Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jun 2022, 14:10

The Boys is vanuit bepaald standpunt misschien wel woke, maar alle rassen en geslachten worden in elkaar geslagen. Er komt ook aanranding in voor, en verkrachting in feite. Het sugarcoat niets. Woke+ of Wokeflix zouden deze serie waarschijnlijk nooit greenlighten. Hij is op HBO levels qua gore en naakt.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 jun 2022, 18:39

TMNT uitgespeeld. Leuke game, brawlers zijn nooit echt mijn ding geweest tho. Van deel 2 op de NES heb ik goeie herinneringen. Die soundtrack vind ik nog altijd de beste.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jun 2022, 12:30

Capcom Fighting Collection

Werd gematched in Hunter, Savior en Savior 2. Wist toch nog wat spelers te verslaan met Lilith, Morrigan, Talbain, Donovan en Anakaris oa. Deze game is toegankelijker dan SF eigenlijk, eigenlijk lijkt Savior wel wat op Killer instinct met zijn chains en 2 health bar fights. Nog steeds een hele leuke fighting game maar of ik een Darkstalkers 4 wil... niet van Capcom, misschien van Arc.

Het probleem is dat je weinig spelers online zult vinden. Het zijn veel verschillende revisies + geen crossplay volgens mij.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

08 jul 2022, 07:43

Ik heb PS Plus Premium maar eens aangeschaft en daar gisteravond wat games van gedownload en gespeeld. Staan redelijk wat games op die ik nog wou spelen, dus de eerste paar maanden is het wel waar voor mijn geld. Verder ben ik eindelijk eens begonnen aan Danganronpa. Nog in het begin, kennis met iedereen gemaakt en ook met die gare beer.

Ik zit trouwens al weken in een game-dip en dat was al even geleden. Ik heb weinig interesse om op fora over games te praten, ik zoek minder naar nieuwtjes, speel minder games en ik zie ook niet veel op de kalender staan waar ik direct heel enthousiast van wordt. Mario Strikers, Fire Emblem Warriors en Switch Sports heb ik volledig langs mee heen laten gaan. Dat er niet echt een E3 is helpt ook niet mee.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

08 jul 2022, 10:36

Gewoon weer instappen met Xeno 3, ben je wel weer even 100+ uur van de straat als je het goed doet gok ik.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Laatst Gespeelde Game

08 jul 2022, 15:33

Jalf schreef:
08 jul 2022, 07:43
Ik heb PS Plus Premium maar eens aangeschaft en daar gisteravond wat games van gedownload en gespeeld. Staan redelijk wat games op die ik nog wou spelen, dus de eerste paar maanden is het wel waar voor mijn geld. Verder ben ik eindelijk eens begonnen aan Danganronpa. Nog in het begin, kennis met iedereen gemaakt en ook met die gare beer.

Ik zit trouwens al weken in een game-dip en dat was al even geleden. Ik heb weinig interesse om op fora over games te praten, ik zoek minder naar nieuwtjes, speel minder games en ik zie ook niet veel op de kalender staan waar ik direct heel enthousiast van wordt. Mario Strikers, Fire Emblem Warriors en Switch Sports heb ik volledig langs mee heen laten gaan. Dat er niet echt een E3 is helpt ook niet mee.
Premium is wel leuk. Ben er wel blij mee eigenlijk. Kostte me evenveel als een jaar reguliere Plus.

Ik heb oa. Ape Escape en Tekken 2 op Premium gespeeld, leuke trip down memory lane. En Heb Horizon en Legacy of Thieves trials gedownload, evenals Miles Morales. Maar daar ben ik nog niet mee begonnen. Speel momenteel voornamelijk nog Darkstalkers en Tekken 7 online.

Of ik het regulier zou nemen, geen idee. Misschien voor een discount. Ligt aan hoe Sony de lijst gaat updaten. Zij zitten wel op een heel groot portfolio, maar ze hebben PS1 en PS2 classics eerder al verwaarloosd. En er moet echt een PS3 emulator komen. In potentie hebben ze meer dan MS.

https://www.theloadout.com/ps-plus/extr ... games-list

Het ziet er al vrij goed uit. En je krijgt alles behalve Ps1 classics en PS3 streamen ook al met Extra. Day one exclusives hebben ze niet, maar uiteindelijk komen ze er wel op. MS heeft dat wel, maar de laatste was van vorig jaar.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jul 2022, 16:27

Horizon Forbidden West

5 hour trial. Leuke game tot zover. Maar toch is er wel iets wat me irriteert. Het springen en klimmen doet verouderd aan, en soms blijf je vast zitten in de geometry. Het kan tegenwoordig veel organischer. 40fps speelt goed trouwens, het is dichter bij 60 dan 30 en je behoudt alle fidelity. Vind het begin wel beter dan de eerste, sterkere soundtrack ook.

Uncharted Lost Legacy

Dit is een 2 uur trial, en ik kwam tot op 1 medallion. Het is een erg fijne Uncharted, ik denk de beste tot zover ik het heb gespeeld. Maar het is voor mij wel duidelijk dat TLOU meer mijn jam is. Vind de shootouts in Uncharted gewoon totaal niet boeiend. Mist impact, en je hebt in principe infinite ammo. Ik weet dat TLOU uit een ander vaatje tapt, maar ik houd van het zuinig zijn op ammo, craften en vooral de feedback en gore die de rake schoten geven. LL ziet er wel absurd goed uit op de PS5.

Miles Morales:

Deze is wel volledig. Ja, deze bevalt me. MM lijkt natuurlijk veel op de originele game maar alle busywork en bloat is er uit geknipt. Geen Ock puzzles, geen MJ stealth levels, je zit direct in de actie, en na die set piece wordt je meteen in de open world gedumpt. Kleinschaliger en daardoor beter. Ziet er ook ontzettend goed uit, en de op Harlem gebaseerde hip hop soundtrack is tof. En Miles is likeable, minder saai dan Parker.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

05 aug 2022, 07:42

Begonnen aan Danganronpa via 1-2 Reload op de PS4. Supervage game (niet dat ik anders had verwacht). Ik wist niet veel meer dan dat het een murder mystery in Japanse stijl was, maar de personages zijn echt zwaar over de top en normaliter helemaal niet mijn ding, maar ik vermaak me er wel mee. Ondanks dat het soms wat verouderd aanvoelt allemaal. Soms heb je net een paar minuten gespeeld en is de dag alweer voorbij, kom je weer terug in je kamer en komt dat dagelijks 'Het is 22:00, iedereen naar je dorm" filmpje van die Monokuma voorbij. Waarschijnlijk een erfenis van het feit dat het een Vita port is. Ik ben inmiddels wat verder en er zijn 2 studenten dood. Eentje lag in mijn badkamer en eentje gaf die beer een rotschop en werd daarvoor gestraft. Moet nu een soort tribunaal gaan doen...

Heb ook The Nonary games gekocht laatst voor PS4 (import). Dat is een bundel van de Zero Escape games 9 Hours 9 Persons 9 Doors en Virtue's Last Reward. Wel jammer dat Zero Time Dilemma daar niet in zit...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 aug 2022, 09:34

Control Ultimate Edition
Wat komt deze game traag op gang. Pas halverwege wanneer je de Levitation upgrade krijgt vond ik het leuk worden. Eigenlijk was het alleen de sfeer dat me op de been hield tot daar. Deze had hetzelfde Stephen King achtige sfeertje als Alan Wake wat zonder te spoilen later ook niet gek bleek te zijn.

Alle sidequests zijn afgerond. Wat rest is de DLC, maar denk niet dat het er van gaat komen. Ik ben echt helemaal klaar met de honderden sheetjes tekst scannen, waarvan 95% niet interessant was. Eigenlijk in zijn geheel was het een Prey light.
7/10

edit - overigens 10 minuten met Raytracing en performance zitten switchen, maar op performance doorgespeeld. RT is echt verwaarloosbaar op deze consoles.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 aug 2022, 20:36

Ik heb een PS3 gekocht.

320gb slim boxed en mint condition voor 40 euro met controller die warempel nog werkt. Dat kon ik niet laten liggen. Heb hem aangesloten en het is was omslachtig allemaal (1 voor 1 downloaden, uitpakken etc) maar ik kan wel Soul calibur 2 online, Afterburner climax, Outrun Online Arcade, GTI club+, HOTD3, 4, Ridge Racer 7, Castle of Illusion remake, Tekken 5 DR etc weer spelen. Die staan op mijn account en RR7 heb ik nog.

Daarnaast heb ik voor 30 een mint condition boxed Phat PS2 meegenomen, met 2 controllers, memorycard en demo disc en alle manuals er nog bij. Zoiets laat je niet liggen. Nu wordt het lastig, want ik ben van plan Silent Hill 2 en 3 te gaan scoren tzt. En heb een RGB nodig want die composite is trash.

Die gast had een enorme stash waar je ziek van wordt. (ook coin ops). En alles moest pronto weg. N64, DC etc was helaas al pleite.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re: Laatst Gespeelde Game

24 aug 2022, 23:45

Jalf schreef:
05 aug 2022, 07:42
Begonnen aan Danganronpa via 1-2 Reload op de PS4. Supervage game (niet dat ik anders had verwacht). Ik wist niet veel meer dan dat het een murder mystery in Japanse stijl was, maar de personages zijn echt zwaar over de top en normaliter helemaal niet mijn ding, maar ik vermaak me er wel mee. Ondanks dat het soms wat verouderd aanvoelt allemaal. Soms heb je net een paar minuten gespeeld en is de dag alweer voorbij, kom je weer terug in je kamer en komt dat dagelijks 'Het is 22:00, iedereen naar je dorm" filmpje van die Monokuma voorbij. Waarschijnlijk een erfenis van het feit dat het een Vita port is. Ik ben inmiddels wat verder en er zijn 2 studenten dood. Eentje lag in mijn badkamer en eentje gaf die beer een rotschop en werd daarvoor gestraft. Moet nu een soort tribunaal gaan doen...

Heb ook The Nonary games gekocht laatst voor PS4 (import). Dat is een bundel van de Zero Escape games 9 Hours 9 Persons 9 Doors en Virtue's Last Reward. Wel jammer dat Zero Time Dilemma daar niet in zit...
Enjoy, Danganronpa is een geniale ervaring!
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

02 sep 2022, 08:37

Ik heb me gister bij die eerste trial de console gefrustreerd uitgezet. Volgens mij had ik een bug ofzo. Ik wil een truth bullet afvuren op die chick die roept dat de vermoorde studente geen schijn van kans had en zich niet kon verweren, maar dat lukt me gewoon niet. Dat ding vuurt wel af (druk op driekhoekje) maar er gebeurt niets. Makoto moet dan een soort 'objection' doen en haar met de tegenstelling confronteren.. Ik heb er een YT playthrough bij gepakt en ik vuur die bullet op precies hetzelfde moment af als in de video, maar bij mij gebeurt er niets. 8| Ik weet dat je nog kunt focussen met R1 (dan wordt alles geel), maar dat heeft ook geen effect. Ik heb het echt wel 20 keer geprobeerd en toen was de tijd voorbij.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

02 sep 2022, 13:34

Ace Attorney: Spirit of Justice.

Misschien wel de beste AA sinds deel 3. Fris verhaal en setting, veelzijdige personages, cases zitten goed in elkaar, griezelige overkoepelende villain. Deel 5 vond ik enigszins tegenvallen onder meer omdat het weinig ging over Apollo, maar dat is inmiddels wel rechtgezet. Prosecutor Sadmonk vond en de seances vond ik niet echt wat though.


Nu maar eens beginnen aan de DLC case.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 sep 2022, 11:46

Skyward Sword HD
Een uur of 4 in deze remaster en het komt maar niet opgang. Ik dacht dat de welkomstmat van Twilight Princess saai was, maar Skyward Sword spant de kroon.
Ik speel met motion controls en moet zeggen dat het in 60fps een stuk fijner werkt dan op de Wii. Wel zit je constant de pointer opnieuw te kalibreren wat onopzettelijk aanvoelt. Sowieso is de camera klote te besturen.
Andere fijne updates zijn de teksten sneller kunnen laten uittikken of direct te laten verschijnen ipv het zogenaamde synchroniseren met de spreker. En uiteraard een veel minder glitches in de diepte wat op de Wii wel tergend was. Het gros ziet er stukken beter uit, maar sommige waterverf texturen komen in HD wel lelijk uit de verf (heheh). Net als de bordkartonnen bomen die gewoon ooit voor een Gamecube 1.2 motor zijn ontwikkeld worden door het missen van de Wii fuziness beter aan het licht gebracht.
Verder veranderd het tot dusver niet mijn mening dat dit de zwakste 3D Zelda is.

The Last of Us Part 1
Dan deze remake. Zoals ik hier al eerder heb aangegeven was mijn eerste playthrough met launch op de PS3 9 jaar geleden een door bugs geteisterde ervaring. Ook kon ik mij heugen dat de controls nooit mijn vriend waren, maar daar ervaar ik nu geen ellende mee. Waarschijnlijk hebben ze deze wat bijgeschaafd, want het speelt heerlijk weg.
En damn, het verhaal en direct de onderdompeling... Het kan zijn omdat ik nu zelf vader ben of dat deel 2 nog vers in het geheugen zit, waardoor Joel meer voor me betekend, maar ik kreeg even natte oogjes na de fantastische intro. Door de afgelegde weg die je met 2 hebt ondergaan, brengt de game direct een extra lading emotie met zich mee. Een karakter als Tommy doet ook meteen veel meer direct bij de introductie, omdat je weet wat hij gaat betekenen. Het spelen van dit deel heeft opeens zoveel meerwaarde na een LoU2. Ik zit er helemaal in en zit te popelen om straks verder te spelen.

Btw. mijn PS5 had ik al maanden niet gebruikt, dus toen ik de game opstartte werd ik naar van de glitches om de polygonen/texturen in de game. Dit was niet wat ik eerder had gezien in demo's op Youtube, dus ging in mijn instellingen rommelen. Bleek dat de PS5 op "120hz standaard aan wanneer mogelijk" stond. Ik weet niet of dit na een update zo is ingesteld, maar dat kan best wel killing zijn bij een game als deze voor mensen die dat niet gaan uitpluizen. Want het zag er naar mijn mening beroerder uit dan de PS3 game. Nadat ik deze handmatig op 60 had gezet was het zoals ik verwachtte; waanzinnig mooi!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

05 sep 2022, 12:54

Bedoel je dat ie dan 120hz pakt en daardoor standaard 4k en RT uitzet? Dat is wel nasty. Ik heb de PS3 versie destijds vrij snel na release gespeeld en daarna nog de remaster op de PS4 kort na launch. Ik vind het een geweldige game, die ik zeker nog een keer wil doorspelen, maar niet voor de €69,99 waar ie momenteel nog voor in de winkels ligt. Dat is me echt te gortig voor een 3e playthough.

Mijn Danganronpa probleem is opgelost trouwens. Ik moest echt op de zin vuren blijkbaar. Een google speurtocht leverde me op dat ik zeker niet de enige was met dit probleem haha.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 sep 2022, 13:52

Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze functies werden uitgeschakeld, omdat ik direct ging spitten waarom het er zo uitzag. Echt overal dat PS One kartelige om de texturen. Eerst dacht ik dat het m'n PS5 was die naar de klote was want het was niet alleen ingame, maar ook de teksten in de instellingen oogde alsof de teksten vol zaten met jpeg-artefacts, maar met die functie uit zag alles er weer strak uit.
Mijn AVR en TV beschikken beide over HDMI 2.0 porten en kunnen dus max 1440p/120hz en niet 4K. Waarschijnlijk ging er daar al iets mis bedenk ik me nu.

Ja €70,- is ook teveel als je de game al gespeeld hebt en wellicht ook nog eens de remaster. Ik heb de remaster fysiek en ook digitaal via plus, maar nooit aan begonnen. Vrijdagavond wilde ik de game spelen, maar de winkels waren net dicht en no way dat ik 70 euro neerleg voor alleen code van een remake. Het had fysiek ook een impulsieve aankoop geweest vrijdagavond, maar zaterdagochtend lag de game op tafel. Goed wijfie heb ik hè ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 sep 2022, 19:37

Zou kunnen, volgens mij is het zo dat je 120hz op oudere TV's alleen in 1080p kunt doen. Volgens Eurogamer is de 120hz mode van TLOU R sowieso 1440p. Ik zou hem waarschijnlijk daarop spelen dan aangezien ik die res op 55 inch meer dan goed genoeg vind. Maar het ligt aan de offers. TLOU is geen multiplayer FPS dus die 120hz is niet zozeer nodig als je er veel details op inlevert. Of de 40fps mode zou ik doen, want die beviel me in Forbidden West.

Ik sla hem over. Ik vond de Remaster eigenlijk nog okay en die zit in het Plus program. Daarnaast vind ik TLOU2 zwaar beter, en wat ik heb gelezen zijn de mechanics van Remake beperkter (logisch want het is deel 1). Ik heb de PS5 ook voor het eerst in weken weer aangedrukt. Zat wat door Extra/Premium te browsen. Heb toch wat leuke stuff binnengehaald zoals WRC10, MK11 Ps5 edition, Crew 2 naast Miles Morales die ik nog moet uitspelen. En het goede nieuws is, Deathloop staat er vanaf 20 September op. Die heb ik zo vaak in mijn mandje gehad als ie 30 kostte. Maar nooit gedaan. Nu hoef ik hem niet meer te kopen. Ga ik zeker spelen. Die game zal ook wel naar GP komen, de exclusivity loopt toevallig deze maand af dus in theorie kan hij tegelijk komen. Maar dan toch liever PS5 dan XSS.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 sep 2022, 11:25

Tijd voor een nieuwe TV.

Het ziet er wel echt sick mooi uit deze remake. Ik baal gewoon wanneer je weer een gebouw in moet en tegelijkertijd voel ik me bevrijdt wanneer er weer buitenlucht is. En alles zo strak en geen haperingen of glitches.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spijkerjasje
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
11 sep 2022, 14:57

11 sep 2022, 16:09

- Guildwars II (Main Game)
- League of Legends (Af en toe een potje Aram als ik niet zoveel tijd heb, maar wel veel Toxic spelers helaas)
- Norroth (Turn Based game voor ernaast en op mijn werk)

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re:

12 sep 2022, 09:43

SmartTies schreef:
05 sep 2022, 11:46
Skyward Sword HD
Een uur of 4 in deze remaster en het komt maar niet opgang. Ik dacht dat de welkomstmat van Twilight Princess saai was, maar Skyward Sword spant de kroon.
Ik speel met motion controls en moet zeggen dat het in 60fps een stuk fijner werkt dan op de Wii. Wel zit je constant de pointer opnieuw te kalibreren wat onopzettelijk aanvoelt. Sowieso is de camera klote te besturen.
Andere fijne updates zijn de teksten sneller kunnen laten uittikken of direct te laten verschijnen ipv het zogenaamde synchroniseren met de spreker. En uiteraard een veel minder glitches in de diepte wat op de Wii wel tergend was. Het gros ziet er stukken beter uit, maar sommige waterverf texturen komen in HD wel lelijk uit de verf (heheh). Net als de bordkartonnen bomen die gewoon ooit voor een Gamecube 1.2 motor zijn ontwikkeld worden door het missen van de Wii fuziness beter aan het licht gebracht.
Verder veranderd het tot dusver niet mijn mening dat dit de zwakste 3D Zelda is.
Ik ben samen met mijn dochter van 11 een paar weken geleden aan Skyward Sword begonnen. We hebben samen ook BOTW uitgespeeld en ze heeft me kunnen overtuigen om de game nog een kans te geven. Op de Wii was ik destijds nooit verder dan de Skyview temple gekomen omdat ik de besturing waardeloos vond en ook de HD versie had ik na een uurtje alweer weggelegd. Ik stoorde me echt mateloos aan de camera en de achterhaalde physics en graphics. En aan dat irritante verplichte gelul in het begin van de game. En het is natuurlijk een enorme stap terug als je BOTW net 350+ uur gespeeld hebt.

Als een game me tegenwoordig niet binnen een uur pakt, dan leg ik hem vaak weer weg. Wat dat betreft is het wel leuk dat m'n dochter mee speelt, want die is nog een stuk vergeeflijker op veel gebieden. We zijn inmiddels in Eldin aangekomen, maar ik stoor me echt nog steeds aan de besturing van de game. Bommen gooien is bijvoorbeeld ook gewoon echt omslachtig en het feit dat je niet gewoon een vijand kunt uitschakelen met een druk op de knop vind ik ook ronduit irritant. Als dat nog steeds met motion had gemoeten dan was ik allang weer afgehaakt. Eerst stunnen of een parry doen voordat je een vijand kunt raken. Bij een boss was dat wel tof geweest, maar bij elke fucking Bokoblin?

Voor mij is het ook echt een minste 3D Zelda. Met ruime afstand. En niet alleen omdat de game verouderd aanvoelt. Ook de muziek, de setting en de personages doen het gewoon niet echt voor mij. Ik wil hem nu wel uitspelen, puur omdat ik een Zelda game is en ik nu wel door de zure appel heen ben.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 sep 2022, 10:13

Ja ik precies om dezelfde beweegredenen. Het is een Zelda, dus wil er wel doorheen hobbelen. Elke andere franchise had ik al opzij gelegd. Zo'n Darksiders wat in de buurt komt bijvoorbeeld; dat kon me qua wereld en sfeer niet boeien, maar speelde veel lekkerder weg.
Er komen wel wat kippenvel momentjes in Skyward Sword, maar ook een heleboel tergende saaie stukken met herhalende boss-fights en, zoals je al zei, legers aan Bokoblins.

Waar Nintendo vooral matig in is in deze Zelda is de karakterontwikkeling. Ze hadden bijvoorbeeld veel meer gekund met de Loftwing, maar het blijft maar bij een lapje tekst dat hij jou hebt gevonden etc. en that's it. Er is op Groose en Zelda na bijna geen karakter waar je iets van bij blijft of waar je iets memorabels mee meemaakt. Alles is verder te oppervlakkig en te veel op een rails.

De muziek vond ik de eerste playthrough niet memorabel, maar door de jaren heen en live door een orkest gespeeld zien worden, heeft me wel geturned tot houden van. Zeker de creditssound, maar die zal ik wel op Youtube luisteren, omdat het einde vast niet gehaald gaat worden. Ik ga het nog wel proberen na The Last of Us, maar als The Wind Waker ergens deze maand wordt aangekondigd voor de Switch, dan heb ik er een hard hoofd in. Er staan de komende maanden met o.a. Atomic Heart en Calisto Protocol genoeg op de kalender. Dat gevoel speelt me sowieso steeds op: "Waarom begin ik niet gewoon eens aan een Mass Effect of Horizon Zero Dawn ipv deze outdated shit?" Zelda...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 sep 2022, 20:31

Call of duty MW2 beta.

Ik ga hem toch kopen, dus ge preorderd. Lekker controller smijten net als met MW 2019.

Game speelt erg goed, TTK wel laag dus dit is meer campen dan Vanguard. Maar dat was in MW 2019 ook zo. Kon geen kills krijgen met de cruise missile en SAE. Wel paar lekkere potjes gehad.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

20 sep 2022, 17:19

Harvestella (demo)

Een soort RPG + farming sim. Het voelt alleen alsof er twee games aan elkaar gelijmd zijn en onder één naam verkocht. Het farmen voelt vooral als een verplichting om genoeg resources te krijgen om de rest te mogen doen in plaats van iets wat onderdeel is van de normale gameplay. Qua algehele flow ligt de cadans dichter bij een Atelier-game dan bij een game als Rune Factory. Tijdsmanagement is een belangrijk thema; al je activiteiten kosten een hoeveelheid tijd en je word geacht om deze zo goed mogelijk in te delen.

Bayonetta 2

De Fisher Price tablet maar weer eens opgegraven in afwachting van het derde deel. In het begin ging het vrij stroef, maar de laatste levels toch weer het ritme te pakken.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

22 sep 2022, 05:59

Triangle Strategy:

Alle endings gehaald. Absoluut juweeltje van een game. De Tactics gameplay met unieke units is super tof, het verhaal en de keuzes zijn echt heel goed gedaan. Veel toffe details ook om de world building die X-factor te geven.

Een van mijn favo Switch games.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 sep 2022, 17:42

Deathloop

Ik vind Deathloop echt ontzettend leuk. De stijl is perfect, het kan haast niet beter. De dialogen zijn droog. En de hele opzet van de game is gewoon heel origineel. Het begint vrij lineair, maar je doel is dus om 8 psychos in een enkele dag te elimineren. Dat kan natuurlijk nog lang niet, en je hebt te maken met een day-night cycle. Dus je gaat eerst op zoek naar leads, je sterft, en je killed ze eerst 1 voor 1 omdat ze allemaal een bepaalde power en upgrades voor je hebben. Dan wordt de game ook leuker. Zo heb ik als eerste de tether uit Dishonored gekregen, oftewel je marked een paar enemies, je killed er 1 en de gelinkte enemies gaan ook kassie.



Het is een soort roguelite, en een soort Hitman. En ook een beetje Souls want als je sterft verlies je Residium (de upgrade currency), en je kunt je eigen body looten om het terug te krijgen (je hebt 3 rewinds per loop om dit te kunnen doen). Julianna invade je bovendien, als mens of als AI. Human kan irritant zijn, want 1x kreeg ik de melding en had ik een seconde later een sucker punch te pakken. Je kunt het uitzetten.

Naast dit is Deathloop toch ook weer heel Arkane. Toffe game.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten