Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 jul 2020, 18:53

Rage 2 uit de backlog opgestart. Best vermakelijk, technisch een ramp however. Ik speel op de Xbox en en heb al 5/6 keer een vastloper gehad. De menu's zijn traag als stront, wat bij alle versies zo schijnt te zijn en de final mission is bugged. Hij start niet meer, ik kan mij niet herinneren wanneer ik zoiets voor het laatst heb meegemaakt. Ergste is dat Bethesda er niks aan doet want ik ben niet de enige. Leukste is nog wel dat ik gewoon net voor de final mission alle DLC heb gekocht. Had ik het maar eerder geweten :poep:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jul 2020, 16:42

Gundam Extreme VS. Paar zieke online matches gehad.

Arcade stick <3

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 aug 2020, 18:35

Eindelijk bij Act 2 beland met GoT. Meeste op het eerste eiland gedaan maar dat was toch vermoeiender dan ik dacht, herhaling slaat dan heel snel toe. Of ik dat voor de rest van de wereld ga doen weet ik nog niet. Heb het gevoel dat ik nu al zwaar overpowered ben, chop overal moeiteloos doorheen en dat maakt de encounters best wel saai. Weet niet hoelang het nog duurt maar heb er al zeker 20-30 uur inzitten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 aug 2020, 19:15

Het is een Sony open world. Dus niks is gated achter side quests. Ze maken je alleen sterker, het hoeft totaal niet. Al zou ik wel wat camp bosses killen om alle stances te unlocken maar die kreeg ik eigenlijk zonder te grinden aan het begin van Act 2 of einde van Act 1. Als je in de stances investeert, en wat goede charms draagt kun je bazen.

Vind die character stories wel interessant. En die mythical stories zijn dik (OP auto triple kill special oa). Ik pak mee wat ik onderweg tegenkom.

Ben zelf ook al behoorlijk sterk, ben in Act 2 bezig om die farmlands te liberaten voor de ancient armor terwijl ik character stories advance. Stealth gebruik ik nauwelijks. Sowieso, lekker gras in de fik steken, explosive arrows in groepen schieten is veel leuker. Die 1 on 1;s zijn fucking tense op hard trouwens. Ga soms 5 keer dood omdat een foutje of 2 al fataal kan zijn. Zwetende handjes. Goed. Er is nu een nog moeilijkere mode, nog beter.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 aug 2020, 22:25

Sidequests vind ik wel leuk hoor maar alle vraagtekens afgaan is best een drag. Stances maak ik nauwelijks gebruik van. Ik parry/dodge bijna allles.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

02 aug 2020, 15:54

Yakuza 0

Dat was net een intens hoofdstuk :s
Spoiler:
Eerst de klopjacht in Tokyo en vervolgens de zogenaamde hulp van Nishiyama. Ik had wel verwacht dat er iets zou gebeuren daar, maar dit niet per se.
Nu voor de tweede keer terug in Osaka. Ik vind Majima een net iets minder tof karakter dan Kiryu, maar af en toe is het echt een enorme droogkloot. Wat dat betreft vind ik de vertaling wel mooi gedaan. De originele Japanse tekst is over het algemeen veel beleefder, maar gebruiken ze een denigrerende grammaticale vorm. In de vertaling hebben ze dat opgelost door er wat krachttermen doorheen te gooien.

Ori and the blind forest

Ik ben gestart, maar nog niet erg overtuigd. De movement voelt erg nice aan, maar de combat is om te huilen.

Ring Fit Adventure

Toch mijn grootste timesink de afgelopen weken. Ik maak nu sessies van 50 minuten (ingame). Als ik het me goed herinner, zit ik in wereld 12. Het heet El Dorago in elk geval.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 aug 2020, 18:35

Rocket League
Online 1vs1 speel zelden online 2-7 en 1-4 verloren.

Pokemon Diamond
Medicham gevangen en geruild voor Haunter, ben helemaal in mijn nopjes. Alleen de Haunter heeft alleen maar aanval moves en is level 36. Wil het dingen als curse en poison/hypnosis gaan leren, TM pjes kopen dan maar.

Football Manager 2019
Ik ben rete slecht vaak met 20, FM 19 gaat beter. Speel 9/10x met Arsenal, deze serie speel ik sinds 2010, en is voor mij wat voor vele WOW is.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

03 aug 2020, 08:20

Zo jammer dat TM's in generatie 4 maar een keer gebruikt kunnen worden. Dat betekent in de praktijk dat ik ze nooit gebruik.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 aug 2020, 11:15

Master Chief Collection - Halo CE: Anniversary Edition
Door de vertoning van Infinite deze maar weer eens opgepakt. Ik had het op de Master Chief Collectie nog niet doorlopen op Legendary. En op deze modus is dit wel de moeilijkste Halo die er is. Ik kon me de nachtmerries van het tweede level "Arriving on Halo" nog wel herinneren. Daar heb ik 2 decennia geleden een zware kluif aan gehad en was nu met de de door de jaren heen verkregen Halo ervaring nog steeds fucking hardcore en zeker 2 uur over gedaan.
Ben nu in het Covenant spaceship gedeelte van Truth & Reconciliation en ben weer helemaal hooked. It's all good baby baby!

Je kan in de Anniversary edition met een druk op de knop switchen naar de oude Xbox game graphics en eigenlijk zijn die veel stijlvoller en nog belangrijker; ze hebben een vloeiende framerate. Ik kan me niet herinneren dat het zoveel haperde op de 360, maar in de MC editie is de AE af en toe echt om te janken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 aug 2020, 15:01

Probeer eens offline te spelen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 aug 2020, 15:36

Serieus? Werkt dat?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 aug 2020, 00:28

MGS3HD

Eindelijk uitgespeeld lol. Vroeger voor de PS2 gekocht en later voor de PS3 maar kon er nooit inkomen. Tijd terug op de One gedownload en ben er nu eens echt voor gaan zitten. Het viel niet mee, gameplay is zo outdated. Dat was het toen al, zeker na Splinter Cell maar het is nu echt te gaar. Was zelfs vergeten hoe batshit MGS ook alweer is. Ik heb niks tegen tieten maar hoe Eva er mee te koop loopt is lachwekkend gewoon. Anyway, 17,5 uur over gedaan. 351 people vermoord lol. Heb het geduld niet meer voor die wonky stealth shit. Had The End ook vroegtijdig gekilled.

Alleen PW moet ik nu nog een keer doen maar die zit niet bij HD collectie #fuckkonami Die NES games zijn whatever, al ziet deel 2 er wel echt goed uit. Als ik oldskool MG wil spelen dan deze:



_O_

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 aug 2020, 08:36

Als je de MSX game nog ergens kan spelen moet je die een kans geven. Ik heb de NES games ook liggen, maar die zijn echt suf en zijn niet met/door Kojima gemaakt. Die op de GBC is inderdaad een goede game.

Metal Gear Solid 2 vond ik nog wel aardig, maar heb deel 3 nooit echt heel veel aan gevonden. Ook door de Splinter Cell mechanics die ik gewend was. Terwijl de meeste deel 3 het beste vinden. 1 > 2 = 4 > 3.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 aug 2020, 10:10

Oke, ja je kunt MG 1 en 2 via 3 spelen. Zijn ook de MSX versies volgens mij... Ga MGS2 denk ik nog wel doorspelen, tanker blijft cool al is alles met Raiden meh. 4 ga ik nog een keer via PSNow doen, destijds voor de trophy patch uitgespeeld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 aug 2020, 15:24

MGS2 is de beste. De unreliable narrator en het afbreken van de veronderstelde waarheid draagt daar aan bij. Raiden dus ook. Ik vind het zo'n zalige game, die hele early 2000's sfeer waarin nog wordt gespeculeerd dat de voer van digitale informatie de samenleving en de mindset van het individu gaat beinvloeden.

Helaas is de gameplay van 2 nog slechter dan dat van 3. Maar op zich zet ik me daar binnen een kwartier altijd wel weer overheen. Het werkt wel binnen het level design en de AI van de game. Dog tags verzamelen heeft ook iets tofs. De kans op remakes van de eerste 3 is klein.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 aug 2020, 17:14

Afbeelding

:'B

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 aug 2020, 18:29

Als zelfs een Remake al zwaar gedateerde gameplay heeft dan is een re-remake wel overdue lol.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 aug 2020, 18:40

Fallguys, leuke game!! Wel moeilijk als je net voor eerst speelt , ff inkomen

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 aug 2020, 12:40

En MGS2HD ook uitgespeeld, was leuker dan ik mij herinnerde. Arsenal Gear lol. Nu moet ik 4 wel spelen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 aug 2020, 18:01

En bij nu de epilogue van 4 aan het kijken lol. Game was toch wel leuk, dacht dat er altijd veel meer cutscene inzat maar valt op zich best mee. Act 4 met Shadow Moses blijft het tofst, dem feels. Vind PSNOW maar een ruk service btw, 5 minuten niks doen en ze gooien je van de server af wtf.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 aug 2020, 18:14

4 is niet onaardig, heb het iets van 3x uitgespeeld waaronder een no kill/death/alert run. Maar de vrijheid van chapter 1 en 2 nog is opeens uit het raam. Act 4 is wel leuk, maar je vecht eigenlijk alleen tegen bots. Vond zelf de Rex vs Ray battle wel heel tof.

Einde is cringe. Maar na V mis ik deze approach eigenlijk wel. 4 is tenminste nog lekker absurde MGS, je kunt het veel noemen maar lifeless is het niet. Love theme is ook tof. Sons of Liberty en Subsistence zijn beter.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 aug 2020, 18:49

ACT 1 en 2 vond ik juist het minst. Echt vrijheid heb je niet. Al die scripted enemies.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 aug 2020, 19:20

Je kunt heel veel ontlopen, Act 1 heeft een best wel grote schaal..Bepaalde gebouwen kun je in of gewoon door de straten heen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 sep 2020, 11:40

New Super Lucky’s Tale – Game pass
Vorige week gedownload omdat m’n kleine neefje op bezoek kwam, maar uiteindelijk zelf achteraf de hele week hooked geweest. Het is een vrij makkelijke 3D platform game met weinig originaliteit, maar in dit geval “beter goed gejat, dan slecht bedacht.” Qua controls en camera is alles perfect. Geen nare collectathons en een hoop variatie in gameplay. Het karakter zelf is te zoetsappig en forgettable, maar verder is het allemaal mooi in elkaar gezet. Grafisch ziet het er prachtig uit en had het zo uit de oude Rare schuur kunnen komen. Weinig memorabele tunes, maar niets irritants. De sfx had iets meer power mogen hebben, maar niets is storend. De laatste wereld die je vrijspeelt nadat je de game hebt uitgespeeld biedt de uitdaging die ik door heel het spel had willen zien. Nog niet heel extreem moeilijk, maar er zitten er een paar tussen die ongeveer 2/3 van de moeilijkheidsgraad van de moeilijkste 3D Mario levels halen. Een aanrader als je geen Nintendo console in huis hebt en toch een leuke 3D platform game wil spelen.

Hotshots Racing - Game pass
Ik keek hier best naar uit, maar ben uiteindelijk na 2 uurtjes spelen iets teleurgesteld. Ik heb alle circuits gehad op normal, maar mis iets meer bochten om de van Outrun 2006 gejatte drift wat langer te kunnen gebruiken. Bij alle 16 circuits op normal eindigde ik meteen overal op de eerste plaats. Daarna heb ik een moeilijkheidsgraad hoger gereden en werd de game volgens mij ook meteen sneller en sowieso uitdagender. Zilver ipv goud, maar reed in een klote kar. Misschien wordt het straks leuker op dit niveau, maar de banen zijn so-so... Stijlvolle textureloze polygonen omgevingen die zo uit Virtua Racing vandaan zouden kunnen komen. Er zouden nog een aantal circuits bijkomen vlak na launch, dus hoop dat deze wat meer drift sessies kunnen bieden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 sep 2020, 09:52

Ring Fit Adventure - Switch
Na een jaar niet gesport te hebben, was dit fucking intensief op de normale modus. Het was alsof er een gigantische naaktslak door de kamer heen was gesjeesd waar ik had staan 'spelen.' Ik ben ook blij verrast hoe goed het allemaal reageert. Je gaat hier dus echt je conditie mee opkrikken en het is nog leuk en grappig ook. Nu is het de kunst om het vol te houden. Daar slagen al dit soort games nooit in bij mij.

Ik heb de eerste bossfight doorstaan en daarna onder de douche gegaan en tot 4 uur wakker gelegen. Geen aanrader om voor het slapen gaan te doen.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten