Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 mar 2021, 17:25

dotemu turtles game. Dat is wel wat ik eigenlijk wil. Maar het ziet er meer pixelated uit dan SoR4. Characters lijken ook wat gedrongen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

10 mar 2021, 23:54

Dichterbij de originele Konami Turtle trilogie hadden ze niet kunnen gaan zonder aangeklaagd te worden. Ben blij dat ze het bij de oude serie houden en niet bij 1 van de inmiddels 3 reboots. Zelfs het logo is weer het oude 80s design. De pixel art is wel even wennen na jarenlang Konami's games te hebben geliefd, maar ze moeten wel wat anders. Het is gelukkig niet afgeleid van de binnenkort te verschijnen Netflix film.

Sta nog steeds in dubio om de Arcade1up 4 player aan te schaffen waar ook de beste, Turtles in Time op staat. De snes versie is bijna arcade perfect, maar dit is uber om te hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 mar 2021, 08:04

SNES versie is beter, zelfs. Arcade versie speelt niet fijn. Enige wat ie heeft is 4 player mode, als je 3 vrienden hebt die covid regels willen breken.

Zelf houd ik het meest van de originele arcade game. Dat is ook een van de eerste games die ik heb gespeeld in de arcade uberhaubt. De NES versie was zeker wel indrukwekkend, en zelfs uitgebreider, maar natuurlijk qua graphics, gameplay, sound en alles niet half zo goed. Maar ja, misschien had een MD het wel gekund destijds.

Ik bedenk me dat ik die game op mijn 360 had. Nooit teruggezien in de library. Die aanschaf is dus volledig delisted. Lekker.



:cool:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 mar 2021, 09:16

Ik heb meer met de arcade versie. Die stond al een poos in de bowlingcenter voordat het op de Snes hier uit was. Deze heeft meer en vloeiendere animaties, meer voice samples en detail in de achtergronden. Hele graffitis zijn weggehaald bij de snes versie. Had ook door Nintendo's zieke lijst aan regels destijds kunnen zijn, maar Final Fight had daar ook geen last van dus zal wel met het kleurenlimiet te maken hebben.
Het origineel staat overigens ook op de Arcade1up.

Die oude is inderdaad een jaar of 5 terug van de servers afgehaald omdat de licentiedeal ophield van Ubisoft. Fucking 12 jaar geleden alweer dat die remake uitkwam...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

11 mar 2021, 15:43



Ik heb deze versie vroeger grijs gespeeld samen met mijn broer....het eerste dat ik dus gisteren deed na deze aankondiging was hem vragen of we deze nieuwe game samen kunnen spelen als hij uitkomt

*pinkt traantje weg*

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen Gaming Nieuws

24 mar 2021, 13:59

Zijn wat nieuwe geruchten afkomstig van bloomberg over de switch revisie (pro/2/advance, whatever).

- Moet dit jaar nog uitkomen
- Nieuwe chipset met dlss voor 4k AI upscaling in dock mode
- oled scherm
- 349-399 usd
- Vergezeld met veel AAA games.

Mijn mening. Dit klink niet des Nintendo's.
a. De Switch verkoopt nog goed. Ik bedoel, beter dan ooit.
b. De specs zijn super modern. Klinkt eerder als een switch 2, dan een pro.

Maar het is bloomberg. Het zal wel waar zijn.
Ik denk dat het eigenlijk een fully backward compatible switch 2 is, maar het in de markt wordt gezet als switch advance of New Switch. 95% van de games zijn ook gewoon op de oude switch speelbaar. Dit worden er steeds minder totdat meer dan de helft Switch advance exclusive is om na 4 a 5 jaar weer hetzelfde trucje uit te halen. Dit is het einde van harde generatie boom-bust cycles van Nintendo denk ik.

We zullen het zien. Als Nintendo dit voor elkaar krijgt en dus constant meer dan 100 miljoen aan user base hebben, zijn ze koning...

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 mar 2021, 18:33

Het hangt er af hoeveel sterker de chip is die in het systeem zit en hoe de DLSS gaat werken i.c.m. oudere games (of dat ze een patch moeten ontvangen). Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken, hopelijk kunnen we dan Xenoblade spelen portable zonder dat mijn ogen het spontaan begeven...

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

24 mar 2021, 20:13

Misschien een stomme vraag maar zou het tekort aan chips waar oa Sony mee kampt een rol kunnen spelen in de verkrijgbaarheid van de Switch "pro", of zal deze een ander soort chip gebruiken?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 mar 2021, 20:33

Ongetwijfeld dat dit een rol gaat spelen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 mar 2021, 21:04

Switch Pro gaat gewoon met een upgrade van de Tegra chip verder. Of bedoel je de productie van chips in zijn algemeenheid?
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

24 mar 2021, 21:38

SmartTies schreef:
24 mar 2021, 21:04
Switch Pro gaat gewoon met een upgrade van de Tegra chip verder. Of bedoel je de productie van chips in zijn algemeenheid?
Tegra ondersteunt geen dlss. Volgens een betrouwbare nvidea insider leaker krijgt switch die nieuwste nvidea soc. Zie resetera. Het wordt veel sterker dan iedereen verwachtte lijkt het nu dus op.

https://www.gamingnation.nl/nintendo-sw ... elace-gpu/

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

24 mar 2021, 22:08

SmartTies schreef:
24 mar 2021, 21:04
Switch Pro gaat gewoon met een upgrade van de Tegra chip verder. Of bedoel je de productie van chips in zijn algemeenheid?
Het probleem met chips momenteel in het algemeen, dit gaat absoluut wat problemen opleveren voor de Switch. Of Nintendo eromheen weet te werken, dat blijft alleen de vraag.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

25 mar 2021, 09:11

Laura Birdie schreef:
24 mar 2021, 20:13
Misschien een stomme vraag maar zou het tekort aan chips waar oa Sony mee kampt een rol kunnen spelen in de verkrijgbaarheid van de Switch "pro", of zal deze een ander soort chip gebruiken?
Zeker geen domme vraag. Gezien de laatste rumors gebruiken ze de nieuwste van de nieuwste chipset van nvidea die nu nog geeneens uit is. Zou mij niets verbazen als Nintendo hun (wss) geplande release datum verschuiven naar 2022 of dat het weer een scalpers hell gaat worden.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen Gaming Nieuws

25 mar 2021, 10:17

Nintendo zou echt compleet gestoord zijn als ze straks stoppen met de Switch en een compleet nieuwe console met huisstijl en naam in de markt proberen te zetten. Ze moeten gewoon zorgen dat mensen blijven hangen en upgraden. Het hele idee van een vijf jarige cyclus is gewoon passé. Je hebt nu momentum, nu is de tijd om daar gebruik van te maken. Je moet zorgen dat Nintendo Switch de komende 10-15 jaar het Nintendo ecosysteem is. Ik denk dat ze dit met Wii U al geprobeerd hebben te doen, maar dat heeft natuurlijk volledig verkeerd uitgepakt.

Met schaalbare engines is het ook redelijk eenvoudig om games voor oude en nieuwe model beschikbaar te maken, al loopt de huidige Switch bij games als Age of Calamity en Bowsers Fury al te zichtbaar te sputteren. Dat zal bij een Metroid Prime 4 en BotW 2 nog wel een dingetje gaan worden.

Het ziet er voor Nintendo gewoon heel goed uit. De Switch is razend populair en nu is het juiste moment voor een upgrade. Als ze het slim aanpakken kunnen beide systemen prima naast elkaar blijven bestaan en kan het marktaandeel verder groeien in plaats van dat de nieuwe de oude kannibaliseert. Alleen dat in de markt zetten kan nog wel eens een dingetje worden bij Nintendo :). Voor je het weet komen ze straks met een Switch U op de proppen...

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen Gaming Nieuws

25 mar 2021, 10:31

Zijn veel gelijkenissen met 2017.


Veel AAA games achter elkaar
- Er komt een nieuwe Splatoon
- Nieuwe botw
- Mario Kart was alweer een tijdje geleden. Die zie ik ook wel 2021 of 2022 komen.
- Pokemon open world game
- Ik weet zeker dat er meer grote verrassingen aankomen

Bij de release van de switch in 2017 heeft het geholpen dat de evergreens gelijk vanaf het begin allemaal uitkwamen kort na elkaar. Ik zie ze dit trucje ook doen met deze switch 2 (of pro in schaapskleren)

Als dit idd het eindelijk wordt van iedere 5 jaar een volledig nieuwe generatie en als Nintendo erin slaagt zou het echt wel een meesterzet zijn. Maar lijkt me lastig dit model goed in de markt te zetten. Ben benieuwd hoe ze dit aanpakken.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 mar 2021, 12:20

Het zou inderdaad gek zijn als ze de Switch nu links zouden laten liggen, maar het loopt grafisch wel zwaar achter nu met de Series X en PS5. De hardware is natuurlijk al uitgekomen met een achterstand als je het vergelijkt met andere consoles uit die tijd (handhelds niet mee gerekend). In principe speelde je op grafisch vlak al in 2013 games die mooier waren op de Xbox One en al helemaal op de Playstation 4. De Switch is meer een New 3DS als je het naast de Wii U houdt op grafisch vlak en die verscheen al in 2012. Dat is PS360 Pro niveau dat gehaald zou kunnen worden als Sony en MS hiervoor waren gegaan in 2009. Als het daadwerkelijk rond de kerstdagen uitkomt dan is de Switch op een kwartaal na 5 jaar oud en met al bijna een 10 jaar oude grafische lat. Ik zou er niet rauwig om zijn als ze de oude ditchen en dit als de Switch Advance gaan verkopen die ook vanilla Switch games kan spelen, maar niet vice versa. Uiteraard zou dit whack zijn met de huidige dominantie die maar door blijft gaan.
Newgamessuck schreef:
24 mar 2021, 13:59
b. De specs zijn super modern. Klinkt eerder als een switch 2, dan een pro.
OLED scherm is niet echt modern, maar inmiddels betaalbaar voor Nintendo standaarden. Geruchten gingen dat de gekozen fabriek waar de Samsung OLED screens worden gefabriceerd net wilde gaan sluiten en Nintendo dus voor een grijpstuiver kon instappen.
Een Switch 2 zou ik teleurstellend vinden met de specs die nu de ronde doen. Deze zijn helemaal niet spectaculair. Het is het DLSS dat de extra grafische toeters en bellen moet gaan leveren, zodat we weer met z'n allen de pas tevoorschijn halen. (al kunnen ze met DLSS wel een end in de buurt van wat Sony en MS nu op je beeld weergeven. Check dit filmpje maar )
Ben wel zeer benieuwd of het dock een eigen chipset krijgt, maar begreep uit een DF podcast dat dit niet makkelijk is om samen te laten praten met de tech in het scherm. Ik speel zelf bijna niet meer in handheld modus en al helemaal niet nu ik niet maandelijks in het vliegtuig zit. Ik had het op prijs gesteld als ze nu naast de Lite en de hybride een console only met wat aardige specs zouden uitbrengen.
Shadow schreef:
24 mar 2021, 22:08
SmartTies schreef:
24 mar 2021, 21:04
Switch Pro gaat gewoon met een upgrade van de Tegra chip verder. Of bedoel je de productie van chips in zijn algemeenheid?
Het probleem met chips momenteel in het algemeen, dit gaat absoluut wat problemen opleveren voor de Switch. Of Nintendo eromheen weet te werken, dat blijft alleen de vraag.
Ah okay. De vraag is dan of dit alleen geldt bij de nieuwste chips met ingewikkelde architecturen of inderdaad ook bij wat oudere/simpelere chips.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 mar 2021, 12:52

OLED? Zat in de Vita. 2011? Fantastisch beeld had ie alleen de native resolutie was nog laag destijds. DLSS klinkt leuk, maar wordt het scherm niet naar verluid wederom 720p?



Vita 1000 was superieur.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Algemeen Gaming Nieuws

25 mar 2021, 14:41

Over twee jaar komt vast de Switch Pro-Lite :) Met hetzelfde scherm er in.

PS4-Pro achtige specs zijn echt meer dan prima hoor. Meer krijg je ook niet in zo'n behuizing ivm koeling ect. En het zou bovendien onbetaalbaar zijn. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik games als Tony Hawk of Call of Duty gewoon niet op mijn Nintendo speel.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re:

25 mar 2021, 16:02

SmartTies schreef:
25 mar 2021, 12:20
Het zou inderdaad gek zijn als ze de Switch nu links zouden laten liggen, maar het loopt grafisch wel zwaar achter nu met de Series X en PS5. De hardware is natuurlijk al uitgekomen met een achterstand als je het vergelijkt met andere consoles uit die tijd (handhelds niet mee gerekend). In principe speelde je op grafisch vlak al in 2013 games die mooier waren op de Xbox One en al helemaal op de Playstation 4. De Switch is meer een New 3DS als je het naast de Wii U houdt op grafisch vlak en die verscheen al in 2012. Dat is PS360 Pro niveau dat gehaald zou kunnen worden als Sony en MS hiervoor waren gegaan in 2009. Als het daadwerkelijk rond de kerstdagen uitkomt dan is de Switch op een kwartaal na 5 jaar oud en met al bijna een 10 jaar oude grafische lat. Ik zou er niet rauwig om zijn als ze de oude ditchen en dit als de Switch Advance gaan verkopen die ook vanilla Switch games kan spelen, maar niet vice versa. Uiteraard zou dit whack zijn met de huidige dominantie die maar door blijft gaan.
Newgamessuck schreef:
24 mar 2021, 13:59
b. De specs zijn super modern. Klinkt eerder als een switch 2, dan een pro.
OLED scherm is niet echt modern, maar inmiddels betaalbaar voor Nintendo standaarden. Geruchten gingen dat de gekozen fabriek waar de Samsung OLED screens worden gefabriceerd net wilde gaan sluiten en Nintendo dus voor een grijpstuiver kon instappen.
Een Switch 2 zou ik teleurstellend vinden met de specs die nu de ronde doen. Deze zijn helemaal niet spectaculair. Het is het DLSS dat de extra grafische toeters en bellen moet gaan leveren, zodat we weer met z'n allen de pas tevoorschijn halen. (al kunnen ze met DLSS wel een end in de buurt van wat Sony en MS nu op je beeld weergeven. Check dit filmpje maar )
Ben wel zeer benieuwd of het dock een eigen chipset krijgt, maar begreep uit een DF podcast dat dit niet makkelijk is om samen te laten praten met de tech in het scherm. Ik speel zelf bijna niet meer in handheld modus en al helemaal niet nu ik niet maandelijks in het vliegtuig zit. Ik had het op prijs gesteld als ze nu naast de Lite en de hybride een console only met wat aardige specs zouden uitbrengen.
Shadow schreef:
24 mar 2021, 22:08


Het probleem met chips momenteel in het algemeen, dit gaat absoluut wat problemen opleveren voor de Switch. Of Nintendo eromheen weet te werken, dat blijft alleen de vraag.
Ah okay. De vraag is dan of dit alleen geldt bij de nieuwste chips met ingewikkelde architecturen of inderdaad ook bij wat oudere/simpelere chips.
Ik vroeg me al af hoe je erbij kwam dat de specs niet spectaculair zijn. Maar lees dat je de oude DF pod hebt geluisterd. Daar zijn ze al van terug gekomen. Daar gingen ze uit van gewoon Tegra X. dat is achterhaald na het nieuwste Bloomberg artikel en nieuwere leuks van een bekende nvidea leaker. Ze gaan een SOC gebruiken (ADA Lovelace) die nog niet eens uit is. Geen Tegra X meer.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

25 mar 2021, 16:07

Hoeveel is OLED verbeterd sinds dien? Ik heb aantal Vita's gezien met burn in, en ik ben bang dat Nintendo niet een pixel shifting optie zal hebben met hun statische interfaces. Als het nog steeds een ding is, dan ga ik liever voor een ontzettend goed LCD paneel. Niet dat ik er keuze in heb :'D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

25 mar 2021, 17:53

Shadow schreef:
25 mar 2021, 16:07
Hoeveel is OLED verbeterd sinds dien? Ik heb aantal Vita's gezien met burn in, en ik ben bang dat Nintendo niet een pixel shifting optie zal hebben met hun statische interfaces. Als het nog steeds een ding is, dan ga ik liever voor een ontzettend goed LCD paneel. Niet dat ik er keuze in heb :'D
OLED screens zijn de eerste 2 jaar mooi bij gemiddeld gebruik, daarna ga je verschil zien met nieuwe schermen. Burnin of zichtbare terugval op je telefoon zal je veel minder snel zien, omdat je je telefoon nooit uren achter elkaar aanstaat en al helemaal niet op volledige helderheid. Met een TV of PS Vita is dat wel vaak het geval. Ik durf er ook met zekerheid op te zeggen dat de Vita geen pixel shifting algoritme heeft, gezien de klachten. Ik zou ook nooit een tweede hands OLED Vita kopen, maar de slim LED/LCD geen probleem. De 50.000 uur (17 jaar lang, 8 uur per dag) die ze gemiddeld meegaan is te verwaarlozen. Die schermen gaan langer mee dan de condensatoren in het apparaat.

Ik denk dat Nintendo overigens wel een pixel- shifter of orbiter zal inbouwen om burnin te voorkomen gezien de legacy. Vita was alleen zijn tijd ver vooruit en zal hoogstwaarschijnlijk minder winst geboekt hebben per verkochte unit destijds. Nu zijn de prijzen van LCD en OLED min of meer gelijk.
Newgamessuck schreef:
25 mar 2021, 16:02
Ik vroeg me al af hoe je erbij kwam dat de specs niet spectaculair zijn. Maar lees dat je de oude DF pod hebt geluisterd. Daar zijn ze al van terug gekomen. Daar gingen ze uit van gewoon Tegra X. dat is achterhaald na het nieuwste Bloomberg artikel en nieuwere leuks van een bekende nvidea leaker. Ze gaan een SOC gebruiken (ADA Lovelace) die nog niet eens uit is. Geen Tegra X meer.
Ja de pod van een week of 2 terug geloof ik. Okay, hyped :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 mar 2021, 10:00

Mijn Vita had geen issues, heb er veel op gespeeld de eerste jaren (FFX uren lang achter elkaar onder meer). Had ook die wake up club wekker er op staan geloof ik. Paar jaar geleden verkocht en die gozer had hem niet overgenomen als het scherm fucked up was. De kans zal er zijn geweest, net zoals je LCD apparatuur met dode pixels tegen komt. Mijn DS Lite bijv. precies in het midden ook lol. Weg ermee.

2ehands TV zou ik sowieso eigenlijk nooit kopen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 mar 2021, 10:11

Media Markt had ergens een bulk vandaan getoverd en voor €215,- in de verkoop gedaan. Ze waren binnen no time uitverkocht.

Als het niet nieuw te koop meer is, heb ik geen moeite met 2de hands.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 mar 2021, 12:00

Die Vita is dus ook veel waard nu. Had mijn 2e in 2013 gekocht voor 89 euro geloof ik, 3G model bij Intertoys. Die dingen moesten de schappen uit.

Eerder verkocht voor ca. 120, boxed en met 16gb kaart. Maar dat is nu een schijntje blijkbaar.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 mar 2021, 12:59

Een jaar of 2 terug nog op tijd een rode uit Japan geïmporteerd voordat de prijzen gingen stijgen. De eerste game erop moet nog gespeeld worden.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten