Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 2045
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 mei 2026, 09:44

Gewoon Arno schreef:
07 mei 2026, 12:04
Nog een Star Fox remake Ties!
De vos die de laatste TikTok-ADHD-Mario film een beetje heeft gered, moest natuurlijk wel weer eens van stal gehaald worden, en ben daar echt blij mee. Na al die teleurstellende vervolgen -ja, fuck Dinosaur Planet ook- lijken de SNES-of 64/3DS-games de enige te zijn die na al die jaren nog steeds leuk zijn. (Al kan ik Zero ook zeker waarderen, maar goed, ik ben een StarFox nut)

Ik moest even wennen aan het uiterlijk van de beesies, dat weer lijkt terug te gaan naar de SNES-boxart puppets, maar na drie keer de trailerT te hebben gekeken, vind ik het wel nice. Had misschien toch liever een wat Han Solo Fox gehad als in de film, maar goed, it is what it is. Ik had ooit al eens gezegd dat een Fantastic Mr. Fox-stijl de StarFox-games zou kunnen redden, and here we are!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller Forum Saver Extraordinaire Deluxe
Lv7
Berichten: 4695
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 mei 2026, 18:40

Ik heb nooit wat gehad met SF, altijd wel geprobeerd maar enkel Adventures wist mij te boeien lol. Heb de remake al wel besteld en vandaag de N64 controller voor de Switch binnen gekregen |.|

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 4029
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 mei 2026, 06:49

Starfox is leuk, zowel 1, 2 als 64. En heb nog een tijdje Aventure gespeeld op de GC, ooit. Die was een beetje mwah.

Het was misschien interessanter om Starfox 2 opnieuw te doen. Dat is gewoon een tower defense game, zijn tijd redelijk vooruit. Alles verloopt real time dus je moet keuzes maken. De SNES kan die game eigenlijk niet aan.

Gebruikersavatar
Chrono Trigger
Lv4
Berichten: 277
Lid geworden op:
17 jul 2017, 02:19

Re: Re:

15 mei 2026, 12:37

SmartTies schreef:
24 apr 2026, 08:36
Ik zag dat je voor een KoF2002 inmiddels meer dan 1000 € moet neerleggen. De prijzen zijn echt ziek! Maar door dit soort heruitgaven gaan de prijzen van de originele ook wel omlaag. Dat zie je met alles wat een remake krijgt.

Hier zie je de prijzen bij Bol en Nedgame. Dat scheelt weer verzend en hoogstwaarschijnlijk invoerkosten. 
Denk dat je net zo goed als ik weet dat er collector's lurken voor de potentiële cheap pickups als die markt dropt maar eerlijk gezegd verwacht ik dat de NG weer veel aandacht gaat krijgen bij nieuwe groepen waardoor er weer een hoop meer speculatie komt op OG hardware. Off-load op de markt van mid-tier collectors snap ik, maar de die hard steady collector + extra speculatie zorgt denk ik eerder voor price rise.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1793
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

15 mei 2026, 15:36

R-Type schreef:
15 mei 2026, 06:49
Het was misschien interessanter om Starfox 2 opnieuw te doen. Dat is gewoon een tower defense game, zijn tijd redelijk vooruit. Alles verloopt real time dus je moet keuzes maken. De SNES kan die game eigenlijk niet aan.
Technisch is Command op de DS dat al, de developers hadden zelfs toegang tot de afgeronde ROM van Star Fox 2 voor inspiratie. Maar ja, 64 blijven remaken voor de honderdste keer is meer lucratief blijkbaar.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller Forum Saver Extraordinaire Deluxe
Lv7
Berichten: 4695
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

15 mei 2026, 15:37

Ik heb trouwens een abbo op de PU genomen. Ze hebben een redesign doorgevoerd dit jaar en vooral de covers zijn nu gers. Er was nogal wat gedoe over de site die was overgenomen door één of ander malafide gok bedrijf maar het magazine zelf blijft ongeschonden... voor nu. Ik gun het Simon weet je, wannabe BN'er of niet hij blijft een gamer in hart en nieren en wil het fysieke blaadje in stand houden. Zelfs Skate schrijft weer.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 4029
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 mei 2026, 06:49

Niks mis mee hoor.

Ik ben inmiddels 6 jaar lid. Dat kwam door covid en een volgens mij 50% korting op jaar abbo via mijn werk. Ik vond het blad toen al een stuk volwassener geworden. Wilde het eigenlijk na een jaar weer opzeggen, maar hield het aan.

En nu inderdaad spelen ze tegenwoordig vol in op nostalgie. Ze weten eindelijk dat de tiktokkers geen blad lezen en hebben die attitude gedropped. Dat merk je; ze gooien er bomvol nostalgie in en met schrijvers als Jurjen Tiersma en Skate heb je echte veteranen in huis. Retroreviews met oude interface en powerkid, van oa Parasite Eve en Secret of Evermore. YO Post is terug. Ik kan ze ook niet meer betrappen op kinderachtig taalgebruik en ze zijn inmiddels uitgesproken anti woke. Je merkt dat het 40ers (of 50ers) aan het werk zijn. Het zou mij niet verbazen als onze Mortal Marcel nog opduikt.

Ik vind die 19xx stukjes van Jurjen trouwens geweldig. Die man was er toen al bij en werkte bij de hotline. Hij schrijft precies uit hoe het in die tijd ging (naar de videotheek, games kopen of huren op basis van doosje en Nintendo vs Sega).

Kortom, PU is tegenwoordig gewoon een goed blad. Geloof het of niet.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller Forum Saver Extraordinaire Deluxe
Lv7
Berichten: 4695
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 mei 2026, 10:32

Podcast is ook wel grappig. Ik kan gewoon niet meer naar Gamekings luisteren. Die gasten lullen over alles maar hun game kennis is zo armzalig. Hoe die JJ daar als frontman zit is echt bizar. Ik kijk alleen voor Shelly lol.

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 161
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

Re:

30 mei 2026, 15:40

Gewoon Arno schreef:
15 mei 2026, 15:37
Ik heb trouwens een abbo op de PU genomen. Ze hebben een redesign doorgevoerd dit jaar en vooral de covers zijn nu gers. Er was nogal wat gedoe over de site die was overgenomen door één of ander malafide gok bedrijf maar het magazine zelf blijft ongeschonden... voor nu. Ik gun het Simon weet je, wannabe BN'er of niet hij blijft een gamer in hart en nieren en wil het fysieke blaadje in stand houden. Zelfs Skate schrijft weer.
De redacteuren van de site hebben zich verspreid over Unpause, ID en gameliner geloof ik. Die laatste pakt dat best leuk aan.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller Forum Saver Extraordinaire Deluxe
Lv7
Berichten: 4695
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 mei 2026, 10:11

Er bestaan nog meer Nederlandse game sites? Die Michel Musters komt ook overal terug lol

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten