Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

28 okt 2021, 11:01

Legendary schreef:
27 okt 2021, 22:33


Wow niet gedacht dat ze ooit nog een star ocean voor een console zouden maken. SO 3 is nog steeds een van de beste JRPGs die ik ooit gespeeld heb, maar 4 en 5 waren verschrikkelijk (iig qua story).

Kans dat deze game goed wordt schat ik dus niet heel erg hoog in. Maar ik ga hard duimen.
Deze zal niet goed worden. Design is alweer on point slecht. Maar zal hem mogelijk wel weer gaan spelen. Zelfs V, die heel slecht was, heb ik op momenten ook wel plezier mee gehad. Low budget droop er af, maar combat systeem was niet eens zo onaardig.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

31 okt 2021, 18:04

Ja omgevingen zien er idd vrij kaal en early ps3 gen uit. Ook zien de personages er weer uit als een soort plastic poppen met gigantische ogen. Dus dat is idd een slecht teken. Misschien hebben ze echter wel weer wat goede schrijvers terug weten te halen, maar beter om verwachtingen laag te houden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 jan 2022, 09:01


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 jan 2022, 13:26



Aight
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 jan 2022, 14:00

Vaporware

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jan 2022, 23:41

Crysis blijft wel tof, en kan zeker profiteren van nieuwe technologie. Fuck Far Cry. Ik loop liever een in een exosuit rond die on the fly kan veranderen, die voice is ook tof. Ze mogen je wel iets sterker maken in Crysis 4, dat pak deplete sneller dan een halfdode Dual shock 4. Het schieten wat meer impact enzo.

Anyway, Elden Ring:

https://www.gameinformer.com/2022/01/28 ... elden-ring
In terms of how the player feels when they encounter this area that is a different story,” says Miyazaki. “But when making the game I rediscovered my love for making poison swamps. I know how people feel about them, but you know, suddenly I realize I'm in the middle of making one and I just can't help myself. It just happens.
Op een bizarre manier houd ik er ook van. Er gaat weinig boven lekker strugglen in world 5 van DeS of Blight Town in DS1.

Exhumed Powerslave:

https://www.gematsu.com/2022/01/powersl ... tch-and-pc

Exhumed komt 10 feb uit. Van Nightdive. Day one. Combineert Saturn en PSX versies. y tho? PSX versie was whack.

Maar Exhumed is fucking awesome.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

29 jan 2022, 23:12



Returnal GOTY van EZA. Wel leuke watch verder, met opvallende titels ertussen zoals Guilty Gear Strive als beste competitive MP game.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jan 2022, 12:51

Strive beta had de beste netcode die ik heb gezien. Het is gelijk aan offline en een benchmark voor alle fighters.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

31 jan 2022, 11:54

Vooral blij dat ze itt vele andere outlets FFXIV EW de praise geven die het verdiend. Ik ben zelf echt klaar met rogue likes/lites, want anders had ik Returnal wel een kans gegeven.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 jan 2022, 18:14

Sony koopt Bungie :|
https://www.google.com/amp/s/playsense. ... ollar/amp/

Dit is voor mij persoonlijk een interessantere deal dan Activision voor bijna 70 miljard.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jan 2022, 18:32

Remember Reach

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

31 jan 2022, 18:50

SmartTies schreef:
31 jan 2022, 18:14
Sony koopt Bungie :|
https://www.google.com/amp/s/playsense. ... ollar/amp/

Dit is voor mij persoonlijk een interessantere deal dan Activision voor bijna 70 miljard.
Op basis van het verleden?

Bungie heeft de laatste 10 jaar een vrij rocky road met Destiny en verder niets gepresteerd. Ik hoop dat Sony ze op een ander IP zet. Bungie kan nog wel als geen ander gameplay leveren, Destiny speelt zalig. Het is alleen een MTX ridden F2P game. Misschien kunnen ze het toekomstige verlies van Call of Duty opvangen met een nieuw IP.

Er komen meer overnames aan volgens Jim Ryan. Er is straks geen studio of uitgever meer zonder Sony of MS vlag.

In retrospect was die ZeniMax deal wel een bargain eigenlijk. Voor iets meer miljard krijg je dan wel id, Arkane, Machinegames, Bethesda (TES alone is een miljarden product), Tango... Als je dat afzet tegen een Bungie, die Destiny en ehh... Destiny 2 heeft gemaakt..

Gebruikersavatar
Notorious
Lv2
Berichten: 50
Lid geworden op:
05 okt 2017, 12:17

31 jan 2022, 19:05

Bungie zonder Halo who cares.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

31 jan 2022, 19:29

Echt, wat is er in hemelsnaam allemaal aan de gang wat betreft al die aankopen!? :lol:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jan 2022, 19:46

Sega woensdag

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re:

31 jan 2022, 20:46

Notorious schreef:
31 jan 2022, 19:05
Bungie zonder Halo who cares.
You still alive?
Ik denk wel dat bungie is staat is een nieuwe populaire fps te maken. Dit is in elk geval wat sony nodig heeft... ze hebben nog een deal voor 3 cod's op playstation... saarna zullen ze het moeten opvangen. Ik denk dat bungie hiervoor geknipt is

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jan 2022, 21:18

Destiny is wel een enorme money maker geloof ik. Na CoD bracht Destiny de meeste pegels binnen op FPS gebied. Maar zet je Bungie op weer een nieuw universum? Wellicht, oorspronkelijk zouden ze 10 jaar lang Destiny maken voor Activision. Dus wie weet dat ze er snel nog eentje uitbrengen, first on Playstation ofzo.

Of ze maken een geheel nieuw IP. Maar wat ze ook kunnen doen, aangezien de lore van Destiny best tof is, gewoon een goede game ervan maken. Een single player avontuur zoals Halo 3, met optionele co-op en een leuke MP (de MP van D1 was legit goed). Knal er een battle pass bij enzo en het brengt heus wel long time doekoe binnen. De naam is vrij groot, maar ik denk dat men vooral een topgame wil zien. Wat Halo infinite is, dat had Destiny 1 ongeveer moeten zijn destijds. En aan infinite mankeert ook nog veel maar hij is wel beter.

Het probleem van Destiny is de structuur. Het zijn losse mappen die je vanaf een menu kiest met allemaal random generated trash en loot. Hierdoor is de single player totaal niet immersive. Daarna kwam bungie achter de voordelen van MTX. Bungie is natuurlijk wel Joe Staten kwijt, ik geloof dat zijn originele Destiny script best okay was.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

31 jan 2022, 23:45

Huh, Sony koopt de ontwikkelaar van de eerste Halo, een van de grootste Xbox exclusives.. rare tijden. Al maakten ze ook Oni daarvoor voor de PS2.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Algemeen Gaming Nieuws

01 feb 2022, 06:29

Maar even in perspectief.

Microsoft doet een overname van 60 miljard. Sony voor 3 miljard.

Het is een move, maar totaal niet on par met hoe groot Microsoft er voor gaat.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 feb 2022, 09:57

R-Type schreef:
31 jan 2022, 18:50
SmartTies schreef:
31 jan 2022, 18:14
Sony koopt Bungie :|
https://www.google.com/amp/s/playsense. ... ollar/amp/

Dit is voor mij persoonlijk een interessantere deal dan Activision voor bijna 70 miljard.
Op basis van het verleden?

Bungie heeft de laatste 10 jaar een vrij rocky road met Destiny en verder niets gepresteerd. Ik hoop dat Sony ze op een ander IP zet. Bungie kan nog wel als geen ander gameplay leveren, Destiny speelt zalig. Het is alleen een MTX ridden F2P game. Misschien kunnen ze het toekomstige verlies van Call of Duty opvangen met een nieuw IP.

Er komen meer overnames aan volgens Jim Ryan. Er is straks geen studio of uitgever meer zonder Sony of MS vlag.

In retrospect was die ZeniMax deal wel een bargain eigenlijk. Voor iets meer miljard krijg je dan wel id, Arkane, Machinegames, Bethesda (TES alone is een miljarden product), Tango... Als je dat afzet tegen een Bungie, die Destiny en ehh... Destiny 2 heeft gemaakt..
Bungie zou geen 6 jaar over een Halo doen. Geef ze een financiële injectie en tijd en je krijgt er iets gers voor terug. Activision heeft Destiny destijds onafgemaakt op de markt geramd. Iets waardoor ze mij al kwijt waren toen de leuke DLC uitkwam.
Ik volg Marty O’Donnel en het Activision ellende beaamt hij nu hij er niet meer werkt. Als je er zin in hebt, check dan dit stukje voordat ze de contracten gingen tekenen met Activision:
Spoiler:
Finally, O’Donnell concludes with an anecdote about meeting for dinner with the “heads” of Activision before signing the contract, including Bobby Kotick and a Chief Financial Officer.

“I’m sitting next to this Austrian guy, and he said ‘Hey Marty, I hear that […] you have this saying: be nice to the goose.’ And I’m like ‘Yeah, be nice to the goose because-‘ ‘Well tell me what that means?’ And I told him them it’s important to be nice to the goose because this is where the golden egg comes from.
So the goose is the team that made it and sometimes it’s hard to identify, but if you’re nice to them you’ll get more golden eggs, But if you’re not nice to them you won’t get golden eggs.
And he goes ‘Yeah I like that story… Golden eggs, the goose- but sometimes there’s nothing like a good foie gras.'”
O’Donnell states that he continues to get a chill down his neck even retelling the story. “The red flag went off. […] What I should have done was stood up, flip the table, and told all the other Bungie guys ‘We have to get away from here, now!’ But that only happens in my dreams.”


This occurred around the time Activision fired Infinity Ward co-founders Vince Zampella and Jason West in 2010, and the ensuing lawsuits from Infinity Ward; including denial of bonuses and royalties, “secret interrogations” of staff without a lawyer present, and other “hostile tactics.”
Ik zei laatst hier dat ze Naughty Dog op een first person shooter zouden moeten zetten die het over 3 jaar op zou kunnen nemen tegen een Halo en/of COD, maar dit is natuurlijk meteen de juiste partij binnen hengelen om de job te doen.

Het enige wat ik vaag blijf vinden is het multiplatform blijven van de studio. Althans, de keuze die ze blijven houden hierin. Dit en de uitspraak van Phil Spencer kunnen wijze naar een aantal zaken;
- naar een grote verandering binnen de industrie die kan leiden tot een samenloop van Microsoft en Sony software op beide platformen en zo wellicht Amazon en Google verder achter zich te laten. Achter de schermen schijnt er veel gecommuniceerd te worden met Xbox Game Studios en PS Studios. Wellicht een disc/stream uitbrengen die op beide consoles draaien. En laten we eerlijk wezen; een VHS systeem zou voor iedere gamer het beste werken. Regel wat met Nintendo en je kan onderweg verder.
- het kan een strategische uitlating zijn om COD niet te verliezen na die 3 jaar. Zoiets van, blijf ons beesie COD & co voeren en jullie blijven Bungie games ontvangen – ik zie daar qua knaken die er zijn uitgegeven niet echt een voordeel voor Microsoft in daar Bungie best niche is geworden en eigenlijk een soort van Rareware is geworden zonder alle oude koppen binnen de studio;
- Sony ziet, zoals een hoop analisten denken, zijn verlies in en kan niet meer blijven blaffen zonder te bijten als een Google, Apple, Amazon en Microsoft en is al bezig zich te versterken als third party grootheid. Games naar de PC is al een voorbode hierin.

Als ik zou moeten kiezen dan hoop ik deels op de eerste optie, maar zou het jammer vinden wanneer straks console A het één niet meer beter doet dan de ander in een bepaald segment en vice versa. Het blijft leuk lees- en forumvoer. Toch zou een enkele gegevenslezer als standaard beter voor de markt zijn. Al helemaal voor kleinere studio's.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 feb 2022, 11:23

Ja, maar vergeet niet dat Destiny onder een zelfstandig Bungie misschien nog wel een erger MTX gedrocht is geworden. Er zit volgens mij weinig verschil in sinds ze zijn losgelaten. En ze waren ook geen eigendom he, ze hadden een 10 jarig uitgevers deal twv 300 of 500m. Daarvan hebben ze de laatste paar jaren simpelweg afgekocht.

Wat het multiplatform gedeelte betreft, Sony is er in tegenstelling tot MS wel up front over; Bungie blijft gewoon multi. Tot zover de berichtgeving klopt. Phil zegt vaak, we honoreren de huidige contracten en bla bla. Oftewel het kan in de toekomst verdwijnen of niet, of alleen Warzone blijft multi. Vul maar in. Niemand snapt het. Was met Tomb Raider 2 destijds ook zo, niemand snapte of die game tijdelijk exclusief was of niet. Phil is vast een goeie gozer, maar wel gewoon een sleazy corporate guy. Wat ik wel vooral uit het verhaal haal, is dat Bungie niet echt iets anders meer gaat doen dan Destiny. Oftewel ze zijn een soort James Cameron.

Wat je hier uit kunt halen, net als Steam releases waar ze mee experimenteren en God of War ook daar goed loopt ondanks 4 jaar oud en Uncharted remaster day one, is dat Sony ook wel degelijk bezig is om zijn bereik te vergroten. Die Bungie deal was echt niet binnen een week na het Activision nieuws opgezet. Daar zijn ze vast al een half jaar of langer mee bezig geweest. En is ook voor hun niet de laatste aankoop. Zij kunnen geen mega purchase doen, maar een Square, Capcom of Namco ligt binnen de mogelijkheden. Of Sega, die volgens mij ook valued is op 3 miljard?

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 feb 2022, 12:36

Daarom is het juist positief dat ze zijn overgenomen door een bedrijf dat nog niet in de berichtgevingen is verschenen door een vervelende werksfeer of een strakke deadline. En dan vooral de quality control die erbij Sony heerst.
Dat hele MTX zou van de baan kunnen. Al denk ik dat het niet Sony’s plannen zijn als ze daadwerkelijk multiplatform blijven. Die willen gemiste eco-system inkomsten genereren dmv MTX.

Ze zijn er inderdaad ongeveer een half jaar mee bezig geweest volgens de berichtgevingen. Halo was natuurlijk het paradepaardje van Microsoft en als daar een tegenhanger voor gemaakt kan worden, dan ben je met Bungie overnemen goed bezig. Activision en Bethesda however, dat zijn wel andere klappen die je als Sony zijnde niet kan opvangen. Met Bungie koop je de kennis, maar is het qua IP natuurlijk behoorlijk karig. Als de crew wordt geteisterd door een aardbeving en het personeel is er niet meer houd je Destiny over van je 3,6 miljard. Ik had meer heil gezien in een overname van Capcom en Konami, maar wie weet waar ze mee bezig zijn. Wie weet wat ze samen bekokstoven om overnames mogelijk te maken zonder dat de FTC en DOJ er een monopoly nekslag aan kunnen geven. En zo dan toch kunnen voorbereiden om een groot arsenaal aan gamefranchises binnen te harken, voordat deze gekaapt worden door de grootheden waar we ze voorlopig nog niet naartoe willen zien gaan. Resident Evil voortaan exclusief op Stadia... Ik zou er met een peen en uien muil voor stag gaan, maar liever gewoon op een console.

En het woord van Sony is natuurlijk van hetzelfde korrel zout kaliber als dat van Microsoft. “We believe in generations” anyone? Dit kan volgend jaar gewoon weer heel anders liggen. "Bungie kiest er zelf voor om game X op Playstation te laten draaien omdat de hardware zich daar beter voor uitleent"

Btw deze ook Xbox tweet en ook op Phil z’n account geretweet;

Wat een vage fijne generatie is dit :)
Afbeelding

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

Re: Algemeen Gaming Nieuws

01 feb 2022, 12:57

Newgamessuck schreef:
01 feb 2022, 06:29
Maar even in perspectief.

Microsoft doet een overname van 60 miljard. Sony voor 3 miljard.

Het is een move, maar totaal niet on par met hoe groot Microsoft er voor gaat.
Voor sony is zo'n overname ook onmogelijk...

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

01 feb 2022, 14:16

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 feb 2022, 17:04

Btw. 8 december werden er al een aantal expansions van Destiny 2 van Game Pass console only verwijderd, dus wordt dit hoogstwaarschijnlijk het businessmodel wat Destiny betreft. Bare game, maar je kan de rest kopen voor een hoofdprijs.
Yellow schreef:
01 feb 2022, 14:16
Afbeelding
Ik krijg altijd bij evoluties/veranderingen binnen de gamesindustrie dit beeld over wat er bij Nintendo ondertussen wordt gedaan (ja ik weet 't, de beste man is er niet meer...)
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten