijf het klote vinden dat de spear throw niet meer <-, <-, lp is en nu zo moet <-, -> lp, though...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

31 mar 2021, 14:24

De kracht van GTA is toch wel de stereotypering\ridiculisering van een bepaalde groepen en de Amerikaanse cultuur. Ik hoop echt niet dat ze daar aan gaan lopen rommelen. Bovendien was GTAV toch best wel divers... Franklin is black, Lester zit in een rolstoel, Trevor is een redneck, Zoon van Michael is een wigger... :)

Een vrouwelijk hoofdpersonage zie ik nog wel gebeuren trouwens. En ze dan ook nog zwart en gay is dan kun je direct de tegenwoordig verplichte boxjes aftikken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten