Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

19 nov 2020, 09:07

Ben op de Switch opnieuw begonnen aan Ni No Kuni. Qua uitdaging en verhaal zeker niet de beste JRPG, maar er zijn er maar heel weinig met de charme van deze game.

Daarnaast flink wat Gamepass games uitgeprobeerd de afgelopen week. Celeste, No Man's Sky, Hello Neighbour, Overcooked 2. Die eerste en laatste vond ik wel tof, maar Overcooked is eigenlijk vooral leuk in multiplayer. Ik zag dat EA ook eindelijk toegevoegd was. Dus gister de hele avond de eerste Plants vs Zombies van de 360 gespeeld :D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 nov 2020, 09:11

Plants vs Zombies blijft vet en Overcooked is een relatiesloper. Mijn metgezel en ik zijn beide manager binnen dezelfde organisatie (wel op een aparte afdeling), dus we weten het allebei beter qua aanpak. Iets wat een hoop haat en nijd oplevert tijdens Overcooked.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

19 nov 2020, 09:45

Mijn vriendin is niet echt een gamer, maar ik speel deel 1 wel eens op de Switch met mijn dochter (10) en die weet het ook altijd beter. Pap, dombo, laat je weer die rijst overkoken! Ga jij maar hakken en afwassen... :)

Dat kunnen gooien met eten is wel een hele verbetering trouwens.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 nov 2020, 11:13

Ja prachtig is dat het geouwehoer tijdens dat spel op elkaar. Ik sta zeer weinig zelf in de keuken omdat ik jaren van Thuisbezorgd heb geleefd, dus dat krijg ik dan wel om m'n oren wanneer ik commentaar lever tijdens het spel.

O dat klinkt inderdaad als een verbetering dat gooien. Meteen 2 er opzetten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

19 nov 2020, 12:33

The Great Volunteer schreef:
09 okt 2020, 19:36
No Man S Sky Beyond. Wat een vet spel, vind echt schitterend. Vandaag begonnen. Moet alleen nog hermetic seal vinden en dan kan ik weg vliegen van mijn toxic planeet. Ik Google wel regelmatig de nodige dingen maar prima.
Wordt je nu wel beter bij de hand genomen?
Bij release toen de game gekocht, maar kon er niet lekker inkomen toen en was erg onduidelijk wat je nou precies moest doen. Is dit al anders?

Ben toen gestopt na 6 uurtjes spelen, waarvan 3 uren zoeken naar een specifiek iets en was er toen wel klaar mee. Bedoel even zoeken ok, maar uren lopen dolen om iets onduidelijks te zoeken ging mij wat te ver.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

19 nov 2020, 15:00

ageQned schreef:
19 nov 2020, 12:33
The Great Volunteer schreef:
09 okt 2020, 19:36
No Man S Sky Beyond. Wat een vet spel, vind echt schitterend. Vandaag begonnen. Moet alleen nog hermetic seal vinden en dan kan ik weg vliegen van mijn toxic planeet. Ik Google wel regelmatig de nodige dingen maar prima.
Wordt je nu wel beter bij de hand genomen?
Bij release toen de game gekocht, maar kon er niet lekker inkomen toen en was erg onduidelijk wat je nou precies moest doen. Is dit al anders?

Ben toen gestopt na 6 uurtjes spelen, waarvan 3 uren zoeken naar een specifiek iets en was er toen wel klaar mee. Bedoel even zoeken ok, maar uren lopen dolen om iets onduidelijks te zoeken ging mij wat te ver.
Ik moet eerlijk toegeven ik was in begin omver geblazen van het planeet hoppen en t vliegen. Maar ik ben er toch helaas vrij snel op uitgekeken. Het is vooral heel veel mining. Ik lees en hoor overal vooral in VR moeite waard is maar das no go voor mij als dat alleen voor 400 euro te koop is met PS5 voor die prijs te kopen. Wat ik van gelezen heb is wel flink verbeterd en gepatched tov oorspronkelijke release maar ik vond vooral werken /arbeid verrichten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3921
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 nov 2020, 19:32

Astro Playroom

Er is een reden dat ik Demon's Souls nog niet eens heb gekocht. En die reden is Astro Playroom. Even 5 minuten de gimmicks checken en dan DeS even aanschaffen right?

Nee. Die 5 minuten werd al gauw 3 uur. Want guys, Astro Playroom is fucking geweldig! Het is hands down een van de leukste platform games die ik heb gespeeld. Astrobot VR vond ik natuurlijk tof, en Playroom heeft geen VR, maar als platformer vind ik hem beter. De game is een grote nostalgie bom. Levels gebaseerd op de PS1 architectuur? Moves die je moet wegknallen? Ropes die met een PS1 connector aan een platform klikken. En de muziek is heel tof.

De trophies hebben namen als Its all in the Mind, Emotion Engine, Wipeout etc.

Astro Playroom is legit. Ik denk dat sony meer met die IP moet doen hoor, want deze en VR behoren tot de top van het platform segment.

Days Gone.

Nooit gespeeld, wilde het even checken. Holy hell wat ziet deze game er goed uit zeg. Op PS5 is het 4k/60 en dit is wel een van de mooiste open world titels die ik tot dusver gezien heb. De laadtijden zijn lang (ik denk van PS4 niveau), misschien ligt dat aan de externe schijf. Ik ga deze eens intern zetten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 nov 2020, 10:33

Zouden ze zich al achter de oren krabben in Kyoto nu de concurrent wel in allerlei nieuwe vormen van gameplay in hun eigen vaarwater/expertise evolueren? Het is dat de karakters niet zo aanstekelijk zijn en wat aan dimensie missen, maar wanneer daar wat aan wordt gedaan kunnen ze bij Sony zomaar eens het stokje over gaan nemen in de nabije toekomst van Nintendo. De 2D platformkroon zijn ze allang kwijtgeraakt imo, maar als het zo doorgaat komt er een dag dat 3D Mario ook overschaduwd wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3921
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 nov 2020, 11:43

Denk niet dat Sony er echt op inzet. Astro is vooralsnog vooral een soort techdemo IP. Wel heel goede games. Maar het krijgt nooit de exposure van een Horizon ofzo. Terwijl die laatste 2 legit geweldig zijn. Ik speel ze liever dan R en C. Het is veel relaxter om te spelen. Ratchet schuurt toch weer tegen third person shooting aan. Het is even wachten op mijn connector, maar dan zal ik Astrobot VR even uit de store plukken. Die had ik dus niet digitaal itt de andere VR games.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 nov 2020, 06:20

Ori and the Will of the Wisps
Is er een mooiere 2D platform game? Ik denk het niet. Gisteren 2× de eindbaas verslagen, omdat de game crashte precies nadat hij het loodje legde bij de eerste keer. Maar wat een prachtige game.
Paar nitpicks; Er zit weinig variatie in het verslaan van de vijanden. De manier hoe je dit doet had wel wat meer naar een Metroid afgekeken mogen worden.
De upgrades, en daar zijn er gigantisch veel, zijn niet doeltreffend uitgebalanceerd. Je koopt ze, maar gebruikt uiteindelijk de helft.
De map is vaak onduidelijk. Sommige gebieden zijn grijs, maar dat zijn ook de gebieden die je niet bezocht hebt. Hierdoor ga je vaak naar punten die je al bezocht hebt.

Verder een terechte Xbox game of the year gekregen gisteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

30 nov 2020, 20:41

Mega Man 11
Tering wat een moeilijke game zeg! Na uren spelen en honderden keren dood gegaan en maar 4 stages gehad, kom ik er net achter dat er een store is waar je items kan kopen. Dat zal het vast wat makkelijker maken.
Afbeelding

no avatar
RDF Plays
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
30 nov 2020, 20:55

Re: Laatst Gespeelde Game

30 nov 2020, 20:58

F1 2020
Na de afgelopen 3 races zeer belabberd te hebben gereden, was ik gebrand op een goede race en een podium plaats. Helaas kon ik doordeweeks niet veel oefenen en had ik keuze uit 2 setups voor de race. Één die ik al eerder heb gebruikt in de race en ik dus weet hoe deze zich gaat gedragen tijdens een race. Of een nieuwe setup die ik alleen in Time Trial heb geprobeerd maar wel zo'n 0,6s per rondje sneller is. Na wat wikken en wegen heb ik gekozen voor de eerste setup, omdat ik al vertrouwd was met deze.


De kwalificatie ging goed. Eerste ronde een top 3 tijd. Tweede ronde kon ik de tijd iets verbeteren en pakte ik weer P3, nadat ik even ben teruggevallen tot P4. Laatste ronde all out gaan en met heel veel geluk (door geen track warnings te krijgen) een tweede tijd kunnen neerzetten. Helemaal met deze setup was ik daar erg blij mee.

Met P2 mag ik aan de buitenkant starten en persoonlijk vind ik dat wel fijn voor bocht 1. Ik kwam goed van de lijn en zag Rolbok wat harken om weg te komen. Hierdoor kon ik al meteen aan de buitenkant hem ernaast zetten en de leiding pakken! Echter met het 20km rechte stuk daarna kwam Rolbok weer langszij. Ik besloot om eerder te remmen, Rolbok verremde zich lichtjes waardoor ik weer achterlangs kon kruizen. Leuk gevecht en weer terug op P1!

Alleen daarna merkte ik dat mijn setup gewoon niet snel genoeg was. Vooral in sector 2 verloor ik te veel tijd en binnen no time gingen de twee Renaults mij voorbij. Mark en Slappedas achter mij liepen niet op mij in waardoor ik mij kon focussen op het rijden van solide ronden en in ronde 7 besloot ik naar binnen te gaan in de hoop een undercut te maken. Rolbok ging ook naar binnen dus daar schoot ik weinig mee op. Hopen dat ik Kazim kan pakken maar die leek na een ronde alleen maar verder te zijn uitgelopen. Plan mislukt. Er kwam wel snel een nieuwe kans aan met verkeer voor ons. De jongens op de medium banden konden langer doorrijden en Rolbok en Kazim hadden moeite om erlangs te komen. Hierdoor kwam ik weer in de buurt en na een paar goede inhaalacties (en dankzij mijn teamgenoot Danny) zat ik weer op de staart van Kazim en kon ik hem pakken op Kemmel straight. Dit kon ik alleen niet lang volhouden en na een paar rondes ging Kazim mij weer voorbij.

Uitrijden op P3 dan maar.. tot de Safety Car zich liet gelden! Iedereen weer op elkaar gedrukt, koude bandjes en strafsecondes om mij heen. Ik kon eerste worden maar ook zesde! Helemaal nadat ik bijna spinde achter de safety car. Focus herpakken en klaar maken voor de herstart. Nog 2 rondes te gaan en nog voordat we de finishlijn over gaan zie ik Kazim haaks linksaf de muur in gaan. Oke, dat is dan P2! Met genoeg ERS kon ik Slappedas de laatste twee rondes achter mij houden en ben ik naar de tweede plaats gereden.

Een mooi einde van een wisselvallig eerste seizoen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3921
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

30 nov 2020, 21:07

SmartTies schreef:
30 nov 2020, 20:41
Mega Man 11
Tering wat een moeilijke game zeg! Na uren spelen en honderden keren dood gegaan en maar 4 stages gehad, kom ik er net achter dat er een store is waar je items kan kopen. Dat zal het vast wat makkelijker maken.
Dat maakt hem easy :lol:

Bijna alles zat gated achter die store geloof ik, zelfs enemy drops? Die slowdown vooral, volgens mij is die upgrade dat je zelf snel loopt ofzo? Ach, hij is op zich wel tof om een keertje te uit te spelen. Maar vond de filmpjes wel heel low budget en er zijn uiteindelijk best weinig levels, wily castle stelt weinig voor. 11 is niet een van de top entries.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 dec 2020, 00:27

Inderdaad. Vanaf dat ik de store had gevonden was het een walk in the park. Ben er net zo doorheen gelopen en niet meer game over gegaan, want ik had zoveel cash dat alles na iedere boss weer aangevuld kon worden. Eigenlijk jammer, want ondanks dat het ziek moeilijk was, vond ik die difficulty wel Ninja Gaiden NES heerlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4571
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 dec 2020, 11:03

MM11 moeilijk? Noob

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 dec 2020, 17:16

Ga het spelen zonder die store en kom dan praten met je Burberry tas, wollah.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4571
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 dec 2020, 18:13

Nega please. Ik kan me de store niet eens herinneringen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 dec 2020, 19:08

Heb je niet nodig met Action Replay
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4571
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 dec 2020, 19:39

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3921
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 dec 2020, 22:33

Demon's Souls + Pulse 3D + DualSense next-generation has begun breh.

Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

04 dec 2020, 22:58

Football Manager 2021 Xbox edition dat is pas next gen ;)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

05 dec 2020, 19:10

R-Type schreef:
04 dec 2020, 22:33
Demon's Souls + Pulse 3D + DualSense next-generation has begun breh.
Meng... denk aan de mensen die er nog geen hebben :p

is het een faithful conversie of hebben ze secties veranderd? Ik hoop dat die gasten daadwerkelijk op de eerste Metal Gear zijn gezet.

Ik hoor overigens niet van die hele goede verhalen op audiofora mbt tempest 3D en met name Demon's Souls. Dat het vaak klinkt alsof het compressed is en alleen in de opening scene gevoel van diepte gaf. En totaal niet kan tippen aan Atmos. Dat zou ik wel een aderlating vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3921
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 dec 2020, 00:08

Ja Bluepoint is de beste remake studio out there. Omdat ze de game logic op de authentieke engine runnen, terwijl de rest helemaal souped up is. Beter kun je niet remaken haast.

Hij is faithful. Er zijn wat subtiele quality of life improvements. Er is ook een blacksmith in de Nexus. Als je over encumbered bent kun je start indrukken op de loot en wordt het naar Thomas gestuurd. Een message droppen gaat via touchpad, super simpel. Er zijn een paar extra ringen. Door fog doors snipen werkt gelukkig niet meer. Dit is de beste remake ooit. Je zou een casus hebben met RE2R, maar daar is wel heel veel aan veranderd. SotC? Er was kritiek op Wander's hoofd en de sfeer van de visuals (ik vond SotC trouwens wel een perfecte remake). Maar Demon's Souls is beter. Er is geen Wander's hoofd misstap, en de sfeer is imo zelfs beter. Wat je hier hebt zijn belachelijk mooie en sfeervolle visuals die in stijl volledig gelijk zijn aan het origineel. En er zijn zip laadtijden, gewoon niets. Ik kan me niet voorstellen hoe ze deze remake beter hadden kunnen doen. Het kan gewoon niet. De Land of Giants toevoegen? Dat zat ook niet in het origineel. Deze Nexus, ik denk dat je gek wordt. Het is ontiegelijk vet. Viel me op dat de maiden een redelijk dikke bos hout heeft, lol.

Ik vind Demon's Souls Remake de beste Souls game period. Ik heb Demon's altijd beter gevonden dan Dark Souls, echter op bepaalde punten te gedateerd waarna DS1 Remaster mijn favo was. Ik geef toe, ik mis de Estus en dat hadden ze best mogen implementeren. Probleem is dan wel, hoe doe je dat met 1 archstone per level? Daar heb ik nooit bij stil gestaan..Je moet specifieke levels farmen voor bepaalde heals, daar ben ik geen fan van. Maar ja, anderzijds vergeet ik ook weer dat het een ding is. Eenmaal bij Fool's Idols had ik 20 spice en even zoveel half moon grass. World tendency was ik huiverig voor maar is eigenlijk wel tof, er is nu een aparte tab voor dus duidelijker.

De audio, ik vind het geweldig door de headphone (die dragon ramt echt door mijn oren, en een soul light ontvangen is ook niet fijn) maar er is geen 3D audio setting, dit heeft DMC V Special wel. Die klinkt ook wat dieper. Dus geen idee wat DeS precies doet.



<3

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3921
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 dec 2020, 12:40

Blight Town :lol:

Vergeet het, Valley of Defilement is the goat swamp. Wat een deprimerend kutlevel met downright nasty encounters en ik vind het heerlijk.

Faith build is baas. Moonlight sword is heerlijk met mooie effecten. Second Chance en God's Wrath zijn baas. Constante regen met adjudicator shield, blessed wapen en regen ring, poison killed me geloof ik niet. Ben er colorless voor aan het verzamelen. Lekker met tendencies bezig.



Fuck pijlen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1970
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 dec 2020, 12:59

Klinkt goed. Ik zal in 2022 dit spel ook als eerste op de PS5 kopen...

Manifold Garden
Wat een geniaal spel is dit! Mindfuck eerste klas wanneer je er net aan begint. De eerste 15 minuten is het wel even uitvogelen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het een pracht van een game.
Het is een soort Portal maar dan met een ongelimiteerd leveldesign. Wanneer je dan van een gebouw afspringt, blijft de spelwereld zich herhalen en kan je als je wilt uren zweven wat met deze geweldige architectuur een trippend gevoel van vrijheid geeft.
Alle wanden kan je als je zwaartekracht selecteren en het gros van de puzzels maakt daar gebruik van. Een aantal puzzels dienen ook opgelost te worden door gebruik te maken van het ongelimiteerde leveldesign. Er zitten een aantal hersenkrakers tussen, maar het gros is makkelijk te doen en tevens heel innovatief gedaan.
William Chyr zijn eerste game en hopelijk niet zijn laatste. Als je zijn portfolio checked is het niet een genie die zich aan één beroep blijft vastklampen.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten