Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08 nov 2019, 12:07
door AgentCooper
Eventjes gespeeld, maar vind de sfeer tot dusver briljant. Sinds Nier: Automata/The Last Guardian niet meer zo geintrigeerd geweest door een game.

Geplaatst: 08 nov 2019, 18:19
door R-Type
Ik ga hem bestellen, maar heb Sekiro en RE2 en speel MW online... en dan komt Shenmue ook. Zo veel games, zo weinig tijd.

Geplaatst: 08 nov 2019, 20:07
door The Great Volunteer
Ik weet niet eens wie of wat Edge is, so don't care. Juich t alleen maar toe pas mogen reviewen als ze t hebben uitgespeeld

Re: Death Stranding OT - Spoilers inside!

Geplaatst: 08 nov 2019, 22:27
door Gewoon Arno
Ben in ep2. Het bevalt me wel maar ik hou dan ook van weirde cinematische shit. Het voelt soms wat pretentieus, zeker als er weer een liedje van no-name indie band in kickt. Gameplay wise is het een glorified walking sim. Strand genre... Kojima pls :lol:

Re:

Geplaatst: 08 nov 2019, 23:07
door Rolfgang
The Great Volunteer schreef:
08 nov 2019, 20:07
Ik weet niet eens wie of wat Edge is, so don't care. Juich t alleen maar toe pas mogen reviewen als ze t hebben uitgespeeld
Edge is een best wel grote publicatie, één van de grootste zelf als het op fysieke gamebladen gaat. Het is inderdaad goed dat reviewers een game uitspelen, alleen is het wel schadelijk dat uitgevers eisen dat een game uitgespeeld moet zijn voordat het gereviewed mag worden. Het tast ten eerste de onafhankelijkheid van media aan en ten tweede zou een cutscene van twee uur aan het einde geen impact mogen maken of een game wel of niet waard is om te halen. Als je eerst 50 uur bezig bent met ondermaatse gameplay, dan mag je de game daar op afrekenen.

Geplaatst: 08 nov 2019, 23:29
door The Great Volunteer
Fair enough mate

Geplaatst: 09 nov 2019, 12:42
door AgentCooper
Game reviewers moeten gewoon de hele game uitspelen, anders zoek je maar ander werk. Als het niet lukt om de game uit te spelen om wat voor reden dan ook, dan post je maar een preview.

Geplaatst: 09 nov 2019, 15:10
door The Great Volunteer
Tegenwoordig zijn SP games toch ook veel korter dan vroeger? Of is dat maar een Mythe?

Geplaatst: 09 nov 2019, 17:26
door Rolfgang
Dat is een mythe. Er klopt zelfs helemaal niks van. Open world games van tegenwoordig tikken makkelijk de 50+ uur aan (zo ook Death Stranding), terwijl je voor singleplayer-titels vroeger vrijwel nooit zoveel tijd nodig had. Zelfs een enorme titel als Final Fantasy VII heeft een gemiddelde time to beat van 38 uur.

Het probleem voor reviewers is ook dat een game spelen niet het enige is wat ze doen. Normaliter ben je gewoon fulltime aan het werk en moet je 's avonds de uren erin pompen, naast je sociale leven. Dat terwijl games steeds langer en groter worden. Als een uitgever dan ook nog eens gaat eisen dat je een game volledig uitspeelt, dan gaat dat wat bij betreft te ver. Mis je namelijk het embargo, dan loop je als publicatie zijnde namelijk enorm veel views en daarmee inkomsten mis. Bij een blad als Edge is dat natuurlijk wel anders, maar die hebben ook deadlines om te halen.

Geplaatst: 09 nov 2019, 19:30
door R-Type
Ja. Resident Evil op de PS1 duurde gemiddeld zo'n 3 tot 4 uurtjes. Veel PS2 games kwamen ook niet verder dan dat. Op de 16 bit consoles was het zelfs gebruikelijk dat je een game na een uur uitspeelde.

De kortste games die je tegenwoordig hebt zijn die FPS games met een single player van 6 uur, maar daar hangt een lang houdbare MP aan vast. En dan heb je talloze open world games tegenwoordig waar je zo 100 uur aan kwijt bent.

Geplaatst: 09 nov 2019, 21:03
door The Great Volunteer
Bedankt Ralph en Dural, duidelijk verhaal.

Geplaatst: 10 nov 2019, 00:20
door Gewoon Arno
Man man, die BT secties zijn echt een bitch. Het sneaken is totaal niet leuk, helemaal als je een toren schoenendozen van 2m hoog achter op je rug hebt hangen. Ik ben al een paar keer gesnatched maar heb net mn eerste krater gecreerd lol. De game voelt echt brak in dat soort encounters, probeer maar eens te ontsnappen tussen allemaal rotsblokken. Dan komt het geweldige klimmen en klauteren van Horizon weer om de hoek kijken...

Geplaatst: 18 nov 2019, 13:16
door The Great Volunteer
Beste vriend had game gisteren meegenomen. Ietsjes voorbij Prologue gespeeld. Ben zwaar overtuigd ga morgen of woensdag kopen.

Geplaatst: 23 jan 2020, 14:42
door R-Type
25 euro bij de MM!

Vanochtend besteld.

Geplaatst: 28 jan 2020, 22:53
door Tsidas
Prima game hoor.

Verhaal technisch is wanneer je de clue krijgt voorgeschoteld vrij simplistisch, maar omdat het Kojima is blijkt het verpakt te zijn in een veel te ingewikkeld geheel waardoor je in eerste instantie veel te druk bezig bent met de weirdness.

De weirdness is wel de reden om deze game te spelen. In het begin is het wennen, zeker met de personages die je tegenkomt zoals Die-Hard Man, maar na verloop van tijd is de wereld wel duidelijk en voelt het logisch aan. Over de personages gesproken, Fragile (Seydoux) is bij far het zwakst. Haar line delivery is off. Voice acting is een vak apart, maar in alles laat ze het een beetje afweten. Of wellicht heeft Kojima haar niet genoeg gegeven. Norman Reedus is wel cool. Mocht je MGS V gespeeld hebben, bij vlagen heeft Sam wel wat weg van het stoïcijnse/bedachtzame van Sutherland’s Big Boss. Zeker naar het einde toe is Sam tof. Top performers zijn Mads en Troy Baker. Vooral laatst genoemde heeft fun met de rol.

Qua gameplay, de loop komt langzaam op gang en het is door de zure appel heen bijten in de eerste twee chapters, maar je komt er wel. Met chapter 3 krijg je opeens zoveel mogelijkheden dat je daar uren mee bezig bent. Ik denk dat ik uiteindelijk twintig uur plus in hoofdstuk 3 heb gezeten.

“Sam je moet Amerika verenigen, je maar naar het vo-“

“NEE IK MOET WEGEN BOUWEN EN MATERIALS SCAVENGEN”

Het werkt verslavend, pas op. Maar naarmate de game vordert is het steeds beter. Ik zal eerlijk zijn, deze game is moeilijk aan te raden. Ik denk dat Kojima idolaten het moeilijk hebben. Toch ben ik blij deze game gespeeld te hebben.

Geplaatst: 29 jan 2020, 08:43
door R-Type
Ik weet wel zeker dat ik hem ga diggen. Ik houd van die Kojima details en easter eggs. Zelfs MGSV heb ik zeker wel 60 uur gespeeld. Ik denk dat ik door Re:Mind ga knallen en dan goed zitten voor DS.

Geplaatst: 30 jan 2020, 10:50
door The Great Volunteer
Ik ben inmiddels tijdje geleden bij Episode 3 aangekomen. Ik was eigenlijk al bijna bereid op te geven/te stoppen maar einde van hoofdstuk 2 en de eerste Boss Fight heeft om toch over het dode punt heen geholpen.

Geplaatst: 03 feb 2020, 15:57
door R-Type
Vond de eerste 2 chapters al erg leuk. Wel weinig gameplay maar op zich goede world building en character worden een beetje neergezet.

De gameplay vind ik heel tof, het is een uitdaging om de omgeving te trotseren met de tools die je hebt. Je wilt ook niet op je bek gaan en geen BT's aantrekken.

Geplaatst: 03 feb 2020, 18:02
door The Great Volunteer
Ja ik vond het ook erg leuk de eerste 2 chapters, absoluut! Ik bleef vastzitten op bepaald stuk omdat ik een anti BT/GD wapen te weinig had meegenomen naar Port Knot City. En ik bleef in die passages er naar toe door de Bergen maar gepakt worden door die BT's. Op geven moment dacht ik, so be it. Ik raakte keer niet in paniek pakte gewoon me vracht weer op alsof niks aan de hand was en ging door die zwarte blurrie door lopen en toen lukte het wel gehehe

Geplaatst: 04 feb 2020, 08:01
door R-Type
Ik begreep sommige dingen niet direct, zoals het wisselen tussen PC1's. Je kan dus een generator bouwen voor die eerste motorbike. Had al zo'n gevoel dat ik dat ding vast wel kon fixen.

Op zich ontwijk ik BT's goed. Ik ga sluipen en houd mijn adem in. Eigenlijk loop ik tegendraads met de radar, geen idee of dat de juiste manier is. Wel tof dat je ze soms ineens ziet. Vind de melee combat op zich ook wel grappig, het is niet de focus. Maar met meer crates op je arm sla je harder en je kunt ze met de Strand counteren. Een camp uitschakelen en hun resources jatten is altijd leuk.

Vind de constante dreiging van BT's en Mules heel tof.

Re:

Geplaatst: 04 feb 2020, 08:57
door The Great Volunteer
R-Type schreef:
04 feb 2020, 08:01
Ik begreep sommige dingen niet direct, zoals het wisselen tussen PC1's. Je kan dus een generator bouwen voor die eerste motorbike. Had al zo'n gevoel dat ik dat ding vast wel kon fixen.

Op zich ontwijk ik BT's goed. Ik ga sluipen en houd mijn adem in. Eigenlijk loop ik tegendraads met de radar, geen idee of dat de juiste manier is. Wel tof dat je ze soms ineens ziet. Vind de melee combat op zich ook wel grappig, het is niet de focus. Maar met meer crates op je arm sla je harder en je kunt ze met de Strand counteren. Een camp uitschakelen en hun resources jatten is altijd leuk.

Vind de constante dreiging van BT's en Mules heel tof.
Ja mooi kut is dat haha. Ik heb ook nog steeds geen motor bike haha. Kan niet eens garage aanklikken in het terminal menu. Ik ben/heb er ook al ontiegelijk vaak omheen gelopen via de radar. Heb je die skeleton ding al? Daarmee kan je 245 kilo dragen en meer lopen en rennen :)

Geplaatst: 04 feb 2020, 10:41
door R-Type
Een bike kun je haast niet missen in chapter 2. Die staat voor de ingang van die west centre. Is kapot maar je kunt hem opladen met een generator die je kunt neerzetten als je die Wind Farm quest gedaan hebt. Die quest voegt de generator build optie toe aan de PCC (down op D-pad). Als je ze een terminal inrijdt en op de lift zet zijn ze ook insta fixed als je ze weer uit de garage haalt.

Re:

Geplaatst: 04 feb 2020, 11:01
door The Great Volunteer
R-Type schreef:
04 feb 2020, 10:41
Een bike kun je haast niet missen in chapter 2. Die staat voor de ingang van die west centre. Is kapot maar je kunt hem opladen met een generator die je kunt neerzetten als je die Wind Farm quest gedaan hebt. Die quest voegt de generator build optie toe aan de PCC (down op D-pad). Als je ze een terminal inrijdt en op de lift zet zijn ze ook insta fixed als je ze weer uit de garage haalt.
Dank! Ga ik daar even Fragile heen jumpen.

Geplaatst: 05 feb 2020, 22:16
door R-Type
Wat een belachelijk vette game is dit. En dat voor 25. Wachten pays off.

Wat Sadist zegt klopt, ik ben ook al hooked. Ik zit Mule camps te raiden en materials te grinden om wegen te bouwen. Lekker trucks volgooien met stuff en weer naar het project toe.

Weet niet eens waarvoor maar je ziet die wereld improven en likes op je slim geplaatste generator in de middle of nowhere geven een goed gevoel. Net als dat er ineens een brug over een rivier is gebouwd die er eerst nog niet was, en ik zat te kloten met een ladder of gewoon door het water baggeren. Het is ook rewarding, heb na wat zijmissies al een level 2 power legs dinges. Dat maakt de traversal ook een stuk chiller, je kunt meer dragen, bent sneller en speelt gewoon beter.

Ik deed het al omdat ik geen zin in enorm lange stukken afleggen had, maar inderdaad; leave the Hinterlands (lees: chapter 2 in DS). De game skyrocket vanaf 3. Je krijgt van alles, en tot nu toe is alles ook gewoon nuttig (behalve de decoy crates dan, misschien.. moet ik eens proberen).

Weet niet of het de beste is, maar dit is wel Hideo's meest verfijnde en originele game. Het geheel klopt tot zover allemaal.

Geplaatst: 06 feb 2020, 12:28
door The Great Volunteer
Decoy crates werken. Hebben me al geholpen. Respect je Mule kampen raid, ik ben banger voor hun dan BT's :')