Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 dec 2020, 17:02

Today is your lucky day;
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 dec 2020, 07:37

Heb m'n fill al met WRC9

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

24 dec 2020, 22:16

Bij dat hele Dirt 5 heb ik een wat Horizon feel alleen dan op alle fronten slechter.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 dec 2020, 14:19

Killer Instinct

Speel hem sinds Series launch on en off, en de laatste tijd fanatieker. De game was at launch nogal bare bones geloof ik. Maar inmiddels, met alle content, is het een zeer complete fighter met een goede SP, training en versus. De netcode is bijzonder goed. Ik zit zelfs op wifi maar gooi alles eruit wat ik wil zonder delay. Hier kan Capcom, SNK enzo wel van leren. KI is op weg om mijn nummer 1 2d fighter van deze gen te worden. De meeste andere laten steken vallen tegenwoordig, hetzij in content danwel netcode. KI niet.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 dec 2020, 19:11

Game is altijd goed geweest. Ik vond de character onthullingen in het begin wel vet.




Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 dec 2020, 12:16

Hele prachtige game en waarschijnlijk nog vet ook wanneer je het helemaal onder de knie hebt. Echter, sinds er geen arcades meer zijn en er ook niet met regelmaat gasten voor m'n deur staan die het ook graag willen spelen, heb ik moeite om ervoor te gaan zitten om een fighter te masteren. Voor Killer Instinct ging ik nog wel even zitten, maar merkte toch dat ik meer plezier beleefde aan de uit '96 arcade game die bij de special edition zat. Het gros van de karakters daar en hun combo's zitten in mijn hoofd gebrand en leent zich daarom makkelijker uit voor even uurtje tussendoor.

Streets of Rage 4
Na Adam nu ook met Blaze en Floyd op Mania uitgespeeld. Met Floyd met z'n flexibele grab en throw is het 't makkelijkst en speelt het 't leuks. Is misschien wel mijn favoriete karakter om mee te spelen. Nu ben ik begonnen aan een run met Cherry Hunter, waar je je combo records mee kan vestigen. Het blijft echt een vette game met wie je ook speelt.

The Last of Us 2
Na een anderhalf durende recap dmv de cut scenes uit het eerste deel gezien te hebben ben ik dus begonnen aan deel 2 en holy shit... wat is dit een vette game! Grafisch prachtig en filmisch ver boven menig Hollywoodkaskraker. Ook al is het tot dusver (11 uur in) een simpele revenge riedel, door de goed gekozen en ingesproken dialogen en de vloeiende motioncaptures zit ik er helemaal in.

En wtf man...
Spoiler:
Joel, I can't take this shit... :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 dec 2020, 14:25

Het is jammer dat die scene dood is. Ik speel ook nog nauwelijks fighters. SF al helemaal niet meer bijv. Deze generatie eigenlijk alleen Tekken 7, en nog eventjes Soul Calibur VI. Ik vond vooral MK een dikke tegenvaller, superleuke single player totdat het een MT fest werd maar die gameplay en animaties zijn echt zaad.

Ik heb een hekel aan al die metertjes, gimmicks en comeback mechanics. Van mij hadden die rage art ook uit T7 mogen blijven al vind ik die niet zo storend en veel newbies gooien ze er desperaat uit en dat kun je haast zien aankomen en straffen. Nee, wat ik nog wel relatief regelmatig heb gespeeld dan aan retro fighting, is SF2 Hyper Fighting. Lekker basic.

KI is lekker simpel. Na de Dojo mode had ik de game eigenlijk wel door. De game heeft wel wat metertjes, maar dat zijn alleen ex specials en de meter die juist handig is omdat je kunt zien wanneer je de combo limiet bereikt en dus moet enden. Je kunt lekker special moves linken, en geen van die moves heeft een hoge barriere van executie. Je zou kunnen zeggen dat deze game in 1995 is blijven hangen (met wat QoL zoals combo meter, training modi etc) en daarom zo goed is.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

31 dec 2020, 15:09

Ik speel alleen soms nog KI of MK11 maar voor de rest speel ik ook nog maar weinig fighters. Terwijl ik dit vroeger eigenlijk haast alleen maar speelde.

Wel grappig want MK11 is juist mijn favo fighter van deze generatie.

Ik heb alleen de drang niet meer om echt goed te worden met 1 of paar personages. Waar ik vroeger echt alles bestudeerde en oefende tot ik erbij neerviel (bij wijze van) heb ik die drang helemaal niet meer.

Misschien ook wel dat ik fighters veel met vrienden speelde. En eigenlijk bijna allemaal spelen geen fighters meer. En online ben ik nooit zo fan van geweest. Mede dat de meeste fighter games toch wel last heeft van enige lag.

En daarbij stoor ik me enorm aan al die seizoens character packs tegenwoordig waar ze veel te veel geld voor vragen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 jan 2021, 19:49

Halo 5

Nou heb ik ze allemaal uitgespeeld behalve sidestuff als Wars. Wat dachten ze bij 343, iedereen vond die interiors en Prometheans kut dus dat gaan we eventjes uitbreiden?

Man, wat een saaie omgevingen, sorry corridors. En die prometheans zijn volgens mij wel wat zwakker nu, maar ze zijn gewoon niets aan om tegen te vechten. Die Warden had ik na 3x ook wel gezien, schoot hem een paar keer in zijn rug en weg was ie.

Verhaal is kut. Alles is eigenlijk kut. Ik vond 4 al enorm matig, deze is nog slechter. Je krijgt zowat heimwee naar een pakweg nummer 3. De MP is wel grappig, kreeg er wel een beetje Halo 2 feels van. Wel erg old school met weapon pickups enzo. Maar het is arena combat, eens wat anders dan CoD nummer 24.

Nee, ik denk niet dat Infinite wat wordt. 343 is gewoon geen geschikte studio.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 jan 2021, 16:15

Horizon: Zero Dawn

Ik ben echt heel late to the party met deze maar wat een lekkere game zeg, godverdomme. Het begint best traag, met een of ander slap kutverhaal dat zichzelf veel te serieus neemt. Maar dan opent die wereld zich en... wow. Het is al een tijdje geleden dat ik een game echt niet meer kan neerleggen. Dat je eigenlijk naar je nest moet en denkt: nog even snel x doen, en whoops, het is weer een paar uur later. Die wereld is zo mooi, grafisch gezien natuurlijk maar ook gewoon het design. Zag de nacht er eerder zo nice uit in een game? Normaal gezien is overdag altijd mooier, maar hier is het beide prachtig. Die combat is heerlijk tactisch en responsive met veel mogelijkheden (speel op Hard, precies goed imo zonder het overdreven lastig te maken). Het freeroamen, beetje jagen, wat questjes doen, op je mount de landschappen door, precies het soort game waar ik even zin in had. Het verhaal doet me zoals gezegd nog niet heel veel maar hopelijk verandert dat nog, hoe dan ook zuigt die toffe wereld me er wel in. Klimmen mogen ze in deel 2 wel wat soepeler maken overigens, beetje apart dat dat alleen kan bij daarvoor aangegeven stenen en shit.

Heb Frozen Wilds ook al klaarstaan, deze blijft voorlopig wel in de binnenkant van m'n Playstation. Who needs Cyberpunk anyways

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 jan 2021, 18:34

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jan 2021, 10:13

Rez Infinite

Ja hoor, ook op de PS5 werkt ie flawless. Sterker nog, voor mijn gevoel doet de DualSense beter mee op de beats. En met de Pulse Headset is het goddelijk. Toch voelt deze game in non-VR als een downgrade. Ik moet echt die VR weer eens aansluiten. Heb de adapter ook. Fucking cable hell.

De reden dat ik deze speelde was omdat ik de download van Panzer Dragoon Remake had aangezet. Daar ik vandaag voor zitten, ik weet van de matige recensies.

de limited run is wel leuk:

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jan 2021, 21:49

Hmm Remake is wel legit. Schijnt ook gepatched te zijn enzo. Goede framerate op PS5 (is een PS4 game doe). Probleem is volgens mij dat de controls digitaal zijn, het voelt lang niet zo goed als een Rez of Orta. Zal gelijk aan Saturn zijn en reeds gedateerd. Struggle met de game, kwam niet voorbij Episode 4 boss. Misschien moet ik modern controls leren..Maar die soundtrack, holy shit. Wat is dat goed.

Eigenlijk is ie beter dan de Saturn versie. Veel betere visuals en framerate. Ben benieuwd of ze een betere job af gaan leveren met Zwei.

Ik moet Orta maar eens voor de S gaan kopen zeker.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 jan 2021, 20:35

Ja, dit is een goede aankoop. Zwei wordt een day one. Gisteren en vandaag nog veel gespeeld. Einde gehaald, pandora's box code verkregen. De trophies zijn heel simpel. Alle levels clearen met een shotdown rating van 70% of meer, als je een beetje bekend met deze games dan haal je die allemaal. En een level met meer dan 70% health halen, dat haalde ik in Episode 1. Maar kan vast ook op easy. Ik weet niet of pandora's box werkt met trophies, maar dan wordt het helemaal simpel..Modern controls zijn way to go, is even wennen maar is beter. speelt als een twin stick shooter, bewegen met LS, aimen met RS en fire met trigger. Voelt beter dan de classic controls.

Vind de art direction heel tof, het lijkt op de artwork van de originele Japanse packshot. Sowieso heeft PD mijn favoriete art work design in gaming (met FFXII). Ik had Azel: Panzer Dragoon RPG op de Saturn en die artwork is gewoon ziek. Gaat Saga ooit nog beschikbaar zijn voor het brede publiek?

Oh ja, luister die shit op Spotify.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jan 2021, 16:47

Panzer Dragoon Orta

Kost een tientje. 2.5x goedkoper dan de Remake. En hij is veel, veeeeel beter. Het origineel, PC port, zit er bij in bovendien. Is niet onlogisch, remake is gewoon een mooiere deel 1 en niets meer. Orta was het 4e deel, een van de mooiste 6th gen games.

Orta heeft perfecte cursor controls. En de graphics zijn, zeker in de remastered One versie, niet eens slecht voor 8th gen. De cutscenes zijn wel wat minder, ik denk dat ze 480p zijn gebleven, maar ze zijn servicable. De game legt niets uit, maar er is een tutorial. Hij is vrij diep namelijk, met boost, special attacks, en 3 verschillende shoot modes. Dit is een evergreen. Als je de disc niet (meer) hebt, kopen die hap!!

Wat ik jammer vind is dat er geen Otogi 2, Jet Set Future, GunValkyrie ofzo te vinden zijn.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 jan 2021, 21:55

PD Saga trok ik niet op de Saturn. Orta vond ik wel weer vet als plain shooter, maar mis wel die replay drift wat een StarFox je wel gaf op de Snes en N64. Ik heb dat ook met Space Harrier. Was die niet verstopt in PD op de Saturn? Is van dezelfde developer binnen Sega toch?
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 jan 2021, 22:48

Space Harrier zat niet in PD zover ik weet. Panzer is van Team Andromeda. Dit werd later opgenomen in Smilebit (Orta).

Space Harrier is van Yu Suzuki.

Zwei heeft trouwens wel branching paths en een tof level up systeem. Zwei is technisch een van de meest indrukwekkende 32-bit games, die game had 16:9 widescreen mode op de Saturn lol. Nights had het ook trouwens.



Een van de GOAT main themes <3

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 jan 2021, 13:23

DOOM Eternal Ancient Gods

Geen zin meer om op de nextgen patches te wachten. Eerste level geklaard maar er is geen woord gelogen over de moeilijkheidsgraad. Deze is flink omhoog geschroefd, zelfs op hurt me plenty gooien ze van alles op je af. Ik moest weer ff mn draai vinden. Op het einde van het eerste level ging ik best vaak dood. Dacht wat is dit voor bs maar startte de game later weer op en haalde het in één keer. Die nieuwe totem vijanden zijn gaar maar heb je met 2 sniper shots van je AR kapot. Muziek is tof ondanks de afwezigheid van Mick. Beter laat de tweede expansion niet te lang op zich wachten.

The Witcher 3 GOTY

Eind 2019 begonnen aan een second run op de Xbox. Jaar laten liggen nu weer opgepakt. Moest even kijken hoe en wat. Character stat reset en voor andere build gegaan. Combat/alchemy plus Feline set. Meeste wel gedaan in Velen/Novigrad. Skellige/endgame en dan op naar de dlc.
Die nextgen patch kan me ook gestolen worden. Game loopt nu zo goed als locked 60fps en ik zie bijna geen verschil in detail of resolutie op performance mode. Laadtijden is secondewerk behalve als je doodgaat, dan duurt het wat langer. Ik kan nog steeds genieten van dit spel al zie je hier ook al de typische CDPR traits waar CP2077 dus ook last van heeft. De wereld met zn verhalen is gewoon goed maar combat blijft whack. Naast de sidequests hoef je echt niet alles te gaan ontdekken want het meeste is de moeite niet imo. Interactie is ook hier beperkt. Witcher 4 lijkt mij een no-brainer na het CP drama. Maar een remake van 1 en 2 zou ik ook niet verkeerd vinden, die zijn gewoon niet leuk meer om te spelen.

@Ties

REmake normal=hard easy=normal .|. En sowieso Jill 2 extra slots plus lockpick bitch!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 jan 2021, 21:56

:lol:
Als ik Jill nam op de GC liep ik erdoorheen met in 1 hand de joypad en de andere in mijn broek. Mooie graphics and all that ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jan 2021, 08:27

Dat deed ik in RE3R

Maar Chris vind ik makkelijker. hij kon veel meer hits verdragen, en heeft giga veel shotgun ammo, meer heb je ook niet nodig.

Op de Saturn trouwens, de Japanse versie, stond Chris aangegeven als Hard en Jill als easy.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 jan 2021, 21:50

Sayonara Wild Hearts
Aanrader R-type als je fan bent van Tetsuya Mizuguchi games. Rez/Child of Eden, The Wind Waker, Mario, Outrun '06 en nog vele andere franchises zie je er in neon-carnatie. De muziek is goed, de variatie in gameplay (Rez/StarFox, shmups, racing, sidescrolling) en de combo score mechanic is heerlijk. Levels variëren in lengte maar zijn nooit langer dan 5 minuten en soms maar een minuut en nooit hetzelfde. Je wordt constant verrast. Na het uitspelen wil je alles Gold halen en de verborgen amuletten verzamelen die nooit verschrikkelijk moeilijk zijn verstopt. Heb zelf nog 2 levels te gaan, maar ga hier zeker -net als met alle andere Tetsuya Mizuguchi games, vaak naar terugkomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jan 2021, 11:49

Ziet er tof uit, maar door de naam dacht ik waarschijnlijk aan een japanse visual novel ofzo.

Hij is zo te zien nog eventjes 8 euro op PSN. Zie hem niet op GP.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 jan 2021, 15:28

Ik heb 'm uit de MS store voor 12 geloof ik. Op een FB pagina zei iemand dat ik die moest gaan spelen wetende dat ik Rez worship.
Gister alles gold gehaald. Not a single achievement was given... Maar wat een game <3

Resident Evil Code Veronica X
Ik wilde deze al een tijdje spelen -heb alleen disc 1 kunnen spelen op de Dreamcast-, maar wilde er geen €20,- aan uitgeven. Gister stond deze er voor 4 euro op, dus meteen erop gezet. (btw Star Wars Episode 1 Racer is ook nog 6 dagen €7,50. Misschien ook nog even binnenhalen)
Die tankcontrols zijn echt weer wennen na de 2 remakes. Voice acting was slechter dan ik me kon heugen. Ook die intro in het begin met als afsluiter een John Woo scene :lol: Wat een stappen terug zeg.
Ik ga 'm wel nog even finishen, want om de één of andere rede blijft het wel weer leuk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 jan 2021, 15:41

Gisteravond het einde gehaald. Ik vind het één van de mindere Resident Evil games. Al weet ik niet of dit als een game uit de main serie gezien mag worden daar er geen cijfer achter staat.
Wat ik erg goedkoop vond is dat ze tegen het einde aan er doodleuk een heel deel van de mansion als kopie ingooien onder het mom van huiselijke sfeer creëren in een bunker wanneer ze in Lockdown zouden moeten.
Veel vijanden zijn ook saai. Reuze motten, reuze mieren en genetisch gemanipuleerde salamanders. Allemaal tekenen dat ze er behoorlijk inspiratieloos ingingen in deze eerste RE waarin geen prerendered omgevingen zijn te zien. Disc 1 van de Dreamcast versie was ook het beste gedeelte en had van mij ook niet veel verder hoeven gaan. Die voice acting is zo gigantisch slecht, dat ik geen binding met de karakters kreeg. Dat huilen van Clair in die cel my god… Die Wesker die overal zomaar doodleuk met superpowers binnenkomt hollen en zo’n hekel aan Chris heeft maar steeds niet afmaakt is echt niet meer te doen 21 jaar na release. Geldt ook voor alle over the top momenten met straaljagers en de bizarre manier van telkens niet weg kunnen gaan van het eiland. De eerste RE was ook cheesy, maar dit is toch wel een paar stappen verder. Er zitten ook bizar weinig shocks in voor een Resident Evil.

Nu wil ik Resident Evil 6 nog een keer gaan spelen. Die kan echt niet veel minder zijn dan deze denk ik. Al met al nog steeds een vermakelijke game, maar 1 waarvan ik alleen maar benieuwd ben of de ellende me in 2000 ook al was opgevallen of toen nog voor lief nam omdat het game is met minder investeringen in het filmische gedeelte. Metal Gear Solid was er al een jaar of 2 en liet al zien hoe het moest.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 jan 2021, 17:09

Toch is CV beter dan 0. Heb 6 een tijd terug opnieuw gekocht, wil ik ook weer een keer doorlopen. Zien of ie nog echt zo slecht is als ik mij herinner.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten