Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

10 dec 2017, 10:49

R-Type schreef:
10 dec 2017, 10:47
Monster Hunter Worlds Beta

Wat een shitzooi.

Ziet er niet uit en speelt voor geen meter. Lock on werkt half, monsters gaan constant liggen en je hakt maar door. Dan lopen ze weg, moet je er achteraan. En weer hakken.

Ik zie de appeal van deze drivel niet. Als het nou gameplay had ala Dragon's Dogma ofzo, ja okay, dan had ik hem gekocht.
You haven't seen the light yet, Dural. Monster Hunter is God Tier _O_

En net tijdens het beta-weekend staat mijn PS4 niet thuis 8|
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2017, 10:52

Ik had zo'n Wyvern blade, super sloom en de attacks whiffen ook vaak terwijl ik wel lock. Als zo'n monster ligt te spartelen kun je dan nog iets doen of alleen maar doorgaan met slashen?

Ik houd wel van materials grinden enzo maar dit speelt kut en de controls zijn nogal cumbersome. Ik zal het nog een kans geven met een lichter wapen, moet die 2e en 3e quest nog doen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

10 dec 2017, 11:20

Ik zie wel een zeker appeal na de eerste twee quests maar hier ga je niet veel nieuwkomers mee lokken vermoed ik. :lol:
Als ik het zou moeten inschatten is dit een hardcore grindfest waar je met overgecompliceerde controls toch die combo's gaat moeten masteren verder in de game om damage te doen, weet niet of ik me daar kan of wil in verdiepen. De setting spreekt me wel aan.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

10 dec 2017, 13:34

Vanaf de eerste demo op de PS2 kon ik er al niet mee overweg.

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

10 dec 2017, 13:39

Nee na de beta weet ik zeker dat MH niet mijn ding is.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 dec 2017, 13:47

goh

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2017, 14:09

Ik heb alle offline quests uitgespeeld en online de beginner en intermediate. Er zit nauwelijks diepgang in, ja je kunt tails eraf slaan wat ik instinctief meteen al deed. Ik had online ook een paar awards voor meeste rodeos en nog wat. Vond de Lancer wel leuk omdat je jezelf kunt lanceren en zo op monsters beland. Deze kan ook een soort van insects op monsters taggen.

Er is wel wat stamina management enzo maar wat me altijd irriteert aan die Japanse games, en ook Dragon's Dogma heeft er last van, zijn die tergend slome knockdowns en heals. On top of een stamina bar.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

10 dec 2017, 18:10

Dat klinkt als Monster Hunter inderdaad :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2017, 08:56

Fighting EX Layer Beta.

Helemaal top. Online is laggy as fuck (atm), beta is ook bedoeld voor de VS. Fighting Layer ziet er ook zeker niet geweldig uit. Maar het speelt precies als de vergeten Street Fighter EX games, waar ik vroeger veel plezier aan beleefde. Met oude bekenden zoals Skullomania en Garuda.

Gebruikersavatar
Thee
Lv2
Berichten: 74
Lid geworden op:
14 jul 2017, 14:19

13 dec 2017, 10:17

MH world beta was geweldig, y'all crazy. En geen diepgang in mh? :lol:

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

14 dec 2017, 20:34

Hellblade: Senua's Sacrifice

Zonde van het geld. Een soort worst nightmare mix tussen een walking simulator en een slow-motion action game. Een walking simulator kan best leuk zijn met een intrigerend plot, maar dat heeft Hellblade dus totaal niet. Nergens krijg ik een klik met Senua of met het plot, ze krijgt wel flink wat te verduren :lol: Met Hellblade heeft Ninja Theory een mix van saaie, herhalende puzzels en trage herhalende gevechten gegoten in een audiovisueel sterk product (lees: alleen audiovisueel is het sterk, de rest is complete shit). Het onderwerp van psychoses is interessant en tof om te ervaren in een videogame, maar er kan zoveel meer mee gedaan worden. Hetzelfde kan ik ook zeggen over de Noorse Mythologie. Ik ben daar best geïnteresseerd in, maar als ik die informatie moet halen uit stenen in de spelwereld, tsja beetje gemiste kans. Ik hoop dat God of War dat beter gaat doen.

Nee, deze haalt het niet op de eindejaarslijst.
Laatst gewijzigd door AgentCooper op 15 dec 2017, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

14 dec 2017, 21:29

R-Type schreef:
10 dec 2017, 14:09
Ik heb alle offline quests uitgespeeld en online de beginner en intermediate. Er zit nauwelijks diepgang in, ja je kunt tails eraf slaan wat ik instinctief meteen al deed. Ik had online ook een paar awards voor meeste rodeos en nog wat. Vond de Lancer wel leuk omdat je jezelf kunt lanceren en zo op monsters beland. Deze kan ook een soort van insects op monsters taggen.

Er is wel wat stamina management enzo maar wat me altijd irriteert aan die Japanse games, en ook Dragon's Dogma heeft er last van, zijn die tergend slome knockdowns en heals. On top of een stamina bar.
Op een gegeven moment leer je de timing van monsters en weet je wanneer je wel en wanneer je niet kan healen (of moet je gokken dat het precies lukt). Maar in de volledige game ben je vooral bezig met monsters vaker neerhalen om materials te farmen om betere wapens en armor te craften, die vervolgens weer bepaalde skills unlocken (als je +10, +15 en +20 hebt), die weer de gameplay enhancen. Het is wat dat betreft een heel ander concept en iets wat je echt moet liggen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 dec 2017, 17:08

Donkey Kong Tropical Freeze

Combo breaker! Na 2 fantastische Nintendo games achter de rug toch deze maar eens aangeslingerd. Wat een bittere pil als je dit na de fijne controls van Mario gaat spelen. Misschien is het even wennen, maar het voelt nu allemaal veel te log.
Ik heb 4 levels doorlopen, maar het zouden zomaar eens de laatste kunnen zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

Re:

15 dec 2017, 21:00

SmartTies schreef:
15 dec 2017, 17:08
Donkey Kong Tropical Freeze

Combo breaker! Na 2 fantastische Nintendo games achter de rug toch deze maar eens aangeslingerd. Wat een bittere pil als je dit na de fijne controls van Mario gaat spelen. Misschien is het even wennen, maar het voelt nu allemaal veel te log.
Ik heb 4 levels doorlopen, maar het zouden zomaar eens de laatste kunnen zijn.
Vond ik een hele verbetering tov DKCR en er zat een heerlijke flow in. Terwijl ik niet eens een fan ben van DK games.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re: Re:

15 dec 2017, 22:47

Rolfgang schreef:
10 dec 2017, 10:49
En net tijdens het beta-weekend staat mijn PS4 niet thuis 8|
Volgende week is er weer een beta, dude.

En MH is echt een game á la Dark Souls - het vereist gewenning, een hoop leervermogen en je acties zijn expres gelimiteerd (omdat het een kunstje is van 'leer patronen, ontwijk aanvallen en mep als je een zwakte ziet') maar zodra je het een beetje doorhebt ben je hooked. Er zit namelijk flink meer diepgang in dan welke superflashy actie-RPG dan ook, en dat zal je zeker leren als je in de hogere ranks terechtkomt. Zweet in je klauwtjes tijdens sommige van die baasgevechten, holy shit. En er gaat ook altijd iets mis. Niet alleen dat, maar de games zitten boordevol content, dus ik steek er altijd makkelijk 200 uur in. Dat zal bij deze niet anders worden.

Dus ja, een van de beste game-series ooit en World is nu al een kanshebber voor GOTY 2018. Zie niet echt veel games tot nu toe volgend jaar die ertegen kunnen opboksen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

16 dec 2017, 10:25

Oh, nice! Dan ga ik er wel even voor zorgen dat ik mijn PS4 binnen handbereik heb :P
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

16 dec 2017, 12:07

AgentCooper schreef:
15 dec 2017, 21:00
SmartTies schreef:
15 dec 2017, 17:08
Donkey Kong Tropical Freeze

Combo breaker! Na 2 fantastische Nintendo games achter de rug toch deze maar eens aangeslingerd. Wat een bittere pil als je dit na de fijne controls van Mario gaat spelen. Misschien is het even wennen, maar het voelt nu allemaal veel te log.
Ik heb 4 levels doorlopen, maar het zouden zomaar eens de laatste kunnen zijn.
Vond ik een hele verbetering tov DKCR en er zat een heerlijke flow in. Terwijl ik niet eens een fan ben van DK games.
DKCR vond ik best gers. Ik denk dat het puur aan de timing ligt met Tropical Freeze. Het voelt voor mij aan als een Mario met een zak aardappelen handicap.
De Wii U blijft voorlopig aangesloten, want mijn vriendin vindt de game geweldig. Die heeft niets met 3D platform games, dus dit was voor haar een verademing na Odyssey.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

16 dec 2017, 18:35

Okami HD

Ja ik heb deze voor PS4 aangeschaft en het is daarmee de vierde versie van Okami die ik in bezit heb

Afgezien van de camera waar ik weer even aan moest wennen vermaak ik me weer prima met de game, de presentatie is nog steeds top notch. Wel jammer dat je de dialogen niet kunt versnellen tijdens bepaalde cutscenes.....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 dec 2017, 19:19

Resident Evil VII Biohazard Gold edition

Heb de game vanochtend binnen gekregen, best een goede deal want voor 39 heb je de game + season pass content al op de disc. Not a Hero moet je wel downloaden maar kost niets.

Wel een erg vette game die ik eerder had moeten spelen. Maar het voordeel is nu wel dat ik VR heb. Hij is tof in VR, maar hij is ook gewoon tof in 4K/HDR. Heb de main house gedaan en ben in de Old House aangekomen.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

16 dec 2017, 19:36

Capcom notabene brengt gewoon de beste VR game uit die ook gewoon zonder top is.
Horror is natuurlijk perfect voor dat tuig maar waar is Sony met hun Siren? :lol:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

16 dec 2017, 19:52

R-Type schreef:
16 dec 2017, 19:19
Resident Evil VII Biohazard Gold edition

Heb de game vanochtend binnen gekregen, best een goede deal want voor 39 heb je de game + season pass content al op de disc. Not a Hero moet je wel downloaden maar kost niets.

Wel een erg vette game die ik eerder had moeten spelen. Maar het voordeel is nu wel dat ik VR heb. Hij is tof in VR, maar hij is ook gewoon tof in 4K/HDR. Heb de main house gedaan en ben in de Old House aangekomen.
Stop na het hele mansion gebeuren.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 dec 2017, 21:59

Mwah, RE die meer action packed en op autopilot gaat was zelfs in 4 zo, op dat eiland met die militairen.

Gebruikersavatar
AgentCooper
Lv5
Berichten: 539
Lid geworden op:
14 jul 2017, 04:36

17 dec 2017, 17:00

Xenoblade Chronicles X
Afgelopen weekend dik 7 uur gespeeld. Ik begin er nu pas in te komen en eindelijk begrijp ik hoe die Survey Rate werkt. Inmiddels in chapter 5 aan beland. Verhaal is helaas niet erg boeiend, hopelijk komt daar nog wat verandering in. Het rondlopen in de prachtige omgevingen is wel fantastisch en dé grote aantrekkingskracht van de serie.

Finding Paradise
Van wat ik tot nu toe gespeeld heb is het weer geweldig. Kan wel eens een GOTY voor mij worden.

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

17 dec 2017, 19:15

al een paar uur op de nieuwe southpark gespeeld. Niet slecht, maar het voelt allemaal wel heel hetzelfde aan als de eerste. Ook technische niet echt grote vooruitgangen enzo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 dec 2017, 20:41

Resident Evil VII

Uitgespeeld. Een van de beste RE games eigenlijk. Vond het bekritiseerde laatste kwart ook niet slecht, tenminste een goed excuus om al mijn ammo te wasten. En dan nog kwam ik er bij lange na niet doorheen, met nog 30 shotgun shells over oa.. Beste part is wel de eerste helft, dat de Bakers je nog stalken. Nou vond ik dat Ma Baker (lol) al wat minder menacing was dan die kerel, want ze verschijnt ook pas in het laatste gedeelte van het oude huis. Die zoon speelde de Riddler. Het schip vond ik nog zeer solide, totdat je daar stacked bent met ammo en bombs. Laatste gebied was gewoon knallen.

Iedere RE volgt deze template, het eindigt altijd met een bang en heel veel firepower. Dus ik vond deze niet anders dan anderen.

Heb de game ook in VR gespeeld, een groot stuk in het midden van de game. Het is heel tof, maar ik vind de game grafisch uitmuntend in 4K en dat mis je dan wel. Ik kreeg op een gegeven ook wel hoofdpijn en irritaties omdat je zo'n device op je kneiter hebt vastgebonden, daarom heb ik de rest chill achter de TV gespeeld. VR is voor short bursts en RE7 heb ik in 3 of 4 zits uitgespeeld.

Minpunten, Ethan is een blank slate. Molded zijn saaie enemies en de enige in de hele game (buiten de 2 baker nemesis). Grenade launcher was weak. Gameplay leent zich niet voor Mercenary mode en dus minder replay value.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten