Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 jan 2021, 19:15

Ik heb 0 altijd vet gevonden. Althans, zo zit het op memory lane. Misschien net zo dated als CV als ik het nu zou playen.

6 is nog een paar uur 8 euro in de store.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

25 jan 2021, 22:17

6 is echt stront hoor. Veel minder dan CV. Die game duurt ook gewoon lang, 30 uur als je alle campaigns wilt halen.

CV kun je wel zien als de echte RE3. Het is een bonafide vervolg op 2, je ziet wat Claire is gaan doen nadat ze Chris niet kon vinden in RC. Het was volgens Mikami de bedoeling dat Nemesis geen nummer kreeg, omdat het zich voor en kort na 2 afspeelt. Maar een RE3 zou beter verkopen. Code Veronica had nooit een nummer, waarschijnlijk omdat het een Dreamcast project was. Maar het was wel de echt nieuwe game die RE2 opvolgde.

De eerste RE3 project is DMC1 geworden, en de uiteindelijke game is RE4 genoemd omdat Nemesis reeds genummerd was. En ja, RE4 is ook een sequel op 2 met Leon. Die 3.5 pitch leek me ook wel tof, iets te veel psychologische horror voor RE allicht.
Gewoon Arno schreef:
25 jan 2021, 17:09
Toch is CV beter dan 0. Heb 6 een tijd terug opnieuw gekocht, wil ik ook weer een keer doorlopen. Zien of ie nog echt zo slecht is als ik mij herinner.
CV is wel iets beter dan 0. RE0 is irritant met dat wisselen en de items. CV is irritant met backtracken.

Maar CV heeft wel een heel sterke knife en knife runs zijn wel fun. Vind van CV eigenlijk de 2e helft niet veel aan. RE0 vind ik in het geheel wat lastig om doorheen te komen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jan 2021, 15:26

Cyber Shadow

Game had ik al eventjes in de gaten, maar blijkt dus day one op GP te staan, nice!

Ik ben niet zo van die 8 bit indies, heb liever 16 bit of SoR 4 achtige games. Maar Cyber Shadow is sterk gebaseerd op Shadow of the Ninja/ Blue Shadow en Ninja Gaiden, en die games gaan er bij mij wel in. Hij is erg leuk, gameplay is spot on en de 8 bit tunes zijn best catchy. Check hem.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 jan 2021, 18:43

Ik had m ook erop gezet. Is het ook 8bit Ninja Gaiden moeilijk?

Zelf heb ik net 5 uur Hollow Knight achter de rug. Wat een lekkere Metroidvania is dit zeg!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jan 2021, 20:23

Ik vind hem moeilijk ja. Beetje niveautje Megaman 9, het is memorizen. Ben in level 2 of 3, ze zijn vrij groot. het is taai maar de checkpoints zijn wel fair. Secrets liggen achter destroyable walls enzo, toffe shit.

Ik zag de game gewoon 20 kost trouwens, lol.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jan 2021, 08:03

Jup game is leuk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2021, 12:21

Immortal; Fenyx Rising demo.

Eerst moment dacht ik, bleh. Maar de traversal en wereld is toch wel erg chill. De combat vind ik ook wel geinig, lijkt veel op Darksiders 2.. Sowieso krijg ik een Darksiders vibe van deze game, maar dan een lighthearted versie. Dit is wel eentje die ik in een sale wil meenemen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

29 jan 2021, 15:14

Hollow Knight
Het was of Newgamesuck of Oversoul die dit spel een paar jaar terug de hemel in prees en nu begrijp ik waarom. Na Ori had ik niet verwacht dat er nog een sidescroller in de buurt zou komen, maar dit gaat er zwaar overheen. Dit is de beste Metroidvania na Super Metroid die ik gespeeld heb. De graphics, de muziek en de gameplay is fantastisch! Ook zit er het Dark/Demon’s souls currency systeem in. Wanneer je dood gaat verlies je alles, maar lukt het je om vanaf het check/save-point terug naar de locatie waar je dood bent gegaan te halen en daar je ziel te verslaan, dan krijg je alles weer terug. Ook de NPC’s zijn soms niet te vertrouwen ben ik net achter gekomen :/

Ik zit na een uur of 15 aan de verzamelde upgrades te zien ongeveer op de helft, maar ben blij dat deel 2 niet lang meer op zich laat wachten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 jan 2021, 19:33

Top 3 metroidvania for sure.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 jan 2021, 14:57

Stuivertje wisselend met Super Metroid voor een eerste plaats. Ik zou SM nog een meer moeten playen binnenkort. Metroid wint het nog steeds door de sfeer misschien, maar qua gameplay mechanics is dit wel beter. En dan ook nog die Souls vibe erin. Qua cryptisch gelul en currency systeem.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 feb 2021, 17:19

Control

Supervette game. Ben nu net zo ver als ik was op PS4 geloof ik. Vanaf nu is het nieuw voor me. RT mode heeft overal reflecties maar 30fps die wel steady is. Performance mode speelt natuurlijk beter, maar je hebt minder reflecties. RT mode speelt alsnog veel beter dan de last-gen versies deden. Het is moeilijk teruggaan als je met 60 begint. Interessant gegeven is dat de game maar 25gb op de PS5 is, 2x zo klein als de PS4 versie maar ook bijna 2x zo klein als Series X. Kraken compression. Ik hoop dat dit een trend wordt. Dat is dus de UE met alle DLC. Die timed sidequests verkloot ik keer op keer, lol.

Destruction Allstars

Leuke freebie. De game laad belachelijk snel in, en je zit meteen in een volle lobby (omdat ie gratis is). Hij is heel simpel en niet frustrerend, maar dat is ook het manco denk ik. Waarschijnlijk eentje waar ik snel op uitgekeken ben. Maar voor een potje of 2 tussendoor is ie leuk. Sony is wijs geweest om deze niet voor de full whack in de winkel te droppen, zo'n game is het helemaal niet. Eerder een 19,99 PSN titel.

God of War

Voorgezet op PS5. Eerder al zonder update, maar nu met de update is het helemaal feest. Wat ziet dit er bruut uit zeg. Belachelijk mooie game. Speelt nu ook subliem. Heb een belangrijke reveal gehad en een 2e melee wapen. Ga ik na Control mee verder.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

07 feb 2021, 12:47

Silent Hill 3 voor het eerst uitgespeeld. Wist niet dat het een directe sequel van 1 was maar je kunt ze prima naast elkaar spelen. Bovendien trek ik die PSX shit echt niet meer. Vind de game leuker dan 2 denk ik, het is met die occult ook meer recht toe recht aan en Heather is lekker nuchter. Monsters zijn wel lame maar damn, als je in de hospital de Otherworld betreedt wordt het straight nightmare fuel. Die bitch Claudia neergeschoten toen ik de kans kreeg, game over lol.

Bioshock Remastered

Collectie al een tijdje liggen, weer opgepakt. Speelt op zich prima maar ik wist dat er iets mee was... nadat de game twee keer was gecrashed en ik uren aan progressie kwijt raakte en later zelfs een corrupted save file was ik er klaar mee. Uninstalled. Waardeloos dat ze die shit nooit hebben gefixed. Zelfs de Switch versie die vorig jaar uitkwam heeft nog hetzelfde probleem. Jammer want 1 en 2 zijn echt goed.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 feb 2021, 17:40

Ik heb Bioshock op PS4 probleemloos uitgespeeld. Hij is ook voor Plus geweest geloof ik.

God of War vrijwel 100% uitgespeeld. Level 8 gehaald en alle Valkyries gekilled, vooral die laatste zou niet misstaan in een FROM game, wat een geweldig gevecht. De main story was erg makkelijk op Challenge, maar voor Nispelheim, Muspelheim en de valkyries heb ik Balanced gedaan. Die zijn echt moeilijk anders. Deze game behoort op audiovisueel gebied tot de absolute top en de combat is ook tof. De beste GoW game by far. Mist wat epic boss battles, al zijn er wel 9 optionele Valkyries.

Kan ik mooi verder met Control.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

10 feb 2021, 11:42

SmartTies schreef:
29 jan 2021, 15:14
Hollow Knight
...

Ik zit na een uur of 15 aan de verzamelde upgrades te zien ongeveer op de helft...
15 uur op de helft; cute me then..
Afbeelding

Ik heb geweigerd een guide te gebruiken of te checken op fora, omdat ik niet om tijd verlegen zit in deze lockdown -gewoon doorbetaald krijgen en gamen- periode. Het had sneller gekund wellicht, maar de kinderopvang was ook weken dicht. Helaas niet de 112% total gehaald, maar ga het zeker nog een keer doorlopen. Ik denk dat een tweede run wel in 30 uur gedaan kan worden om hetzelfde percentage te behalen, maar heb flink lopen kloten met een Mr Mushroom te ontcijferen en wat daar de bedoeling bij was, maar door vaak te switchen tussen Charms kom je achter een hoop.

Wat maakt voor mij een goede Metroidvania? Een variererend/aansluitend world design en een goed upgradesysteem. En daar is deze game fantastisch in. Iedere keer wanneer je neigt te denken dat je het allemaal wel gezien hebt, wordt je weer op je wenken bediend met een vette upgrade of ontdek je een nieuw gebied dat op een prachtige wijze aansluit op een ander gedeelte van de gigantische plattegrond waar je eerder vastliep. En dan nog de From Software geïnspireerde elementen die dienen als (Team) Cherry on the cake.

Een paar puntjes van kritiek; De fast travel punten, Stag of Tram, hadden wel iets uitgebreider gemogen en sommige locaties voelen ook niet logisch aan. Maar dat is niet meer dan nitpicken.

10/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 feb 2021, 12:02

Nou nou! Je hebt er best lang over gedaan idd. Ik heb ook een tijdje vastgezeten. Moest om verder te komen naar de mines toe. Ik weet niet meer of ik nou een nieuwe move moest gebruiken of simpelweg een klein stukje op de map was vergeten te exploren maar intussen had ik de hele wereld meerdere malen doorlopen en was op plekken waar ik echt niks had te zoeken (spikejump) .

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 feb 2021, 12:12

Zeker lang over gedaan. Vaak heb ik het idee dat ik dit soort games ook iets te veel backtrack. Zodra er een upgrade beschikbaar is neig ik, in Hollow Knight dan, alle cryptische stukken weer te bezoeken om te checken of er progressie valt te boeken. Vaak dus voor niks omdat het niet de juiste upgrade of charm blijkt te zijn. Ook stukken waar je later heel makkelijk met de dubbel jump kunt komen, maar al via vijanden wist te bereiken met de onderwaartse stab waar wel wat behendigheid en timing voor nodig was. In de mijn bijvoorbeeld door via onderstaande gast zijn projectielen een verdieping hoger te kunnen komen;
Afbeelding

Btw. heb jij het met of zonder de dlc uitgespeeld? De Game pass versie is met alle dlc en daar staat wel 60 tot 80 uur voor lees ik net.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 feb 2021, 13:20

Ik heb wel wat DLC gedaan geloof ik. Die palace heb ik mijn vingers niet aan willen branden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 feb 2021, 13:52

Die Palace heb je niet gedaan?! Dat is één van de beste platform stukken in heel het spel. Erg moeilijk, en een hoop gevloek maar komt niet in de buurt van de lastigste in Super Meat Boy.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 feb 2021, 21:05

Control

Alleen nog de 100 ability points trophy en ik heb de platina.

UE is wel heel tof, de DLC is ingebakken. Daar houd ik van. De 2e DLC kan ongeveer op 75% gespeeld worden en de eerste is post-game. Voor de 2e DLC raad ik aan om Alan Wake te spelen, heb ik afgelopen najaar gedaan (vond de game niet heel bijzonder, maar haakt wel in op Control).

Overigens is RT nog wel leuk af en toe. Zet de motion blur uit en het speelt goed, al heb je niet de finesse van performance mode aiming. Maar alle lichtinvallen, reflecties, dust en particles zijn wel heel tof. En de game dropped dus nooit, ook niet als je tegen 10 enemies vecht en de hele furniture en rockets op ze terug gooit, de Pro ging full slideshow op die momenten.

Remedy's beste game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

14 feb 2021, 22:46

R-Type schreef:
26 jan 2021, 15:26
Cyber Shadow

Game had ik al eventjes in de gaten, maar blijkt dus day one op GP te staan, nice!

Ik ben niet zo van die 8 bit indies, heb liever 16 bit of SoR 4 achtige games. Maar Cyber Shadow is sterk gebaseerd op Shadow of the Ninja/ Blue Shadow en Ninja Gaiden, en die games gaan er bij mij wel in. Hij is erg leuk, gameplay is spot on en de 8 bit tunes zijn best catchy. Check hem.
Ik heb m net op normal mode uitgespeeld. De game is zeker heel goed en soms frustrerend lastig, maar niet oneerlijk als met veel 8 bit klassiekers waar het te kort aan RAM geheugen enemies liet respawnen als je een cm uit beeld tikte en weer terugging. Ook verdwijnen items niet.
De upgrades zijn ook heel vet met charge moves, wall-, en double jumps, en parry. Vooral de parry upgrade brengt wat diepte in de game.
Er zitten ook een hoop secrets in en zelfs een hommage aan Super Mario's Warpzone.
Loved it
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 feb 2021, 23:35

Nu moet je The Messenger ff checken, staat ook op Game Pass.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 feb 2021, 08:44

Thanks, heb 'm gedownload. Straks checken als ik thuis ben. Dat is die game die van 8 naar 16bit gaat, toch?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 feb 2021, 08:52

Zover ben ik nog niet gekomen lol

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 feb 2021, 13:25

And so, The Messenger it was, all week.
Ook weer een parel. De game veranderd halverwege niet alleen van 8 naar 16bit, maar ook van een Ninja Gaiden in een Metroidvania. Er zit ook een prachtige humor in met verwijzingen naar een aantal games en ook zaken die je ingame meemaakt en het nut ervan dankzij de beste ingame verkoper ooit.
De enige 2 minpunten die ik had waren; het kopen van je upgrades waar je iets over de helft van de game al doorheen zit en dus minder gemotiveerd bent om de diamanten te collecten en de muziek die vaak tergend is. Verder niets op aan te merken. Een titel die in 1990 gewoon in iedere Snes of Megadrive top 10 had gestaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

28 feb 2021, 18:52

Bezig met 3 games Super Mario 3D World ben nu in wereld 4 en eigenlijk vind ik de game leuker dan ik me kon herinneren van de Wii U.

Daarnaast speel ik Dirt 5 wat tot nu toe wat mixed feelings voor me zijn. Dus ik weet nog niet wat ik er nou precies van moet vinden en het leuk genoeg vind om tot het einde te spelen.

En als laatste ben ik begonnen met Bravely Default 2. 6 uurtjes onderweg en tot zover bevalt het mij prima. Ja het is qua gameplay en feel wat een turn based RPG van vroeger, maar dat is juist het soort wat ik nog steeds leuk vind.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten