Algemeen Gaming Nieuws
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
29 mar 2021, 17:01
Vienna, Austria / Helsinki, Finland, March 29th, 2021 - The critically acclaimed demolition racer Wreckfest is ready to wreck on PlayStation®5 starting June 1st, 2021!
The PlayStation®5 version offers the best Wreckfest experience on consoles ever and takes full advantage of the PlayStation®5's hardware power. Not only does the new version offer enhanced visuals such as dynamic dirt on vehicles, better textures, and improved visual effects. Additionally, it also runs with a wonderful 4K resolution at a smooth 60 frames per second. The multiplayer features 24 players now, for even more intense carnage on the race tracks.
Here is an overview of the added enhancements:
Dynamic dirt on vehicles
Improved shadows, particles, and environment lighting
Higher resolution textures
Increased amount of foliage
Godrays
New visual effects for skidmarks
DualSense haptic effects
Much faster loading times
Wreckfest is coming to PS5™ on June 1st, 2021, and will be available both digitally and as a retail box for $ 39.99 / € 39.99 / £ 34.99.
Owners of Wreckfest on PS4 can upgrade to the enhanced PS5 for $9.99 / € 9.99.
Heb de game alleen op Gamepass, is wel grappig. Maar Series S is 4k/30.
PS5 versie upgrade kost weliswaar een tientje, maar je krijgt wel een grotere player count en meer improvements. Still, wel lame dat ie geld kost.
The PlayStation®5 version offers the best Wreckfest experience on consoles ever and takes full advantage of the PlayStation®5's hardware power. Not only does the new version offer enhanced visuals such as dynamic dirt on vehicles, better textures, and improved visual effects. Additionally, it also runs with a wonderful 4K resolution at a smooth 60 frames per second. The multiplayer features 24 players now, for even more intense carnage on the race tracks.
Here is an overview of the added enhancements:
Dynamic dirt on vehicles
Improved shadows, particles, and environment lighting
Higher resolution textures
Increased amount of foliage
Godrays
New visual effects for skidmarks
DualSense haptic effects
Much faster loading times
Wreckfest is coming to PS5™ on June 1st, 2021, and will be available both digitally and as a retail box for $ 39.99 / € 39.99 / £ 34.99.
Owners of Wreckfest on PS4 can upgrade to the enhanced PS5 for $9.99 / € 9.99.
Heb de game alleen op Gamepass, is wel grappig. Maar Series S is 4k/30.
PS5 versie upgrade kost weliswaar een tientje, maar je krijgt wel een grotere player count en meer improvements. Still, wel lame dat ie geld kost.
Re: Re:
30 mar 2021, 22:17
Ja ik zag het. Letterlijk de dag nadat ik de game uit had . Achja, na de next gen patch speel ik hem nog wel eens uit.
05 apr 2021, 07:39
Is een artikel van eind feb, maar toch interessant om eens te lezen. Het geeft een beeld waarom er zoveel tekorten zijn momenteel (consoles, gpu's, auto's,..).
Sony en ms hebben al aangegeven dat het grootste probleem bij de trage productie ligt aan een gebrek aan halfgeleiders.
https://www.google.com/amp/s/hbr.org/am ... r-shortage
Sony en ms hebben al aangegeven dat het grootste probleem bij de trage productie ligt aan een gebrek aan halfgeleiders.
https://www.google.com/amp/s/hbr.org/am ... r-shortage
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
04 mei 2021, 15:14
Tja, ik vind cross play ook niks. Het eerst wat ik in Modern Warfare deed was cross play uitzetten. Ik hoefde geen keyboard warriors en cheaters in mijn game. De keuze moet er zijn en voor bepaalde, meer niche games zou het een uitkomst zijn zodat je genoeg matches kunt vinden.
En Sony moet het natuurlijk wel volledig van hun console hebben. Het is niet zo dat zij zoals MS branchen naar allerlei devices. Daarnaast hebben ze als marktleider ook meer te verliezen. Stel je zelf de vraag; zou MS het toelaten als zij fier aan kop hadden gestaan met de Xbone?
Grappig dat je PS3 noemt want die console liet MMO, F2P en unlicensed peripherals en zelfs in het begin linux toe. Om die reden bracht Valve zelf Portal 2 naar PS3 omdat zij Steam en cloud saves mochten integreren. De PS3 was juist heel open. Terwijl MS nauwelijks wat toeliet en al helemaal geen non MS branded USB devices en HDD's.
Dit is ook wel interessant. Dit betaalt Epic voor exclusiviteit, of eigenlijk voor het weggeven van games. Subnautica kost ze dus nog geen 2 dollar per persoon die ze nieuw binnentrekken, en die mogelijk gaat spenderen.
En Sony moet het natuurlijk wel volledig van hun console hebben. Het is niet zo dat zij zoals MS branchen naar allerlei devices. Daarnaast hebben ze als marktleider ook meer te verliezen. Stel je zelf de vraag; zou MS het toelaten als zij fier aan kop hadden gestaan met de Xbone?
Grappig dat je PS3 noemt want die console liet MMO, F2P en unlicensed peripherals en zelfs in het begin linux toe. Om die reden bracht Valve zelf Portal 2 naar PS3 omdat zij Steam en cloud saves mochten integreren. De PS3 was juist heel open. Terwijl MS nauwelijks wat toeliet en al helemaal geen non MS branded USB devices en HDD's.
Dit is ook wel interessant. Dit betaalt Epic voor exclusiviteit, of eigenlijk voor het weggeven van games. Subnautica kost ze dus nog geen 2 dollar per persoon die ze nieuw binnentrekken, en die mogelijk gaat spenderen.
04 mei 2021, 22:20
Wat een generatie terug zich heeft voorgedaan is niet meer relevant met wat er nu technologisch en praktisch mogelijk is en wat met name de gebruiker van je product verwacht. Dus als Microsoft aan kop had gestaan en niet had meegegaan met zaken die al vanzelfsprekend zouden moeten zijn en wel bij de concurrent is voorzien, dan is dat schade. Als je je volledig blijft vastklampen aan hetgeen wat je in voorgaande generaties vruchten afwierp, dan doe je een Nintendo 64. Of met andere woorden; arrogant. Wat ik met de PS3 feels aankaartte.
Die features die je opnoemt waren niet meer dan wat stats in Portal 2. Cross play zat er toen ook niet in.
Je kon ook de privileges ruiken waar wat geld mee gemoeid ging die Valve toen van Sony kreeg na de afschrijvings rant van de PS3 door Gabe Newell eerder in dezelfde generatie. (Nu we het er toch over hebben; The Orange Box mag ook wel een fps boost krijgen.)
Die features die je opnoemt waren niet meer dan wat stats in Portal 2. Cross play zat er toen ook niet in.
Je kon ook de privileges ruiken waar wat geld mee gemoeid ging die Valve toen van Sony kreeg na de afschrijvings rant van de PS3 door Gabe Newell eerder in dezelfde generatie. (Nu we het er toch over hebben; The Orange Box mag ook wel een fps boost krijgen.)
05 mei 2021, 10:05
Portal 2 had wel crossplay met steam. Ik heb dat wel gebruikt, omdat je ook een steam copy kreeg. Een speler op de laptop en eentje op de console.
Valve had eerst kritiek op de Sony architectuur, maar daarna op de geslotenheid van Xbox Live. Portal 2 voor PS3 was een behoorlijke versie dus die architectuur hadden ze toen wel aardig onder de knie.
Orange Box was veel beter op de Xbox en zou makkelijk een 120hz update kunnen krijgen inderdaad.
Valve had eerst kritiek op de Sony architectuur, maar daarna op de geslotenheid van Xbox Live. Portal 2 voor PS3 was een behoorlijke versie dus die architectuur hadden ze toen wel aardig onder de knie.
Orange Box was veel beter op de Xbox en zou makkelijk een 120hz update kunnen krijgen inderdaad.
05 mei 2021, 14:25
Oja, ik zie het nu ook. Heb m zelf ook op de PS3 en er zit een kaart in de omslag voor een Steam versie met mogelijkheid voor PS3 co-op.
https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... ils-reveal
Nog meer leuke emails. Vooral die email van Tim Sweeny naar Tim Cook en de genante email van Cook naar collega's "Is this the guy that was at one of our rehearsals?"
https://www.eurogamer.net/articles/2021 ... ils-reveal
Nog meer leuke emails. Vooral die email van Tim Sweeny naar Tim Cook en de genante email van Cook naar collega's "Is this the guy that was at one of our rehearsals?"
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
23 mei 2021, 12:58
Jammer dat Haze niet zoals Timesplitters is geworden. Game zag er in 2006 heel tof uit en toen had de studio nog een erg goede reputatie.
Of Timesplitters 4 wat wordt, dat ligt eraan in hoeverre ze de game gaan moderniseren. Zal niet de eerste revival zijn die gebukt gaat onder focus testing en DLC. Een hele Timesplitters 2 port is trouwens gevonden in Homefront 2, lol.
Of Timesplitters 4 wat wordt, dat ligt eraan in hoeverre ze de game gaan moderniseren. Zal niet de eerste revival zijn die gebukt gaat onder focus testing en DLC. Een hele Timesplitters 2 port is trouwens gevonden in Homefront 2, lol.
28 mei 2021, 20:48
Als 4 ook maar een beetje lijkt op 2 is het fokking HYPE.
3 voelde al iets te gefocustest aan met de focus op bald space marine Cortez en de meer scripted en lineaire singleplayer die veel serieuzer aanvoelde dan nodig. Dat EA logo bij het opstarten hielp ook niet.
3 voelde al iets te gefocustest aan met de focus op bald space marine Cortez en de meer scripted en lineaire singleplayer die veel serieuzer aanvoelde dan nodig. Dat EA logo bij het opstarten hielp ook niet.
Switch FC SW 7416-1174-5034
31 mei 2021, 11:29
https://www.tweaktown.com/news/76148/ps ... index.html
Waarom is deze generatie eigenlijk aan de hand? Ik bedoel de PS4 verkocht nog goed, kost nog steeds 299 ook. Er is een shortage aan componenten, er is covid. Had een jaar, of misschien 2 jaar doorontwikkeld waardoor je ook weer modernere hardware kunt afleveren (met meer oog op stuff als RT, DLSS en 120hz). En je zat zonder logistieke problemen allicht.
De PS5 is al lastig aan te raden gezien de vooralsnog geringe next-gen output maar de Series heeft helemaal nog niets. Het is best wel bijzonder.
Waarom is deze generatie eigenlijk aan de hand? Ik bedoel de PS4 verkocht nog goed, kost nog steeds 299 ook. Er is een shortage aan componenten, er is covid. Had een jaar, of misschien 2 jaar doorontwikkeld waardoor je ook weer modernere hardware kunt afleveren (met meer oog op stuff als RT, DLSS en 120hz). En je zat zonder logistieke problemen allicht.
De PS5 is al lastig aan te raden gezien de vooralsnog geringe next-gen output maar de Series heeft helemaal nog niets. Het is best wel bijzonder.
31 mei 2021, 13:45
5 Pro en XX zijn daarvoor. Het gaat zelfs rond dat Sony een jaar eerder had willen launchen nog meer hikkend tegen RDNA1 aan, maar kreeg toen lucht van de Series X specs en is daardoor weer aan de blue print gaan sleutelen.
Buiten de third party support is er vrij weinig new gen te beleven inderdaad. Ik snap ook niet dat Sony niet net als MS geïnvesteerd heeft in BC en de boost van games van dien nog next gen te laten aanvoelen, dan hadden ze tussen die 2 must haves new gen games door wat minder stof hoeven happen en wat beter voor de dag gekomen. Daarom raad ik ook de meeste aan om nu voor een Series S|X te gaan en later eventueel een PS5 erbij te nemen. Je krijgt er nu gewoon veel meer bang voor je buck op.
Buiten de third party support is er vrij weinig new gen te beleven inderdaad. Ik snap ook niet dat Sony niet net als MS geïnvesteerd heeft in BC en de boost van games van dien nog next gen te laten aanvoelen, dan hadden ze tussen die 2 must haves new gen games door wat minder stof hoeven happen en wat beter voor de dag gekomen. Daarom raad ik ook de meeste aan om nu voor een Series S|X te gaan en later eventueel een PS5 erbij te nemen. Je krijgt er nu gewoon veel meer bang voor je buck op.
03 jun 2021, 08:33
Nog meer mensen deze binnengekregen vanuit Chicago?
Schijnt iets van Fortnite te zijn volgens iemand van Reddit, maar ik heb dat spel nog nooit aangeraakt.
Schijnt iets van Fortnite te zijn volgens iemand van Reddit, maar ik heb dat spel nog nooit aangeraakt.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten