Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

18 jan 2020, 02:48

Katana Zero

Wat een heerlijk spelleke.

Je bent een soort hitman/ samurai en na iedere assasination praat je met je therapeut die je drugs geeft.

En de gameplay is Hotline Miami van de zijkant bekeken.

Gameplay en OST zijn tegelijkertijd rauw én silky smooth. Verhaal is minfuckery en gestoord.

Koop dit.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

20 jan 2020, 12:26

Gisteravond de eerste episode van Life is Strange 2 uitgespeeld. Ik zit er al weer helemaal in. Wat een geweldige sfeer en een boeiend verhaal hebben deze games toch. Deze keer geen vrouwelijke tiener als hoofdrolspeler, maar twee latino broers die na een heftige gebeurtenis naar Mexico reizen waar hun vader een stuk land schijnt te hebben. Onderweg kom je op een gegeven moment langs Arcadia Bay waar de eerste twee games zich afspelen. Er zijn echt weinig games die me zo weten te raken als deze...

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

20 jan 2020, 15:42

Oversoul schreef:
18 jan 2020, 02:48
Katana Zero

Wat een heerlijk spelleke.

Je bent een soort hitman/ samurai en na iedere assasination praat je met je therapeut die je drugs geeft.

En de gameplay is Hotline Miami van de zijkant bekeken.

Gameplay en OST zijn tegelijkertijd rauw én silky smooth. Verhaal is minfuckery en gestoord.

Koop dit.
Inmiddels uitgespeeld. Beste indiegame sinds Hollow Knight. Holy fuck wat een trip is dit.

Ik kan dit niet genoeg aanbevelen, helemaal als je Hotline Miami tof vond back in the day.
Laatst gewijzigd door Oversoul op 20 jan 2020, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

20 jan 2020, 15:54

Zal aanbiedingen checken. Je maakt mij nieuwsgierig. Voor een tientje haal ik hem.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

20 jan 2020, 16:12

Game is vrij kort met 5 uurtjes, al is er wel wat replayabillity qua verhaalkeuzes. Ideaal tussendoortje wat lang blijft hangen.

Ik heb m ook voor een tientje gehaald bij eindejaars sale, maar Devolver games komen regelmatig in de aanbieding :)
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 mar 2020, 01:52

Heel veel Megadrive Mini in de afgelopen maanden. De ideale console om tussen de luiers door even aan te slingeren. Ik ben altijd meer een Nintendo knaap geweest ten tijden van de 16 bit era, waardoor mijn Megadrive veel stof ving. De soundchip en typische Megadrive graphics kwamen vaak iets te dated over als je ook een SNES ernaast had. Het voelde net iets te Amiga ofzo. Er waren zeker games die sommige SNES titels overullede, maar als je van beide consoles de zwaargewichten tegenover elkaar zette, dan was er voor mij maar 1 die er ver bovenuit stak Segain't.
Echter door de mini ben ik toch heel anders gaan denken. Misschien omdat het nu niet direct opbokst tegen een concurrent.

Castlevania The New Generation
Nu jaren later waardeer ik de games veel meer en vind ik zelfs een Castlevania eigenlijk op gameplay vlak beter dan de Super NES game Super Castlevania IV. Het is een beetje een buitenbeentje qua stijl, maar het is een ziek goede platform game! Het is even awkward, maar als je jezelf even door de eerste levels heen wurmt, dan wordt het een dik feest.

Gunstar Heroes
Short but sweet! Het abstracte, nooit eentonige wat je van latere Treasure platform games ook gewend bent is hier ook de main attractie. Het speelt heerlijk weg en doet niet veel onder voor een Contra III.

Contra: Hard Corps
Mwoa niet echt de Contra naam waardig. Het speelt wel hetzelfde, maar heeft veel design en thematische richtingen genomen die me totaal niet verbonden met de game zoals de voorgangers op Nintendo consoles dat deden. Het oogt allemaal wat komischer en doet precies hetzelfde fout wat een Metroid Prime 3 fout deed; medemensen toevoegen. Tevens mis ik de shoulder buttons van de SNES. Je wapen selectie en wapen locked houden is echt frustrerend.

Sonic the Hedgehog
Eindelijk weer eens alle chaos emeralds zonder al teveel moeite gehaald. De ports op de draadloze generaties die volgden waren niet geweldig. Hier kreeg ik gewoon hetzelfde gevoel als op een CRT. Of het de gamemode is op mijn huidige TV of de controllersmet kabel, het speelde weer als vanouds!

Streets of Rage 2
Deze game spat echt van je scherm af qua kleurgebruik. Is dit echt nog de Megadrive? Final Fight blijft om nostalgische redenen favoriet, maar ik kan wel inzien waarom sommige gamers dit prefereren. Al vind ik de difficulty lijn van veel te lang veel te makkelijk, opeens te snel naar frustrerend hard gaan. En zoals al vaker verteld heeft deze game een prachtige soundtrack. Nu nog een activator zien te scoren zodat deze game echt tot z'n recht komt :'B

Golden Axe
Ik vond deze game vroeger al niks en nu leek het wel of er Master System converter zijn werk deed. Echt bagger.

Altered Beast
Zie Golden Axe.

Shinobi III: Return of the Ninja Master
Nog steeds een heerlijke game. Vroeger vaak gehuurd. Toch heb ik meer met Shadow Dancer.

--

De afgelopen week was ik door het San Fransisco Rush filmpje getriggered om Hydro Thunder (2) Hurricane weer eens te spelen (Game Pass). Eigenlijk is deze nog veel beter dan het origineel. Wat een vette race tracks zitten hierin. Inmiddels op alle tracks goud gehaald en alles vrij gespeeld. Echt een aanrader!
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 mar 2020, 05:56

Ik heb uiteraard meer met Sega. Heb de SNES mini ook, maar die vond ik eigenlijk pas echt tof toen ik hem gehacked had en vol had gestopt met de RPG's, DKC2, Seiken Densetsu 3, Final Fight 3, Ninja Warriors oa. Heb niet zoveel met Mario, vind de gameplay niet echt fijn. Het is misschien niet vreemd dat ik daarom Yoshi's Island de beste vind. En DKC2 de beste SNES platformer period. Super Metroid is een van de beste games die ik ooit heb gespeeld (heb hem nog origineel gehad op een omgebouwde RGB 60hz SNES destijds). Ik werd gelukkiger van de Megadrive mini, SoR2, Sonic 2, Gunstar etc is meer mijn ding. Al zou ik die ook eens moeten hacken voor Alien Soldier, MUSHA, Sonic 3 etc.

Die consoles complementeerde elkaar goed. SNES had de familie games, en de RPG's. Sega had de snelle arcade actie en ietwat hardere games gericht op tieners als Shinobi. Beide consoles zijn er voor alle tijden. De depressiva slikkende en Fortnite spelende millennials hebben wat gemist.

Een 6 button pad is wel een aanrader. Langere cord en je hebt een lock button voor Contra. Story of Thor en Comix Zone spelen er ook wat beter mee. Shinobi 3 ook vanwege de dedicated melee knop... maar nu komt de kicker... de 6 button activatie cheat werkt niet in de shinobi 3 emulatie omdat de mode knop je naar het menu brengt lol.

New Generation is inderdaad beter dan IV. Ik vind IV eigenlijk iets te makkelijk enzo. Overigens had ik Probotector vroeger en die heeft louter Robots itt Contra.

Golden Axe vind ik zelf heel tof maar is een van de eerste games die ik speelde uberhaubt. Vette muziek. Altered Beast is bagger maar het was de pack in dus ik snap dat ie er bij zit.

De tijden dat rival consoles volledig andere versies van dezelfde games kregen. Supertof natuurlijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 apr 2020, 19:02

Persona 5 Royal

Pas op, deze game is beter dan het origineel en ook groter. Dus als je geen 130 uur (weer) wilt wasten niet kopen. Als je de beste JRPG van deze gen. wilt, sure, buy it.

Het is een flinke upgrade. Ook voor diegene die P5 hebben gespeeld zoals ik. De game is Pro enhanced en naast dat het er veel beter uitziet hebben ze laadtijden zwaar weten in te korten.

Wat ik tot nu toe ben tegengekomen:

-Nieuw character met nieuwe scenes
-Guns zijn na iedere battle weer vol dus ze hebben use.
-Grappling hook die dungeons en traversal beter maakt.
-Baton pass kan direct, niet pas na level 2 confidant.
-Fast travel naar confidant level up meetings.
-Morgana stuurt je niet of minder vaak naar bed...!

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 apr 2020, 09:14

Dat klinkt wel heel chill, maar op dit moment verzopen onder games.

Zelf namelijk bezig met de jrpg serie trails of the sky. Welke uit 3 delen bestaat en dan heb je ook nog trails of cold steel die ook uit 3 delen bestaat en de vierde komt er volgend jaar ook aan. Qua verhaal echt vette games. Dus voorlopig daar honderden uren zoet mee.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

02 apr 2020, 20:41

Royal komt veel te vroeg voor mij, ik weet nog bijna alles van die game. Blijft pauper om dat zo te releasen en dan ook te verkondigen dat die scramble game P5.2 is qua story, nu moet ik een musou spelen al lijkt het wel één van de beste te zijn maar dat zegt ook niet veel.

Ik zag dit trouwens nog vandaag, je kan blijkbaar het nieuwe semester en palace gewoon missen als je niet aan bepaalde voorwaarden voldoet. :lol: .|.

https://www.gamespot.com/articles/perso ... 0-6475412/

Ik denk dat ik TMS eens ga checken, iemand beiden gespeeld en is het een aanrader als ik P5 gameplay goed vond? Setting nemen we er dan wel bij.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 apr 2020, 08:13

Klopt die kun je missen maar dat is haast onmogelijk. Je krijgt nu zoveel tijd en mogelijkheden om je confidants te maxen. Volgens mij hoef je alleen de confidant van zo'n nieuwe NPC te doen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

04 apr 2020, 11:38

Zo te lezen moet je 3 confidants in de gaten houden. En sommige hebben een korte time frame waarop je bepaalde ranks moet halen, omdat ze daarvoor nog gelocked zijn.

Zou dit echter zo graag doen met een NG+ file. Dan je niet meer tijd hoeft te besteden aan je persoonlijkheid stats bijvoorbeeld en al heel veel persona kan carrieren zodat je altijd de juiste bij hebt voor je meet ups.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 apr 2020, 15:06

Had zo lang niet gegamed. Enige lichtpuntje aan dit corona gebeuren, ben m'n enorme backlog aan het inhalen.

Begonnen met Shadow of the Colossus, de PS4 versie en in een paar dagen uitgespeeld. Heb instant artritis in mn klauwen gekregen van die controls, maar was verder genieten. Toen ik nog een knulletje van 12 jaar oud was speelde ik SotC voor het laatst, op de PS2. Die colossi hebben weer net zoveel indruk achter gelaten, vooral die bizar grote. Prachtige game, beetje repetitief wel maar ach. Gewoon heel cool.
Daarna The Last of Us, ook PS4 versie, geloof het of niet ik heb die game overgeslagen vorige gen. Ondanks de lovende reviews etc. Enne.. tja. Is dit het? Volgens velen de beste game van vorige generatie? Pff. Het is best tof hoor, maar zooo'n basic generic gebeuren met amper creativiteit of ook maar iets innovatiefs. Het verhaal, de gameplay, het is prima uitgewerkt maar heb het al in 100 andere games zo gezien. Qua presentatie natuurlijk wel een niveautje erboven. Ben nog niet heel ver dus misschien komt het nog allemaal.
Last but not least, de Blood and Wine DLC van The Witcher. Deze game lol, ben er in 2016 mee begonnen en zit nu dus weer in m'n Playstation. Het houdt niet op, zit er ook zo weer helemaal lekker in. Houdt zich ook nog zo goed staande natuurlijk, de perfect game om on onderuitgezakt van te genieten. Toussaint ziet er ook echt geweldig uit.

Next up: Resident Evil 2 en Yakuza 0.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

04 apr 2020, 15:20

Zo je gaat wel lekker van topper naar topper. Het voordeel van een backlog. Heb TLAO nooit echt als heel vernieuwend gezien, was voor mij persoonlijk ook niet de beste game van de vorige generatie, maar het is wel een game waarmee naughty dog opnieuw een soort van standaard zet voor filmachtige games. Verder vond ik de gameplay na er een beetje ingekomen te zijn ook wel tof.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 apr 2020, 16:04

Die standaard hebben ze imo met Uncharted al neergezet, ver voor TLOU uitkwam. Kan van Uncharted vooralsnog veel meer genieten, maar ik moet ook gewoon nog even verder komen met TLOU. Het is eigenlijk te vroeg voor een oordeel, maar ik verwachtte meteen blown away te worden ofzo.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 apr 2020, 16:11

Had TLOU geprobeerd jaren geleden. Maar had bug waarmee vast zat en gewoon niet verder kon. Toen dacht ik laat maar zitten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

04 apr 2020, 16:30

Wapper schreef:
04 apr 2020, 16:04
Die standaard hebben ze imo met Uncharted al neergezet, ver voor TLOU uitkwam. Kan van Uncharted vooralsnog veel meer genieten, maar ik moet ook gewoon nog even verder komen met TLOU. Het is eigenlijk te vroeg voor een oordeel, maar ik verwachtte meteen blown away te worden ofzo.
TLOU vond ik beter dan Uncharted maar het is eveneens een heel lineaire game en die pallets om dat meisje over het water te loodsen kwamen me de strot uit. Het is of dat, of een plankje leggen.

Vond vooral de personages en story heel sterk, en het winter chapter. De DLC was ook wel goed. Maar het is voor mij geen absolute topgame.

Witcher daarentegen wel, Blood and Wine is fenomenaal. Maar die andere DLC ook, zelfs nog beter qua story.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 apr 2020, 18:45

Hearts of Stone, erg goed ook ja. Die heb ik wel al gespeeld :)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

05 apr 2020, 00:50

Nier Automata Game Pass
Net mee begonnen, maar weet nog niet of ik dit uitga spelen. De muziek en graphics zijn fantastisch en het begon heerlijk met de ietwat korte fijne shmup sessies. Maar het is nu inmiddels weer een wereld/mapgrinder geworden. Combat is ook wat slap. Misschien wordt dat nog beter, maar ik ben waarschijnlijk al wat verziekt door de uitgebreide move set uit een Astral Chain. Een collega van me vind het DE game van de generatie, maar ik voel het helaas nog niet.
R-Type schreef:
31 mar 2020, 05:56
De tijden dat rival consoles volledig andere versies van dezelfde games kregen. Supertof natuurlijk.
In die periode hadden ze wat in gedachte en keken ze waar de code het beste op zou draaien. Ik zie ook heel veel dingen (ik let er nu ook op) op de Megadrive Mini wat niet op een SNES had gekund en op de SNES Mini weer niet op de Megdrive.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

05 apr 2020, 07:40

Je moet niet kijken naar de losse elementen, maar naar het geheel. Sfeer, setting, muziek maken de game tot iets bijzonders. De rest is goed, maar ondersteunend daarin. Het is de beste game van deze generatie, maar niet zo goed als het origineel.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 apr 2020, 14:16

Nier Automata is krachtiger als je het origineel hebt gespeeld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

05 apr 2020, 14:28

SmartTies schreef:
05 apr 2020, 00:50


In die periode hadden ze wat in gedachte en keken ze waar de code het beste op zou draaien. Ik zie ook heel veel dingen (ik let er nu ook op) op de Megadrive Mini wat niet op een SNES had gekund en op de SNES Mini weer niet op de Megdrive.
Rocket Knight bijvoorbeeld. Sparkster op de SNES was een stuk trager. SNES games zijn over het algemeen trager. Dat is ook terug te zien in veel games, waarin de megadrive versies meer gericht zijn op snelheid.



Ik weet zeker dat deze niet mogelijk zou zijn op de SNES. Shit, ik moet dat ding echt gaan hacken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 apr 2020, 20:44

Megadrive Mini daadwerkelijk even gehacked met Project Lunar.

Adventures of Batman and Robin = <3

Dus je dacht dat Arkham de beste Batman games waren? Zijn ze ook. Maar deze is echt second best voor mij hoor. Wat een gruwelijk moeilijke, absurd vette game. Het is een soort Shinobi on crack.

Maar het is die soundtrack van Jesper Kyd:



<3 <3

Verder nog Pulseman, Musha, Alien Soldier, Bare Knuckle 3 (Beter dan SoR3) en de Sonic sequels even geprobeerd. Kreeg S3K ook aan de praat. Allemaal baas.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

10 apr 2020, 01:33

AgentCooper schreef:
05 apr 2020, 07:40
Je moet niet kijken naar de losse elementen, maar naar het geheel. Sfeer, setting, muziek maken de game tot iets bijzonders. De rest is goed, maar ondersteunend daarin. Het is de beste game van deze generatie, maar niet zo goed als het origineel.
Ik zit nu op ongeveer 20 uur, maar het komt er nog niet helemaal door. Misschien is het ook de chaos waar ik in zit hier met telkens moeten pauzeren enzo. Of misschien had ik toch eerst deel 1 moeten spelen, maar daar had mijn collega ook geen last van...
Hetzelfde had ik overigens bij een Breath of the Wild. Dat duurde ook zo'n 30 uur voordat ik dat begon te diggen. Die staat bij mij op nummer 1 van deze generatie.
Die muziek is wel echt fantastisch!
R-Type schreef:
05 apr 2020, 14:28
SmartTies schreef:
05 apr 2020, 00:50


In die periode hadden ze wat in gedachte en keken ze waar de code het beste op zou draaien. Ik zie ook heel veel dingen (ik let er nu ook op) op de Megadrive Mini wat niet op een SNES had gekund en op de SNES Mini weer niet op de Megdrive.
Rocket Knight bijvoorbeeld. Sparkster op de SNES was een stuk trager. SNES games zijn over het algemeen trager. Dat is ook terug te zien in veel games, waarin de megadrive versies meer gericht zijn op snelheid.



Ik weet zeker dat deze niet mogelijk zou zijn op de SNES. Shit, ik moet dat ding echt gaan hacken.
De CPU snelheid van de Megadrive was hoger. Je hebt het maar over Snes ~2.68 MHz tegen Megadrive ~7.67 MHz, maar binnen de 16bit gen microcosmos waren dit behoorlijke verschillen. Bijvoorbeeld de rede dat bepaalde games full screen waren op de Megadrive en bordered op de Snes. StreetFighter 2 bijvoorbeeld.
Daarentegen had de Snes weer meer en mooiere grafische filters, een veel groter kleuren pallet waardoor er ook diepere texturen waren en een beter geluid.


R-Type schreef:
09 apr 2020, 20:44
Megadrive Mini daadwerkelijk even gehacked met Project Lunar.

Adventures of Batman and Robin = <3

Dus je dacht dat Arkham de beste Batman games waren? Zijn ze ook. Maar deze is echt second best voor mij hoor. Wat een gruwelijk moeilijke, absurd vette game. Het is een soort Shinobi on crack.

Maar het is die soundtrack van Jesper Kyd:



<3 <3

Verder nog Pulseman, Musha, Alien Soldier, Bare Knuckle 3 (Beter dan SoR3) en de Sonic sequels even geprobeerd. Kreeg S3K ook aan de praat. Allemaal baas.
Is het weer makkelijk terug te zetten of is done = done?
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

10 apr 2020, 06:18

Na 40 uur botw klikte het nog niet bij mij, misschien is Nier niets voor jou?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten