Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

10 apr 2020, 16:05

SmartTies schreef:
10 apr 2020, 01:33
AgentCooper schreef:
05 apr 2020, 07:40
Je moet niet kijken naar de losse elementen, maar naar het geheel. Sfeer, setting, muziek maken de game tot iets bijzonders. De rest is goed, maar ondersteunend daarin. Het is de beste game van deze generatie, maar niet zo goed als het origineel.
Ik zit nu op ongeveer 20 uur, maar het komt er nog niet helemaal door. Misschien is het ook de chaos waar ik in zit hier met telkens moeten pauzeren enzo. Of misschien had ik toch eerst deel 1 moeten spelen, maar daar had mijn collega ook geen last van...
Hetzelfde had ik overigens bij een Breath of the Wild. Dat duurde ook zo'n 30 uur voordat ik dat begon te diggen. Die staat bij mij op nummer 1 van deze generatie.
Die muziek is wel echt fantastisch!
R-Type schreef:
05 apr 2020, 14:28


Rocket Knight bijvoorbeeld. Sparkster op de SNES was een stuk trager. SNES games zijn over het algemeen trager. Dat is ook terug te zien in veel games, waarin de megadrive versies meer gericht zijn op snelheid.



Ik weet zeker dat deze niet mogelijk zou zijn op de SNES. Shit, ik moet dat ding echt gaan hacken.
De CPU snelheid van de Megadrive was hoger. Je hebt het maar over Snes ~2.68 MHz tegen Megadrive ~7.67 MHz, maar binnen de 16bit gen microcosmos waren dit behoorlijke verschillen. Bijvoorbeeld de rede dat bepaalde games full screen waren op de Megadrive en bordered op de Snes. StreetFighter 2 bijvoorbeeld.
Daarentegen had de Snes weer meer en mooiere grafische filters, een veel groter kleuren pallet waardoor er ook diepere texturen waren en een beter geluid.


R-Type schreef:
09 apr 2020, 20:44
Megadrive Mini daadwerkelijk even gehacked met Project Lunar.

Adventures of Batman and Robin = <3

Dus je dacht dat Arkham de beste Batman games waren? Zijn ze ook. Maar deze is echt second best voor mij hoor. Wat een gruwelijk moeilijke, absurd vette game. Het is een soort Shinobi on crack.

Maar het is die soundtrack van Jesper Kyd:



<3 <3

Verder nog Pulseman, Musha, Alien Soldier, Bare Knuckle 3 (Beter dan SoR3) en de Sonic sequels even geprobeerd. Kreeg S3K ook aan de praat. Allemaal baas.
Is het weer makkelijk terug te zetten of is done = done?
Kun je zo terugzetten door in Project Lunar terug te flashen, hij verwijderd alle sporen van de hack dan. De reden dat ik PL gebruik ipv Hakchi is omdat op Hakchi sommige roms gewoon niet werkten en Retroarch plugin (voor een paar niet supported games.. volgens mij op mijn mini alleen S3+Knuckles combo) ook niet startte. PL deed zonder fratsen alles. Evenals direct boxarts en spines downloaden. Nog een voordeel, je kunt de mini overclocken in de opties van PL. Dit elimineert de originele slowdown in alle games (moet story of thor nog checken wat dat betreft). Wat je wel moet doen, download US versies van roms. PAL = ook op de mini en 4k TV 50hz.

Weet je wat grappig is? Op de Genesis Mini staan dus gewoon Aladdin, MK2 en Sword of Vermillion. Maar deze zijn verstopt en niet toegankelijk zonder hack. Zodra je hem hacked komen die games tevoorschijn. Vooral Aladdin is erg gewild, misschien weggedrukt omdat Disney hem zelf opnieuw uitbrengt? MK2 kan ik me voorstellen gezien de ratings.

Heb Rocket Knight gespeeld, holy shit die game is nog vet zeg. Ziet er ook geweldig uit trouwens. En Ristar is ook fantastisch.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

11 apr 2020, 03:20

O dat is dan zeker het proberen waard.

Zeker grappig van die verborgen games. Waarschijnlijk last minute niet voor elkaar gekregen. Een Mortal Kombat had er toch zeker niet op misstaan op een Sega console.
AgentCooper schreef:
10 apr 2020, 06:18
Na 40 uur botw klikte het nog niet bij mij, misschien is Nier niets voor jou?
Ik wil juist dat het me pakt. Serieus, ik weet gewoon dat dit me jaren terug al veel eerder had gehooked. Daarom blijf ik doorspelen /gamingmidlifecrisis

Ik was net overigens in een kasteel met een Yorha betrayer en moet zeggen dat het wel wat interessanter aan het worden is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 apr 2020, 09:00

Bare Knuckle 3 met engelse patch uitgespeeld.

Deze is VEEL beter dan SoR3. Hij heeft toffe intro's, de oude costumes voor de personages, enemies zijn wat minder sterk, verhaal is wel grappig.. en

Afbeelding

Hij is nog unlockable ook :lol:

Revenge of Shinobi

Wat een meesterwerk.

Waarom staat deze niet standaard op de EU Mini? Ok, Shinobi 3 is een van mijn favoriete games en is er wel. Maar dat betekent niet dat Revenge (Shinobi 2 geloof ik, want 1 is op de MS) overbodig is. Het is een heel andere game. Shinobi 3 speelde ik vroeger blindelings uit en dan gebruikte in de Ninjitsu niet eens, die game was hoewel ontzettend vet wel wat te simpel. Revenge echter heb ik nooit kunnen uitspelen en het lukt me nu waarschijnlijk ook niet, zonder savestates. In Shinobi 3 is er niet echt een strak level design en daar kun je eigenlijk gewoon doorheen dashen. Wat me dus opvalt is hoe goed het level en encounter design van Revenge eigenlijk was. Je moet op het juiste moment vuren (want shuriken management), springen, salto's doen en de enemy placements kennen. Ik begon level 1 alweer relatief ongeschonden te halen en heb gesaved in level 5.

..En die soundtrack.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 apr 2020, 17:47

haha Revenge of Shinobi uitgespeeld. Wel een beetje save states misbruikt maar hey, de optie is er. Was vergeten dat Spiderman, Batman en T100 bosses in deze game zijn, wel vet.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

14 apr 2020, 10:04

Ik gebruik tegenwoordig ook save states hoor. Echt geen zin meer om al die moeilijke jaren 90 games helemaal opnieuw te moeten spelen als je geen continues of levens meer hebt. Combinatie van een gebrek aan tijd, doorzettingsvermogen en blijkbaar ook afgenomen skills :)

Alex Kidd in Miracle World had ik op de SMS nooit uitgespeeld. Game heeft geen savefunctie en tegen het einde van de game wordt ie Mega Man-like moeilijk met stijgend water, precisie sprongen en op het eind nog een genadeloze volgorde puzzel waar ik op de SMS vaak nog maar 1 of 2 levens voor over had. Dankzij save states dus eindelijk uitgespeeld.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

14 apr 2020, 10:22

Ik ben zelf trouwens bezig met Two Point Hospital. Briljante spirituele opvolger van Theme Hospital dat ik in de jaren 90 flink heb gespeeld op de PC. Ik heb wel het idee dat de moeilijkheidsgraad flink naar beneden is geschroefd. In Theme Hospital gebeurde het me regelmatig dat ik een ontslagbrief kreeg als ik mijn doelen niet had gehaald, dat is me hier na een aantal dagen spelen nog niet gebeurd. Maar het sandboxen in deze game geeft ook wel genoeg voldoening. En de aandoeningen (en de manieren waarop deze worden verholpen) zijn minstens zo briljant als in de voorganger. Monobrow, Grey Anatomy, Light (gloeilamp) headed en het Freddie Mercury complex zijn er slechts een paar...

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 apr 2020, 11:53

War Zone. Gaat nog matig. Pas 2 keer 4e geworden met solo. Ben nog slecht in 1op1 van dichtbij

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

26 apr 2020, 20:25

Nou, Ring Fit Adventure dus. Ik dus: "ah, ik loop regelmatig 10 km hard, ik doe aardig wat pushups, situps en gewichten, dat komt wel goed". Na een kwartier had ik geen kracht meer in mijn armen om door het dialoog heen te scrollen. Nu heb ik overal spierpijn.

Daarnaast had ik afgelopen weekend "Bury me, my love" gespeeld. Het is een soort van visual novel over een echtpaar dat vanuit Syrië naar Europa wil vluchten. Jij speelt Majd, de man, die in Syrië blijft. Nour probeert Europa in te komen en houdt via whatsapp contact met Majd. Doordat je echt in een soort dialoog bent, komt het allemaal wel heel dichtbij. Best intens.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 apr 2020, 22:27

Zevenberge schreef:
26 apr 2020, 20:25
Nou, Ring Fit Adventure dus. Ik dus: "ah, ik loop regelmatig 10 km hard, ik doe aardig wat pushups, situps en gewichten, dat komt wel goed". Na een kwartier had ik geen kracht meer in mijn armen om door het dialoog heen te scrollen. Nu heb ik overal spierpijn.

Daarnaast had ik afgelopen weekend "Bury me, my love" gespeeld. Het is een soort van visual novel over een echtpaar dat vanuit Syrië naar Europa wil vluchten. Jij speelt Majd, de man, die in Syrië blijft. Nour probeert Europa in te komen en houdt via whatsapp contact met Majd. Doordat je echt in een soort dialoog bent, komt het allemaal wel heel dichtbij. Best intens.
Klinkt indrukwekkend die laatste. Halve recensie gelezen en was om. Zojuist op mijn mobiel gekocht voor 3,49 :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 apr 2020, 09:46

Persona 5 Royal.

Heerlijke game maar wordt wel depri als ik aan 100 uur moet denken voordat ik de nieuwe semester krijgt. Hij is echter simpeler, ken het al en kan desnoods veel skippen. Was vergeten hoe slecht Palace 2 was. 3x wordt je eruit getrapt.

SaGa Scarlet Grace

Dit is een topper. De pacing is belachelijk snel. Je moved op een soort world map en interact met objecten of enemy stills die meteen een dialoog of battle starten. Bepaalde interacties veranderen de map en openbaren secrets. De combat behoort tot de absolute turn based top. Begin het door te krijgen en het is zo rewarding als je een fight volledig in controle hebt. Mijn favoriete SaGa game. Don't sleep on this one.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

27 apr 2020, 11:54

Hebben Ann en Ryuji meer diepgang in deze versie? Na de eerste palace heb ik ze niets zinnigs meer zien doen. Ik heb zelfs hun social link niet meer gedaan. Tuurlijk zijn het kopieen van de p3/p4 karakters, maar ik had meer van ze verwacht. Ik vond vooral de volwassen social links goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 apr 2020, 15:38

Misschien in de third semester. De lokalisatie is overall wel wat beter maar heb nog niet echt nieuwe stuff van de oude personages gezien.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

17 mei 2020, 15:03

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (Virtual Console Wii U)
Na 22 jaar maar eens aan begonnen. Ik stoor me totaal niet aan de oude graphics, blijft een heerlijke game, alles werkt lekker intuitief. Wel duidelijk waar o.a. Beyond Good & Evil, Okami en Shadow of the Colossus de mosterd hebben gehaald. Ook relaxt dat je niet eerst een paar uur hoeft te lopen voordat je in het volgende dorpje oid bent zoals in games van tegenwoordig.
Spoiler:
Zat wel gelijk een tijd vast toen ik de vader van dat meisje moest zoeken bij dat dorpje/kasteel. Ik zat super moeilijk de hele tijd van nacht/dag te veranderen om te kijken of er iets gebeurde in het dorpje. Maar de oplossing was blijkbaar een bergje op te lopen tussen de bewakers. LOL
Mario Kart 64
Echt heerlijk jeugdsentiment dit, blijft ook super leuk in multiplayer. En alles is perfect uitgebalanceerd. Zonder power-ups is er overigens niet veel aan.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 mei 2020, 16:21

Is niet makkelijk nee mosterd verslaan in games :7 :'D

OT: FM 20 met Arsenal en ervoor GTA 5. Online voor PC is helaas vol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 mei 2020, 13:18

Persona 5 Royal.

De ideale huisarrest game. Heb het even weggelegd ten tijde van de 2e palace, wel verbeterd (de boss fight vooral) maar die zuigt nog steeds met zijn meerdere momenten dat je moet exiten, maar de 3e en 4e zijn geweldig.

Alles aan Royal is beter. De combat, social links, dungeons, mementos, side activities, dialogues etc. Alles wat je kunt bedenken, het is verbeterd.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

26 mei 2020, 15:14

Las het al in reviews. Ik heb op dit moment ff echt geen zin in een lange RPG. Moet FF7 nog spelen en heb net 6 JRPGs back to back gespeeld (trails series). Maar klinkt wel echt goed. Misschien iets voor op de backlog.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 mei 2020, 13:22

hmm, Okamura's (Palace 5 spaceport), was nu legit goed. Heb hem in 1 dag gecleared (wel kantje boord qua SP, de boss had ik niet kunnen doen maar je moet er toch uit voor de calling card haha). De boss is broken (geen idee waarom ze dit gedaan hebben), maar ik speelde al een tijdje Merciless en het grappige is dat deze boss makkelijker is op Merciless dan op Normal. Omdat je simpelweg binnen 2 rounds je enemies moet killen en merciless is double damage. Wat heel sterk is in Royal zijn Technicals (bijv. Psy magic na Forget of Confuse). Die technical damage output en knockdown potential kun je met Biljarten nog buffen ook. Baton Pass kun je ook buffen, met Darts. Dan krijg je oa. SP terug na iedere baton pass. Showtime attacks zijn ook zo lekker broken, de prompt verschijnt volgens mij willekeurig, ze zijn heel tof en doen veel damage op een single enemy. Heerlijk hoe all-in Atlus is gegaan met de mogelijkheden.

Kan ik mooi toewerken naar mijn favoriete palace 6. Ben benieuwd wat daar veranderd is. En heb die nieuwe confidants tot zover al maxed. Je hebt zoveel tijd en ik heb andere prioriteiten nu. SP en tijd is niet meer zo nodig, dus Sojiro en Kawikami doe ik niet echt. De party members ook niet zozeer, baton pass heb je toch al. In plaats daarvan de weapon shop dealer en arcade kid omdat guns nu zo fucking sterk zijn (refillen na iedere battle).

Mijn party loopt in Catherine garb. En Ann en Makoto lijken best wel op Catherine en Katherine nu :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 mei 2020, 17:15

Weet iemand hoe ik rocket league online op ps4 casual 1vs1 of 2vs2 speel ipv alleen maar 3vs3?

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

28 mei 2020, 18:46

Je krijgt toch vooraf gewoon de keuze wat je wilt online. Tenminste zou was het altijd en zo is het nog steeds op de pc en Switch. Ps4 versie tijdje niet gespeeld, maar dat zal wel niet anders wezen ineens.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 mei 2020, 19:45

ageQned schreef:
28 mei 2020, 18:46
Je krijgt toch vooraf gewoon de keuze wat je wilt online. Tenminste zou was het altijd en zo is het nog steeds op de pc en Switch. Ps4 versie tijdje niet gespeeld, maar dat zal wel niet anders wezen ineens.
Als ik game kies is standaard 3vs3 ik kan het niet aanpassen helaas... Van alles geprobeerd. Thnx voor meedenken

EDIT voor Randommers weet ik niet. Maar wel net online 1v1 tegen mijn beste vriend gespeeld. 6-4 winst 3-6 verlies en 2-3 verlies helaaas.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

30 mei 2020, 06:57

Je kiest zeker snel spelen?
Je kan ook online spelen kiezen dan kiezen voor casual en keuze tussen 3v3 2v2 1v1

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 mei 2020, 10:10

Heb je weer een Xbox gekocht Sega

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

30 mei 2020, 14:32

Gewoon Arno schreef:
30 mei 2020, 10:10
Heb je weer een Xbox gekocht Sega
Nee wat dan?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 mei 2020, 17:42

Dacht ff dat je Minecraft Dungeons speelde.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

30 mei 2020, 17:47

Gewoon Arno schreef:
30 mei 2020, 17:42
Dacht ff dat je Minecraft Dungeons speelde.
Ja dat klopt op de Switch, maar je hebt een microsoft account nodig om online te spelen. Dus als ik Minecraft of Minecraft Dungeons speel dan kom ik wel online en haal de achievements. Denk een voorwaarde van MS geweest of zo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten