Precies.R-Type schreef: ↑15 nov 2017, 22:25Dat is het ook, net als bij gokken komt er dopamine vrij als je een goede reward krijgt waardoor je er verslaafd aan kunt raken en dus meer geld er tegenaan gaat gooien voor nog een roll. Het zijn verkapte slot machines.
Je koopt die game al, en dan zeggen ze in feite 'gooi muntjes in onze machine voor een kans op die elite reward'. In-game currency wordt kunstmatig laag gehouden zodat het aantrekkelijker wordt om meer echt geld uit te geven.
Loot boxes can suck it.
Gezien hoe het lootbox-systeem sowieso draait om het vinden van whales a.k.a. mensen die duizenden euro's eraan uitgeven omdat ze verslaafd raken, mogen ze welk reglement dat ze ook kunnen verzinnen er tegen ingooien wat mij betreft. Zeker ook omdat veel van die games eveneens gericht zijn op kinderen, die al helemaal geen grip op hun geld hebben.
Het is makkelijk het meest giftige element in de industrie van de laatste tien (twintig?) jaar, en er kan niet snel genoeg een halt aan toe geroepen worden.
Edit: Haha, ik zag net wat mensen praten over hoe zelfs ouders door begonnen te krijgen hoe de games praktisch fruitautomaten voor kinderen promoten in het geval van Star Wars Battlefront (want Star Wars is mainstream, da's niet je gemiddelde game). De groeiende groep pissige soccer moms gaat nu dus direct klagen bij Disney.
Weaponized normies