Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 dec 2022, 12:25

Dat auto dodge is wel een goeie. Al is het in de laatste patch enorm verbeterd. Ik ontwijk het nu een stuk makkelijker, maar je zit nog steeds met meerdere fuckers die je tegelijk aanvallen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 dec 2022, 13:53

High on Life is wel de moeite imo. Gewoon een leuke frisse shooter. Humor was niet helemaal mijn ding maar storend vond ik het ook niet. Moest wel een paar keer lachen. Het had zo een game uit Rare hun gloriedagen kunnen zijn.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 dec 2022, 14:19

Ga ik zeker proberen. Het kreeg een hoop negatieve reviews, maar de meeste gamers prijzen het.
Afbeelding

no avatar
War_ACE
Lv0
Berichten: 6
Lid geworden op:
20 dec 2022, 10:40

30 dec 2022, 12:08

Tegenwoordig kwassie fulltime into Star Citizen. Een game van de volgende generatie maar daartegenover staat wel dat het jaaaaaaren in development is (nog steeds in Alpha). De game crowdfundde al honderden miljoenen euro's en legt de lat dan ook heel erg hoog voor zichzelf. Je moet het zeker maar eens uitzoeken. Je moet wel een starterpack kopen om een speelbaar account te hebben en die heb je vanaf 45 euro.
Momenteel tot 9 januari, krijg je er met een bonuscode bv. die van mij :D (STAR-SKFC-NSXS) nog een gratis starship en 5000 geld bovenop), 't is maar dat je 't weet.

Daarnaast is m'n goto game Farming simulator en soms ook nog wel Uncharted waters II online (tegenwoordig van Papaya play).

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 jan 2023, 23:49

Halverwege december corona gehad en tijdens mijn isolatie alleen maar Disney Dreamlight Valley (early acces) gespeeld. Heb er nu bijna 100 uur in zitten. Ben wel bijna door alle quests heen, de volgende update zal wellicht eind januari komen, nog genoeg te doen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jan 2023, 20:54

Crisis Core

Leuk. Maar het blijft een PSP game dus kleine gebieden en simpel level design. En irritant veel cutscenes trouwens. De gameplay is verbeterd, met ook een Buster Sword stance switch erbij. Had 35% van de missions gedaan en was er toen wel klaar mee. Had de final boss terug op Normal gezet omdat ie gigantisch veel HP heeft anders en ik had geen zin om voor de Break HP items te gaan. Voor Normal was ik veel te OP.

Sonic Frontiers

Nu hier mee verder gegaan. Blijft een toffe game imo, zeer chill om gewoon die maps te clearen. En de cyberspace levels vind ik bij vlagen geweldig. 2D is hier wat minder vanwege de physics, maar sommige 2D stages zijn nog steeds erg goed. De cyberspace levels hebben gewoon minder enemies, minder pitfalls en cheap spike traps enzo. En ze zijn gemiddeld korter. Ze zijn leuk om te herhalen voor alle goals. 4 open areas is teveel, het is vrij repetitive. Area 4 breekt met dat design, is een vrij tof groot classic 3D sonic level. Maar 5 is dan weer een sandbox helaas. Daar was ik na 3 eigenlijk wel klaar mee. De muziek though, beste soundtrack van dit jaar.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 jan 2023, 11:20

FM23 met Arsenal maar verlies al mijn uitduels in de PL 8| 8| :locke: (6) (6)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 jan 2023, 12:39

Heb Frontiers uitgespeeld. Het laatste eiland is uiteindelijk vrij klein met wel de meeste Cyberspace levels (9 geloof ik). Deze had ik in mum van tijd 100%. Heb alle cyberspace S ranked, heb de game op Hard mode uitgespeeld (is oersimpel, er is geen reden om Normal te doen) en heb de hidden boss verslagen, die dus wel lastig is haha. Denk niet dat ik voor platinum ga, level 99 power/defense maar vooral Speed is een enorme grind.

Ik vind de combat geweldig trouwens, je kunt alle moves achter elkaar doen en het ziet er heel flashy uit zoals de Loop kick en zig zag attack. Gevoel van impact is ook lekker. Het is alleen dat de enemies geen uitdaging zijn, ook niet op Hard.

Arcade mode is nu open, dus kan alle Cyberspace levels spelen. Helaas geen leaderboards. Die music tracks zijn trouwens stuk voor stuk goed, dat is een accomplishment want het zijn er veel.



Kneitergoed. SOTY brehs



Ik blijf erbij dat dit een goede game is. En er is zeker potentie. Drop last-gen, wellicht heb je dan technisch een beter product zonder laadschermen en pop in. Verder zou ik de cyberspace levels onderdeel van de open zones proberen te maken. En wat meer afwisseling in die zones. Ook wat minder, ik had 3 of zelfs 2 van die zones wel genoeg gevonden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

23 jan 2023, 14:11

Gewoon Arno schreef:
27 dec 2022, 13:53
High on Life is wel de moeite imo. Gewoon een leuke frisse shooter. Humor was niet helemaal mijn ding maar storend vond ik het ook niet. Moest wel een paar keer lachen. Het had zo een game uit Rare hun gloriedagen kunnen zijn.
High on Life heeft me aangenaam verrast. Misschien omdat de reviews echt enorm mixed waren. Met een net boven gemiddelde score, verwachte ik dat het een uurtje zou duren voordat het er weer afgehaald zou worden. Ik zit nu op de 15 uur en vind het zeer vermakelijk. Combat is wel een beetje simpel, maar ik schiet beter weg dan in een Bioshock imo. Ook de humor dig ik grotendeels wel. Alleen al die conversaties met Gene en 'je' zus zijn goud! Ook vijanden die constant tegen je praten en je achtervolgen om je bewust te irriteren met hun geblaat. Prachtig!
Gevoelsmatig lijkt het op een kruising tussen Oddworld: Stranger's Wrath en Conker. Zoals je al aangaf; lichte Rare vibes. Maar ik waardeer de humor meer dan in Conker.
De gameplay heeft ook wat weg van Metroid Prime. Met wapen upgrades na het verslaan van bosses, waarmee je dan weer stukken waar je eerder gestremd werd, kan trotseren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 jan 2023, 17:54

Geniet ervan want een sequel zal wel uitblijven nu de creator onder vuur ligt.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jan 2023, 12:46

Klein rechtszaakje en weer verder met deel 2. Ik dacht eerder het succes, maar over het algemeen scoort het goed bij de user reviews voor wat het waard is. En het doet het volgens Microsoft goed op GP met een record aan meest gespeelde game in de eerste week op GP.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 feb 2023, 22:57

Forspoken

Ik vind deze game echt geweldig. En dat zou haast niet moeten kunnen, want ik houd niet van Isekai en niet van FFXV. Net als Sonic is ie doelwit van veel kritiek, en dan vooral vanwege dingen die in zoveel games zitten. De sidekick lult teveel, ja klopt, dat doen ze allemaal. Maar in Forspoken kun je het minimaliseren of uitzetten. Of zo laten, of zelfs nog frequenter maken. Je kunt de gehele game aanpassen trouwens, ze hebben overal aan gedacht.

Wat maakt deze game zo goed. Nou ten eerste is ie niet woke, integendeel, Frey is een van de betere nieuwe personages in recent times. Ten tweede is de soundtrack subliem. Maar het belangrijkste, de combat en parkour. Die combinatie is uniek. Het enige wat misschien in de buurt komt is Infamous. Maar dan zijn de powers in Forspoken vetter. Vooral nadat je de 1e Tanta killed wordt ie echt leuk. De wereld is leeg, ja, maar je doel is supersnel rennen, glijden en vliegen zodat je je volgende slachtoffers kunt nuken. En dit is gewoon tof. Het is tevens de snelste fast travel die ik heb meegemaakt, 1 seconde tops. Zelfs de armband merkt het soms op.

Ik vind de lore, characters en alles ook gewoon tof. Ik lees best veel archive entries. Ook omdat het een volledig nieuw IP is.

Perfect is ie zeker niet, maar de huidige gemiddelde vind ik wel te laag. De gameplay loop is verslavend, de animaties en powers zijn tof, de VA en muziek zijn goed.. ik vind het minstens een 80%, net als Damiani van Easy Allies dus. Ik denk dat veel haat weg komt uit het feit dat het van het FFXV team is (terecht, mijn verwachtingen waren ook 0), hij is timed exclusive, hij is wrs woke wat ie dus niet is, technisch laat ie wat steekjes vallen en de wereld voelt desolaat aan.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

06 feb 2023, 20:23

Ah nice. Had hem gereserveerd, maar na alle matige reviews toch maar vanaf gezien. EA was idd een van de weinig die het nog een 8 gaf. Ga nu denk ik toch eerst voor Chained Echoes, want dat klinkt wel erg goed. Maar ga hem nog wel een keer uit de budget bakken vissen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 feb 2023, 10:39

Heb hem uitgespeeld en vond de twist wel gaaf en ook de ending wel leuk. Post game zijn er dan ook nog wat missies die closure geven, en nieuwe uitdagingen op de map.

Hij is gewoon tof om even op te starten en enemies te nuken. De game heeft geen laadtijden dus je begint direct en je fast traveled zonder wachten. Dat, en Frey is ontzettend snel dus je rent in no time overal heen. Het voelt goed als je rond rent, warped en magic cast op groepen enemies. Ik heb bijna al mijn stats maximaal. Gear systeem had ik meer van gehoopt, het maakt niet uit wat je gebruikt, iedere cloak en necklace heeft wel een unieke perk maar die kun je overal op plaatsen zodra je ze gevonden hebt. En aangezien je wasted resources niet ongedaan kunt maken kun je het beter gewoon bij 1 set houden. Ze zijn op looks na allemaal gelijk. Een ander nadeel is allicht dat de laatste move list ietwat laat in de story komt, eigenlijk wordt je dan al naar het einde gefunneled. Maar je kunt vlak voor de eindbaas wel kiezen om weer te exploren.

Het is in deze tijden een nieuw AA of AAA IP met zijn eigen lore. Dat is altijd welkom.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 feb 2023, 14:39

FM23 met Brentford op vakantie/simuleren omdat er WK 2022 pauze/stop is...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2023, 18:36

Like a Dragon: Ishin uitgespeeld

Wat blijft dit toch een geweldige franchise. Ook deze heeft weer fenomenale characters, een tof verhaal, en veel verraad.

Heb Another Life ook gecleared. Hiervoor krijg je niet echt wat, viel wat tegen. Maar het is wel leuk om een beetje te farmen, te vissen en boodschappen te doen. Waarom geen vis mogelijkheid vanaf het huis? De karakters zijn gebaseerd op de Yakuza characters, maar ze zijn het niet. Het zijn samurai uit de oudheid. Echter is de character die door Majima wordt ingevuld (de befaamde Shinsengumi captain Okita Soji), natuurlijk net zo knettergek. En de character gebaseerd op Kuze, heeft fucking Pledge of Demon als boss music.

De nadelen, het is een PS3 era Yakuza game. Rechtstreeks in UE gedumpt. Dus overal laadschermen, battles die traag starten, houterige controls en een lock on dat niet echt werkt. Daar moet je even doorheen, de Dragon Engine games zijn gewoon superieur.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 mar 2023, 18:40

Metroid Prime Remastered

Deze remaster is echt godtier! <3

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

06 mar 2023, 09:16

R-Type schreef:
05 mar 2023, 18:36
Like a Dragon: Ishin uitgespeeld

Wat blijft dit toch een geweldige franchise. Ook deze heeft weer fenomenale characters, een tof verhaal, en veel verraad.

Heb Another Life ook gecleared. Hiervoor krijg je niet echt wat, viel wat tegen. Maar het is wel leuk om een beetje te farmen, te vissen en boodschappen te doen. Waarom geen vis mogelijkheid vanaf het huis? De karakters zijn gebaseerd op de Yakuza characters, maar ze zijn het niet. Het zijn samurai uit de oudheid. Echter is de character die door Majima wordt ingevuld (de befaamde Shinsengumi captain Okita Soji), natuurlijk net zo knettergek. En de character gebaseerd op Kuze, heeft fucking Pledge of Demon als boss music.

De nadelen, het is een PS3 era Yakuza game. Rechtstreeks in UE gedumpt. Dus overal laadschermen, battles die traag starten, houterige controls en een lock on dat niet echt werkt. Daar moet je even doorheen, de Dragon Engine games zijn gewoon superieur.
Ben op dit moment nog bezig. Volgens mij nu in chapter 10 dus tegen het einde zit ik. Rewards behalve geld zijn idd wat karig bij another life, helemaal omdat de game suggereerd dat daar je materials ook vandaan moeten komen, maar materials krijg je veel meer van die dungeons. Die wel heel erg eentonig zijn ook. Verder zelf ook de chicken race tactiek gebruikt om snel geld te farmen dus nog minder reden voor another life. Wel alsnog veel gefarmed, omdat het ook wel weer verslavend is. Maar voelt achteraf toch een beetje als een gemiste kans.

Substories zijn wel weer lachen. Die bonds hoeven van mij dan weer niet zo. Duurt me vaak iets te lang om te maxxen.

Verhaal is idd wel vet alhoewel ik nu wel het gevoel heb dat bijna iedereen toch wel soort van kut is (behalve Ryoma), of iig de personages zijn iets meer grijs dan ik van yakuza gewend ben. En van ene paar characters vraag ik me nog af waarom ze erin zitten, hopelijk krijgen die nog een rol op het einde.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 mar 2023, 11:33

Horizon Call of the Mountain
Wat een ervaring was dit zeg. De perfecte game om PSVR2 te testen met het missen van een Astrobot demo of VR Worlds-achtige game. Het is af en toe iets te veel klauteren en ondanks de vele physics mis ik toch wel een aantal zaken wat interactie betreft. Ratten, vogels en konijnen aan je pijlen rijgen bijvoorbeeld, maar verder is het puur goud! Ik heb echt het idee alsof ik net terug ben van vakantie nadat de credits voorbij waren gerold.

Een leuke easter egg in een grot die ik tegenkwam :'D ;


Metroid Prime Remastered
Blijft een fantastische game, maar net als met alle andere remasters/remakes van games die je al jaren niet heb aangeraakt; in gedachten heeft het er altijd zo uitgezien. Iets wat er ook niet helemaal uit wilt gaan wat 20 jaar geleden werd aangeleerd zijn de controls. Deze zijn zelfs na zo'n 15 uur in de game vaag. Ik druk vaak nog op een visor ipv een ander wapen en vice versa. Er zijn wat second nature opties die je kwijtraakt wanneer je voor 2 analoge sticks voor het aimen/lopen kiest ipv het wapen wisselen van de c-stick, zoals Metroid Prime vroeger gespeeld werd. Het is niet zo tergend dat je de nieuwe controls veranderd in de GC-controls, maar het is wel wennen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

21 mar 2023, 14:06

Jup het switchen tussen wapens en visors is niet ideaal maar heb wederom genoten. 10 uur en 95%. Als Prime 4 er zo uit ziet of nog beter dan ben ik tevreden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 mar 2023, 09:57

Van mij mag het doorgeschoven worden naar een volgende generatie. Ik stoor me niet aan de graphics, omdat het met low-polys en slimme texturen was gebouwd destijds en dus nu makkelijk was op te poetsen door een insert high-res jpeg voor de texturen. En physics zijn er amper en slim gecamoufleerd, dus liep het al als een tiet. Ik zou graag een flinke boost willen zien na 20 jaar. Corruption en Echoes waren hetzelfde laken een pak op de motion controls van laatst genoemde na dan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 mar 2023, 17:03

Zelda: Ocarina of Time
Nog steed bezig, wat een grote game is dit eigenlijk. Helpt niet dat je veel moet backtracken, en ook de game mechanics zijn wat achterhaald. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 keer een walkthrough erbij moest halen, voor echt domme dingen achteraf. Verder heeft alles de tand des tijds prima doorstaan, de puzzels etc zijn gewoon nog leuk. Ben nu net langs de vuurdraak. Who needs a PS5?

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

03 apr 2023, 20:39

Speel je het op een 3DS of de versie van de N64?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2023, 09:42

Kena: Bridge of Spirits

Dit vind ik dus helemaal niks. De controls zijn matig. Het platformen is houterig en vervelend, en de combat is vooral frustrerend. Kena ziet er sfeervol uit, al is de wereld wel heel erg klein, het zijn gewoon corridors. Een game heeft ook leuke gameplay nodig en dat is hier niet te vinden. Het is gewoon saai.

Tactics Ogre: Reborn

Deze speel ik al wat maanden on and off. De beste Tactics Ogre versie. Ok, de level cap is wat lame en forceert je eigenlijk om zo nu en dan wat training battles te doen. En het card systeem had voor mij niet gehoeven (buffs op de map, voor beide partijen), maar is ook niet storend. Echter is de VA erg goed, de speed up feature is perfect, de AI battle is lekker als je even geen zin hebt om zelf wat te doen, en de random encounters zijn weg (vandaar training battles). Archers zijn generfed, dus die kunnen niks meer tegen tanks en zijn er louter om de back line te damagen zoals het hoort. Hij is wel wat te makkelijk eigenlijk, ik win in principe alles op de sloffen gewoon door een uitgebalanceerde party te hebben. Ben al een eindje in de final chapter. Kom maar op met FF Tactics Reborn.



Monster Boy and the Cursed Kingdom

Wat een geweldige game is dit zeg. Een van de beste platformers aller tijden wat mij betreft. Ik wilde deze al lang, en hij zou de aankoopprijs dubbel en dwars waard zijn geweest, maar hij is nu op PS Plus Extra en gelukkig de PS5 versie met 120hz.

Monster Boy is in principe Dragon's Trap 2. Het is hetzelfde trucje; je wordt gemorphed in een dier, en je vindt andere morphs die je allemaal nodig hebt om te progressen. Het level design is fenomenaal, hoe bijv. de deep forest uiteindelijk connect met de starting village nadat je je 2e morph hebt gevonden en door kleine gangen kunt.. dat is peak metroidvania. Dragon's Trap is een game uit de jaren 80, en de remake vond ik grandioos, maar Monster Boy is eigenlijk in alles beter. Het is gemoderniseerd en speelt fijner en wat vergeeflijker. Af en toe heb je platform skills nodig en moet je even nadenken hoe je verder moet, maar nooit te lang. De boss fights zijn leuk, met soms wat puzzle gimmicks er in.

Dit is de beste Wonderboy game ooit gemaakt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 apr 2023, 05:25

Game nog ff snel gekocht. Had hem al voor Switch maar 4K120 is wel zo nice.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten