Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
*Marianne*
Lv1
Berichten: 35
Lid geworden op:
05 aug 2017, 13:18

12 feb 2018, 08:09

Cat Quest [PS4]

Van het weekend de platinum trophy gehaald, stelde ook niet veel voor, maar toch. Voor die paar euro best een grappig spelletje. En een game met katten in de hoofdrol is sowieso awesome!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

12 feb 2018, 16:07

R-Type schreef:
11 feb 2018, 22:02


Nee, ICO en SotC zijn absoluut beter. En al helemaal de SotC remake. TLG is vooral frustrerend, het tempo wordt er constant uitgehaald. Ik denk niet dat ik hem ooit nog ga spelen.
Ik raak die waarschijnlijk ook nooit meer aan. ICO en SotC zijn echt veel beter dan deze 7/10 game. Edge game of 2016 :stop:

Ik kijk wel uit naar de remake van SotC, maar wacht ermee tot ik een HDR TV en een Pro heb. Deze maand wordt het de remake van Secret of Mana. Puur uit nieuwsgierigheid of het de 16bit nostalgie weet te verneuken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 feb 2018, 16:49

TLG is mijn favoriete game deze generatie. Tot dusver nog geen game gespeeld die meer indruk heeft gemaakt dan TLG deze gen.


Super Mario Odyssey
Valt mij wel tegen. De power moons vliegen mij om de oren. In eerdere mario's was het leuk om sterren te zoeken. Nu hoef ik de moeite niet eens te doen. Mario bestuurt wel als vanouds.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

12 feb 2018, 18:45

SmartTies schreef:
12 feb 2018, 16:07
R-Type schreef:
11 feb 2018, 22:02


Nee, ICO en SotC zijn absoluut beter. En al helemaal de SotC remake. TLG is vooral frustrerend, het tempo wordt er constant uitgehaald. Ik denk niet dat ik hem ooit nog ga spelen.
Ik raak die waarschijnlijk ook nooit meer aan. ICO en SotC zijn echt veel beter dan deze 7/10 game. Edge game of 2016 :stop:

Ik kijk wel uit naar de remake van SotC, maar wacht ermee tot ik een HDR TV en een Pro heb. Deze maand wordt het de remake van Secret of Mana. Puur uit nieuwsgierigheid of het de 16bit nostalgie weet te verneuken.
SotC heeft een van de beste HDR implementaties out there. Het ziet er zo waanzinnig uit. Het water, de bomen en gras, vissen die zwemmen... het hele decor leeft bovendien. En dan ziet de game er zelfs in 60fps mode nog steeds beter uit dan menig andere. Nee, ik zou hem ook niet op de reguliere PS4 spelen.

TLG's HDR is een stuk minder al moet ik zeggen dat ik voor deze game geen settings veranderd had. De framerate is ook een flinke stap omlaag, en dan vergelijk ik met SotC cinematic mode. De stukken zonder Trico zijn best okay, lekker puzzle platformen ala ICO. Maar dan moet je weer wachten en hopen dat je verder wordt gestuwd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

12 feb 2018, 19:27

De game is leuk net als op de ps2. Artstyle van de remake staat mij wel wat tegen. Heel schoon en steriel. Ook wander ziet er levenloos uit. Ik mis het schilderachtige van het origineel. Je kan wel wat met die filters gaan schuiven, maar dan krijg je het nog niet voor elkaar.

Soms is het wel vergelijkbaar met een coverband die het nummer exact zo speelt als op het album, maar dan zonder het gevoel.

Begrijp me niet verkeerd. De game is een klassieker, dat staat vast. De remake is redelijk getrouw aan het origineel, maar toch met zijn gebreken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 feb 2018, 19:34

Niet mee eens.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 feb 2018, 20:42

Hij is beter imo.

De controls zijn verouderd maar trouw. De button layout is echter beter. De performance is veel beter. De game ziet er nog steeds uit als een schilderij. Maar dan naar de huidige maatstaf. Ik heb de PS3 remaster niet meer gespeeld, maar ik kan me niet voorstellen dat die versie nog tot de verbeelding spreekt. Zeker niet op een big ass 4K. Alleen Wanders face ziet er inderdaad minder uit, of nu gewoon te duidelijk waardoor hij suf blijkt te zijn.

Een goede remake is eentje die de feeling van het origineel weet vast te houden. Er zijn niet zo gek veel die dat flikken. SotC is van Resident Evil remake tier. Wat de beste remake ooit is.

In de UK heeft ie MHW trouwens van de koppositie gestoten. Game verkoopt veel beter dan de PS2 versie.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

12 feb 2018, 21:31

UK has no taste! No need for the hunt!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

18 feb 2018, 01:02

Bij Monster Hunter begin ik een beetje op het einde te lopen zelf, dus ik was op zoek gegaan naar een game om tussen mijn sessies door te spelen (oftewel, als mijn broertje aan het werk is, want MWH speel ik grotendeels in multiplayer nog).

Dus ik was aan The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel begonnen! Onderdeel van een hoog aangeschreven JRPG-serie, dus ik was benieuwd. En nu ik er aardig wat uurtjes ingestoken heb...

...verveel ik me stierlijk. Ik kan het niet anders zeggen. Ja, het verhaal is goed en de wereld wordt subliem uitgewerkt. Maar allejezus, zelfs voor JRPG-standaarden is de pacing van deze game absurd langzaam. Het duurt gewoon veel te lang voordat er een beetje gang in komt. Niet alleen dat, maar je zit ook praktisch de hele game dezelfde formule te volgen - eentje gevuld met dungeons die niet zo boeiend zijn, een vechtsysteem dat niet sterk genoeg is om de game te dragen en tal van irritaties die me steeds meer beginnen te frustreren.

Ik speel JRPG's om lol te hebben man (zeker met de geringe tijd die ik heb tegenwoordig), en dat had ik al lang al gehad als ik, pak 'em beet, Persona 5, Tales of Berseria of Ys VIII zat te spelen. Jamaar het verhaal wordt later beter hoor ik dan, en de sequel is zo goed! Maar moet ik daarom hier serieus 80 uur van mijn leven insteken terwijl er talloze games zijn die me een even goede ervaring kunnen geven in een veel kortere tijd?

*zucht*

Deze komt waarschijnlijk op de dump-stapel terecht, net als de rest van deze hele serie. Ik heb al genoeg te spelen, adieu.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

18 feb 2018, 08:40

Goed verhaal en world building zie ik wel als flinke pluspunten in een JRPG. Helaas is dat vaker een uitzondering tegenwoordig.

Maar ik begrijp het wel. Ik moet ooit ook nog eens beginnen aan TITS.

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

18 feb 2018, 15:01

Ik heb Battlefield 1 voor het eerst gespeeld op mijn nieuwe laptop. Het is een geweldig spel die er ook mooi uit ziet. Ik heb mij er uren mee vermaakt.

Echter merk ik op dat het moeilijker is om het overzicht te bewaren dan de vorige game uit de reeks die ik gespeeld heb, Battlefield: Hardline. In het begin (en nu nog steeds) heb ik moeite om vijandelijke soldaten met teamleden te onderscheiden. Je hebt natuurlijk wel een icoontje boven die laatste, maar toch gebeurt het wel vaker dan ik (per ongeluk) het vuur open op een teamlid. Ook die vele effecten maken het moeilijker. Ik speel dus nog niet zo goed. Ik wist ook niet hoe ik met de gepantserde trein omweg moest, en toen zag ik dat er een kaart verscheen om te weten waar ik mijn doelwit aan het schieten was. Typische problemen voor beginners?

Ook heb ik gemerkt dat de community niet zo fijn is. Het is al eens gebeurd dat een racistisch iemand te rest van zijn team als homoseksueel beschouwde omdat zijn team verloren is. Ook staat de community niet open voor beginners. Ik heb in Team Deathmatch toch gemiddeld vier kills gedaan. Dat is geen grote prestatie, maar voor de eerste paar matches vond ik het vrij goed.

Weet iemand welke instellingen kan aanpassen om het overzicht beter te bewaren, als het mogelijk is? Kan ik ook een Switch /Wii U Pro Controller gebruiken (en hoe?), of werkt het spel alleen met de Xbox One controller? Er zijn er een heleboel instellingen, waardoor ik niet zo'n zin had alles door te bladeren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

18 feb 2018, 16:19

Robbai schreef:
18 feb 2018, 15:01
Het is al eens gebeurd dat een racistisch iemand te rest van zijn team als homoseksueel beschouwde omdat zijn team verloren is.
:lol:

..is dit uberhaupt de eerste keer dat je een online shooter speelt? :P

Je moet ff mensen vinden met wie je samen kan spelen, is handig als je er net mee begint. Kan iemand even je persoonlijke medic spelen tot je wat beter bent geworden en het slachtveld zelf kan overleven, lol. Zou je graag helpen maar ik speel BF1 op de PS4.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

Re:

18 feb 2018, 20:12

Robbai schreef:
18 feb 2018, 15:01
Ik heb Battlefield 1 voor het eerst gespeeld op mijn nieuwe laptop. Het is een geweldig spel die er ook mooi uit ziet. Ik heb mij er uren mee vermaakt.

Echter merk ik op dat het moeilijker is om het overzicht te bewaren dan de vorige game uit de reeks die ik gespeeld heb, Battlefield: Hardline. In het begin (en nu nog steeds) heb ik moeite om vijandelijke soldaten met teamleden te onderscheiden. Je hebt natuurlijk wel een icoontje boven die laatste, maar toch gebeurt het wel vaker dan ik (per ongeluk) het vuur open op een teamlid. Ook die vele effecten maken het moeilijker. Ik speel dus nog niet zo goed. Ik wist ook niet hoe ik met de gepantserde trein omweg moest, en toen zag ik dat er een kaart verscheen om te weten waar ik mijn doelwit aan het schieten was. Typische problemen voor beginners?

Ook heb ik gemerkt dat de community niet zo fijn is. Het is al eens gebeurd dat een racistisch iemand te rest van zijn team als homoseksueel beschouwde omdat zijn team verloren is. Ook staat de community niet open voor beginners. Ik heb in Team Deathmatch toch gemiddeld vier kills gedaan. Dat is geen grote prestatie, maar voor de eerste paar matches vond ik het vrij goed.

Weet iemand welke instellingen kan aanpassen om het overzicht beter te bewaren, als het mogelijk is? Kan ik ook een Switch /Wii U Pro Controller gebruiken (en hoe?), of werkt het spel alleen met de Xbox One controller? Er zijn er een heleboel instellingen, waardoor ik niet zo'n zin had alles door te bladeren.
map op 125%
Motion blur & grain allebei op 0%

Ik zou persoonlijk op PC geen controller gebruiken omdat je zo erg in het nadeel bent.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Laatst Gespeelde Game

23 feb 2018, 13:57

Secret of Mana
Ongeveer 2 uur gespeeld en in totaal 2 remakes van de OST gehoord die daadwerkelijk beter waren dan de oude (boss-tune en Water Palace tune). Ik loop vaak een nieuwe locatie binnen, laat de OST 1 keer loop-en en ga daarna naar de options om het origineel aan te zetten. Het geheel voelt helaas anachronistisch. Graphics zijn van PS2 'waarbij anti-aliasing wel mogelijk is'-niveau. In een tijd waarin je je ogen uitkijkt bij een deel van Ocarina of Time dat fanmade op een Unreal engine draait, is dit eigenlijk niet serieus te nemen. Ik snap dat ze er niet zoveel geld in gepompt hebben als in de FFVII remake, maar als je retail gaat, dan verwacht je toch op zijn minst een game van PS3+ niveau. Dit had impact gemaakt tijdens de PS2 generatie en wellicht nog in het eerste jaar van de PS3. Ik speel overigens met Engelse voice-overs en moet zeggen dat het te doen is. Het is niet zo tenenkrommend als ik had verwacht.

Het origineel uit '93 heb ik grijs gespeeld, daardoor is het eigenlijk een wirwar van nostalgische herinneringen die getemperd worden door het low budget feel van de grafische update en de "meer mis, dan hit" upgrade van de OST. Je bent nieuwsgierig naar de volgende locatie met de muziek van dien en daarop volgt dan een 'mwoaaa' met de daaropvolgende handeling van "optie-scherm, original OST."

Gameplay voelt vreemd. Het is denk ik wel fijner dan het origineel, omdat je wat makkelijker door de gebieden manoeuvreert. Echter, mijn herinneringen zeggen dat er nooit zoveel misgeslagen werd vroeger. En dan bedoel ik niet het missen waarbij er ipv damage cijfers MISS wordt aangegeven, maar daadwerkelijk lomp slecht richten. Het zal ook wel iets met de analoge sticks te maken die er nooit eerder waren en de vijanden lopen ook wat dynamischer rond. Misschien moet dit nog wennen.

Uiteindelijk zal ik het spel uit nieuwsgierigheid wel helemaal doorlopen. Ik ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoe het vliegen op Flammie zal gaan worden, aangezien de eerste kanon-rit een teleurstellende 'fade to black, loading… èèèèn we zijn er' scherm opleverde ipv het destijds indrukwekkende mode7 effect (zoom-out van locatie, zoom-in naar locatie) uit het origineel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

26 feb 2018, 09:13

Weer eens Journey gedaan. Wel jammer dat ik geen buddy tegenkwam, dat maakte mijn vorige playthroughs wel interessanter. Maar blijft oh zo mooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mar 2018, 19:33

Wat doe je als je door de griep geveld bent? Dan ga je thuis blijven, en niets doen. Gamen dus. Nou ja, de eerste dagen kon ik alleen maar lijden. Maar ben sinds een paar dagen fanatiek bezig met Kingdom Hearts 2 Final Mix.

Ben verder gegaan tot de laatste save point en heb toen alle side content gedaan. Dat was een stuk korter en minder vervelend dan KH1. Binnen 5 uurtjes had ik het Ultimate Weapon gecraft, alle silhouettes gekilled, coliseum gecleared. Alleen de Cave niet, want ik vermoed dat de grind hier zit, zonder die drive forms te hebben gemaxed haal je dit niet. Dan gaan we daar wat aan doen /geert.

Als deze klaar is 2.8 maar even scoren en dan op naar 3.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

03 mar 2018, 22:07

Okami PS4 versie

Heb de Lechku & Nechku boss battle gehad, in principe ben ik nu op het point of no return aanbeland na een uurtje of 32. Morgen even uitzoeken of ik nog wat belangrijks gemist heb (wapens, items, sidequests etc) en hier en daar nog wat trophies oppikken voordat ik verder ga

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 mar 2018, 23:03

Turok 1 en 2 op de X1.

Geniet nog steeds van deze games. Draaien net zo goed als op de PC. Dankzij een aantal QoL improvements zijn ze nu een stuk beter speelbaar. Al blijft 2 echt bagger qua level structuur.



Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 mar 2018, 13:54



Eindelijk gelukt. Level 70. Game ook uitgespeeld.

Die Data organization members one shotten me lol. En dan is Lingering Will er nog.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

18 mar 2018, 08:40

Beide Turoks voor het eerst echt uitgespeeld, zonder guide. Oke, op een paar dingetjes na. Soms zit shit zo verstopt of loop je er voorbij en ben je uren aan het dwalen.

Vond de games vroeger al tof maar nu mss nog wel beter. Ik was toen nog jong en de kut controls, bagger performance en mist op de N64 waren gewoon killing.

Door deze remasters waardeer ik de games veel meer, het arsenaal aan wapens, de gore, de feel, de muziek blijven gewoon top voor hun tijd. Zelfs de levels zitten gied in elkaar, al laat deel 2 daar nog wel eens steken vallen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 mar 2018, 16:53

Rime
Wat een fantastische rit! Heb van het begin tot aan het eind enorm genoten. De soundtrack, ookal is deze op de creditsmuziek na nergens memorabel, laten je helemaal opgaan in het ICO met Wind Waker cellshading behangen avontuur.
Ik ben zeer benieuwd wat Tequila Works in de toekomst gaat brengen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

18 mar 2018, 17:03

Uncharted: Drake's Fortune
Ben weer eens begonnen aan de Drake's Collection die ik mocht lenen. Nu snap ik waarom UC1 niet echt de betere is van de 3. Het is een goede basis, maar die klunky controls. Man man man. De camera is soms ook best irritant en dan merk je echt wel dat je met een 10 jaar oude game te maken heb. Plus het einde is best meh eigenlijk.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

19 mar 2018, 10:44

Na Pikmin 2 afgelopen maand na al die jaren eindelijk 100% gecomplete te hebben ben ik maar doorgegaan met Pikmin 3. Ik ontdekte tot mijn verbazing dat ik de laatste enemy missions DLC dus nooit had aangeschaft, dus dat ga ik deze week nog even doen. Hoe meer Pikmin ik speel, hoe harder de games stijgen in mijn all-time top zoveel lijst. Ik hoop echt zo hard dat Pikmin 4 real is...

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

19 mar 2018, 10:49

Ik heb idd ook wel zin in een pikmin 4. Een trilogy remake zou ik ook wel leuk vinden. Vind het ook wel bij de Switch passen. Even 20 minuten een opdracht completen en weer in sleepmode.

De game mag wel wat meer liefde krijgen vind ik. Wie weet lukt dat op de switch.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

19 mar 2018, 11:46

Voor een game die zo goed als af was blijft het wel erg stil, onze vriend miyamoto had het waarschijnlijk over die 3DS platformer. :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten