Algemeen Gaming Nieuws

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jul 2021, 17:36

Playaz only

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 jul 2021, 08:39


Processor: AMD APU
CPU: Zen 2 4c/8t, 2.4-3.5GHz (up to 448 GFlops FP32)
GPU: 8 RDNA 2 CUs, 1.0-1.6GHz (up to 1.6 TFlops FP32)
APU power: 4-15W
RAM: 16 GB LPDDR5 RAM (5500 MT/s)
Storage: 64 GB eMMC (PCIe Gen 2 x1) or 256 GB NVMe SSD (PCIe Gen 3 x4) or 512 GB high-speed NVMe SSD (PCIe Gen 3 x4)
All models include high-speed microSD card slot

Controls and input

Gamepad controls: A B X Y buttons, D-pad, L & R analogue triggers, L & R bumpers, View & Menu buttons, 4 x assignable grip buttons
Thumbsticks: 2 x full-size analogue sticks with capacitive touch
Haptics: HD haptics
Trackpads: 2 x 32.5mm square trackpads with haptic feedback (55 percent better latency compared to Steam Controller, pressure-sensitivity for configurable click strength)
Gyro: 6-Axis IMU

Display

Resolution: 1280 x 800px (16:10 aspect ratio)
Type: Optically bonded LCD for enhanced readability
Display size: 7" diagonal
Brightness: 400 nits typical
Refresh rate: 60Hz
Touch enabled: Yes
Sensors: Ambient light sensor

Connectivity

Bluetooth: Bluetooth 5.0 (support for controllers, accessories and audio)
Wi-Fi: Dual-band Wi-Fi radio, 2.4GHz and 5GHz, 2 x 2 MIMO, IEEE 802.11a/b/g/n/ac

Audio

Channels: Stereo with embedded DSP for an immersive listening experience
Microphones: Dual microphone array
Headphone / mic jack: 3.5mm stereo headphone / headset jack
Digital: Multichannel audio via DisplayPort over USB-C, standard USB-C, or Bluetooth 5.0

Power

Input: 45W USB Type-C PD3.0 power supply
Battery: 40Whr battery. 2 - 8 hours of gameplay

Expansion

microSD: UHS-I supports SD, SDXC and SDHC
External connectivity for controllers & displays: USB-C with DisplayPort 1.4 Alt-mode support; up to 8K @60Hz or 4K @120Hz, USB 3.2 Gen 2

Size and weight

Size: 298mm x 117mm x 49mm
Weight: Approx. 669 grams

Software

Operating System: SteamOS 3.0 (Arch-based)
Desktop: KDE Plasma

Official dock (sold separately)

Peripherals: 1 x USB-A 3.1 Port, 2 x USB-A 2.0 Ports
Networking: Ethernet
External displays: DisplayPort 1.4, HDMI 2.0
Power input: USB-C Power Delivery passthrough input
Deck connection: 6" USB-C captive cable with low profile 90° connector
Size: 117mm x 29mm x 50.5mm
Weight: Approx. 120 grams
Doe mij deze maar ipv een Switch met OLED scherm. Als de geruchtenmolen waar is en Game Pass komt naar Steam, dan is het helemaal dikke win.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 jul 2021, 18:49

Ziet er niet uit

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 jul 2021, 15:49

Is wel interessant. Ben benieuwd hoe een Control of Doom daar op speelt. 800p is voor dat formaat waarschijnlijk zeer goed. 7 inch is net zo groot als de Switch OLED. 800p/60 moet kunnen met deze specs. Het is een powerful CPU, en hij is open dus voor emulatie is het sowieso een beest.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 aug 2021, 15:13



Vet! Pixel art 2d ala Garou en SF3. Ziet er mooier uit dan SFV imo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 aug 2021, 20:44

Morgen 17:00 uur weer kans op een Super NT en een Mega Sg via Analogue zelf op hun site. Ik ga in ieder geval de SNT proberen en in een goeie bui de Mega Sg ook.

https://www.analogue.co/
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 aug 2021, 17:04



Thuis hadden we er eentje staan. Dus de nostalgie is er wel. Maar ik vond veel games eigenlijk maar brak en vooral frustrerend. Vooral de muziek vond ik tof.

no avatar
JoepaTinus
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
13 aug 2021, 09:24

New minecraft update?

13 aug 2021, 09:25


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 sep 2021, 12:29

Er komt weer een remake aan van een Data East beat em up:

https://www.gematsu.com/2021/09/forever ... ers-remake

Ik moet eerlijk zeggen, ik ken hem niet. Het is zo'n final fight clone uit 1993, erg toffe games kwamen uit in die tijd. Ben benieuwd of Zero Team van Seibu ooit terug komt, die speelde ik toen vaak in de arcade.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 sep 2021, 14:31

Is deze studio niet door Nintendo overgenomen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

05 okt 2021, 20:40

Sora4Smash

Awesome. Ik kan me echt niet voorstellen wat een nachtmerrie het is geweest om deze rechten bij Disney los te peuteren.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

06 okt 2021, 20:05

Echt alles moesten ze eruit slopen om dit mogelijk te maken zo te zien. Ik snap niet dat het niet een kwestie was van: 'graag of niet'. Want echt het is zo bizar dat zelfs Kirby dat klote zwaard niet vast mag houden, dus maar glinsters krijgt...

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

09 okt 2021, 20:00

Na tientallen jaren ervaring met goochelen met rechten om alles in Smash mogelijk te maken, was Sora waarschijnlijk nog de meest ingewikkelde rechten-nachtmerrie en grootste uitdaging voor Sakurai en zijn team. Ik kan me niet eens voorstellen wat een strijd het is geweest om die f#cking Mickey sleutelhanger in de game te krijgen XD

Juist omdat het zo onmogelijk leek is dit gewoon de perfecte laatste toevoeging voor Smash. En het past ook zo goed bij Sora, als een karakter die door werelden reist, is reizen naar Smash gewoon een logische stap.



Uuuuuhm gaan die Smash Fighter Packs ooit in de aanbieding? :') Ik heb nog geen enkele DLC character aangeschaft maar Sora moet ik hebben.


:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

09 okt 2021, 21:39

Laura Birdie schreef:
09 okt 2021, 20:00

Uuuuuhm gaan die Smash Fighter Packs ooit in de aanbieding? :') Ik heb nog geen enkele DLC character aangeschaft maar Sora moet ik hebben.

Nintendo en dingen in de aanbieding gooien?

Hahahahahahaha. Ze zouden je een N64 game nog voor 80 euro verkopen als ze konden.
:huillie:

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

09 okt 2021, 21:59

Ik weet dat de kans klein is, maar heb de Splatoon 2 en Breath of the Wild DLC ook ooit in de aanbieding gekocht, dus de kans is groter dan 0%

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

10 okt 2021, 18:00

Smash DLC zou juist nu in DLC een goede idee zijn, maar het blijft Nintendo :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 okt 2021, 11:50

https://news.cision.com/m-o-b-a-network ... s,c3432579

hahahaha

Cerium aka Isamu Fukui, die convicted homofoob (die aanklacht is wel te vinden), werd altijd al gezegd dat zijn doel was om een eigen forum op te richten en snel te verkopen. Dat heeft ie nu gedaan, hij krijgt 4,5 miljoen. En hij loog ook, want hij kreeg dus zelf een paar ton per jaar en de mods werken vrijwillig. Bovendien zei hij met mentale problemen te kampen (die gast was nooit actief, zocht buyers natuurlijk) maar heeft ondertussen sneaky alle shareholders uitgekocht waardoor hij volledig cashed nu. Ondertussen zijn die brainwashed members, nogal uitgesproken tegen kapitalisme, free labour en alles, volledig het spoor bijster.

Ik heb wel respect voor die jongen. Je pleegt een coup op het grootste game forum, je migreert die trouwe SJW crew naar Ree (wat klaarblijkelijk ook al helemaal up en running was en makkelijk naar te migreren), je laat de mods en members voor niks de site runnen, je pakt je geld en je doet geen fuck, je wacht tot het zijn piek heeft bereikt en je shopt, en pakt 4+ mil.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

16 okt 2021, 15:34

Het idee van Era was al tijdje aan het borrelen op Discord tussen aantal mensen en (oud) mods, maar die seksuele beschuldiging van Lore kwam op het exact de juiste moment en zette het in een snelvaart om het gaande te krijgen en iedereen sprong meteen over omdat die flapdrol van GAF alles op slot gooide, forum neer haalde en weigerde antwoord te geven waardoor het nog verder uit spiraal ging, om vervolgens te zeggen: "Ja, maar ze is toch bi, dus wat maakt het uit?"

Dat Cerium een langer termijn plan had, dat was duidelijk gezien hij niet te vinden was en het geld naar binnen aan het harken was. Maar een 4,5 miljoen deal... Ja, zo'n bedrag had ik niet verwacht...

Gebruikersavatar
Paus
Lv3
Berichten: 152
Lid geworden op:
25 dec 2017, 13:54

16 okt 2021, 15:43

Wat een eindbaas die Cerium. Ik las dat een groot deel van de users plotseling aan het migreren was voor deze deal(waarom weet ik niet), dus het zal wel iets te maken hebben met je geld pakken voor de site doodbloed.

Trouwens, 4,4 miljoen is... 75 dollar per user? Is dat een gameforum echt waard?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

16 okt 2021, 16:43

Veel communities (PC, Xbox, Moslim, Asia, Nintendo, Sales en velen andere) zijn van boord gesprongen en hebben eigen forum/Discord opgezet nadat de mods of admin compleet zijn doorgedraaid. Meerdere hebben leden beschuldigd van verschillende zaken, achter de schermen kinderachtig lopen doen, baiten om een reactie te verkrijgen van (specifieke) leden en deze vervolgens te bannen, en wanneer de community antwoorden eist over het gedrag van hoger op, dan word het topic gesloten en zeggen ze dat men aan het doordraaien is en zeggen dat ze gek zijn...

Het is haast alsof de mods en admins afschuwelijk zijn en Nepenthe in het specifiek een afschuwelijke admin is wie moeite heeft op haar persoonlijke mening over verschillende onderwerpen niet kan onderscheiden en vervolgens constant mensen beschuldigd van rasicme en meer, op een site welke zogenaamd is opgezet om juist open te staan voor discussie en gelijkheid, zonder meteen de gehele community onder de bus te gooien.

Ik ben het niet eens met de shit die ze over zich heen krijgt, maar ik kan uitstekend begrijpen waarom mensen helemaal los gaan tegen haar en hun slechtste kant tonen aan haar achter de schermen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 okt 2021, 17:50

Afbeelding

.|. .|. .|.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

16 okt 2021, 18:05

Ree is allang over zijn piek heen. Het schommelt al jaren rond de 50k members, terwijl ze na een maand 30k hadden. Dit is het gewoon, en het forum is verrotter dan ooit geworden. Toen ik er nog zat vond ik het al erg (iedere game discussie mondt uit in politics, en als je vraagt ontopic te blijven wordt je gemod omdat je maatschappelijke issues negeert), maar nu ik die posts van die Nepenthe wel eens zie langs komen moet ik wel lachen. Dat is zelf een enorme racist, maar die ziet het niet omdat ze van de oppressed partij is.

Er zit nauwelijks groei in fora. En na zo'n acquisitie moet ik altijd denken aan Hyves telegraaf enzo. Members nemen alleen maar af, niet toe. Of ze maken er een soort achteraf klaagbaak van. Die MOBA netwerk heeft niet echt de beste sites lol. Anderzijds reppen ze wel van 700k per jaar aan reclame inkomsten. Lijkt mij veel, ook gezien het aantal adblockers. Maar ja als de members en de content droppen dalen die inkomsten ook. Heb wel gelezen dat het op basis van 700k per jaar inkomsten voor veel te weinig is verkocht (doorgaans is x10 redelijk, dus 7 mil). De beheerder zag of een decline of wilde snel cashen.
Shadow schreef:
16 okt 2021, 15:34
Het idee van Era was al tijdje aan het borrelen op Discord tussen aantal mensen en (oud) mods, maar die seksuele beschuldiging van Lore kwam op het exact de juiste moment en zette het in een snelvaart om het gaande te krijgen en iedereen sprong meteen over omdat die flapdrol van GAF alles op slot gooide, forum neer haalde en weigerde antwoord te geven waardoor het nog verder uit spiraal ging, om vervolgens te zeggen: "Ja, maar ze is toch bi, dus wat maakt het uit?"

Dat Cerium een langer termijn plan had, dat was duidelijk gezien hij niet te vinden was en het geld naar binnen aan het harken was. Maar een 4,5 miljoen deal... Ja, zo'n bedrag had ik niet verwacht...
Evilore is soort van genaaid. Ik geloofde hem eerst ook niet, maar later wel. Hij heeft meteen gezegd wat Cerium's motief was en dan blijkt nu volledig te kloppen. Hij heeft een aantal fouten gemaakt waar hij later inhoudelijk op in is gegaan. Hij heeft zichzelf afgezonderd na die aanklacht en het forum uit de hand laten lopen. En hij heeft mensen als bishoptl teveel macht gegeven, die maakten er misbruik van maar hij liet ze aan. Amirox natuurlijk ook, dat is gewoon een pedo en was ook een junkie die crowdfunds opspoot. Die was knetterwaus als mod. Hij heeft die mensen teveel in vertrouwen genomen en te lang macht gegeven. Wat wel voor Evilore pleit, is dat hij zijn site 10 jaar geleden al wel voor six figures had kunnen verkopen maar nooit heeft gedaan.

Ze hebben de eerste de beste aanklacht tegen Evilore opgeblazen (waarvoor hij geloof ik not guilty is bevonden) en een exodus georkestreerd. Het Ree forum stond al heel snel klaar met duizenden members en een migratie plan ready. Isamu heeft gewoon willen cashen en kon op deze manier snel aan een grote community komen. Terwijl Isamu dus homo's van een campus af heeft gejaagd en dat ook in de zaal aan zijn broek heeft gekregen. Al die GAF SJW's die een mijnenveld van dat forum maakten met hun dog piling en parotting zijn (hoi Morrigan, kutwijf) naar Ree gegaan. En daar nog extremer geworden. Zonde, want er zaten goede game posters en topic creators tussen. Alsmede insiders als shinobi en Loudninja.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

16 okt 2021, 22:06

De huidige mods/admin hebben eigenlijk alle bekende lieden weggejaagd of gebannen. Ik zit in aantal Discords welke via GAF/ERA zijn begonnen, waaronder aantal nog van voor Nepenthe admin werd, en geen één lijkt nog een goed woordje kwijt te kunnen over beide sites. De één in geimplodeerd door hoe kut de eigenaar de situatie benaderde terwijl er al genoeg stront aan de knikker was en die beschuldiging de druppel was, en niemand lijkt nog interesse in de ander te hebben, omdat een discussie over een game hebben vaak niet meer mogelijk is tenzij het hun even makkelijk uit komt. Dat Cyberpunk topic alleen al en het ronduit hypocriete gedrag van (als ik het mij goed herinner) Kyuuji wie weigerde de game te kopen, code kreeg van een ander lid om de game te beoordelen op de transfobie, om vervolgens te erkennen dat de game prima was, maar nooit daadwerkelijk er diep op in ging over de exacte problematische themas in de game.
Gehele gedoe stinkt van zoveel kanten, totdat het ze even uitkomt in welk geval alle regels uit het raam worden gegooid zodat ze de situatie in hun voordeel kunnen gebruiken.

Ben extreem benieuwd hoe MOBA de site gaat hanteren vooruit gaande vanaf hier, want met hoeveel exodus er ondertussen zijn geweest en constante stroom aan (perma) bans, moet het vroeg of laat over zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 okt 2021, 22:46

Kyuuji heeft Cyberpunk eerder gescoord op een NZ account. Wat natuurlijk heel hypocriet is van zo'n figuur. Zij pushen een bepaald narrative. En infighting is eigenlijk niet aan te ontkomen, want je hebt ze er altijd tussen die nog extremer zijn of worden.

Wat ik nog triester vind is dat die mods gewoon ontkennen dat de founder hem is gesmeerd met een geldzak en hun als cucks voor niets heeft laten werken. Misschien is dat ook wel een soort van schaamte gevoel en ontkenning. Maar dit wordt gewoon onder het tapijt geveegd lol.

Afbeelding

Dit noem je ook wel een cuck. Triest figuur die het niet leuk vind, toch blijft doen en anderen rijk ziet worden en gewoon doorgaat. Dit is voor die sorry crew de enige manier van autoriteit uitdragen, het zijn failures.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

17 okt 2021, 08:57

R-Type schreef:
16 okt 2021, 22:46
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten