Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 dec 2020, 12:17



Jaffe delivering the goods, lashes tegen schreier etc.

Geen fact checking, virtue signalling. Maar wel schrijven over en profiteren van die games die door crunch zijn gemaakt.

TLDR: Keyboard warriors grow the fuck up. wise the fuck up and shut the fuck up

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 dec 2020, 08:09



Een nieuwe console, dus geen rom dump. Althans, zo lees ik het. Hype

edit - dat WiFi teken ruikt naar streaming..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

16 dec 2020, 16:40

R-Type schreef:
14 dec 2020, 12:17

Geen fact checking, virtue signalling. Maar wel schrijven over en profiteren van die games die door crunch zijn gemaakt.
Sowieso heb ik echt een hekel gekregen aan basically iedereen die over videogames schrijft de laatste jaren (fuck you Rolfgang) gezien alles stinkt. Ze zijn onbetrouwbaar. Het valt nu ook op: CyberPunk 2077 kreeg lovende kritieken van alle media/gaming 'influencers'(kotsterm) toen het embargo er nog niet af was. "Ja, er zitten wat glitches in maar die worden gefixt!" was de algemene term.


En nu alles zo uitlekt zijn diezelfde mensen er keihard tegen gekeerd. Fuck off, toen het nog onbekend was hoe slecht de PS4/XboxOne versie waren zaten jullie ze te deepthroaten maar nu opeens zijn er meerdere grote problemen? En dan worden er nog problemen aangekaart die geen last-gen faal zijn maar iets als de AI die het minder immersive maakt. Game 'journalisten' zijn de meest onbetrouwbare ratten die er zijn. Fuck them.
:huillie:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 dec 2020, 16:53

Rolfgang wordt al jaren door ubitrash betaald

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

16 dec 2020, 17:35

Wesley schreef:
16 dec 2020, 16:40
R-Type schreef:
14 dec 2020, 12:17

Geen fact checking, virtue signalling. Maar wel schrijven over en profiteren van die games die door crunch zijn gemaakt.
Sowieso heb ik echt een hekel gekregen aan basically iedereen die over videogames schrijft de laatste jaren (fuck you Rolfgang) gezien alles stinkt. Ze zijn onbetrouwbaar. Het valt nu ook op: CyberPunk 2077 kreeg lovende kritieken van alle media/gaming 'influencers'(kotsterm) toen het embargo er nog niet af was. "Ja, er zitten wat glitches in maar die worden gefixt!" was de algemene term.


En nu alles zo uitlekt zijn diezelfde mensen er keihard tegen gekeerd. Fuck off, toen het nog onbekend was hoe slecht de PS4/XboxOne versie waren zaten jullie ze te deepthroaten maar nu opeens zijn er meerdere grote problemen? En dan worden er nog problemen aangekaart die geen last-gen faal zijn maar iets als de AI die het minder immersive maakt. Game 'journalisten' zijn de meest onbetrouwbare ratten die er zijn. Fuck them.
Het klopt fundamenteel niet. Diezelfde outlets maken schaamteloos reclame voor bepaalde games. Dit is apart. Rtings heeft toch ook geen pakweg Samsung banners? Ik heb het wel eens gezegd maar gaming journalism zit nog op amateur niveau, in een branche die inmiddels miljarden genereert. Het klopt niet. Je moet die influencers er ook helemaal niet in betrekken, ik snap dat zij tegenwoordig de jongeren bereiken ipv TV celebs enzo. Maar zij hebben geen mediatraining gehad, zij zijn legit sociaal retarded. kijk alleen al naar Famke Louise bij Jinek die eerst notabene nog gesponsord wordt door de staat om jeugd juist voor te lichten. Dat meisje is verstandelijk beperkt, of tenminste zwakzinnig. PewDiePie, JonTron, van hetzelfde laken een pak.

Cyberpunk krijgt er nu opeens van langs. Wel terecht gezien de onafhankelijke performance videos en de statements die CDPR nu naar buiten brengt, de gang van zaken is wel opmerkelijk geweest. Echter de pre-release builds moeten nog slechter zijn geweest, en ik snap dat je dan nog in je achterhoofd hebt dat het e.e.a. beter zal zijn op releasedag, maar met deze game is volgens de outlets wel heel veel mis. Dit heb ik inderdaad nooit teruggelezen in previews, nauwelijks een hint er van. Ook niet dat de PS4/X1 versie nooit is laten zien is volgens mij nooit opgegooid.

En dat zo'n Alanah Pearce, die in de game zit als NPC, nu opeens de IGN review score deelt komt een beetje over als natrappen. Maar goed, dat is weer niveautje influencer.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 dec 2020, 17:49

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen Gaming Nieuws

17 dec 2020, 08:33

Daar erger ik me al jaren aan. Gamesjournalisten worden pas kritisch als ze écht onafhankelijk zijn en dat zijn er maar heel weinig. Alleen media als Edge kan het zich permitteren om een game af te branden zonder dat ze bang hoeven zijn dat ze de volgende keer geen review copy's krijgen. Wat dat betreft is het ook een vieze business. Als je een film recenseert ga je naar de bios en je kijkt die film voor 8 euro, schrijft de volgende dag een stukje en klaar. CD's en concerten hetzelfde laken een pak. Games zijn €60 per stuk. En mensen willen de review vóór de releasedag lezen. Je moet die game dus een week of twee voor release spelen om een fatsoenlijk oordeel te kunnen vellen én je stukje te tikken. Dus je bent afhankelijk van persafdeling van de uitgever of je die game tijdig hebt. En die weten ook dondersgoed dat wanneer jouw blaadje of website een paar keer te laat een review heeft, dat de lezers overstappen naar een concurrerende outlet. En dan krijg je minder clicks en views en lopen de sponsoren weg. Dus als je zeker wil zijn dat je volgende maand ook nog brood op de plank hebt en je hypotheekje kunt betalen, dan kun je maar beter iets milder zijn over die goedkope port of even door die irritante bugs heen kijken.

Het ergst zijn tegenwoordig inderdaad die embargo's. Ik zag PS5 filmpjes waarin mensen gewoon niets mochten zeggen over wat ze gespeeld hadden. Laat staan hoe het speelde. Nu ook weer. Reviewers hebben bij Cyberpunk dondersgoed gezien dat de game brak was. Maar ze mochten er gewoon niet over schrijven. Pure chantage van de uitgever.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 dec 2020, 13:57

EasyAllies? Die komen meestal wel professioneel over. Hebben Cyberpunk btw een 7,5 gegeven geloof ik.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 dec 2020, 18:15

Is min of meer de enige outlet die ik serieus neem. Ik kijk alleen Easy Allies reviews eigenlijk, en ben het vaak met hun eens. Niet altijd, maar vaak wel. Hun grootste misstap vond ik Ni No Kuni 2. De meeste andere scores eigenlijk altijd wel eens.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 dec 2020, 19:21

Die grimreaper dude trek ik niet.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

17 dec 2020, 19:53

R-Type schreef:
17 dec 2020, 18:15
Is min of meer de enige outlet die ik serieus neem. Ik kijk alleen Easy Allies reviews eigenlijk, en ben het vaak met hun eens. Niet altijd, maar vaak wel. Hun grootste misstap vond ik Ni No Kuni 2. De meeste andere scores eigenlijk altijd wel eens.
Vind dat ze vaak wel iets te hoge cijfers geven, gek genoeg ook wanneer ze inhoudelijk veel kritiek hebben. Maar goed, games scoren for some reason sws hoger dan bijvoorbeeld films. Onder de 8 wordt gezien als 'wel ok/net te doen', terwijl dat op imdb ofzo toch wel een lekkere score is. Maar inderdaad verder zeker sterke reviews, en die dude z'n stem is natuurlijk een goeie nostalgia trip van GameTrailers.
Laatst gewijzigd door Wapper op 17 dec 2020, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 dec 2020, 19:56

Ik kijk qua games al jaren niet per se meer naar de reviews van critics. Zoals jullie zeggen ze worden betaald/gechanteerd. Ik kijk naar algehele score van alle users op metacritic en dan lees ik 2-5 user ratings in combinatie met de prijs van de game, of goede vrienden of kennnisen hem eventueel gespeeld hebben of niet , en dan ga ik over tot de koop van de game of juist niet.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

Re:

17 dec 2020, 20:00

Gewoon Arno schreef:
17 dec 2020, 19:21
Die grimreaper dude trek ik niet.
Jaloers op die lokken zeker. 8)

Ik vind alleen Don echt goed.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen Gaming Nieuws

18 dec 2020, 10:09

Userreviews neem ik eigenlijk nog minder serieus. Als je ziet wat TLOU2 is overkomen daar. Zit er iets in een game dat een vocale groep niet zint, dan maken ze er een sport van om de game zo hard mogelijk af te branden. EasyAllies vind ik ook prima trouwens. Ben ik het ook vaak mee eens. Die schromen er ook niet voor om fouten te benoemen.

Gamers moeten zelf gewoon ook wat beter op hun centen passen. Een nieuwe Zelda of GTA kun je redelijk blind kopen op release als je de vorige game goed vond, maar een vier keer uitgestelde nieuwe IP? Daar zou ik echt niet zomaar 60 euro (of meer) voor betalen zonder dat ik van meerdere kanten positieve beoordelingen heb gelezen of gezien. Laat staan maanden van te voren een aanbetaling doen. Kwestie van je beter informeren.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Algemeen Gaming Nieuws

18 dec 2020, 21:02

Jalf schreef:
17 dec 2020, 08:33
Het ergst zijn tegenwoordig inderdaad die embargo's. Ik zag PS5 filmpjes waarin mensen gewoon niets mochten zeggen over wat ze gespeeld hadden. Laat staan hoe het speelde. Nu ook weer. Reviewers hebben bij Cyberpunk dondersgoed gezien dat de game brak was. Maar ze mochten er gewoon niet over schrijven. Pure chantage van de uitgever.
Het verschilt heel erg. Embargo's zijn eigenlijk juist bedoeld zodat reviewers de tijd hebben om zich in de game te verdiepen en dat het geen race wordt voor wie als eerste zijn review online kan knallen. Waar ik het inderdaad eens mee ben, zijn embargo's waarbij er bepaalde eisen worden opgelegd. Zo mochten reviewers van The Last of Us Part II van Sony niks zeggen over de tweede helft van de game. Dat is gewoon censuur. Net zoals bij Cyberpunk 2077 het alleen mogen gebruiken van pre-rendered footage in video reviews tot na release en alleen de PC-versie beschikbaar stellen voor review.

Dat journalisten niet benoemen dat alleen een PC versie beschikbaar was bij een preview event, dat kan je hen niet verwijten. Bij elk evenement van games die op de PC uitkomen, wordt de PC versie neergezet. Dat is simpelweg het platform met de beste graphics en uitgevers willen hun game in het beste daglicht naar buiten brengen. Voor een review (waarbij het echte oordeel kan worden gegeven, want bij een preview verschilt het flink hoeveel uur je kan spelen en de specifieke content is natuurlijk uitgekozen door de uitgever/ontwikkelaar) daar moeten gewoon meerdere platforms beschikbaar zijn bij multiplatform games. Dat is ook benoemd door meerdere journalisten, evenals het feit dat er alleen pre-rendered footage gebruikt mocht worden in de video reviews.

In de gaming industrie zijn journalisten simpelweg meer afhankelijk van uitgevers dan in andere media branches. Stel je krijgt geen toegang tot een screening voor een film, dan kan je altijd nog naar de eerste voorstelling gaan, een review schrijven en twee uur daarna de review online hebben staan. Datzelfde geldt voor een muziekalbum. Bij de meeste games moet je er alleen eerst tientallen uren in pompen en dan kan je veel minder snel schakelen. Daarbij gaat het niet eens over advertenties en campagnes. Uitgevers bellen echt niet meer dat een cijfer te laag is voor een game waarvoor ze campagne draaien. Dat hebben ze wel afgeleerd na het Kane & Lynch 2 debacle. En andere branches adverteren net zo hard voor producten die ze reviewen. Kijk voor de grap eens wat voor ads audio-sites allemaal hebben staan naast hun artikelen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 dec 2020, 18:42

https://wccftech.com/nvidia-ada-gpu-rum ... 64-tflops/

Ada Lovelace, 64 teraflops incoming. Sheet moet 2022 zijn, geen 2017 obv.

In raw power is dat 6x de PS5 of XSX, over 2 jaar al. Ik ben benieuwd hoe sterk de volgende consoles gaan zijn met die 5nm chips. Ik geef de PS5 en XSX niet lang, 3 jaar tops. En dan een behoorlijke increase denk ik.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 jan 2021, 13:35

Het Chinese Tencent wilt ook de Microsoft gaan uithangen. EA en Take Two schijnen op het lijstje te staan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

28 jan 2021, 10:48

Laat ze EA maar kopen. En dan met EA doen wat EA heeft gedaan met Westwood, Maxis, Bullfrog enz enz enz enz.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jan 2021, 14:32



Nooit geweten dat de game gewoon af was, this hurts meng.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 jan 2021, 14:50

Klote man, want dit was ooit één van de beste shooters ooit maar door een het evolueren van de controls binnen het genre en de soms 12 frames/seconde is het bijna niet meer speelbaar.
Volgens mij is het Nintendo die dwarsboomt in deze, nietwaar?

Na Wolfenstein, Doom en Turok al gespeeld te hebben en van genoten, was dit wel de first person shooter die me echt fan maakte van het genre.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jan 2021, 17:31

Nee MGM Barbara zit dwars geloof ik. Heb je de Tirol remasters al gecheckt dan? Die zijn perfect.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

31 jan 2021, 21:14

SmartTies schreef:
31 jan 2021, 14:50
Klote man, want dit was ooit één van de beste shooters ooit maar door een het evolueren van de controls binnen het genre en de soms 12 frames/seconde is het bijna niet meer speelbaar.
Volgens mij is het Nintendo die dwarsboomt in deze, nietwaar?
Het gerucht ging dat Iwata persoonlijk de stekker uit het project stak, omdat zij dan zaten met de N64 versie op de VC, maar Microsoft de remaster had waarbij je kon wisellen tussen de twee stijlen. Nintendo is sowieso eigenaar van de game, dus blijf het sowieso raar vinden dat dit het groen licht had gekregen om gemaakt te worden.

Maar, er was een interview met aantal Rare mensen wie aangaven dat, naast de logistische nachtmerrie, de eigenaren van de licentie moeilijk deden over de game. Er moesten dingen aangepast worden, gecensureerd en meer omdat de regels rondom de licentie was veranderd na het succes van de game.

Lang verhaal kort, game gaat nooit nogmaals officieel uitkomen.

no avatar
tompoesnov
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
01 feb 2021, 16:25

Re: Algemeen Gaming Nieuws

01 feb 2021, 17:37

Hier een video over de unboxing van de nieuwe KFC CONSOLE :D
120 fps!
Waarschijnlijk gaat hij 350 euro kosten!

-banned, vier posts, drie reclame, eentje zichzelf boosten. wekwezuuuuh-

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 feb 2021, 18:56

Kakt ie hot wings uit? Zo niet, tyf op.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 feb 2021, 10:48

lol.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten