Ik gooi 'm even hier verder, anders worden we straks gebanned
Gewoon Arno schreef: ↑04 jan 2025, 12:22
Moet SH2 ook weer oppakken. Robocop is zeker tof. Als mn PC eindelijk klaar is ga ik hem zeker weer spelen.
Indy vannacht uitgespeeld. Ja, de game is vermakelijk maar toch. Buiten de main story om is de game niet echt de moeite imo. Sidequest zijn opzich leuk maar niet bijzonder en er zijn heel veel collectibles. Als je daar naar opzoek gaat en de wereld meerdere malen doorloopt dan merk je hoe beperkt alles is en dat het technisch ook niet allemaal lekker werkt. Respect Ties voor het behalen van alle achievements en RIP Tony Todd.
Ja, ik heb eindelijk eens de tijd kunnen nemen om een game 100% te voltooien. De tweede zelfs dit jaar, na Astro Bot. Indiana ging overigens niet zonder slag of stoot, met alle bugs die erbij kwamen kijken. Bepaalde relics werden niet zichtbaar op de kaart, dus moest ik locaties scannen in de hoop dat er een icoon op het scherm zou verschijnen. Sommige notities werden als niet gevonden beschouwd, terwijl ik ze wel al had. Even de game beëindigen was dan de remedie. Ga ook niet meteen fast travelen naar een ander gebied na het vinden van een relic, want je kunt ze opnieuw moeten zoeken als de game niet automatisch heeft opgeslagen.
Mocht je toch nog voor de 50 relics achievement gaan, houd ze dan in je voorraad voordat je ze in de muur stopt in Irak of haal deze eruit voordat je alles erin stopt voor het alternatieve einde. Ik had er al zo'n 40 in de muur gestopt in Irak en ging op zoek naar de andere 10. Eenmaal gevonden en ook in de muur geplaatst, kreeg ik de achievement niet. Gelukkig kon ik nog een oude save laden en alle 40 relics uit de muur trekken om er zo 50 bij te kunnen dragen voor de chivo.
De eindsprint van deze game in Irak… te erg gewoon! Ben blij dat ze nog 2 games mogen uitbrengen. @R-type ik zou wel wachten op de PS5 versie. De Series S schijnt de game slecht te draaien.
Overigens de top games die ik dit jaar heb gespeeld;
1. Astro Bot
2. Indiana Jones and the Great Circle.
3. Echoes of Wisdom
4. Black Ops 6
5. Hellblade: Senua's Sacrifice (voor het uurtje dat ik het volhield…)
Lorelei and the Laser Eyes, Llamasoft: The Jeff Minter Story, Prince of Persia: The Lost Crown, Indika, Kunitsu-Gami, SIlent Hill 2 en Animal Well van het afgelopen jaar staan nog wel op de planning. En heel misschien Balatro, maar begreep dat het digi-cocaine is en heb geen zin in een nieuwe verslaving. Final Fantasy laat ik liggen tot de trilogie klaar is.
Carrion
Lekkere korte Metroidvania waarin je een biologisch stukje ellende speelt en mensen mag opvreten om je levensmeter omhoog te schroeven en ze ook kan parasiteren om bepaalde menselijke handelingen op afstand te kunnen verrichten. Gaandeweg krijg je de usual upgrades om eerdere obstakels te kunnen trotseren met het fijne gevoel van dien.
MADiSON VR
Na een hoop in VR te hebben gezien denk je dat je de shocks wel in bedwang hebt. Bij deze psychologische horrorgame niet dus. Screaming like a fucking bitch…. Ben me al een aantal keer de pleuris geschrokken en wil eigenlijk helemaal niet naar de kelder wanneer de generator en dus ook het licht uitvalt. Het is ook een game die ik na 2 uurtjes even moest pauzeren omdat ik de nare omgevingen in de mansion kon ruiken. Zo intens en real is het.
Op de allereerste puzzel na meteen in het begin, zijn het tot dusver allerlei vrij simpele puzzels die als blokkade fungeren en die je meestal moet trotseren met behulp van je Polaroidcamera. Een foto maken van een persoon op een schilderij en na het wapperen van de polaroidfoto zichtbaar wordt dat de persoon op de foto de weg wijst. Of het licht van een TV op iets schijnen door de TV te draaien, waardoor objecten zichtbaar worden. Dat soort grappen.
Leuk voor een uur of 2 en dan weer even chillzz met Rez Infinite.