Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 sep 2021, 22:59

uitgespeeld, was erg leuk. Wel te veel cutscenes en erg trage pacing met steeds 3 dingen fetchen. Maar heb lang niet alles gecollect, was level 65 en versloeg de final boss met 2 vingers in de neus.

Celeste

Dit is briljant. Celeste zie ik eigenlijk als een classic megaman game zonder enemies. Dat wil zeggen, de levels zijn genadeloos en je moet perfect platformen en memorizen om er goed doorheen te rennen. Sommige rooms lijken onmogelijk maar na genoeg deaths weet je precies waar en wanneer te springen en te dashen en haal je het. Ben in Chapter 4.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 sep 2021, 15:50

Tales of Arise

Yep, believe the reviews. Dit is de beste Tales game full stop. Dacht ik in de eerste uren nog van niet. Maar inmiddels wel. Hij is echt heel verslavend, de combat is heel tof (het targeten is wel wennen), dialogen zijn helemaal niet zo cringe en de personages zijn gewoon goed (mijn favoriet is die griet met het schild). De story wint geen oscar ofzo, maar is boeiender dan een Vesperia. Omdat het wat duidelijker en minder cringe verloopt. De game is op de bosses na wel veel te makkelijk op normal, ik speel meestal hard mode of soms moderate als het teveel items kost. Dungeons vind ik niet te groot, er is wat zoekwerk nodig en ze zijn soms verticaal. Veel hidden spots en loot in de gebieden.

Hell zelfs de fishing minigame is leuk om te doen, heb daar al wat uren inzitten lol. Je kunt vanaf het begin overal quick travelen dus ook teruggaan is geen issue.

Ik vind de visuele stijl geweldig. De gebieden zien er heel uitgesproken uit. Wel jammer van de soms genante pop in maar het is niet anders. Arise is wel een last-gen game, dat merk je vooral aan de laadschermen die er zelfs zijn als je een gebouw in gaat. Ze zijn kort maar het oogt wat slordig omdat je weet dat de PS5 dat allemaal makkelijk kan renderen. De twijfel die ik had tijdens het begin van de game is volledig weg. Ik ben hier vast nog wel mee bezig tot Lost Judgment.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

14 sep 2021, 03:06

R-Type schreef:
13 sep 2021, 15:50
Tales of Arise

Yep, believe the reviews. Dit is de beste Tales game full stop. Dacht ik in de eerste uren nog van niet. Maar inmiddels wel. Hij is echt heel verslavend, de combat is heel tof (het targeten is wel wennen), dialogen zijn helemaal niet zo cringe en de personages zijn gewoon goed (mijn favoriet is die griet met het schild). De story wint geen oscar ofzo, maar is boeiender dan een Vesperia. Omdat het wat duidelijker en minder cringe verloopt. De game is op de bosses na wel veel te makkelijk op normal, ik speel meestal hard mode of soms moderate als het teveel items kost. Dungeons vind ik niet te groot, er is wat zoekwerk nodig en ze zijn soms verticaal. Veel hidden spots en loot in de gebieden.

Hell zelfs de fishing minigame is leuk om te doen, heb daar al wat uren inzitten lol. Je kunt vanaf het begin overal quick travelen dus ook teruggaan is geen issue.

Ik vind de visuele stijl geweldig. De gebieden zien er heel uitgesproken uit. Wel jammer van de soms genante pop in maar het is niet anders. Arise is wel een last-gen game, dat merk je vooral aan de laadschermen die er zelfs zijn als je een gebouw in gaat. Ze zijn kort maar het oogt wat slordig omdat je weet dat de PS5 dat allemaal makkelijk kan renderen. De twijfel die ik had tijdens het begin van de game is volledig weg. Ik ben hier vast nog wel mee bezig tot Lost Judgment.
Vermaak me er tot nu toe ook erg goed mee, maar weet nog niet of ik het de beste ga vinden. Vind de dialogen soms nog wel een beetje cringe namelijk. Of anders gevalletje wat verwacht je dan. Maar goed misschien word ik ook wat ouder en zeurderiger.

Combat is zeker tof, alleen sommige bossbattles zijn wel echt pittig (en andere weer helemaal niet). Op normal heb ik met de tweede "Lord" echt behoorlijk wat moeite gehad. Goed geen dark souls moeite, maar toch. De rest gaat allemaal wel alleen ga je soms wat harder door je items heen idd. Maar geld is best schaars soms, dus dan moet je wel gaan grinden.

Vis minigame is idd wel een van de betere die ik in JRPGs ben tegengekomen, alhoewel het butten mashen blijft, maar goed het heeft iig ook nut voor de main game.

En ja visueel helemaal eens. Pop up slaat nergens op, maar verder echt prachtig. Zeker op een OLED komen de kleuren erg goed tot hun recht en is het een heerlijk om naar te kijken. Veel omgevingen zijn ook mooi gemaakt en genoeg afwisseling, dus zeker top op dat gebied.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 sep 2021, 07:29

R-Type schreef:
07 sep 2021, 22:59
Celeste

Dit is briljant. Celeste zie ik eigenlijk als een classic megaman game zonder enemies. Dat wil zeggen, de levels zijn genadeloos en je moet perfect platformen en memorizen om er goed doorheen te rennen. Sommige rooms lijken onmogelijk maar na genoeg deaths weet je precies waar en wanneer te springen en te dashen en haal je het. Ben in Chapter 4.
Eén van de beste platform games van het afgelopen decennia. Het is Super Meat Boy maar dan wat meer high profile en vergevingsgezind. Ik had het op vakantie zitten spelen op de Switch en dan zijn de latere levels bijna niet te doen met de kleine d-pad. Later met de pro-controller wel nog gefinished denk ik.
Ik ben wel benieuwd naar Extremely Okay Games volgende project;
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

14 sep 2021, 10:05

De game zorgt echt voor klassieke zwetende handen. Eigenlijk dat gevoel dat je structureel op de classic consoles had omdat die games gewoon genadeloos waren. Natuurlijk respawn je wel direct maar sommige sequences lijken onmogelijk op het eerste gezicht. Maar dan lukt het toch.
Legendary schreef:
14 sep 2021, 03:06
R-Type schreef:
13 sep 2021, 15:50
Tales of Arise

Yep, believe the reviews. Dit is de beste Tales game full stop. Dacht ik in de eerste uren nog van niet. Maar inmiddels wel. Hij is echt heel verslavend, de combat is heel tof (het targeten is wel wennen), dialogen zijn helemaal niet zo cringe en de personages zijn gewoon goed (mijn favoriet is die griet met het schild). De story wint geen oscar ofzo, maar is boeiender dan een Vesperia. Omdat het wat duidelijker en minder cringe verloopt. De game is op de bosses na wel veel te makkelijk op normal, ik speel meestal hard mode of soms moderate als het teveel items kost. Dungeons vind ik niet te groot, er is wat zoekwerk nodig en ze zijn soms verticaal. Veel hidden spots en loot in de gebieden.

Hell zelfs de fishing minigame is leuk om te doen, heb daar al wat uren inzitten lol. Je kunt vanaf het begin overal quick travelen dus ook teruggaan is geen issue.

Ik vind de visuele stijl geweldig. De gebieden zien er heel uitgesproken uit. Wel jammer van de soms genante pop in maar het is niet anders. Arise is wel een last-gen game, dat merk je vooral aan de laadschermen die er zelfs zijn als je een gebouw in gaat. Ze zijn kort maar het oogt wat slordig omdat je weet dat de PS5 dat allemaal makkelijk kan renderen. De twijfel die ik had tijdens het begin van de game is volledig weg. Ik ben hier vast nog wel mee bezig tot Lost Judgment.
Vermaak me er tot nu toe ook erg goed mee, maar weet nog niet of ik het de beste ga vinden. Vind de dialogen soms nog wel een beetje cringe namelijk. Of anders gevalletje wat verwacht je dan. Maar goed misschien word ik ook wat ouder en zeurderiger.

Combat is zeker tof, alleen sommige bossbattles zijn wel echt pittig (en andere weer helemaal niet). Op normal heb ik met de tweede "Lord" echt behoorlijk wat moeite gehad. Goed geen dark souls moeite, maar toch. De rest gaat allemaal wel alleen ga je soms wat harder door je items heen idd. Maar geld is best schaars soms, dus dan moet je wel gaan grinden.

Vis minigame is idd wel een van de betere die ik in JRPGs ben tegengekomen, alhoewel het butten mashen blijft, maar goed het heeft iig ook nut voor de main game.

En ja visueel helemaal eens. Pop up slaat nergens op, maar verder echt prachtig. Zeker op een OLED komen de kleuren erg goed tot hun recht en is het een heerlijk om naar te kijken. Veel omgevingen zijn ook mooi gemaakt en genoeg afwisseling, dus zeker top op dat gebied.
Vissen is geen button mashen. Ik zou het afraden juist. Je hoeft alleen left stick te gebruiken en de prompts (die zijn altijd hetzelfde, springen is R2). Button bashen, zeker tegen de boss fish, zorgt ervoor dat je zo in het rood zit en verliest. Geld is ook niet meer zo heel schaars als je vist. Je krijgt er best wat voor. Na een uurtje vissen had ik 60k aan sells, bleek.

Wat de bosses betreft, ja die zijn ongebalanceerd moeilijk. Die 2e boss was een brick wall totdat ik Light/Dark defense accessories pakte, ik kon zijn desperation gewoon niet overleven anders. Bij de 3e lord moet je ook specifiek te werk gaan. De reguliere enemies sla ik op Hard mode zo kapot. De uitdaging zit hem in de chain bar eigenlijk, volgens mij is 6 de max. Daarvoor moet je goed, snel en efficient vechten en hij zakt bij mij best vaak terug. Maar ik denk dat goede accessory builds gewoon essentieel zijn, die heb ik in de eerste gebieden niet echt heel goed benut. Die stenen kunnen echt goede perks hebben.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re: Re:

15 sep 2021, 01:24

R-Type schreef:
14 sep 2021, 10:05
De game zorgt echt voor klassieke zwetende handen. Eigenlijk dat gevoel dat je structureel op de classic consoles had omdat die games gewoon genadeloos waren. Natuurlijk respawn je wel direct maar sommige sequences lijken onmogelijk op het eerste gezicht. Maar dan lukt het toch.
Legendary schreef:
14 sep 2021, 03:06


Vermaak me er tot nu toe ook erg goed mee, maar weet nog niet of ik het de beste ga vinden. Vind de dialogen soms nog wel een beetje cringe namelijk. Of anders gevalletje wat verwacht je dan. Maar goed misschien word ik ook wat ouder en zeurderiger.

Combat is zeker tof, alleen sommige bossbattles zijn wel echt pittig (en andere weer helemaal niet). Op normal heb ik met de tweede "Lord" echt behoorlijk wat moeite gehad. Goed geen dark souls moeite, maar toch. De rest gaat allemaal wel alleen ga je soms wat harder door je items heen idd. Maar geld is best schaars soms, dus dan moet je wel gaan grinden.

Vis minigame is idd wel een van de betere die ik in JRPGs ben tegengekomen, alhoewel het butten mashen blijft, maar goed het heeft iig ook nut voor de main game.

En ja visueel helemaal eens. Pop up slaat nergens op, maar verder echt prachtig. Zeker op een OLED komen de kleuren erg goed tot hun recht en is het een heerlijk om naar te kijken. Veel omgevingen zijn ook mooi gemaakt en genoeg afwisseling, dus zeker top op dat gebied.
Vissen is geen button mashen. Ik zou het afraden juist. Je hoeft alleen left stick te gebruiken en de prompts (die zijn altijd hetzelfde, springen is R2). Button bashen, zeker tegen de boss fish, zorgt ervoor dat je zo in het rood zit en verliest. Geld is ook niet meer zo heel schaars als je vist. Je krijgt er best wat voor. Na een uurtje vissen had ik 60k aan sells, bleek.

Wat de bosses betreft, ja die zijn ongebalanceerd moeilijk. Die 2e boss was een brick wall totdat ik Light/Dark defense accessories pakte, ik kon zijn desperation gewoon niet overleven anders. Bij de 3e lord moet je ook specifiek te werk gaan. De reguliere enemies sla ik op Hard mode zo kapot. De uitdaging zit hem in de chain bar eigenlijk, volgens mij is 6 de max. Daarvoor moet je goed, snel en efficient vechten en hij zakt bij mij best vaak terug. Maar ik denk dat goede accessory builds gewoon essentieel zijn, die heb ik in de eerste gebieden niet echt heel goed benut. Die stenen kunnen echt goede perks hebben.
Ja met button bashen bedoel ik eigenlijk vooral dat het quick time events zijn. Je moet idd niet maar wat knoppen rammen, dan kom je snel in de problemen idd. Maar het is wel gewoon zsm op de knop drukken die de game zegt dat je moet indrukken. Dus in die zin button bashen.

Ah ja light/dark defense had idd een stuk gescheeld. Want idd vooral desperation maakte dat gevecht moeilijk. Wat bedoel je precies met de chain bar? Enige waar ik aan denk is dat ruit achtige figuurtje waarvan je de rand blauw moet vullen zodat je een special attack op hem kan doen. Ik denk dat dat vooral gebaseerd is op penetration en natuurlijk het gebruiken van de juiste skills op de juiste enemies (dus bijv shionne's skill op vliegende vijanden).

Accesories zou ik idd nog beter moeten benutten, maar je kan skills transferren van level 5 acc's dus ik wacht even tot in daar genoeg van heb om een ultieme acc te maken.

Ben zelf nu bij het laaste gebied denk ik. Zijn ook nog wat sidequest die ik moet doen. Voor sommige moet ik nog wat levels grinden. Benieuwd hoe ik dat nu het beste kan doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 sep 2021, 05:20

je krijgt in de derde wereld een chain bar tutorial. Dan moet je gevechten op rij blijven doen zonder kamperen enzo en als je goed vecht zie je dat gele vierkant naast je meal naar 6 gaan. Dan wordt ie blauw maar deplete hij wel snel weer dus je moet snel blijven engagen, als je dan efficient blijft vechten krijg je maximale EXP bonus en de beste loot drops. Het is een beetje zoals Star Ocean dat ook had. Na een lang gevecht, of na veel item usage zakt hij weer weg. Volgens mij kun je die happy bottles ook gebruiken hiervoor.

Zag ook dat ik van sommige materials 99 had, daar heb ik er ook 70 van verkocht. Levert ook wel wat op. Die heb ik toch niet meer nodig, zeker niet zo veel.

Maar damn, deze game is goed. Niet verwacht. Beste JRPG in een long ass time en de beste in de reeks. OST ook sterk, dat theme dat speelt in Thystlim (die makeshift town in Garath Haros) en Cysloden? is geweldig. De castle daar was ook een erg goede dungeon. Maar Mahag Saar en die ship waren ook vet. Vond de eerste realm de minste.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

16 sep 2021, 21:12

Tlou2: voor 2de maal uigespeeld. Deze keer met 60fps op ps5.
Fenomenale game. Samen met rdr2 mijn favo game van ps4 generatie. Chapeau naughty dog.

Ratchet and clank rift apart: even wennen na een game als tlou2 (en alles valt tegen na zo'n game). Gelukkig kwam ik er redelijk snel in. Technisch best verbluffend, humor en verhaal zeer leuk. De eerdte helft dacht ik nog: hm, geen slechte game. Maar vanaf de 2de helft was ik best wel verkocht. Zeer leuke game.

Miles morales: na een uur wilde ik stoppen. Spiderman ligt me niet zo. Ik vind de battles gewoon niet leuk. Ik vond batman btw ook niet leuk. Anyway, ik heb toch volgehouden en de game uitgespeeld. Uiteindelijk viel het wel beter mee dan gedacht. Maar de game is echt mijn ding niet. De gevechten vind ik wat vreemd. Je moet ook veel ge veel slagen uitdelen om een normaal personage k.o. te krijgen. Ik bedoel, het is spiderman... hoe blijft een normaal persoon nog rechtstaan na 10 slagen van spiderman?...
Het verhaal vond ik ook maar zozo.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

17 sep 2021, 11:55

R-Type schreef:
15 sep 2021, 05:20
je krijgt in de derde wereld een chain bar tutorial. Dan moet je gevechten op rij blijven doen zonder kamperen enzo en als je goed vecht zie je dat gele vierkant naast je meal naar 6 gaan. Dan wordt ie blauw maar deplete hij wel snel weer dus je moet snel blijven engagen, als je dan efficient blijft vechten krijg je maximale EXP bonus en de beste loot drops. Het is een beetje zoals Star Ocean dat ook had. Na een lang gevecht, of na veel item usage zakt hij weer weg. Volgens mij kun je die happy bottles ook gebruiken hiervoor.

Zag ook dat ik van sommige materials 99 had, daar heb ik er ook 70 van verkocht. Levert ook wel wat op. Die heb ik toch niet meer nodig, zeker niet zo veel.

Maar damn, deze game is goed. Niet verwacht. Beste JRPG in een long ass time en de beste in de reeks. OST ook sterk, dat theme dat speelt in Thystlim (die makeshift town in Garath Haros) en Cysloden? is geweldig. De castle daar was ook een erg goede dungeon. Maar Mahag Saar en die ship waren ook vet. Vond de eerste realm de minste.
Ah ja die. Heb daar wel meteen een vraag over, want jij hebt het over 6? Die van mij gaat nooit verder dan 5, dan wordt ie blauw. En dus niet 5 en dan blauw, maar 4 en dan blauw. Zou dat een difficulty dingentje zijn?

Verder snap ik ook niet hoe je nou precies CP kan verdienen. Ik dacht gewoon door te levelen, maar er is ook food dat je CP boost en blijkbaar krijg je ook meer CP als je op hogere difficulty vecht. Hoeveel heb jij inmiddels? Ik zit op 600 nu.

Wat me ook niet lukt is second level mystic art te doen. Ze zeggen doe een 5 plus combo met 2 verschillende arts. Dus ik doe dragon strike (=4 hits) en een andere (1hit) en dan 2 knoppen ingedrukt houden, maar dat werkt niet. Om moet je ook een vuur art ertegenaan gooien?

Over mystic arts gesproken trouwens. Zoveel verschil tussen personages. Law triggered zo vaak zijn mystic art en de andere bijna nooit. Misschien gewoon veel makkelijker voor hem? Of hij heeft meer skills in zijn menu?

En ja eens met respectievelijk de materials en gebieden. Als je ergens 99 van hebt kun je rustig 60 a 70 verkopen, zeker als het voor gear is die je allang hebt en de gebieden zijn echt een lust voor het oog, behalve idd Calandia.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 sep 2021, 15:55

Nee die combat meter klopt wel, dan is 5 gewoon de max, blauw is max en deplete ook snel weer als je niet engaged. Met happy bottles maintain je hem. Dit is de beste manier om materials te farmen, dan krijg je eigenlijk gegarandeerd wel alles.

Hoe je precies CP increase verdient, volgens mij boost dat door levelen alsmede elite enemies te doden, dan krijg je 10 CP erbij. Ik heb nog maar 510 CP, ben level 40 ish. Ik ben niet echt meer verder gegaan met de story na Berg Volcano. Calaglia is overigens wel mooi, vooral die lava effecten op oled dan. Vond de eerste missies niet zo veel aan, veel heen en weer en de eerste castle is toch ook best een lame cave.

Valt me wel op dat veel side quest elites 50+ level zijn. Heb wel een paar kunnen winnen na veel items te burnen maar ik wacht er mee. Ik speel Moderate en alles wat binnen 3 levels hoger is, gaat eigenlijk relatief simpel neer. Als je on level bent is ie echt te makkelijk en zou ik Hard doen (Die 43 Mantis was hilarisch makkelijk toen ik het opnieuw deed met een level 41/42 party). Heb ook leuke lvl 5 accessories gemaakt. Transferren is gelukkig niet via een randomizer. BG charge 8% is ook wel merkbaar goed, zou nog kunnen stacken met 4% volgens mij, boost strikes zijn super useful.

Law triggert bij mij ook verreweg de meeste Mystics. Maar Alphen en Kisara eveneens. De ranged fighters wat minder vaak. Komt omdat Law een pure attacker is en volgens mij triggert zijn overlimit door te blijven aanvallen zonder interruptie, met die skills die de requirements voor zijn overlimit verminderen zal de AI gewoon vaak overlimit ingaan en die doet altijd een mystic arte (kun je wel uitzetten). Kisara triggert door te blocken en damage te ontvangen, Alphen volgens mij door evades en damage. Ik speel het meest met die 2, dus die trigger ik behoorlijk vaak, soms 2 of 3x in een gevecht. De 2nd mystic arte deed ik meteen nadat ik hem unlockte, eigenlijk toevallig omdat ik in principe nooit artes repeat. Je moet 5 verschillende artes doen, en dan houd ik 2 buttons in. Hij triggert ook als ik een arte volledig mis volgens mij. Is niet zo moeilijk, zeker niet als je die overlimit extensions hebt.

Overigens spelen Rinwell en Shionne ook erg leuk als je ze oefent in de arena. Rinwell kan spells combineren, en stelen/casten van enemies. Shionne heeft vrij kick ass rifle attacks. Ze spelen allemaal heel anders dan elkaar, en ze zijn eigenlijk allemaal erg leuk.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

17 sep 2021, 17:09

R-Type schreef:
17 sep 2021, 15:55


Hoe je precies CP increase verdient, volgens mij boost dat door levelen alsmede elite enemies te doden, dan krijg je 10 CP erbij. Ik heb nog maar 510 CP, ben level 40 ish. Ik ben niet echt meer verder gegaan met de story na Berg Volcano. Calaglia is overigens wel mooi, vooral die lava effecten op oled dan. Vond de eerste missies niet zo veel aan, veel heen en weer en de eerste castle is toch ook best een lame cave.
Ja die 2 dingen had ik ook door, maar waarom zegt de game dan dat je meer CP krijgt als je leveled en waarom zijn er dat food items die je CP buffen of heb ik dat nou verkeerd gelezen. Zou raar zijn als je alleen door levelen en die boss flowers CP krijgt, want dan boeien die items volgens mij niet. Tenzij je meer CP krijgt per level, maar dan moet je eigenlijk altijd CP food hebben als je level up gaat en dat zou echt een pain zijn.
R-Type schreef:
17 sep 2021, 15:55
Valt me wel op dat veel side quest elites 50+ level zijn. Heb wel een paar kunnen winnen na veel items te burnen maar ik wacht er mee. Ik speel Moderate en alles wat binnen 3 levels hoger is, gaat eigenlijk relatief simpel neer. Als je on level bent is ie echt te makkelijk en zou ik Hard doen (Die 43 Mantis was hilarisch makkelijk toen ik het opnieuw deed met een level 41/42 party). Heb ook leuke lvl 5 accessories gemaakt. Transferren is gelukkig niet via een randomizer. BG charge 8% is ook wel merkbaar goed, zou nog kunnen stacken met 4% volgens mij, boost strikes zijn super useful.
Ja sommige zelfs ook 60 of tegen de 60. Als je in de laatste dungeon gaat levelen dan krijg je wel genoeg exp volgens mij. Ik ben nu iig lvl 57. BG is wel nuttig, maar ook wel situational. Sommige bazen hebben niks dat triggered, dus dan heb je alleen wat aan Alphen zijn BG.
R-Type schreef:
17 sep 2021, 15:55
Law triggert bij mij ook verreweg de meeste Mystics. Maar Alphen en Kisara eveneens. De ranged fighters wat minder vaak. Komt omdat Law een pure attacker is en volgens mij triggert zijn overlimit door te blijven aanvallen zonder interruptie, met die skills die de requirements voor zijn overlimit verminderen zal de AI gewoon vaak overlimit ingaan en die doet altijd een mystic arte (kun je wel uitzetten). Kisara triggert door te blocken en damage te ontvangen, Alphen volgens mij door evades en damage. Ik speel het meest met die 2, dus die trigger ik behoorlijk vaak, soms 2 of 3x in een gevecht. De 2nd mystic arte deed ik meteen nadat ik hem unlockte, eigenlijk toevallig omdat ik in principe nooit artes repeat. Je moet 5 verschillende artes doen, en dan houd ik 2 buttons in. Hij triggert ook als ik een arte volledig mis volgens mij. Is niet zo moeilijk, zeker niet als je die overlimit extensions hebt.
Ja zal idd wel met zijn vechtstijl te maken hebben idd. Als ik met alphen speel krijg ik idd ook nog wel redelijk vaak mystic, maar niet zo vaak als de AI bij Law krijgt. Ik moet ik overlimit extensions nog pakken. Maar 5 verschillende arts zou logisch zijn. Dat heb ik nog niet gedaan. Ik dacht ook dat je moest raken en dan zou dat echt rete moeilijk zijn, omdat een vijand je altijd wel een keer raakt als je in zijn buurt staat.
R-Type schreef:
17 sep 2021, 15:55
Overigens spelen Rinwell en Shionne ook erg leuk als je ze oefent in de arena. Rinwell kan spells combineren, en stelen/casten van enemies. Shionne heeft vrij kick ass rifle attacks. Ze spelen allemaal heel anders dan elkaar, en ze zijn eigenlijk allemaal erg leuk.
Ja Rinwell lijkt me zeker nog wel tof om te spelen idd. Weet alleen niet of het beter is om ranged of melee personages aan AI over te laten.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

17 sep 2021, 22:10

Inmiddels main game uitgespeeld. Nu is er nog een dungeon die je van level 60 naar level 90+ tot 100 (moet voor een trophy) kan trekken. Kijken of ik dit nog ga doen of me toch ga afhaken omdat Lost Judgement binnenkort uitkomt.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 sep 2021, 12:00

Ik ruim wel zoveel mogelijk op wat ik kan doen. Moet hem nog uitspelen maar heb wel alles gevangen met fishing. Lekker loos ook weer, krijg je de beste hengel voor. Leuk, heb net alles gevangen lol.

Die levels van de optionele encounters zijn wel een beetje gaar, ik denk dat je de game eigenlijk eerst moet uitspelen, en dan moet grinden. Die Exp boost is echter gewoon te krijgen zonder grind. Ik heb die Grand Gnome verslagen terwijl ik 10 levels lager was. En extreem lastig was het ook niet, alleen de 2e fase van die dragon met alle hulp was tricky. Ik geloof dat je level 100 binnen een paar uurtjes hebt in de post game dungeon met de XP boosters.

Je kunt de game trouwens behoorlijk breken met accessories. Ik heb nu op Shionne geloof ik 40% CP reduction op een Fairie Ring maar je kunt er misschien nog 3 op zetten? Het schijnt ook dat je Alphen kunt speccen met allemaal BG-8% en dan kun je infinite boost attacks doen.

Heb toch alles kunnen doen voordat ik de laatste story boss had afgerond. En daarna de boss gekilled die uiteraard veel te makkelijk was geworden. Kreeg ook de Big Game trophy nadat ik Sword dancer had gedood, dus dat waren meteen alle 20 elites. Die 3 Light bosses lijken te zijn gemaakt voor post-game maar die zijn onder de level 60 gewoon goed te doen op Normal dan. Vond die lvl 70 Sylph eigenlijk heel makkelijk zelfs. Einde is wel weer cringe, maar had niet anders verwacht. Toch weer iemand vergeven en dan een plot device die het oplost. Post-game dungeon is heel gaaf, de eerste Rift is gebaseerd op Tales of Destiny met die battle muziek ook. Je bent er zo level 100 denk ik. Ik ben van 60 naar 80 gegaan na 4 rifts.

Ik ga denk ik voor platinum, dit is zo eentje die bijna vanzelf komt. De 100 wapens trophy kreeg ik bijna vanzelf, je hoeft niet eens alles te maken. En de game geeft aan wat je nog nooit gecraft hebt, dus zat weak wapens te maken en weer te verkopen. Ontbrekende Materials heb je ook zo, de bestiary is erg goed en ze droppen er 6-8 als je happy bottles gebruikt. Ik moet nog 1 bond maxen bij campfires, en nog wat rifts en level 99 battles. Side quest trophy komt denk ik ook vanzelf, na die rifts en boss marathon battles. Volgens mij is dat het wel.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

21 sep 2021, 12:17

Haha damn wist niet dat je dezelfde skills erin kon zetten. Dan kun je wel echt zieke CP reduction zorgen en idd gewoon constant BG attacks doen met alphen is zwaar OP.

Ik ben nu level 82 en moet nog 2 bazen in die optionele dungeon. Dan nog zo'n sidequest waar je alle lords nog een keer moet verslaan en nog wat vissen, campfire ect. Maak me eigenlijk vooral zorgen om die lvl 99 challenge, want zonder items kan dat nog weleens lastig zijn. Tenminste mij was level 60 niet gelukt toen ik level 60 was. Maar goed zeker als je die acc's zo kan maken is daar vast wel een oplossing voor.

Verder vond ik idd ook het einde zwak. Ik vind het prettiger als het toch bij mensen blijft en politiek. Ipv hier hebben we een soort vaag geschreven kwaadaardig wezen wat mensen sowieso maar amper kunnen begrijpen. En kijk hier een deus ex machina om de boel te redden. Heel boring. Tales of Xillia 1 blijf ik dus beter vinden.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

21 sep 2021, 13:37

Einde is wel weer cringe, maar had niet anders verwacht. Toch weer iemand vergeven en dan een plot device die het oplost.
JRPG's gonna shonen lol.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2021, 15:00

Die rift heb ik zonet gecleared. Die voorlaatste boss is gewoon te doen als je level 82 bent. Beetje wegblijven en alleen na stun van rinwell of alphen aanvallen. Demon fangs spammen. Zo deed ik ze eerder ook. Die laatste had ik tegen mijn verwachting ook meteen gehaald (die is lv 95) en vrij simpel ook. Die laatste kun je blijven farmen, en je schiet zelf omhoog qua level dus hij wordt steeds makkelijker ook. Moet hem nog wel een 2e keer doen maar ben ca. 88 nu.

Een boss zonder items moet te doen zijn. Heb ik tegen Chronos ook nauwelijks gebruikt. Je kunt relatief safe spelen, alleen combo na een stun. Desnoods kan easy mode ook nog. Moeilijkste zijn denk ik die Phantoms.

Vond Xillia ook erg goed, best wel ondergewaardeerd. Maar die had veel minder side content en meer cringe met die pipo die steeds de party zat te naaien en weer terugkeerde. Ik heb sowieso een hekel aan parties die steeds disbanden, net als je een bepaalde lineup hebt die werkt. In Arise gebeurt dit 1x, en op zich niet voor heel lang.

EDIT: Sword Ranker is op Normal een joke als je level 100 bent en met Alphens Devil Arm (als je het meest met hem gekilled). Toch heb ik op 16 seconden niet de target time gehaald, haha. Maar hij is echt simpel. Je doet combos van 100k als je die core aanvalt en Alphens fire charges gebruikt. Die 2e fase wanneer hij super armor heeft duurde wat lang omdat ik geen cheap shots wilde krijgen.

Phantom Battles ook direct gedaan! Wauw. De beste quest en battles in de hele game. Super vet. Je bent full powered en zij zijn dat ook. Het is echt controlled mayhem. Je doet eerst de 5 lords apart, dan komen ze in tag teams. En dan is er nog een speciale fight die ook heel tof is. Allemaal heel goed te doen, en vooral ontzettend leuk. Je vraagt je af waarom ze zo lastig waren in de story en nu body je ze per 2 tegelijk. Nu mis ik dus toch nog 1 trophy, de skits. Heb er wel heel erg veel gedaan dus kan nooit lang duren.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

21 sep 2021, 21:00

Wat is sword ranker precies? Want dat herken ik niet. Phantom battles zijn dus moeilijker dan de rift of iig dus allemaal level 100? Ga kijken of ik dit weekend wat tijd heb om dit te proberen. Alhoewel ik Lost Judgement dan echt moet laten wachten, zeker omdat 1 a 2 weekenden erna ook metroid dread uitkomt. #firstworldproblems

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 sep 2021, 21:17

Had dus al meer dan 300 skits. Maar had niet alles geopend. Je kunt ze in de campfire aanklikken en skippen. Dan popped de trophy vanzelf. Heb de platina binnen en kan Judgment deze week eens gaan kopen.

Sword Ranker is die buffed Sword Dancer in de Training arena. Die is cake als je maxed bent.

De phantom battles zijn niet echt moeilijker dan de rift bosses, heb 1 of 2 life bottles gebruikt, 1 omega elixer en een paar CP restore. Ze zijn wel veel toffer. De lords gaan relatief snel neer en met je Devil arm ben je behoorlijk sterk (er van uitgaande dat je voornamelijk 1 character hebt gemained). Die van mij had iets van 1100 attack. Heb een Warrior crest gemaakt met een paar Attack 60 en Pen 120. Ben voor puur damage gegaan. Heb voor rinwell alleen maar Elemental attack+60 op een magic crest gezet. Die fights zijn vooral tof omdat het een mayhem is en omdat je nu wel dingen zoals de clones van Ganabelt makkelijk op tijd kunt killen. In feite zijn het een stuk of 9 boss fights op rij, zonder pauze.

Zag ook een alphen build met alleen maar counter attack 30%, die shotte Chronos binnen een minuut.



sword ranker 3 minuten op normal. Incineration wave doet 100k lol.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

25 sep 2021, 12:14

OMFG heb 300 skits, otherwordly visitors, 70 quests, die boss rush fight gedaan. Maar omdat ik mijn ps5 nog niet geupdate had was ie offline en nu heb ik geen van die trophies. En heb ook al manually gesynced, maar dat helpt ook niet. Snap er geen kloot van.

Edit: Ook nog even ultimate group battle gedaan. Die was echt makkelijk. Zeker na die boss rush quest. Maar ik krijg dus echt gewoon mijn trophies niet terug. Wat een teringzooi.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 sep 2021, 08:10

Streets of Rage 4 DLC
De survival modus van de dlc is echt geweldig. Random volgordes van gesimuleerde arena's volgen elkaar op en wanneer je je laatste tegenstander hebt verslagen krijg je een keuze uit een aantal power-ups die je het verdere verloop van de survival behoudt. Het is niet alleen upgrades. Sommige upgrades downgraden weer andere dus het is heel selectief en strategisch kiezen. Bijvoorbeeld met mijn favo character Floyd wil je al gauw meer snelheid hebben omdat het een traag karakter is, maar daardoor verlies je het kunnen springen. Iets dat je minder nodig hebt met hem. Je hebt altijd de optie uit 2 of 3 verschillende upgrades, dus je komt bijna nooit met iets te zitten wat je met tegenzin gekozen hebt. Je moet immers een upgrade nemen om de portaal te openen om naar het volgende level te gaan. Tot nu toe met 3 co-op tot level 18 gekomen en in m'n eentje 21. Beste side scrolling beat'em up ooit.

The Artful Escape (Game Pass)
Prachtige ervaring/game waarin diverse trippende visuele stijlen elkaar opvolgen met een hele gerse soundtrack. Het valt in de categorie graphics/ervaring over gameplay. Hou je van mooie gitaar shredders met een galactische acidtrip als decor, dan is dit je game.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 sep 2021, 13:55

Wat een hipster shit. Bijna in Act 3 met Diablo 2 Resurrected, blijft een heerlijke classic en ziet er echt goed uit op 65 inch. Speel ik ook nog met performance mode.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 sep 2021, 22:03

Was wel een tijdje verslaafd aan D3. Op een gegeven moment na Torment VI ofzo was ik er zat van. Van die klote drop rates en rolls op alles. Het is digitale crack. Weet niet of D2 een kans geef, misschien als ik Judgment af heb maar dat gaat nog wel even duren.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

28 sep 2021, 07:32

Life is strange: true colors

Ik was altijd fan van life is strange. Voornamelijk 1 en 2 De dialoog was goed, het was geloofwaardig gebracht.. de karakters waren leuk etc.

Life is strange true colors valt mij dik tegen. Ik geloof het verhaal niet, ik geloof de karakters niet,... gemis aan geloofwaardigheid in dit soort games is een groot probleem.
Ik vond dat vreemd.. dus ik ben dan even gaan zien wie de game heeft gemaakt.. en het is niet hetzelfde team van Life is strange 1 en 2. Dat verklaart.
Zeer jammer.. ik was beter gewoon voor Kena gegaan ofzo.

Ik heb gisteren wel de upgrade van death stranding gekocht. 10 euro. Ik ben die game dan beginnen te spelen.. en, wat een sfeer. Ik was niet meteen van plan deze game een 2de keer uit te spelen, maar ik ga dat nu toch doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 sep 2021, 08:13

DS is geweldig. Hik er wel tegenaan om weer die hele game te doorlopen. De extras zien er heel tof uit though. En volgens mij kun je daarmee ook echt door de game knallen als je wilt. Ondergewaardeerde game. Was een van mijn beste PS4 aankopen aan 25 euro 2 maanden na launch, had ik full whack ook wel voor over gehad.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

03 okt 2021, 07:57

DBZ Kakarot (Switch) :

Knappe conversie, speelt lekker weg en loopt goed. Ik dig het vliegen door de wereld en de RPG elementen.

SMB: Banana Mania:

De nieuwe physics halen het niet bij de oude. Met name op het gebied van precisie, wat dodelijk is voor de SMB 1 levels en dan is de camera ook nog slechter dan de originals. Animaties uit het origineel ontbreken. Muziek en geluidseffecten dikke achteruitgang.

Fuck Unity en fuck Sega dat ze deze franchise sinds 2004 ofzo gewoon behandelen als B-titels.

Skatebird:

Rommel.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten